globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podvozek CRF 300l
Mám po prvním servisu CRF 300l a přemýšlím o upgradu podvozku. Předek je celkem v pohodě, jen se dost potápí, ale zadek je jen pružič, kterej moc netlumí. Ideálně asi koupit komplet zadní centrál a dopředu progresivní péro. Co máte kdo namontováno a jak jste spokojení cena/výkon?
Díky

(reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 12:39 | Nahoru | #31

Krautkopf píše: Na tom je zajímavá jedna věc. Sedneš na jakoukoliv Hondu, popojedeš nebo i jen na místě na ní zaskotačíš, abys zjistil, že tuhost pérování a fungování zadního tlumiče (nebo tlumičů) je tak nějak v normě. Uděláš to stejné na CRF 250/300 L a je tu nečekané překvapení - zjistíš, že ta motorka je rozbitá. Takže tohle není o lacinosti provedení. To je selhání standardů, které má Honda u ostatních modelů nastavené dobře.



Je fakt, že tohle asi každej vnímá trochu jinak, ale s mýma 85kg jsem se na okreskách při mírně zrychleným tempu dostal opakovaně do situace, kdy se zadek rozpumpoval tak moc, že mi to přišlo až nebezpečný.
Na CB500F jsem taky měnil zadní tlumič kvůli tendenci rozpumpovat se, ale tam to nebylo tak moc jako u CRF. Prohlížel jsem i origo tlumič, jestli nebyl vadnej, ale nic, těsnej, zvenku se tvářil normálně.

Co jsem měl za posledních cca 7-8 let možnost poznat nový Hondy, našel jsem u nich pravidelně tři společný znaky:
1. překvapivě dobrej zvuk origo výfuku
2. slabě zatlumený zadní odpružení
3. slabší brzdy než konkurence

(reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 12:42 | Nahoru | #32
Fyro> on ten lepsi podvozek se da nastavit tak aby zehlil. Tady bohuzel bývá podvozek ok v opravdu pomalé jízdě, pozoruje se na brzdach, ale jakmile prejedes nerovnost trochu rychleji tak tvrdá rana - proste tam nejsou hi-speed tlumici okruhy, nebo hodne odflaknute. To pocit z jízdy hodne zmeni.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 13:05 | Nahoru | #33
Je to tak, že na běžný mrdání okresek, polních cest bez větších výmolů apod to stačí. Já měl CRF250 a mám kolem 75 kg, takže spíš lehčí evropan. Ale když se najelo na členitý terén, kořeny, kameny tak už při relativně malém tempu zadek silně nestíhá. V podstatě pak bylo kolo víc ve vzduchu než na zemi a do kopce to tak vyústilo v to, že už to vlastně nejelo a muselo se zpomalit :D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 13:16 | Nahoru | #34
mRKEF> to sedi. ale jak jsem psal, dost to zalezi na rychlosti jizdy ... tzn kdo se s tim soura po lese nejspis bude spokojenejsi nez nekdo kdo to rozmota po polnacce...

vetsina lidi bude spokojena a kdo chce vic tak priplati 30-40k za podvozek... to je proste jeden z rozdilu co dela vyssi cenu ostrym endurum...

(reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 13:48 | Nahoru | #35

assassin píše: mRKEF> to sedi. ale jak jsem psal, dost to zalezi na rychlosti jizdy ... tzn kdo se s tim soura po lese nejspis bude spokojenejsi nez nekdo kdo to rozmota po polnacce...

vetsina lidi bude spokojena a kdo chce vic tak priplati 30-40k za podvozek... to je proste jeden z rozdilu co dela vyssi cenu ostrym endurum...



souhlas

podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 14:15 | Nahoru | #36
"Silně nestíhá" je možná nedostatečný popis. Doplnil bych to o "je nevypočitatelný a někdy až nevypočitatelně nebezpečný", podle situace, ve které to nestíhání nastane.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

11.4.2023 v 14:26 | Nahoru | #37
Ahoj,minuly mesic jsem koupil zanovni CRF300L, stale jeste v zaruce a aktualne najet 2500km. Chtel jsem se zeptat na vlastnosti podvozku, resp. na to, jaka vaha jezdce je pro tovarni podvozek ok. Vazim 95kg a merim 175cm. Kdyz na moto ted sednu, tak dosahnu tak tak na zem spickama nohou. Zatim jsem ani nenastavoval predpeti pruziny, protoze k tomu nemam ten klic...Jinak nevim, neprijde mi to nijak tragicky. To co jsem jezdil na ostrym enduru tak jsem vyjel taky, krome nejakych total kolmych vyjezdu teda... :D Ale rikam, motorka bude primarne na vylety mimo CR a jizdu do prace...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

11.4.2023 v 16:05 | Nahoru | #38

machal1428 píše: Ahoj,minuly mesic jsem koupil zanovni CRF300L, stale jeste v zaruce a aktualne najet 2500km. Chtel jsem se zeptat na vlastnosti podvozku, resp. na to, jaka vaha jezdce je pro tovarni podvozek ok. Vazim 95kg a merim 175cm. Kdyz na moto ted sednu, tak dosahnu tak tak na zem spickama nohou. Zatim jsem ani nenastavoval predpeti pruziny, protoze k tomu nemam ten klic...Jinak nevim, neprijde mi to nijak tragicky. To co jsem jezdil na ostrym enduru tak jsem vyjel taky, krome nejakych total kolmych vyjezdu teda... :D Ale rikam, motorka bude primarne na vylety mimo CR a jizdu do prace...



Nemáš to už nějaký poladěný? Já mám 173 cm /80 kg aklesne to pode mnou, že dostanu pomalu na celý nohy.

podvozek CRF 300l

11.4.2023 v 16:50 | Nahoru | #39
Tady si to můžete nechat spočítat. Na mou váhu 115kg to vyšlo zajímavě
https://www.teknikmo.../honda/crf300l/2023/
Ideal Fork Rate:
1.07 kg/mm (10.5 N/mm)
Ideal Shock Rate:
97.78 kg/mm (959 N/mm)
Stock Fork Spring Rate
0.73
Stock Shock Spring Rate
6.25

A pár informací o sériových pružinách a tlumiči:

FORKS INFO
Fork Manufacturer
Showa USD 43 mm OD
Fork Dimensions
Compression Nut Torque 25 in-lb (0.29 kgf-m)
Fork Travel 250 mm
Fork Features
Preload Adjuster 38 mm
RangeTwin Chamber Fork No
Fork Oil
Fork Oil Weight SAE 5
Fork Oil Level 55/110 mm
Fork Spring Information
Spring Rate – Claimed 0.72
Standard Preload 38 mm
Fork Comments
To remove spring in RHS fork leg compress topout spring in fork compressor tool until stop. Use feeler guage or small pick to remove circlip.

SHOCKS INFO
Shock Manufacturer
SHOWA 40 mm ID
Shock Dimensions
Nitrogen Pressure 250 psi
Shock Travel 100 mm
Shock Shaft Outer Diameter 14 mm
Standard Sag 70 mm
Shock Oil 5 Weight
Standard Preload 10
Wheel Travel 265 mm
Shock Features
Non-rebuildable Yes
Shock Comments
Shock can be rebuilt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

11.4.2023 v 19:29 | Nahoru | #40
Fyro> to nevím, takhle jsem to koupil. Můžu se zeptat původního majitele,zds už to nenastavoval. Tady fotka jak to je při mých 95kg a 175cm.

(reakce na) podvozek CRF 300l

11.4.2023 v 19:53 | Nahoru | #41
machal1428> Každý má jinak dlouhé nohy, jinak široká stehna. Takže někdo s výškou 175cm dosáhne stejně jako někdo s výškou 185cm.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

12.4.2023 v 14:34 | Nahoru | #42
No mě to teda přijde, že ta motorka sedí na prdeli fest a určitě bych přitáhl předpětí, pokud teda není už dorvaný na max. Pak už jen nový centrál...

Sice teda nevím, na kolik kg je tovární podvozek, ale co vím je, že na 95 určitě ne

Naposledy editováno 12.04.2023 14:35:55

(reakce na) podvozek CRF 300l

12.4.2023 v 14:51 | Nahoru | #43
CB600> predek je podle kalkulacky delany na jezdce o vaze 60kg a zadek je poddimenzovany i na 40kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

13.4.2023 v 18:53 | Nahoru | #44
Fyro> Tak jsem zjistoval a predpeti pruziny je ve vychozim stavu z tovarny, takze zkusim pritvrdit.. Kazdopadne, nevite nekdo , kde koupit origo klic na stelovani predpeti ? nechce se mi do toho mlatit sroubovakem a kladivem.

Naposledy editováno 13.04.2023 18:54:07

podvozek CRF 300l

13.4.2023 v 19:15 | Nahoru | #45
Když je japonský týden v Lidlu, tak tam ty klíče mívají .

Jinak se dá použít i univerzální hákový klíč (s kloubem) vhodné velikosti.

Naposledy editováno 13.04.2023 19:17:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

13.4.2023 v 19:33 | Nahoru | #46

machal1428 píše: Fyro> Tak jsem zjistoval a predpeti pruziny je ve vychozim stavu z tovarny, takze zkusim pritvrdit.. Kazdopadne, nevite nekdo , kde koupit origo klic na stelovani predpeti ? nechce se mi do toho mlatit sroubovakem a kladivem.


Klíč máš přiložený v té levé schránce pod sedlem Je součástí originálního nářadí.

Naposledy editováno 13.04.2023 19:34:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

13.4.2023 v 20:44 | Nahoru | #47
Fyro> bohužel ne. Tam mám jen šroubovák, klíč 12-14, dva imbusy a vytahovat na pojistky..

(reakce na) podvozek CRF 300l

13.4.2023 v 21:27 | Nahoru | #48

machal1428 píše: Fyro> bohužel ne. Tam mám jen šroubovák, klíč 12-14, dva imbusy a vytahovat na pojistky..



Musím se jít podívat, možná si to pletu s CBF tam to určitě je

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

14.4.2023 v 18:02 | Nahoru | #49
Ještě než začnu něco dělat, pro jistotu se zeptám. Takto to mám teď, to je tedy výchozí nastavení a tím že budu pruzinu utahovat, tak zadek ztvrdne, je to tak? Díky ?

(reakce na) podvozek CRF 300l

14.4.2023 v 18:20 | Nahoru | #50
machal1428> Zvýší se předpětí a zadek se zvedne. Jestli takzvaně "ztvrdne", to je otázka, protože tuhost pružiny zůstává stejná. Každopádně se něco stane a mohlo by to být míň houpavé.
edit - na to točení maticí se hodí duralová tyčka a kladívko
Nějaké základní nastavení by mohlo být, že kolo propruží cca 10 mm vlastní vahou motorky a cca 80-90 mm, když na to sedneš

Naposledy editováno 14.04.2023 18:23:53

podvozek CRF 300l

20.4.2023 v 12:07 | Nahoru | #51
Na CRF250L jsem si kupoval hákový klíč. Matice byla dotažená na krev a nějakým poklepem nebylo možný s tím hnout. Tlumič jsem nakonec celý vyndaval, protože to nešlo udělat na moto.

podvozek CRF 300l

4.5.2023 v 21:33 | Nahoru | #52
Měl jsem možnost vyzkoušet crf 300 rally a je měkká ale pohodlná a výrobce ji určitě udělal dobře s ohledem na její parametry a cílovou skupinu. Ani plasty nejsou na pravidelné odhalování. Jel jsem po celkem rozbité cestě a ani jednou jsem se nedostal na dotazy i malé skoky bez problémů a překvapivě je při vyšším tempu v terenu stabilni. Presto bych si uměl představit alespoň zadek tužší vážím 80kg .

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

28.5.2023 v 22:00 | Nahoru | #53
Tak jsem namontoval Na svoji váhu od yss Pružinu do přední vidlice + zadní tlumič mz 456. Má štelování předpětí pružiny a lze klikat odskok. Nějak zjednodušeně by mi někdo popsal nějaký základní nastavení? Díky

Naposledy editováno 28.05.2023 22:01:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

29.5.2023 v 11:38 | Nahoru | #54
Fyro> tady k tomu mas celej clanek:
https://www.motorkar...upackach-39374.html?
EDIT> zjednodusene, kdyz sednes na motorku v obleceni, mela by priblizne o tretinu (rozhodne ne vic jak o polovinu) poklesnout. Vepredu i vzadu stejne. Utlum (ve tvem pripade jen vzadu) bych nastavil na stredni hodnotu rozsahu a pak laboroval podle pocitu pri jizde. Ja davam pro silnicni jezdeni spis tuzsi (tedy pomalejsi) do terenu spis rychlejsi, i kdyz to nekdo dela obracene.

Naposledy editováno 29.05.2023 11:42:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

29.5.2023 v 12:16 | Nahoru | #55
Slávek-TDM> Ta třetina zdvihu při statickém zatížení je ovšem jenom pravdy půl. Pomocí předpětí jde tato hodnota nastavit v podstatě s jakoukoliv pružinou. Proto je vhodnější vzít návod k nějakému enduru (KTM, tam je to dost polopatisticky) a postupovat podle toho. Bez zatížení jezdcem by měl zadek poklesnout o cca 15 mm. Jedině tak se dá přibližně určit správná tuhost zadní pružiny, ze dvou hodnot, ne z jedné.
K doladění je potřeba jízní zkouška. Při malém předpětí bude zadek pohodlnější na drobné roletě (drny, stopa po traktoru), řízení bude stabilnější (větší závlek), ale bude hůř předvídatelné na zadku při doskoku a odrazu. Moc velké předpětí se zvednutým zadkem bude mít nestabilní řízení (při najetí do měkkého nebo do bahna se budou chtít zamknout řidítka) a na hrbolech bude zadek nakopávat. Tak to znám já. Milimetrová změna předpětí dokáže divy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

29.5.2023 v 13:40 | Nahoru | #56
Krautkopf> máš pravdu, ale u CRF300L, u který na předku nenastavíš vůbec nic a vzadu i tím YSS tlumičem jen předpětí a rebound, toho moc nenaladíš A Fyro to chtěl popsat zjednodušeně, tak jsem to maximálně zjednodušil

(reakce na) podvozek CRF 300l

29.5.2023 v 13:50 | Nahoru | #57
Slávek-TDM> Však ladíme to předpětí. Asi třetina zdvihu je mezi 75 mm a 95 mm. Jenže 75 nebo 95, to je rozdíl jak kráva.

podvozek CRF 300l

29.5.2023 v 18:07 | Nahoru | #58
Díky pánové. V prvé řadě musím snížit předpětí, nyní mám zadek tak vysoko že mi nestačí stojánek

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

31.7.2023 v 11:48 | Nahoru | #59
Posunu to tady nahoru s občerstveným odkazem na suspension-store.com
https://www.suspensi...nda_enduro_crf_300_l

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

31.7.2023 v 12:15 | Nahoru | #60

Slávek-TDM píše: Posunu to tady nahoru s občerstveným odkazem na suspension-store.com
https://www.suspensi...ro_crf_300_l [/quote]

Díky za typ, právě jsem objednal. Cena 10 431 Kč (435,30 EUR) včetně pošty (na infolince mi dali slevu)

CRF 300L

Naposledy editováno 31.07.2023 12:18:05

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Pneu Honda crf300l Honda CRF 300L BmwPatrik 1 20.2.2024 v 10:41 Slávek-TDM
Vodítko řetězu Honda CRF 300L Fridex_01 0 26.11.2023 v 08:14 Fridex_01
Zvýšení výkonu Honda CRF300l Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally machal1428 26 22.11.2023 v 11:35 Deadman
Honda CRF300L 2021 plasty v jiných... Honda CRF 300L starej-Lupo 8 28.10.2023 v 20:19 Omnirobot


TOPlist