globalmoto_kveten





Téma: Flat Track 2013
 
4.12.2012 v 14:46
FLAT TRACK 2013

Při poslední schůzce s ředitelem a pořadatelem závodů Americké ploché dráhy u nás, Ondřejem Hrůzou a některými jezdci jsme probírali úspěšně uplynulou sezónu 2012. Odjelo se osm závodů s mezinárodní účastí oficiálně nazvaných Czech Flat track série. Byl to už druhý ročník. Mimo to u nás proběhlo mistrovství světa v Praze na Markétě. Flat track u nás zakořenil poprvé někdy před čtyřmi lety, od té doby se rozvíjí a roste. Mluvili jsme i o tom, co je třeba do budoucna zlepšit a jakým směrem pokračovat dál. Flat track totiž u nás zatím není jen o závodění. Můžete se v něm realizovat i jinak. Podílet se na jeho podobě pro další generace a možná ho jednou předáte svým dětem, jako nesmrtelnou vzpomínku na vás, kdy jste závodili a pomáhali v kolektivu přátel motocyklového sportu. To vše podle vašich chutí a možností.
Proto píšu tento úvodník, budu ho sdílet a rozšiřovat dál všude, kde by to mohlo pomoci najít nové jezdce, diváky a nadšence ochotné pomoci s organizací, jednou snad i sponzory. Psát budu za sebe, tak jak to cítím - jednoduše, přesně tak jak by měl Flat track fungovat a jak to propaguje Jan Wilem Jansen.
Když se ohlédnu o rok zpátky, byl to právě listopad 2011, kdy jsem si pořídíl sériovou motorku s ideou přestavět si ji na závody. Motorka mě stála devatenáct tisíc a byla v originálním stavu. Vybíral jsem ji s ohledem na jednoduchá pravidla, pro třídu Classic do roku výroby 1989 maximálně dvou válec a 18“ kola,. Motorku jsem postupně odlehčoval, dovybavil vytrhávačkou, zvolil si epické číslo 69 podle rad Mačeta racing teamu a šlo se na to.

Motorka před a po úpravě.












Prvně jsem absolvoval tří denní mezinárodní školu Flat tracku. Tu měli na svědomí hoši z Dutch Brothers, kteří přijeli sem k nám do Čech až ze Švýcarska. Pod taktovkou to měl již zmiňovaný závodník J.W.Jansen, který nešetřil dobrými radami. Samozřejmně, že ve třech dnech jsme se nemohli naučit vše potřebné, ale základy byly položeny. Škola proběhla ve Svitavách, první závod taktéž. Osobně pro mě bylo nezapomenutelným zážitkem a překvapením, když na mě kývl vícemistr Evropy Jansen a do jedné z rozjížděk mi půjčil motorku na které sám závodí. K pádu jsem neměl daleko, ale motorku jsem předal celou.
V rámci celoevropského srazu motorek na Mušově proběhly další dva závody. Jeden den na klasickém oválu a druhý den na trati TT, kde jsou i pravotočivé zatačky. Následovaly závody v Plzni a Marianských Lázních, poprvé na dlouhé dráze skvělá jízda a závody. Pak byly závody v Kopřivnici, kde bylo snad nejvíce diváků a atmosféra tak byla fantastická. Konec sezóny se jel ve Svitavách, závody v Rakousku nevyšly. Svitavy byly skvělé tak jako vždy. Tamní klub a činovníci se nám snaží vyjít maximálně vstříc. Ve flat tracku peníze bohužel zatím ještě nejsou, ale všichni se tam moc snaží, aby to bylo na úrovni. I my jsme se snažili na dvoudenní brigádě, aby to tam trochu prokouklo. Ve Svitavách vzniklo něco jako Flat track centrum, jsou tam domluvené páteční tréninky, za 150kč na celý den můžeme trénovat. Svitavské závody mají neopakovatelnou atmosféru, tak trochu se tam zastavil čas, ale v dobrém. Už se teším na první zahajovací závod roku 2013, který by se měl jet právě tam. Poslední závod sezony byl zrušen kvůli nepřízni počasí, byli jsme tam nachystáni závodit, jenže se to nedalo, protože byl déšť, bahno a pak i sníh.
Proběhlo tedy jen vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií. Ty jsou tři, FT1 Competition (nejrychlejší jezdci, respektive tato třída se jezdí po celé Evropě a má shodná pravidla). FT1 Classic výchází z této třídy a má sloužit jako vstupní třída do regulérních závodů Americké ploché dráhy. Zároveň má být tato třída trochu old school. Stylové motorky, přestavby v duchu rock and rollu, závody, kde jde víc o radost z jízdy než o vítězství. Tato třída by měla být nejméně finančně náročná pro jezdce a jejich vybavení. Samozřejmně, že by se o tom dalo polemizovat, i v FT1 Competition, lze úspěšně závodit se strojem za pár desítek tisíc. Poslední je pak třída 555, které nikdo neřekne jinak než Veteráni. Motorky do roku výroby 1962, téměř žádná pravidla a oproti dvěma posledním třídám netřeba závodnická licence.
Czech Flat track série 2012 skončila, třídu FT1 Competition vyhrál Pavol Pučko, který si vedl skvěle i v mistrovství světa, kde skončil pátý. FT 1 Classic jsem vyhrál já a určitě ne proto, že bych byl nějak výjmečný jezdec. I když bych tomu rád věřil . Naše třída měla letos premiéru. Ne každý vsadil na ten správný stroj, nebo měl to potřebné závodnické štěstí. Byly nějaké pády a zranění, poškozené motorky, atd. Bude rozhodně zajímavé sledovat následující rok. Někteří z nás zbrojí, staví si flat trackový speciál na bázi osvedčeného motoru Rotax 600. Jiní vsázejí na přepletení kol na pravověrné devatenáctky a originální měkké gumy. Další se chtějí jen zlepšit nebo zkusit postavit zcela jiný stroj.

