globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Buell RR 1000
20.4.2024 v 11:55
Co myslíte, mohl bych tu mrchu z roku 1987 chtít potřebovat? Cena je pouhých 99.950 ... na holandských značkách:
https://www.motorsal...win-collectors-item/

Ta cena je samozřejmě v eurech

1 reakcí na tento příspěvek Buell RR 1000

21.4.2024 v 19:03 | Nahoru | #1
Erik Buell koupil stroj Barton Phoenix 750 někdy ke konci roku 1980. Dostal se tak k superrychlému motoru zabudovanému do šasi, které hrozilo, že Erik skončí jako hlavní hrdina filmu - zvítězí a zemře zároveň ... Sezona 1981 proběhla ve znamení nečekaných zadření motoru, volání do Anglie pro díly a vymýšlení, co udělat jinak. Tehdy také firmu Barton převzala jiná britská firma Armstrong (úspěšná se svými 250cc závoďáky s šoupátkovými dvouválci Rotax), ale Armstrong v roce 1982 projekt Phoenix přehodnotil a hleděl se ho zbavit. Erik měl dvě možnosti - nechat to být a přijít o přístup k dílům pro svoje závodění, nebo koupit od Armstrongu vše, co tam na Phoenix měli. S tím, že když v AMA nejsou žádné novější TZ750 k dispozici, zmodernizovaný Phoenix by mohla Buell Motor Company rozumně zpeněžit. Obchod se uskutečnil v roce 1983. To co z Armstrongu doputovalo do Ameriky, tj. různé hotové díly, odlitky, dokumentaci, si představuji nějak takto :

Dílna Buell a sám Erik se svým výtvorem RW 750.



Naposledy editováno 21.04.2024 21:58:26

(reakce na) Buell RR 1000

21.4.2024 v 20:06 | Nahoru | #2
Erik měl v projektu Buell RW 750 spoustu peněz a tak zkusil zainteresovat H-D. Vždyť to nebylo tak dávno, co se Walter Villla stal na H-D mistrem světa ve 250 ccm a 350 ccm. Stroj s vylepšeným motorem Barton ve vlastním šasi představil na jaře 1984 lidem z H-D na Talladega Superspeedway, kde se běžně zkoušely i vlastní H-D modely. Před testem vznikly následující fotky:


a dvojexpozice:

Test nedopadl. Buell Road Warrior 750 dosáhl rychlosti 178 mph. Někdo od H-D řekl, že chce vidět 200 mph. Výkon motoru 163 HP / 10.400 rpm na to měl stačit. Jenže nejlepší tehdejší pneumatiky stačily do 180 mph a na tuto rychlost byl nastavený i celkový převod. Ve snaze dosáhnout větší rychlosti a vyšších otáček se motor zadřel. Žádný H-D RW 750 nikdy nejel závod Daytona 200 ... Erik Buell dal v H-D výpověď. V H-D výpověď nepřijali a nechali si Erika, ať pro ně pracuje na částečný úvazek, když potřebuje víc času na svůj "byznys".

Naposledy editováno 21.04.2024 21:37:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist