PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-07 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník v-tec
Vloženo 31.1.2015
Aktualizováno 15.1.2018
Zobrazeno 7 419x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moto pro radost i jako dopravní prostředek do města

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Prestige moto (Praha 6-Řepy)

První dojmy - Lehká, snadno ovladatelná, živá, zábavná, hodná, hezká motorka za super cenu (tedy v roce 2014). Čekal jsem, že přechod z Jawy 350 bude krušný, ale díky výše zmíněným vlastnostem to šlo překvapivě dobře.

Motorku bych doporučil pro - Borce menších postav, dámy, mírně až středně pokročilé jezdce. Pro začátečníky s určitým respektem. Všem, kteří za svoje omezené finance chtějí maximum zábavy.

Doplňky na motorce - Kryt chladiče vlastní výroby.




Štítek Rizoma
Stavitelné brzdové páčky





Laděný výfuk Akrapovič titanium

Recenze

Moto jsem koupil jako svou 1. funglovku, jelikož se mi zalíbil její design a bezkonkurenční poměr ceny a užitné hodnoty.

Ergonomie:
Měřím 183 cm a vážím 83 kg. Moto je trochu menší. Bez problémů se na ní poskládám, ale řekl bych, že moje výška už je hraniční a vyšší jezdci budou mít problém. Posez je vzpřímený a přirozený. Sedlo je velmi tvrdé a již po 1 hodině jízdy je to znát. Často kritizovaná úzká řidítka mi nevadí (ve městě je to navíc výhoda), i když posez není tak drsňácky nasupený. Ve zpětných zrcátkách vidím z 1/3-1/2 svá ramena. V jejich zbytku ale vidím dostatečně situaci za sebou i bez uhýbání. Díky absenci vibrací je obraz čistý.

Motor:
Je jedna z nejlepších věcí na této motorce. Je zábavný, táhne již odspoda a má vyrovnaný chod v širokém spektru otáček. Bez vibrací.

Podvozek:
Kromě předpětí zadního tlumiče je bez možnosti nastavení. Zadní tlumič lze nastavovat v rozsahu 1(měkký)-9(tvrdý). Z výroby je nastaven na 3. Na 5. byla motorka na rozbitých silnicích strašně uskákaná a v zatáčkách měla tendenci uskakovat do strany. Na 6. to bylo dobré ve dvou. Teď jezdím na 4.

Ovladatelnost:
Je to lehká a krásně ovladatelné motorka. Za plynem jde bez cukání. Celkově user friendly. Při řazení je potřeba se naučit nepouštět plyn úplně na 0, jinak sebou moto vždy škubne díky značnému brzdnému účinku motoru (velká komprese). Rychlostní stupně jsou příjemně krátké a dobře odstupňované.

Brzdy:
Přední se jeví zatím dostatečně. Se zadní to chce s citem - zadní kolo jde snadno zablokovat.

Rychlost:
Díky absenci větrného štítku je to zábava tak do 150 km/h, pak začne být nápor větru velmi nepříjemný. Bohužel, montáží většiny dostupných štítků velmi utrpí naked-streetový výraz moto (výjimkou je Rizoma). Od cca 180 km/h už se moto nechce moc zrychlovat. V těchto rychlostech mám z moto takový nejistý dojem. Nejvíce jsem zkoušel 199 km/h, pak už jsem na to neměl nervy.

Palubní LCD:
Je parádní. Jednoduchý design, přehledný se spoustou údajů. Dobře čitelný i na slunci (jas je možné nastavit, ale ani to nebylo potřeba). Často kritizovaná nízká pozice LCD mimo hlavní zorné pole a otáčkoměr u jeho spodní hrany samozřejmě nejsou ideální, ale zjistil jsem, že mě nijak zvlášť neomezuje. Jezdím podle citu/zvuku a na LCD vždy jen rychle mrknu. Pokud na něm chci něco studovat déle, udělám to ve vhodný okamžik. Jediné, co bych vytkl je, že palubní hodiny mají jen 12-ti hodinové zobrazení (nelze vybírat mezi 12 a 24 hodinovým zobrazením). K přepínání informací slouží tlačítka přímo pod LCD, škoda, ovladač na řidítkách by byl mnohem praktičtější.

Jízda se spolujezdcem:
Pro jízdu ve 2 není moto zrovna stavěná. Spolujezdec má velmi málo prostoru a nemá se moc čeho chytit (výhodu je, že design nekazí žádné ošklivé madlo a spolujezdkyně se musí pevně držet mě;) Překvapilo mě, jak ochotně šla moto při jízdě ve 2 do náklonu. Vidění ve zrcátkách je se spolujezdcem horší. Na zadním tlumiči je vhodné pro jízdu ve 2 nastavit vyšší předpětí. Klíčem ve výbavě moto však nejsem schopen nastavit více, než 6 z 9. Při nastavovaní předpětí je také značné riziko odření moto, takže ho není vhodné měnit příliš často.

Spotřeba:
na l/100 km (dle palubního LCD):
4,2 - pohodová jízda, běžný provoz
4,6 - svižná sportovní jízda
6,0 - dálnice (místy až 160 km/h)
6,3 - závodní okruh (Sosnová)

Design:
Subjektivní záležitost, ale za mě: Soudobý, moderní, čistý, technicistní, nepřeplácaný vzhled. V mém případě navíc podpořený decentní matně šedou barvou. Paráda:)
Pěkně tvarovaná kyvná vidlice se tváří jako z hliníku, ale je to ocel, škoda (test magnetem).

Zvuk:
Není špatný. Je dost kultivovaný (až příliš). Naštěstí to není 4-válcový vysokootáčkový bzukot, ale laďák by v tomto směru jednoznačně prospěl. K motorce se ovšem hodí vzhledově co nejkratší výfuk. Nejlépe Akrapovič, jenže ta jeho cena vzhledem k ceně motorky... Edit: po pár letech jsem se konečně rozhoupal a pořídil ho (Akrapovič titanium) - je to pecka :D

Moje videa:

Další video již s výfukem Akrapovič titanium bez dB killeru:

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 11.09.19 v 19:13 10b.

Pěkná, přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

burlad
burlad napsal 09.05.15 v 23:05

pěkně v bodech napsané

ratim
ratim napsal 04.04.15 v 03:13 10b.

Perfektni recenze

SuperSic58
SuperSic58 napsal 29.03.15 v 11:50

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 01.03.15 v 12:33

dobrá černá
žlutá je hnusná

Více komentářů



TOPlist