paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 21.2.2023 v 08:27 | Nahoru | #1
Ahoj Edien. V podstatě sis odpověděl sám. Jestli neřešíš peníze, tak si kup 1290. Podobným výběrem jsem prošel koncem 2018. Oseděl jsem toho dost. Pro mě byla nejduležitější ergonomie posedu a nadlitr. Poloha stupaček a šířka řídítek mi prostě sedla nejlépe. Dal jsem o 2cm vyšší ERGO sedlo a je to akorát. Měřím 183. Při 188 cm si nedovedu představit nic nižšího. Design KTM je specifický, ale najdeš tam spoustu zajímavých detailů a je vidět, že stroj má soutěžní kořeny a není to žádná slátanina plná zbytečností. Já jsem koupil 1090, protože jsem tenkrát ušetřil asi 100 tis. Motor i u 1290 (1301) je jak beránek a nechá si líbit i nějaké podtočení. Spotřeba klidně do 5 litru když jedeš podle předpisů. Jelikož jezdím i dlouhé přesuny po dálnicích 900 km, tak mi chybí tempomat a kdybych jezdil ve dvou i výkon. Takže nejlepší voba cena a výkon je SA 1290. Přeju hodně štěstí při výběru.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

21.3.2023 v 10:24 | Nahoru | #2
Bradkoun> design je skutečně specifický, ošklivější motorku jen tak nepotkáš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trimph Tiger 900 - zapojení mlhovek Triumph Tiger 900 Rally pmartan 0 Dnes v 10:16 pmartan
Voda v blinkrech KTM 1290 Super Adventure runis 18 Dnes v 07:48 31081
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 4 6.6.2024 v 19:49 PETARDAK
Propojení android auto Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports fanda5 2 2.6.2024 v 16:47 fanda5
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 144 27.5.2024 v 17:05 Palomoto


TOPlist