Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

21.3.2024 v 08:44 | Nahoru | #1

doucha píše: No když jsem viděl datový záznam z jízdy Štěpána tak graf otevření plynu byly skoro obdélníky pořád plný plyn. Dokážu si představit jezdce typu Peca že popraví ten motor za 1000km.....



Jasne, pridava driv a rychleji. Jinak by nemohl ject rychleji na sestce nez mi na litru Ale rozdil pro zatez motoru je to od "rychlejsich amateru" velice malej. Kdyz pojede alvaro na serii, vydrzi mu stejne jako tobe (v prumeru). Neni nahoda, ze trenujou vsichni co jsem kdy kde potkal vicemene na seriovkach (Jack Miller tam mel v Almerii i klakson ). To co vytahli Redding/Rinaldi/Bassani tenkrat v Moste pred WSBK melo i svetla. Urcite se nehrabali v motoru, kdyz tam nechali klakson a svetla ....

Naposledy editováno 21.03.2024 08:46:06

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

21.3.2024 v 10:26 | Nahoru | #2

Ozzy_ píše: Jasne, pridava driv a rychleji. Jinak by nemohl ject rychleji na sestce nez mi na litru Ale rozdil pro zatez motoru je to od "rychlejsich amateru" velice malej. Kdyz pojede alvaro na serii, vydrzi mu stejne jako tobe (v prumeru). Neni nahoda, ze trenujou vsichni co jsem kdy kde potkal vicemene na seriovkach (Jack Miller tam mel v Almerii i klakson ). To co vytahli Redding/Rinaldi/Bassani tenkrat v Moste pred WSBK melo i svetla. Urcite se nehrabali v motoru, kdyz tam nechali klakson a svetla ....



Tohle je asi na trochu delší debatu , ale úplně s tebou nesouhlasím. Jasně Všichni ty profi rychlíci trénujou na sériovkách protože kdyby trénovali na těch speciálech bylo by to nesmyslně drahý.
1) Kluci jako je gibonek Alvaro váží i s postelí necelých 60kg, já mám 78, když se navleču do kombi budu kolem 90 a kluci jako Oťas nebo Honza spolehlivě přes metrák.
Další věc přímé srovnání v naší partě Honza jede Brno 12 já 16 Valencie 42/48 SK 12/18 atd to je 6s rozdíl, S Oťasem jsme cca 4s . Ale tyto 4-5s je už rozdíl spotřeba gum 2x víc než já, stejně tak brzdový desky, na těch 700 km o 30l benzínu víc. Jestliže je dvojnásobné opotřebení gum bylo by naivní si myslet že se neopotřebí víc i další díly. Sám víš, že když jsi udělal v časech progres začaly mizet gumy a to ty jsi ještě špatný příklad, protože jedeš hodně plynule Ale pak jsou jezdci který jsou hodně agresivní na plynu, takže větší síly v převodovce, na klice všude v motoru. A to těchto 4-6 sec rozdílu jsou ještě úplně jiný vteřiny než 4-6 s Brno 2:10/2:04

Edit: Pak si kup předváděčku z itálie .....najeto pouhých 2500km jako nová Bassani si dal jen pár kol

Naposledy editováno 21.03.2024 17:36:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist