paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Mechanický regulátor napětí
Zdravím,
odešla mi baterka na Guzzině, vhledem k počtu jízd až moc brzo. Změřil jsem napětí, co dává altík a zvyšuje se s otáčkami a bohužel vesele leze až nad 15V. Mám ještě originál mechanický regulátor napětí Magneti Marelli a nechce se mi tu nádheru nahrazovat něčím elektronickým. Jde to nějak seřídit, dělá to ještě vůbec někdo? Zkoušel jsem místního opraváře altíků a startérů, ale říkal, že to naposledy dělal před 40 lety a už by to nedal, že tam jsou snad nějaké pružinky.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 08:40 | Nahoru | #1
combust> Všemu rozumím
Takže jedna cívká spíná dynamo při nějakém napětí zhruba větším než má baterka (otáčky nad volnoběh), druhá cívká zamezí odběru většího proudu než je max pro dynamo (25A) a třetí reguluje napětí.

V obou servisních manuálech ke Guzzi je nesahat na to, takže tam nejsou žádné hodnoty pro spárové měrky a musím to tedy testovat za chodu. Z tý Jawy jsem pochopil, že nižší regulační napětí se testuje zvyšováním otáček při velkém zatížení, zatímco to vyšší regulační napětí naopak snižováním otáček při malém zatížení a u obou se kouká, kdy to začne rozepínat z jednoho nebo druhého kontaktu.

Otázka - pokud místo motoru/dynama použiju ten regulovatelný zdroj, potřebuju stále řešit to malé/velké zatížení a dávat na výstup odpory nebo to v tomhle případě odpadá?

A druhá otázka - v obou manuálech uvádějí jako možnou příčinu ještě chybu na dynamu, jestli tomu správně rozumím, tak buď špatnou kostru dynama nebo zkrat mezi budícím okruhem a plusem. V tom Chilton manuálu uváděj měřit napětí mezi budícím okruhem a kostrou a že by nemělo být větší než 12V, ale nepíšou při jakých podmínkách, jestli má motorka běžet nebo co. Každopádně dynamo nikdy nebylo venku a je dost možné, že bude solidně zahumusené, tak nevím, jestli nezačít tam.

A taky jsem našel, že mechanický regulátor nemá rád vibrace, no to ho dali do toho pravýho stroje
Ještě jednou moc díky za rady, strašně rád se učím něco nového

Naposledy editováno 09.04.2021 08:41:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 09:30 | Nahoru | #2
Redguy> Otázka - pokud místo motoru/dynama použiju ten regulovatelný zdroj, potřebuju stále řešit to malé/velké zatížení a dávat na výstup odpory nebo to v tomhle případě odpadá?
- nastavení pomocí externího zdroje řeší jen regulaci napětí, pro nastavení chování pod zátěží (proudová limitace a odpojování/připojování k baterce) je třeba pracovat se zátěží i budícím vinutím (cívka AI pracuje s napětím na dynamu, výstupním proudem a taky napětím na budícím vinutí takže tam je třeba to mít zapojený).

A druhá otázka - v obou manuálech uvádějí jako možnou příčinu ještě chybu na dynamu, jestli tomu správně rozumím, tak buď špatnou kostru dynama nebo zkrat mezi budícím okruhem a plusem. V tom Chilton manuálu uváděj měřit napětí mezi budícím okruhem a kostrou a že by nemělo být větší než 12V, ale nepíšou při jakých podmínkách, jestli má motorka běžet nebo co.
- Při zastaveným motoru tam nebude nic, dynamo dává až za běhu. Na budícím vinutí nebude nikdy víc než kolik dává samo dynamo takže v globále tam nikdy nebude víc než napětí při kterým dojde k rozpojení kontaktů na cívce AR (bude to courat od nuly do cca 13,8 kdy dojde k omezení proudu budícím vinutím odporem).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special Redguy 12 15.3.2024 v 08:52 xb
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special Redguy 19 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special Ferino99 12 7.5.2023 v 11:16 krokoš
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 14 2.1.2023 v 13:27 chabm
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special Redguy 38 16.9.2022 v 10:45 Midloch2


TOPlist