PROFIL MOTORKY

Benelli TNT Sport EVO (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kubus182
Vloženo 20.8.2014
Aktualizováno 16.5.2016
Zobrazeno 5 503x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem vyzkoušet tříválec a Benelli mě uchvátila svým designem.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple: Vysoká cena, chtěl jsem model 2011 a novější.

První dojmy - Má neskutečný zátah odspodu, řekl bych lepší než 3 předešlé litrové V2, které jsem měl. Podvozek razantně sportovní, nic na pohodovou jízdu. Radiální Bremba stejné jak na Tuonu brzdí naprosto dostatečně. Okouzlí svým designem. Trubkový rám a zadní kyvná vidlice je pastva pro oči.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji každému, kdo hledá motorku převážně pro sportovní jízdu.

Doplňky na motorce - Karbonový blatník, karbonový kryt alternátoru, karbonový kryt sedla spolujezdce, laděný výfuk Tenax, duralový držák SPZ, tlumič řízení Tribleperformance, ukazatel kvaltu Gipro, padáky na rámu a osách kol, řidítka WRP, stavitelné páčky Titanium TNT, proužky na ráfky trikolora Benelli, zrcátka na koncích řidítek, klín pod motorem, diodové blinkry i osvětlení SPZ, iridiové svíčky, kotouče Braking, termo omotávka svodu výfuku, Power commander III , Quickshifter, Vzduchový filtr DNA, nosiče a brašny Benelli

Recenze

Motorku jsem koupil zhruba před 2 měsíci. Zatím mám najeto cca 1500km.

Motor: Spodek je dle mě lepší jak u V2, těch 117 Nm je tam opravdu znát. Střední rozsah otáček naprosto srovnatelný s Tuonem 1000R, vrch mělo Tuono o něco lepší, ale třeba v porovnání s SV 1000 a Raptor 1000 mnohem lepší, ty ve špičce totálně umřely. Pod 2500 otáček motor nespolupracuje, stejně jak u litrového V2. Motor má skvělý zátah na všechny kvalty, již od 3500 otáček. Netřeba podřazovat o 2 kvaly jak na čtyřválci, aby se začalo něco dít.

Podvozek: Předek osazen vidlicí Marzocchi USD o průměru 50mm, plně stavitelná, ale i při nejměkčím nastavení je poměrně tvrdá (velkým aspektem bude ale i moje váha - 70kg). Nicméně při razantní sportovní jízdě funguje naprosto dokonale bez výhrad. Takže na tenhle typ motorky patří. Není prostě na výletní ježdění. Zadní centrál Italského výrobce Extremetech plně stavitelný funguje dobře a není problém najít si ideální nastavení. Motorku jsem obul na Pirelli Supercorsa, vzadu 200/55. V zatáčkách se ovládá a vede naprosto přesně a vždy poznáte, kde má motorka limit díky tuhému rámu i zadní kyvce. Motorka se nejlépe cítí v utáhlých a středně rychlých zatáčkách, ideální ostré serpentíny, na okruhu jsem ji zatím netestoval.

Brzdy: Motorka je kompletně osazena firmou Brembo. Vzadu třmen dvoupístek, vepředu radiální čtyřpístek. Stejné brzdy byly i na Tuonu a jejich účinek je stejný. Narozdíl od Tuona tu nejsou problémy se zavzdušňováním zadní brzdy. Dobře se dávkují, nevadnou, nemám co vytknout.

Ovládání: Motorka se ovládá velmi snadno díky širokým a tuhým řidítkám. Sedlo není zbytečně velké a jezdec do něj přímo zapadne. Při akceleraci se krásně zapřete bez zbytečného posouvání. Rám i nádrž jsou v místě nohou úzké, takže se dá motorka krásně sevřít nohama a je cítit, co se pod vámi děje. Stupačky jsou dostatečně vysoko, takže nimi ani při jízdě na koleno nedřete o zem jak u Japonské produkce. Posed je mírně dopředu - pohodlný.

Spolujezdec: Jízda se spolujezdcem není žádný problém. Díky těžišti, které je hodně na předním kole, jde i na jedničku motorce naložit a přitom se nezvedá na zadek. Posed spolujezdce je dle slov mé přítelkyně v rámci možností pohodlný - o něco víc jako na Tuonu. Má to jen jediný háček - končí sedlo a začíná silnice.

Celkové shrnutí: Pokud s motorkou jedete na doraz, funguje vše naprosto dokonale a jezdec si může vzchutnat radost z jízdy. Pomalá jízda nebo jízda ve městě jí moc nesvědčí a dává to znát ucukaným projevem díky okamžité reakci na jakékoliv pohnutí heftem. Při pomalém popojíždění je potřeba spojkovat podobně jako u Tuona. Kvůli těžišti na předním kole jde zvedat těžce na zadek jen na jedničku a to spojkou. Tuono nebylo problém vyspojkovat na dvojku. Spotřeba se pohybuje okolo 10 litrů, záleží na stylu jízdy. Navzdory špatné pověsti, co se spolehlivosti týče mi vše funguje bez jediného problému až na ukazatel paliva, který nefungoval již před koupi. Motorka je sestavena na převážně sportovní a svižnou jízdu,kdy dokonale funguje , není to nic pro mrdaly... :D

27.8.2014 Výměna standartních svíček za iridiové Denso iridium power IU27A. NGK jsem nedával, protože mají elektrodu 0,6mm, kdežto Densa jen 0,4mm, takže vydávat teplejší jiskru.






31.8. 2014 Proužky trikolora Benelli.






Obutí pro sezónu 2015






25.9.2014 Padáky do os od Rutana






24.12.2014 Titanová termo omotávka svodů výfuku











7.2.2015 Brzdové kotouče Braking Racing, desky SBS, kapalina Motul Factory




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kubus182
kubus182 napsal 19.04.17 v 20:51

Frankie: Proto mam dvě motorky Naštěstí jsem zatim vše opravil svepomoci

Frankie
Frankie napsal 19.04.17 v 19:54 10b.

Krásná motorka ! Kdysi jsem se na ní svezl kousek na okruhu a stálo to za to. Líbila by se mi, ale na rovinu se přiznám že bych se bál servisu...holt radši jezdím než montuju

Pedl
Pedl napsal 12.07.16 v 03:16 10b.

Nádherná

Stryko
Stryko napsal 17.03.16 v 00:18 10b.

Opravdu krásná mašina, máš ji pěkně vymazlenou !! 10 bodů

kubus182
kubus182 napsal 20.02.16 v 18:08

Taky už sem nedojel, ale když miluješ není co řešit a není to hlavně tuctový bike.. Pokud víš na co bacha, tak se to dá já na ní mám skoro 10tis km a pomalu ladím všechny neduhy

Více komentářů



TOPlist