Moje historicky první "větší" motorka Koupil jsem ji nepojízdnou v r.1974, takže to představovalo trošku práce, improvizace s výrobou drobných ND - ale stálo to za to. Profilové foto je jen ilustrační, jak tento model opravdu vypadá, můj originál nemá
První dojmy - Předchozí letité zkušenosti a dojmy v jízdě na Stadionu, Pionýru a Jawě 250 byly dobré jedině k tomu, že se jezdí na stejných dvou kolech a tankuje se benzín. :-) Jinak G80 je "poněkud" o něčem jiném - výkon podstatně vyšší, pevnost konstrukce nepoměrně vyšší (poznalo se to zajisté především v zatáčkách, tedy žádné vlnění jako na moři. :-) ...).
Recenze
Tento model se dovážel do ČSSR jen necelý jeden rok a to v počtu cca 100ks - kolik jich ještě dnes jezdí, mi není známo. Jízda na něm báječná, v té době docela bezkounkurenční výhody na cestách, rychlost, zrychlení, tah ve stoupání, nááádherný zvuk jednoválce čtyřtaktu...hmmm...
Vzpomínám na něj rád a s vděkem, protože mě (nás) povozil mnoho kilometrů a i kousek za hranicemi, třeba na mezinárodních akcích FIM (Mezinárodní motocyklová federace) - vzpomínám na sraz v Budapešti v r.1978, kde mi byla za tento stroj nabízena částka v markách, představující částku 100.000,- Kčs (v té době horentní suma), za což bych si mohl koupit asi tak pět ks JAWA 350 ))... ale nedal jsem jej. )...
Ale to vše je již historie, protože tento kousek je již dosti let odstaven mimo provoz - po hodně ošklivé havári. Tehdy jsem jej odložil. Čekal dlouho na zpojízdnění...a jak se zdá, dočká se už. Momentálně rozložen na prvočinitele, připraven k renovaci a těší se na první kopnutí do startpáky...a já s ním. )
Moooc nádherná...
Přesně,klasika je věčná ...kolega má dva Matchlessy .Také 500 jednobuch 53 a dvoubuch 56 .Krásný stroje s duší
hmm, nádherná. Tak má vypadat motorka
Práce ale vydařená, gratuluju!
Jo tak tomu říkám krasavice