FT1 Competition v akci






Tak jako mnozí z vás, kteří jste si našli čas přečíst si tento článek, jsem i já před rokem přemýšlel, jestli zkusím jezdit flat track. Měl jsem nějaké výhrady k pořádání těchto závodů, pocit, že je kolem toho málo informací, moc složitostí, málo jistot a bál jsem se zda-li mi motorka, která se na nic jineho než na ovál nehodí, k nečemu bude. Nakonec jsem strašně rád, že jsem do toho šel. Stejně jako další z nás. Flat track je báječný právě v tom, že lze závodit na strojích postavených doma na koleně, výkon není to hlavní. Závodí se po celou dobu, kdy jste na trati a je to skvělé i po závodech, doma v dílně nebo v hospodě, kdy řešíme, co komu za jízdy upadlo. To poslední neberte doslova.

FT1 Classics v akci






Hodně zmiňuji třídu FT Classic, což je můj záměr, jednak ji jezdím a tudíž o ní vím nejvíce, další důvod je, že podrobně se rozepisovat o dalších třídách by zabralo mnoho času a vyznělo by do ztracena.
Poslední co chci zmínit, je co nás čeká v následujícím roce. Rýsují se zajímavé závody na tratích, kde se ještě flat track nejel. Opět se u nás pojede mistrovství světa, závody na Markétě se povedly a prý se líbily i jezdcům a to dokonce nejvíce z celého šampionátu. První závod 2013 bude startovat tradičně ve Svitavách. V rámci Euro bike festu na Mušově proběhnou opět dva závody, jeden v sobotu a druhý v neděli. Účast zahraničních jezdců by měla být hojná, o závod se zajímal i další nadšený propagátor flat tracku v Evropě Marco Beli. Prý s ním dojede tolik Italů, že jim bude trať malá... Snad to nezakřiknu, nic není jisté, ale možná, že by se mohl odjet závod přímo v Brně, na plochodrážním stadionu v Pisárkách, kde se kdysi jezdila plošina. Areál má pod správou armáda a je udržovaný, tak snad to výjde. Stějně tak jako závody v Kopřivnici a nově v Březolupech. Závod na dlouhé dráze v Mariánských Lázních bude výjmečný, je to druhá nejdelší trať v Evropě.
Snad se příští rok naše řady zase o trošku rozrostou. Doneslo se mi, kolik lidí už si motorky chystá. Někteří už je dokoce měli hotové letos, akorát si nenašli čas dorazit a vyzkoušet je. Není to škoda? Neváhejte a připravte se do příštího roku. Bude to stát za to.

