globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto pro 154 cm
Ahoj, začínám pomalu uvažovat, že se konečně dokopu a udělám si papíry, problém ovšem nastává ve chvíli, kdy bych měla vybírat autoškolu a hlavně následně motorku.. Jsem fakt hoodně proporčně drobounka a to nejen výškou, ale i váhou, a tak zvažuji, zda se do toho vůbec pouštěť, nebo dál jezdit jen jako batůžek. Z váhy motorky mám na začátek taky dosti respektu.
Máte někdo zkušenosti, že Vám fakt něco sedlo a jste fakt dosti drobounké, případně i chlapi, co máte doma tak drobounké slečny? Obávam se, že budu mít obrovský problém i při výběru oblečení? Předem díky všem za odpovědi ?

Naposledy editováno 20.04.2024 19:26:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto pro 154 cm

6.5.2024 v 09:11 | Nahoru | #1

bazin. píše: Muzejní technika je předválečná produkce. Československá velkosériová výroba z 80let se naopak opět pomalu vrací zpět do provozu. Kdo chtěl zahraniční motorku už jí má. Tyhle mechanicky jednoduché stroje opět ožívají jako místní přibližovadla a dopravní prostředky od zaměstnání ve vzdálenosti +- 20km. Nejvíce asi babety a potom "dospělé" jednoválce.
Sehnat dnes 125ccm ČZ 476 a 488 je docela problém. Mlaďoši pochopili že jako vstup do "A" to není vůbec špatné, že jim to jsou schopni oservisovat jejich taťkové, nebo taťkové jejich kámošů. Narozdíl od čínských přibližovadel které jsou sice levnější ale neseženeš na ně nic.
V sobotu jsem byl na burze a mlaďochů co se tam přehrabovali v bednách s díly tam bylo celkem dost.


Ty vole, ty jsi beznadějně mimo. To se jen tak nevidí.
Ne, Československá velkosériová výroba z 80let se nevrací zpět do provozu. Tu skoupili 50-letí pánové jako vzpomínku na mládí a renovují to. Je to čistě nostalgická záležitost, nikdo na tom nejezdí z praktických důvodů.
Sehnat 125ccm ČZ 476 a 488 byl vždy problém. Před rozdělením řidičáků do několika tříd to vůbec nikdo nechtěl, v době výroby to nikdo nekupoval, všichni brali raději 175ccm. Poptávka nastala až před desetiletím se zavedením ŘP do 125ccm od 16 let. A to zejména kvůli absenci 125ccm ojetin na českém trhu. Dnes po asi 15 letech je už na trhu spousta moderních 125ccm ojetin, takže zájem o tyhle vykopávky klesá.
Ne, mlaďasi nestojí o tyhle vykopávky, alespoň ne sami od sebe. To jim podsouvají tatíci, co se s těmito vykopávkami vracejí do mládí.

bazin. píše: Bručíte tu kvůli ČZ 487 a přitom ve světě už konečně přišli na to že zařadit do výcviku nějakou tu hodinu se strojem staršího data výroby (ně s veteránem) není vůbec na škodu.
Dal bych to do osnov autoškol jako povinnost, dvě dvouhodinovky na něčem jako je tahle ČZ, nebo JAWA 634.



Přečti si ten článek znovu. Ta autoškola jasně vysvětluje, že důvodem je to, že výcvik probíhá v moderním autě se všemožnými asistenty - držení v pruhu, automatické brždění, kontrola stability a trakce, asistent rozjezdu.... zatímco většina absolventů si pak koupí levnou ojetinu z 90tek nebo přelomu tisíciletí, která bude mít pouze jednoduché ABS.
V případě motorek je to obdobné - moderní motorky mají dnes běžně náklonové ABS, kontrolu trakce, vstřikování. Absolvent si pak koupí motorku z přelomu tisíciletí, která nemá nic, v lepším případě alespoň vstřikování. Zde je ale praktický rozdíl, že autoškoly v ČR jezdí obvykle na starších ojetinách, které ABS, natož TC nemají. Smysluplné by tedy bylo přidat 10 minutové seznámení s karburátorem s ručním sytičem na něčem jako je CB500, což je typická první motorka za pár korun pro dnešního začátečníka. Nic staršího si obvykle už nikdo nekupuje.

Cpát do autoškoly socialistickou dvoutaktní vykopávku je asi jako kdyby se v autoškole na auto učilo jak se rozjet s autem s ručním předstihem a převodovkou bez synchronů.

Naposledy editováno 06.05.2024 09:15:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto pro 154 cm

6.5.2024 v 10:37 | Nahoru | #2
Deadman>
Technik teoretik Zapšklý důchodce který v mládí neměl možnost nic jiného než Jawu 350. Ano, dnes je doba trošku dál než když jsi si na konci devadesátek koupil svobodně první "Japonskou" motorku, možná jako první v ulici a byl jsi king. Proto ta zášť. Jenže tahle "zloba" na ČSSR produkci už naštěstí dnešní omladinu netíží. Zjistily že i když motorky nejsou designově žádná láce, jezdit po okolí se na tom dá a udržet je v provozuschopném stavu není žádný velký problém.
V 16-ti moc peněz na koupi moderní motorky není, protože se v první řadě řeší chytrý mobil - kredit - zn. hadry a boty - každý den plechovka energi drinku a 2x měsíčně pařba s min. litrem v kapse.
Motorka se pořád musí financovat z peněz rodičů. A ti už teď konečně přišli na to že koupě hezkého, moderního, čínského stroje není vůbec výhra. Osobně jsem byl u toho když přijela paní s dorostencem a s Yukinou na vozíku, že si tam jejich mladej po telefonu domluvil servis motorky. Technik vyšel ze dveří a když viděl co je přikurtováno na vozíku překl ať to nesundávají že on to dělat nebude. Kňourající paní poradil ať to odveze tam co to koupily, načež mu odpověděla že ten obchod už neexistuje a nikdo jí to přijmout do opravy nechce.
Koupě japonce se řeší až s A2 řidičákem.

Deadman píše: moderní motorky mají dnes běžně náklonové ABS, kontrolu trakce, vstřikování.

Náklonové ABS a kontrolu trakce A2 500ccm většinoiu nemají stejně jako základní modely 600-750ccm. To je ve výbavě až u těch vyšších modelů, nebo někdy jako příplatková těch základních.

Deadman píše: CB500, což je typická první motorka za pár korun pro dnešního začátečníka. Nic staršího si obvykle už nikdo nekupuje.

Jo, ale až v 18-ti s A2 řidičákem, v 16-ti je jen 125ccm 11KW. Máš to popletené.

Deadman píše: rozjet s autem s ručním předstihem a převodovkou bez synchronů.

Už ve 30 letech byl u osobáků odstředivý regulátor předstihu. Je vidět že máš o technice přehled. Odborník od klávesnice
Ten příměr se týkal aut z přelomu 80-90 let aby věděli jak se točí volantem a brzdí bez posilovačů. Podřadit s meziplynem je občas nutno i dnes v moderních autech.

Naposledy editováno 06.05.2024 10:39:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První motorka pro holku Yamaha YZF-R3 Doomguy 10 7.6.2024 v 17:51 Verunka86
První motorka pro holku Yamaha YZF-R3 Doomguy 12 30.5.2024 v 10:08 Doomguy
žádost o doporučení motorky Yamaha MT-03, Kawasaki Z 400, KTM Duke 390, Honda CB... Dumba265 24 30.11.2022 v 18:35 Jawamaha
Jakou motorku Yamaha YZF-R3 Motojenej69 14 26.7.2022 v 11:35 Motojenej69
girpo ukazatel z aliexpressu Yamaha YZF-R3 _Ricardo_ 1 1.5.2022 v 19:43 kerut


TOPlist