PROFIL MOTORKY

Honda PCX 150 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zoido
Vloženo 6.5.2014
Aktualizováno 7.4.2016
Zobrazeno 5 164x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Inovovaný skútr PCX 150. Dostal hezčí tvary, LED světla, větší nádrž a předělané sedlo… Příjemná spotřeby prý byla zachována, tak uvidíme.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Nokamoto (Hradec Králové) - Kupoval jsem od nich už druhou motorku a zatím stále maximální spokojenost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: Sice byla levnější, ale chtěl jsem větší motor
Kymco Downtown 125: Žere přes 3 litry a je dražší
Kymco Downtown 300: Sice je to už pořádný kus skútru, ale je drahá a odrazovala mě ta spotřeba

První dojmy - První dojmy byly všelijaké. Divně se na tom sedělo, nohy neměly co dělat, místo spojky brzda, podvozek tuhý, brzdy moc nebrzdily… Ale po pár ujetých kilometrech si člověk najde nějakou pohodlnou polohu a poskládá nohy, brzdy začnou brzdit, a vše je OK.

Motorku bych doporučil pro - Vhodné pro ty kterým nestačí 125kový skútr a můžou řídit větší. :)

Doplňky na motorce - Zatím nejsou žádné

Recenze

Rozhodl jsem se mít rád své nohy a dopřát jím trochu více ochrany proti větru. Tak jsem začal hledat náhradu za motorku (Honda CBF 125). Chvíli jsem vybíral mezi skútry různých značek a objemů až jsem našel Hondu PCX. Vypadala fakt hezky a navíc byla v červené metalíze. Tak jsem začal študovat technické údaje, poznatky, pročítat recenze, hodnocení a zkušenosti majitelů. Během tohoto studia jsem zjistil že PCXko má i silnějšího sourozence, který si prý zachovává všechny příjemné vlastnosti PCX. Takže začalo nové studium, návštěva Hondasalónu, další studium, během kterého jsem zjistil, že bude letos modernizován. Nové LED osvětlení, větší nádrž, nové sedlo, 12V zásuvka… a bylo celkem jasno.

O pár dní později už jsem pelášil na skútru domů. Nejdříve jsem se na něj nemohl pořádně poskládat, ale nakonec se povedlo. Všechny ovladače jsou na správném místě. Brzdám trvalo, než začaly pořádně brzdit.

Startér je kombinovaný s alternátorem a je krásně tichý. Po nastartování se chvilku klepe, ale po nahřátí jsou vibrace minimální. Start-stop systém funguje až neuvěřitelně. Občas lidi okolo čumí, že to nevrčí a ptají se, jestli je to OK. Ale stačí vzít jen lehce za plyn a skútr vyrazí vpřed dříve, než zaregistrují, že vůbec nastartoval.

LED světel jsem se trochu bál, ale svítí velmi dobře a jsou vidět z dálky.

Motoru snad ani není co vytýkat. Je relativně tichý a táhne jako blázen. 50 je tam hned a 80 za chvíli. :) Spotřeba je 2,2 l/100 km, ale je pravda že zatím jezdíme pomalu. Vzhledem k 8l nádrži není problém při klidné jízdě odjet více 350 km na jedno tankování.

Podvozek je docela tuhý a v kombinaci se 14“ koly je cítit každá nerovnost. Rozbitým cestám je lepší se vyhnout a na terén ať sebelehčí hned zapomenout. Když jsem poprvé najel na dlažební kostky tak jsem myslel, že z toho spadnu! Na druhou stranu zase pěkně sedí v zatáčkách. Nejlépe se cítí na kvalitních silnicích. Dálniční přesun nemám vyzkoušený.

Ovladatelnost je taky velmi dobrá. Variátor funguje přesně a citlivě, takže je skútr ovladatelný i v nízkých rychlostech. Díky malým kolům je to houpavější než motorka, ale dá se na to zvyknout.

Sedačka je pohodlná a pozice rukou při jízdě taky. Spolujezdec má k dispozici relativně velké sedlo a jedno velké madlo okolo sedla. Zadní stupačky jsou sice dost velké, ale kloužou. Posez je celkem pohodlný, pokud nejedete s plným plynem do kopce. Na výlety do 100 km to bude určitě v pohodě, pro delší jízdy bych přemýšlel o kufru s opěrkou zad.

Pod sedlem je velký úložný prostor, protože nádrž je u nohou. Na rozdíl od podsedlového prostoru CBFky se tam vejde tam vše, co sebou vozím. Prý se tam vejdou dvě otevřené přilby… moje Shark Evoline3 ale ne. :(

Tak máme najeto skoro 3000 km. Takže pár zkušeností. :) Skútr lítá jako blázen, spotřeba stále příznivá. Podvozek přibližně po tisíci kilometrech trochu změknul, takže je jízda příjemnější. Akorát plánuju vyhřívané rukojeti, protože docela hodně fouká na ruce, občas mi mrznou, a hráběma se pak spatně řídí... Dále bude chtít namontovat vyšší plexi, protože to originální mi vhání hmyzáky rovnou do huby. Jo a sedlo řidiče mohlo být posunuté o 5 cm dozadu. Občas si musím sednou na sedlo spolujezdce.

Máme spolu najeto něco málo přes 15 000 km. Tak pro představu ještě doplním ceny servisu:
1 000 km - 1300 Kč (1. servisní prohlídka)
4 000 km - 1300 Kč (2. servisní prohlídka)
8 000 km - 2000 Kč (3. servisní prohlídka)
10 500 km - 1500 Kč (výměna zadní gumy)
12 000 km - 1600 Kč (4. servisní prohlídka)

Jinak po drobné příhodě s bláznivou srnou lesní přišla na řadu vrtačka a ve výfuku je náhle více děr než plánoval výrobce. Zvuk je lepší. Zrychlení a maximální rychlost o malý kousek horší. Spotřeba stoupla o deci na 2,3 l/100 km.

Zatím vše. Děkuji za pozornost. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vinc999
Vinc999 napsal 17.04.17 v 13:28 10b.

Dobrá volba

Zoido
Zoido napsal 19.05.14 v 10:52

Děkuji! LED svícení je parádní. Je to vidět z velké dálky a vypadá to dobře. Ještě jsem zvědavý na tu bezúdržbovost a dlouhou výdrž.

Každopádně všem doporučuji si ji vyzkoušet u nějakého prodejce, případně majitele. Za ty peníze toho nabízí fakt hodně.

Trinnlee
Trinnlee napsal 16.05.14 v 20:09 10b.

gratulace k paradnimu vozítku...fakt se mi libí a pokud to pujde s cenou benzinu takhle dal tak na pcx skončíme vsichni...ja uz k tomu nemam daleko...ne ze by me to vadilo...pcx je super a tahle nova je o level výš...každopadně minulý víkend jsem tyhle nové pcx předjížděl asi 3 a ve zpetném zrcátku vypadá to led svícení jak efektně tak mrtě učině...je to velice dobře vidět...

Zoido
Zoido napsal 09.05.14 v 18:06

Zdravím!
Všem děkuji za komentáře i hodnocení. Skútr je fakt hezky zpracovaný a na živo vypadá ještě lépe než na fotkách... a jezdí ještě lépe než se říká.

Krvel
Krvel napsal 08.05.14 v 20:09 10b.

Super volba

Více komentářů



TOPlist