Michal 69

Jawa flat track






Naposledy editováno 04.12.2012 14:48:06
Anketa: Chcete zkusit závodit v nadcházející sezóně 2013?
Ano.
14%
5
Přemýšlím o tom.
27%
10
Ne.
59%
22

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

13.12.2012 v 21:43 | Nahoru | #31
KoldaTL: Tyhle prdelky měl minulý rok ve Svitavách na prodej Jarda Vojna z Vyxu:
http://www.vyxproduct.com/index.htm
zkus se obrátit na něj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

15.12.2012 v 11:24 | Nahoru | #32

berry111 píše: KoldaTL: Tyhle prdelky měl minulý rok ve Svitavách na prodej Jarda Vojna z Vyxu:
http://www.vyxproduct.com/index.htm
zkus se obrátit na něj.


Díky zkusím tam zavolat

(reakce na) Flat Track 2013

15.12.2012 v 11:28 | Nahoru | #33

Cormac píše: KoldaTL> Zadním plastem asi myslíš prdelku? Zeptám se. Vím že se kamarád ptal v Brněnské Motoforze: http://www.motoforza.cz/cs/category
Přímo na Flat track, ale neměli. Ale někdo to dělá, minimálně dva si to koupili a určitě to nebrali z Anglie, zkusím to zjistit.
Kryt na vydlici, motokrosová se asi běžně koupí podle typu motorky, na klasickou silniční vydlici prachovky nebo plastový kryty pak zkusit pohledat na netu...
A do jaké třídy a z čeho stavíš?



Ve forze nic nemají,už jsem to poptaval,pán my řekl kdyby nás bylo více tak se dá nějak domluvit
Stavim Suzuki DR 500 81
mám to už skoro hotové,chybi mi jen ten plast.
nádrž a vylagrovanou hlavu ted řešim,tak jestli nebude nějaky problém tak na jaře to nakopnu

Flat Track 2013

15.12.2012 v 13:47 | Nahoru | #34
KoldaTL: Tak dej foto!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

15.12.2012 v 16:00 | Nahoru | #35

Cormac píše: REACTOR_427> To klidně můžeš bez problémů, dělalo se to od 61 tak i kdyby to bylo vyrobený 63, tak je to furt stejný. Úpravy jsou povolený a vítaný, jen víc speciálů - nebudeš první





Stejně jako tady Robert (60) pán už hezkých pár let v důchodu, kterej, když to nakopne, tak v depu není už nic jinýho slyšet
Jen pozor na ty stupačky, on to tak měl po vzoru plochodrážky, ale musel si to pak předělat, páč je to flat track, ne plochodrážka. Stupačky ne níž než hlavní rám! No a výška rámu od země je daná myslím jen pro FT1 Competition, tuším 20cm na nezatížené motorce...


Výborně! To vypadá v detailech vcelku jednoduše. Jsem rád, že se i u nás objevily závody, kde neni všechno sešněrovaný pravidlama a tak si je může zkusit ten, co má odvahu a chuť experimentovat. Pravidla jsem si už četl, ale ale detaily ohledně přestavby mi tam chyběly. Takže stupačky musí být nad rámem, takže je lepší nechat původní uložení nebo je taky možnost přemístění? Jinak do toho jdu a do stavby se pustím co nejdřív!

(reakce na) Flat Track 2013

15.12.2012 v 22:48 | Nahoru | #36
REACTOR_427> Stupačky si klidně posuň dle libosti, soubžně, výš, ale ne níž než
rám pod motorem.

Naposledy editováno 15.12.2012 22:53:34

(reakce na) Flat Track 2013

15.12.2012 v 22:52 | Nahoru | #37
KoldaTL> To se těším, 500kilčo, dej pak prosím vědět, jak jsi pochodil s tou prdelkou...

Flat Track 2013

16.12.2012 v 18:55 | Nahoru | #38
A když je tu ta možnost přetvořit rám, tak tušim, že nebude problém postavit se na start s poladěným motorem nebo rovnou s jiným. Nebo je to naopak?

