odešla mi baterka na Guzzině, vhledem k počtu jízd až moc brzo. Změřil jsem napětí, co dává altík a zvyšuje se s otáčkami a bohužel vesele leze až nad 15V. Mám ještě originál mechanický regulátor napětí Magneti Marelli a nechce se mi tu nádheru nahrazovat něčím elektronickým. Jde to nějak seřídit, dělá to ještě vůbec někdo? Zkoušel jsem místního opraváře altíků a startérů, ale říkal, že to naposledy dělal před 40 lety a už by to nedal, že tam jsou snad nějaké pružinky.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí
Takže jedna cívká spíná dynamo při nějakém napětí zhruba větším než má baterka (otáčky nad volnoběh), druhá cívká zamezí odběru většího proudu než je max pro dynamo (25A) a třetí reguluje napětí.
V obou servisních manuálech ke Guzzi je nesahat na to, takže tam nejsou žádné hodnoty pro spárové měrky a musím to tedy testovat za chodu. Z tý Jawy jsem pochopil, že nižší regulační napětí se testuje zvyšováním otáček při velkém zatížení, zatímco to vyšší regulační napětí naopak snižováním otáček při malém zatížení a u obou se kouká, kdy to začne rozepínat z jednoho nebo druhého kontaktu.
Otázka - pokud místo motoru/dynama použiju ten regulovatelný zdroj, potřebuju stále řešit to malé/velké zatížení a dávat na výstup odpory nebo to v tomhle případě odpadá?
A druhá otázka - v obou manuálech uvádějí jako možnou příčinu ještě chybu na dynamu, jestli tomu správně rozumím, tak buď špatnou kostru dynama nebo zkrat mezi budícím okruhem a plusem. V tom Chilton manuálu uváděj měřit napětí mezi budícím okruhem a kostrou a že by nemělo být větší než 12V, ale nepíšou při jakých podmínkách, jestli má motorka běžet nebo co. Každopádně dynamo nikdy nebylo venku a je dost možné, že bude solidně zahumusené, tak nevím, jestli nezačít tam.
A taky jsem našel, že mechanický regulátor nemá rád vibrace, no to ho dali do toho pravýho stroje
Ještě jednou moc díky za rady, strašně rád se učím něco nového
Naposledy editováno 09.04.2021 08:41:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí
- nastavení pomocí externího zdroje řeší jen regulaci napětí, pro nastavení chování pod zátěží (proudová limitace a odpojování/připojování k baterce) je třeba pracovat se zátěží i budícím vinutím (cívka AI pracuje s napětím na dynamu, výstupním proudem a taky napětím na budícím vinutí takže tam je třeba to mít zapojený).
A druhá otázka - v obou manuálech uvádějí jako možnou příčinu ještě chybu na dynamu, jestli tomu správně rozumím, tak buď špatnou kostru dynama nebo zkrat mezi budícím okruhem a plusem. V tom Chilton manuálu uváděj měřit napětí mezi budícím okruhem a kostrou a že by nemělo být větší než 12V, ale nepíšou při jakých podmínkách, jestli má motorka běžet nebo co.
- Při zastaveným motoru tam nebude nic, dynamo dává až za běhu. Na budícím vinutí nebude nikdy víc než kolik dává samo dynamo takže v globále tam nikdy nebude víc než napětí při kterým dojde k rozpojení kontaktů na cívce AR (bude to courat od nuly do cca 13,8 kdy dojde k omezení proudu budícím vinutím odporem).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 12 | 15.3.2024 v 08:52 xb |
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 19 | 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák |
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special | Ferino99 | 12 | 7.5.2023 v 11:16 krokoš |
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special | jarda24 | 14 | 2.1.2023 v 13:27 chabm |
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 38 | 16.9.2022 v 10:45 Midloch2 |