Jawa 250 panelka - plánovaná úprava motoru na obsah 300 kubíků a snad i zvýšení výkonu
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Po nějakém čase opět návrat k panelce tentokrát s plánem na úpravu motoru, jelikož jsem vždy o prázdninách pracoval v servisu a hlavně na generálkách motorů Jaw a někdy i MZ přišel jsem na to že píst z MZ 250 by mo malé úpravě šel upasovat do jawy.
Recenze
v plánu tedy byla úprava motoru v tom smyslu že jsem chtěl zvětšit vrtání a tím zvýšit i obsah motoru a možná i výkonu ale i při 4 výbrusu na píst jawa by vrtání nebylo nic extra a píst z MZ 250 je o 5 mm širší čep je stejný a výška pístu také !!!
takže následoval výbrus válce až na velikost pístu MZ vložka válce u panelky je velmi předimenzovaná takže úprava byla snadná
následovalo úprava pístu MZ šlo akorát o to poupravit píst tak aby seděli přepouštěcí kanály představovalo to cca vybroušení 2-3 mm pístu u kanálů takže taky snadná úprava
a pak se ještě píst musel zbrousit nahoře jelikož i při dolní uvrati nebyl přepouštěcí kanál plně otevřen takže ještě pilník do ruky a 5 minut práce pak jen následovalo zaleštění kanálů prý to pomáhá ...
po zkompletování motoru ani netušíte jak jsem byl na trní jestli to bude fungovat a nebo jestli to byla ztráta času
první co mě překvapilo byla ohromná komprese mohl jsem se na start páku postavit a komprese mě udržela !! a tak tu byl první problém a to startování musel jsem vyvinout opravdu velkou sílu na našlápnutí a motor se i tak překulil cca 1-2x přeci jenom by dle výpočtu měl být obsah něco málo přes 300 ccm
takže jsem musel udělat to že motor musel chytnout na brnknutí to se naštěstí podařilo nastavením předstihu a karburace měnil jsem trysky a nastavoval jehlu tak až to bylo dokonalé
k mému překvapení motor běžěl perfektně a co byl výsledek ? bylo to že jsem nepotřeboval 1 rychlost takže následovalo schánění řetězky s co největším počtem zubů nakonec jsem sehnal 21 zubů bylo to max co dovolily kartery aby řetěz o ně neškrtal
maximálka se zvedla bezproblému na 120 a šla by asi i výš ale nechtěl jsem to týrat do vysokých otáček
výkon šel nahoru a to dost hlavně v malých otáčkách řadit na 4 šlo skoro kdykoliv a kdekoliv po rozjetí jsem tan dal 4 a na ní jeddil ostatní rychlosti skoro nebyly potřeba
spotřeba se nezvýšila , životnost motoru - nevím moto jsem prodal nadšenci který se svezl a přemlouval mě až jsem mu ji prodal do ted i toho možná lituju a mám v prálu tuto upravu udělat zase
Ahoj taky jsem se rozhodl pro tuhle úpravu..
už mám doma píst 70,5 mm ale co mě vrtá hlavou je umístění zámků na pístu.. píst je pro MZ/ETZ 250 válec zatím nemám vybroušen takže nemůžu zkusit jak moc to leze do kanálů..
Jak jsi to řešil\neřešil ty..?
Jakou máš vůli píst - válec..?
Díky za rady..
Zajímavá uprava palec na horu .
Zajímavé!
Unikátní stroj