Flat Track 2013

17.12.2012 v 21:13 | Nahoru | #39
Motor můžeš ladit dle libosti, ale musí zůstat pohon na obyčejný benzín, vyměnit motor za nějaký novější nelze, je to daný tím rokem výroby. Ale jinej typ rámu a motoru to nevadí.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

17.12.2012 v 22:51 | Nahoru | #40
Jo, v pořádku. Jen jsem měl na mysli motor z dvěpade krosky, ty byly výkonnější, to by ale nemusel bejt problém... Jinak mě zajímá spoustu a spoustu detailů, tak občas se zas na něco zeptám, vidim v tobě zkušenýho rádce

(reakce na) Flat Track 2013

18.12.2012 v 22:41 | Nahoru | #41
REACTOR_427> To by bylo zajímavý, z tý krosky. Akorát nevím co by to vydrželo, ovál se sportovnímu dvoutaktu moc nelíbí, je to permanentně vytočený...





2T Bultaco, jelo krásně, ale nevydrželo... Těžko říct co se vlastně stalo, ale z válce byl mixér.





2T Honda v Classics, kdyby neměl Michal tolik tech. závad, tak to vyhrál, jak se na to posadil, tak byl nedostižnej, výkon a muší váha + talentovanej jezdec.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

21.12.2012 v 00:52 | Nahoru | #42
Aha, to je opravdu zvláštní a pro mě vcelku nečekaný. V krosu se pořád vrtí plynem, tady bude nadoraz, hlavně na rovinkách, ale je zvláštní, že 2T flat tak moc nevoní. Tak asi nechám základ a trochu ho "vylepšim" (snad, když se vyskytuje problém se spolehlivostí).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

21.12.2012 v 23:32 | Nahoru | #43
REACTOR_427> Těžko říct, no. U Bultaca to mohlo být i tím, že ho motorově nijak neřešil... Do hondy ze začátku lil nevhodnou chladící směs, moc vody a to prý nedělalo dobře těsnění pod hlavou, podfukovalo se. Jinak ty rovinky tam moc dlouhý nejsou Možná tak v Mariankách, tam sem pomalu řadil i šestku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

25.12.2012 v 13:51 | Nahoru | #44
Cormac> Aha, tak to nevypadá, že by 2T motory byly znevýhodněný, mam pocit, že nedojely kvůli špatný údržbě a jiným faktorům, jak popisuješ (špatná kapalina, atp.). To bych zkusil teda připravit aspoň dva motory a pak otestovat, pokud se tak podaří v tom lepším případě.
Teď mam dotaz ohledně výbavy jezdce. Lze jí pojmout v old school stylu nebo to neni možný z bezpečnostních důvodů? Přidávám fotku pro názornost:







Potom ještě zda je možný motorku do skupiny 555 nazout taky do těch speciálních pneu a ráfků bez přední brzdy. Našel jsem totiž zajímavej inspirativní odkaz :

http://www.motomagaz...&pos=flattracker

(reakce na) Flat Track 2013

26.12.2012 v 00:04 | Nahoru | #45
REACTOR_427> Ta Jawa je super, už jsem ji viděl. Na ty gumy sem se ti zeptal, ještě nemám odpověď. To oblečení do veteránů i Classiců jen pevný boty a helma, rukavice, to lze i v old school. Jen v Plzni tenkrát chtěli homologovanou přilbu, jelo se pod AČR a jejich technickými komisaři... Jinak většinou bez potíží.

Flat Track 2013

26.12.2012 v 00:14 | Nahoru | #46










555...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

26.12.2012 v 23:22 | Nahoru | #47
REACTOR_427> Tak klidně můžeš do veteránů dát originální flattrackový gumy, ty jdou do každý třídy, tam není omezení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

2.1.2013 v 21:19 | Nahoru | #48

Cormac píše: REACTOR_427> Tak klidně můžeš do veteránů dát originální flattrackový gumy, ty jdou do každý třídy, tam není omezení.


V jakých rozměrech se dělají?
Někde jsem četl že je začal dělat i Mitas...

