1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
Nebo ještě lépe, aby to tedy mělo punc odbornosti, co se ti nelíbí/s čím nesouhlasíš v originálním článku , ze kterého byl zmíněný text převzatý.
Když jsme ta neschopná banda netechnická bez kousku technického cítění
O zajíždění motorů vím prd, nikdy před tím jsem se o to nezajímal. Ale článek má hlavu a patu. Rád si vyslechnu v čem je nepravdivý a v čem tkví tvá obhajoba zajížděcích 5000km. To mi totiž přijde jako druhý extrém, budeme-li se bavit o moderních motorech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
K článku - četl jsem ho zběžně, ale s většinou co jsem pochytil souhlasím - tzn. je nesmysl a škodlivé se k motoru chovat jako by byl z cukru. Trápit ho na nízké otáčky, podtáčet, nechat ho zabíhat na volnoběh a nebo ho zajíždět na dálnici s konstantní rychlostí. Skvělé je střídat rychlosti, motor držet ve středních a vyšších otáčkách, občas protočit více - ovšem hranice vrchních otáček je věc každého motoru - viz. motor RVM, nechat pracovat podvozek, neb i jeho komponenty si sedají. Origo Hondu neznám, pokud je motor zpracován skvěle, stačí držet tento režim nějakou 100km a bude to OK. U aut, kde se motor choval již od počátku dobře, jsem toto držel cca prvních 500 pak dalších 1000 jsem přidával až k max. otáčkám. u RVM kde je Loncin a je vyroben asi s horším opracováním se hranice použitelných otáček znatelně posunovala nahoru, až po těch cca 5000km motor fungoval v celém rozsahu lehce a bez vibrací. Tak to prostě je. Výměna oleje v prvních 500, pak tisíc pak 3000km a následně již podle výrobce, držím vždy.
Pochop, že já neobhajuji princip zajíždění 5000km jako správný a ostatní je špatně. Pokud chápete psaný text, mluvím jen a pouze o své RVM a mých zkušenostech. Je mě jasné, že precizně vyrobený motor se chová úplně jinak a pokud mu začneš nakládat po 100km, tak to s velkou pravděpodobností zvládne.
Úplně stejné to je u 2T motorů - záleží kdo a jak udělá výbrus, jaké použije písty (od jakého výrobce, s jakou tolerancí). Jestli srazíš hrany na kanálech a kroužcích a nebo ne. Někdy zajíždíš motor 500km a jde volně, někdy je kousavý i po 3000 km. To je potřeba cítit a ne se řídit nějakým článkem a manuálem.
Takže ano, souhlasím, že modernímu, skvěle udělanému motoru stačí málo, ale bohužel motor od RVM se choval jinak - tím ho nekritizuji, celá motorka jako komplet funguje skvěle, jestli se to rozsype po 50 000km a nebo to dožije 200 000km - to ukáže až budoucnost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Odpíchnutí ikony servisního interva... Jawa RVM 500 | Fila001 | 9 | 18.10.2023 v 08:08 mta |
Jawa RVM 500 nestartuje [1 ... 4, 5] Jawa RVM 500 | Los-Brňos | 137 | 6.5.2021 v 19:31 Destroyer |
JAWA by RVM 500 (chci jí omrknout, ... Jawa RVM 500 | Hostage | 9 | 6.11.2020 v 13:24 Wenca24 |