koupil jsem nedávno starou kawasaki gpz 550 r.v.87,moto jezdí v naprostý pohodě,ale když je ve volnoběhu tak v motoru rachtá taková směs kovových pravidelných zvuků,nevím jak to připodobnit,při poslechu mi přijde,že to jde spíš z levé strany motoru.Ve vyšších otáčkách jde skvěle.Věděl by prosím někdo dle tohoto chabého popisu o co by mohlo jít??
Spojka?rozvod.řetízek?
Musím napsat,že jsem jawičkář a tohle je můj první 4takt,moc se v tom nevyznám
děkuju všem za radu
s pozdravem torturus
2 reakcí na tento příspěvek rachtání v motoru
Tyhle staré GPZety mají primární řetěz jako jawky.. Jen ho mají ve středu klikovky, mezi druhým a třetím válcem a celý výkon motoru je přenášen jen tímto řetězem (u většiny motorek to je soukolím). A řetěz se samozřejmě časem vytahá a pak s sebou škube, přesně takhle. Nevím jak GPz 550, ale mé bývalé GPz400 a 600 měly i napínák primarního řetězu, zkus ho pohledat a dár buď silnější pružinu nebo já ho nahradil natvrdo šroubem.
A nejjednodušší řešení je zvýšit volnoběh, pak se cukat nebude (Já postupně zvyšoval a zvyšoval, až jsem zkončil téměř u 3tis ot/min ) Pak jsem to stejně vyřešil výměnou celého motoru..
c.j. píše: Takový zvuk?
Tyhle staré GPZety mají primární řetěz jako jawky.. Jen ho mají ve středu klikovky, mezi druhým a třetím válcem a celý výkon motoru je přenášen jen tímto řetězem (u většiny motorek to je soukolím). A řetěz se samozřejmě časem vytahá a pak s sebou škube, přesně takhle. Nevím jak GPz 550, ale mé bývalé GPz400 a 600 měly i napínák primarního řetězu, zkus ho pohledat a dár buď silnější pružinu nebo já ho nahradil natvrdo šroubem.
A nejjednodušší řešení je zvýšit volnoběh, pak se cukat nebude (Já postupně zvyšoval a zvyšoval, až jsem zkončil téměř u 3tis ot/min ) Pak jsem to stejně vyřešil výměnou celého motoru..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rachtání v motoru
zdravím Tě c.j.,jo to je přesně ono.Takže rozvoďák..
Je problém s tim jezdit??nebo se nemusím bát že se mi to hryzne,nebo něco jinýho?Kamarád tvrdil ,že se ten napínák dopíná sám automaticky,to je pravda?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rachtání v motoru
torturus píše: c.j.>
zdravím Tě c.j.,jo to je přesně ono.Takže rozvoďák..
Je problém s tim jezdit??nebo se nemusím bát že se mi to hryzne,nebo něco jinýho?Kamarád tvrdil ,že se ten napínák dopíná sám automaticky,to je pravda?
Ne rozvoďák, ale primární řetěz.
Rozvoďák tam máš samozřejmě taky, ale ten i kdyby byl vytahaný a měl i špatný napínák, tak bude šustit, cvakat, ale maximálně s desetinovou intenzitou oproti primárnímu řetězu, který cuká celým motorem a převodovkou..
Zkus zvýšit volnoběh, jestli to pomůže..
A co se týká toho rozvoďáku ten se mění kdy?,nevim jestli to ten předemnou dělal a kolik má mašina nacvrkáno to je taky ve hvězdách
zkusím sem dát video jak mi to zní
Každopádně zatím díky
Výměna primarního řetězu je průser, protože se prodává v kuse, bez spojky a já kvůli tomu musel půlit motor.. Nevím, jestli se dělá nějaký se spojkou. Případně se podívej, jestli tam je nějaký napínák toho primáru. Na GPZ600 je vepředu bloku mezi výfukovými svody druhého a třetího válce. Narozdíl od rozvodového řetězu je napínák primáru jen sprostá pružina, bez západky, chodí tedy tam a zpět. A pružina se unaví nebo i praskne a pak je primár volný a škube motorem. Ale jinak by měl přežít celý motor..
tady jsem našel fotku, ale v mělíém rozlišení, vypadá to, že má nějaký primitivní napínák na pružinku dole, stačí sundat olejovou vanu..
Naposledy editováno 04.09.2011 21:57:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pneu na 80-90s léta 400-750ccm Kawasaki GPZ 550 | drejžab | 12 | 12.12.2017 v 19:51 GL1 |
kónické filtry na GPZ 550 Kawasaki GPZ 550 | žufan. | 11 | 1.6.2016 v 18:25 žufan. |
Cukající motor GPZ 550 Kawasaki GPZ 550 | Hanz007 | 6 | 5.5.2014 v 15:07 kawagpz |
Karburátor Kawasaki GPZ 550 | Papino | 8 | 23.4.2014 v 22:30 Papino |