Yamaha X-max 250 (2009)

Vlastník Kov
Vloženo 5.9.2013
Aktualizováno 7.2.2024

Lehce ovladatelný spolehlivý stroj s rozumným výkonem a se spoustou úložných prostor.

První dojmy - Potřeboval jsem na občasné ježdění po městě a blízkém okolí jednostopé vozidlo, které by dávalo i možnost převézt nějaké to zboží. Když mi tedy ve zlínském zastoupení Yamahy nabídli zánovní skútr, který znají, tak jsem ho vzal. Tři roky starý, najeto něco málo přes 3 tisíce. Byl až na dvě orezlé matky, které jsem vyměnil, jako nový. Byl jsem překvapený, jak sebou ta 250-ka umí mrsknou, když pořádně potáhnu za plyn. Maximálka 140-150km je při předpokládaném příměstském provozu dostačující, i když GPS-ka při měření ukazovala jen okolo 120km. Motorka byla v servisu na kontrole, tak jsem se ženou vyrazili za známýma přes Buchláky na skútru. Profrčeli jsme je pěkně svižně i ve dvou! Tlusté gumy musí být ale dobře nahuštěné, jinak X-max v zatáčkách dost nepříjemně plave. Myšky v městském provozu jsou úplná pohoda. Člověk zírá co se na něm všechno dá odvézt. Nemám X-maxu zatím co vytknout.

Motorku bych doporučil pro - Motorky dnes nemají žádný úložný prostor. Kdo potřebuje něco převézt, pro něj je X-max dobrá volba. Někteří lidi mají problém s řazením a neustále čumí na otáčkoměr, čímž si koledují o problém. (moje žena-pššt) :-) X-max je pro ně dobrou volbou. Netrhá zrovna asfalt, ale není to žádný louda, který ostatním překáží v jízdě.

Doplňky na motorce - Kromě zadního kufru nic není pořeba.

Mám chvíli času, tak bych jen tak pro zajímavost trošku popsal své dosavadní pocity či poznatky z V-maxe.
První věc-používám ho čím dál víc a zanedbávám Varadero. Využívám ho i pro rozvoz zboží z kšeftu, je jak malý nákladáček co toho uveze! Fakt bomba! Lehkou ovladatelností se slušným výkonem svádí k různým lumpárnám a kličkováním v provozu. Včera jsem slušně prohrábnul zadním kolem na přechodu a to ani nebylo po dešti. Málem jsem hodil tlamu. Motor opravdu umí překvapivě dobře zabrat. Přestože se s tím moc nemazlím, spotřeba je asi 3,5litru - super! Pecka je, když slezu z Varadera, sednu na Maxe, rozjedu se a chci naučeným pohybem přeřadit. Uberu plyn, zmáčknu ,,spojku" a jdu tlamou na plexi, zároveň dostanu ťukanec do přilby od spolujezdce-manželky, která to taky nečekala. Pak přidá i štulec do žeber, co že to vyvádím...? Vyzkoušel jsem jak Maxík jezdí na Vervu 100 a je to ještě o něco lepší, tak to do něj budu lít pravidelně. (Pokud mám cestu okolo Benziny, liju ji do auta i do Varadera a je to znát.)
Nebyl bych to ani já, kdybych nenašel nějaký ten mínus.
Uvítal bych ždibec víc prostoru pro mé dlouhé nohy-delší sedlo? Kolena mám skoro u předních plastů, a když to někde víc poskočí, tak se o ně bacím. (Měřím 185cm). V-max chce dobrý povrch silnice. Pérování jsem posunoval sem a tam, až jsem zkončil na druhém nejměkčím stupni. I tak to na těch našich rozbitých silnicích hodně kodrcá. (Nebo jsem zhýčkaný z Varadera.) Už jsem několikrát v zatáčce šrtnul hlavním stojanem. Někdy ve dvou jen na hladkém povrchu, jindy sám na hrbech, když se to zhoupne. Brzdy: každá zvlášť nejsou žádný zázrak, obě současně brzdí výborně! Motor chytá na drc, ale po prvním nastartování ráno mi skoro pokaždé motor po pár vteřinách chodu zhasne. Pak už to neudělá, ani když stojí několik hodin na místě. Nevím proč to tak je, ale nijak moc mě to netrápí.
Jako celek je X-max výborné vozidlo. Pěkný vzhled to jen podtrhuje. Říkal jsem si prvně, že si ho vezmu jen na zkoušku a když tak ho prodám. Osvědčil se na výbornou, tak zůstane doma! Synové mají rádi sporty, ale nakonec si k Maxovi svoji cestičku taky našli. Prostě nový člen rodiny... Edit únor 2024: Vše funguje na 100% a při každoroční výměně oleje žádné závady nejsou. Vše šlape jak má. Přestože skútřík používám dost málo (za 15 let nemá najeto ani 15tisíc), je to tak skvělé a praktické vozítko, že si ho nechávám na občasné popojížďky nebo na ježdění do práce, když je auto nepojízdné. Ty kilometry by mi stejně asi nikdo nevěřil a než to prodat za pár tisíc...

Milan1963
Milan1963 napsal 15.07.14 v 13:46 10b.

At' jezdí ku Tvé spokojenosti!

parizek
parizek napsal 21.06.14 v 19:47

Caute pane,
v rychlosti jsem procetl postrehy, mame logicky dost podobne. A s tim rannim startem to mame nachlup stejne! Take neresim, pokud nechci, aby chcipl, tak malicko podrzim plyn a za 2s je to ok a nechcipne
At slouzi.

fatman
fatman napsal 01.01.14 v 11:34

Taky jsem na to přišel...Skůtr 250 je celkem dostačující a zábavná věc !Obzvlášť v jednom .
Nááádherně jsi toho"V"Maxe popsal (jenom trošičku rejp,rejp,ale v dobrém ).

pelito
pelito napsal 08.09.13 v 20:03 10b.