Flat Track 2013

2.1.2013 v 21:44 | Nahoru | #49
safra tohle už mne druhej rok láká, ale nemůžu jezdit všechno.

(reakce na) Flat Track 2013

4.1.2013 v 14:26 | Nahoru | #50
Humusus> Ano Mitas dělá originál gumy na flat track. Přední a zadní, devatenáctky, přesný rozměr nevím. A je tam i nějaká volba tvrdosti směsi, myslím, že testovali ze začátku snad pět směsí.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

4.1.2013 v 17:00 | Nahoru | #51
Díky za zeptání ohledně těch gum atd.! S těma mitasama je to bomba, aspoň nebudu muset shánět někde daleko. Ale co ostatní díly? Například vidle, řidítka a tak? Máte nějakou vychytanou stránku? Něco jsem tu a tam hledal, ale to bylo už moc profi racing a to teď zatim nepotřebuju (to přijde až časem).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

6.1.2013 v 21:10 | Nahoru | #52
REACTOR_427> Tak bych, řekl, že to všichni shání, kde to jde, v normálních eshopech a obchodech s motorkářskejma věcma. U nás žádný vyhchytaný stránky asi nebudou...

(reakce na) Flat Track 2013

9.1.2013 v 18:35 | Nahoru | #53
Cormac> To určitě, u nás je to moc mladý závodění na to, aby se tu vytvořila nějaká obchodní podpora. Ale zkusim se podívat na stránku s flat track jawou, tam jsem našel seznam použitých dílů a pokud najdu nějakej schopnej odkaz, tak ho sem vyvěsim, aby měli i ostatní závodůchtivci odkud čerpat

Flat Track 2013

10.1.2013 v 11:56 | Nahoru | #54
Naštěstí je ten flat track tak jednoduchej, že žádný zbytečnosti nejsou potřeba, pomalu by se dalo jezdit i bez zadní brzdy...

Flat Track 2013

10.1.2013 v 21:31 | Nahoru | #55
A to se mi na něm právě líbí! Konečně návrat ke kořenům, protože moderní závodění je díky technologiím finančně nedostupný. Neříkám, že pokrok je špatnej, ale ze současných motorek mi naskakuje husí kůže a nemyslim to v dobrým (tim posledním šokem je launch control). Proto chci něco, kde je pouze motorka a člověk a nevměšuje se do tohodle spojení elektronika. A v tomhle závodění je vše jak má bejt. Jednoduchost a syrovost. Našel jsem to, co jsem hledal.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

16.1.2013 v 12:45 | Nahoru | #56
Sleduji to tady ještě pořád se neví datum toho prvního závodu ve Svitavách?

(reakce na) Flat Track 2013

17.1.2013 v 13:45 | Nahoru | #57
Bohunka> Ještě ne. Neofiko, to vypadá, že to letos proběhne s "podporou?" a pod AČR. Ve Svitavách jsou nahlášeny dva závody. Ale zatím to jsou opravdu nepotvrzené informace...

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

17.1.2013 v 15:37 | Nahoru | #58
Našel jsem dalšího možnýho zájemce. Ten mi napsal, ať mu pošlu nějaký odkazy, tak jsem tak učinil. Zmínku o flat tracku jsem našel i na stránkách stadionu Markéta a píšou tam, že jezdci na levý noze používaj kovovou botičku. Tu jsem na jezdcích viděl ve videích ze zámoří, ale u našich taky, aspoň někteří to maj. Ale kde to sehnat, když v naší zemi je flat teprve na vzestupu? Ani neznám pravý jméno tý botičky, abych to mohl hledat... Neví někdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

18.1.2013 v 14:53 | Nahoru | #59
REACTOR_427> Ta botička je stejná, jakou používají plochodrážníci. V Classicích vesměs jezdíme na samo domo výtvorech. Jinak bys potřeboval originál plochodrážní boty a botičku. Vím, že to nějaký člověk v Plzni dělá, zavařuje atd. Když tak bych sehnal kontakt.
Toto byla moje první verze.





Takto jsou vybavení ostatní naši nadšenci.




Flat Track 2013

18.1.2013 v 14:54 | Nahoru | #60
Některý botičky jsou fakt hustý, 2kg železa nebo spodek z rýče,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist