globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ
Ahoj všem. Obracím se na všechny majitele motocyklů značky MZ ETZ. Ve svých 31 letech a po 8 letech života se čtyřtakty jsem se rozhodl vrátit se zpět ke dvoutaktům z NDR (Simson MZ). Kdysi jsem měl ETZ 150 rok 1990 jako šrot, který jsem postupně dával dohromady, a odstraňoval závady způsobené předchozím majitelem. Tehdy nemálo dílů jsem kupoval z Motoprodejna a neměl jsem s tím problémy. Ale to bylo v letech 2013-2016. Dnes je rok 2024 a věci se mění. Tak se ptám na tři body:
a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?

Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.

Předem děkuji za odpověďi


Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06
Předchozí
1 2
Následující

číčus> Vracím se k tomu, protože nepotřebuji těžký, složitý a přehnaně výkonný nesmysl, kde při větší poruše, nebo generálním servisu je neekonomický nesmysl. MZ, Simson, Jawa ČZ je jako AK-47. Z pár dílů a funkční kdykoliv. Chci být nezávislý na "servisech", které při pohledu na takovou mašinu vidí výmluvy, proč to nechtějí servisovat. Asi tak. Das war alles.

1 reakcí na tento příspěvek MZ

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2024 v 22:22 | Nahoru | #32
Ost2rad GmbH majů dílnu, prodejnu a sklad kůsek za hranicama v Schoenheide.
Na dobírku z é-šopu ti to pošlů až dom.
A jak napsal můj předchůdce, stopade je lepší.
Dvěpade má výkonnější motor, ale to je tak asi všecko.

(reakce na) MZ

9.5.2024 v 06:45 | Nahoru | #33
Zdenalbenal> Děkuji za radu chlape

MZ

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2024 v 21:21 | Nahoru | #34
Není zač .
Taky od nich kupuju.
Třeba gumový futrál na náhradní svíčku, koženkové "revmaplechy", ale aj normální věci...

1 reakcí na tento příspěvek MZ

13.5.2024 v 21:22 | Nahoru | #35
Zrovna jsem doskládal 110ccm motor do simala. Udělal jsem pár testovacích km, ale ještě to předělám na klapku. Domeček a klapku použiji tu co jsem měl předtím na 70ce udělam okynka v pístu a zadní kanály ve válci. Ale jako do Španělska bych na tom nejel furt je to 2takt, který je dřív nebo později zadřenej

(reakce na) MZ

14.5.2024 v 06:08 | Nahoru | #36
Robinsson> paráda je to!

Apo-Rider píše: číčus> Vracím se k tomu, protože nepotřebuji těžký, složitý a přehnaně výkonný nesmysl, kde při větší poruše, nebo generálním servisu je neekonomický nesmysl. MZ, Simson, Jawa ČZ je jako AK-47. Z pár dílů a funkční kdykoliv. Chci být nezávislý na "servisech", které při pohledu na takovou mašinu vidí výmluvy, proč to nechtějí servisovat. Asi tak. Das war alles.



Jo aha, to dává smysl, takže si raději koupíš jako daily motorku skoro veterána za mrtě peněz, na kterého se nedají pomalu sehnat díly a budeš si je muset nechat vyrobit... chápu ...za mě MZ, Simal, Jawy byly do jednoho už v době, kdy vyjeli z továrny, zastaralé poruchové mrdky...a to mam ještě nějakou jawu doma...
2stroke> Aha, na Kubě s nimi jezdí každý den. Poruchovost je otázka, jak kvalitní materiál je použit, jak jezdec zajede motor, jaký typ oleje a v jakém množství ředí, a jak se celkově stará. Většina lidí zanedbává celý motocykl, a pak se diví proč se to sere že?

Apo-Rider píše: 2stroke> Aha, na Kubě s nimi jezdí každý den. Poruchovost je otázka, jak kvalitní materiál je použit, jak jezdec zajede motor, jaký typ oleje a v jakém množství ředí, a jak se celkově stará. Většina lidí zanedbává celý motocykl, a pak se diví proč se to sere že?



Čau, na Kube na tom jazdia preto, LEBO NEMAJÚ INÚ MOŽNOSŤ. Ja som si tiež k japoncom pred pár rokmi prikúpil aj JAWU 350-638, lebo som takú niekedy dávno chcel. Mal som aj Yamahu RD 350 LC YPWS. Tá JAWA bola dokonca mladší rok výroby. Keď som to postavil vedľa seba tak som od hanby plakal, že o čo som prišiel vďaka režimu. Jedna aj druhá 2T a obe 350-tky a aký priepastný rozdiel. Za mlada som jazdil po celej mojej vlasti ČSSR na ČZ a na Jawe. Poruchy som nemal žiadne. Aj teraz na nich jazdia ľudia , dokonca aj okolo sveta. Nech si každý robí čo sa mu páči. No, ja by som sa na tom bál jazdiť z dôvodu bezpečnosti, lebo už aj kamióny jazdia rýchlo a keď ťa bude všetko predbiehať tak si koleduješ o možný kontakt s autom s neblahými následkami pre teba. Na Jawe som nakoniec jazdil s veľkou slávou každé dva roky akurát na STK a späť, to bolo všetko.
Apo-Rider> na Kubě s tím jezdí, protože nemají jinou možnost - embargo na dovoz vozidel atd...kdyby měli tu možnost, tak si koupi lepší stroj...nevím no, vracet se od moderního Japonce, BMW, KTM apod k 2T eMZetě mi přijde jako masochismus, ale tak dělaj jak myslíš...

(reakce na) MZ

Včera v 23:20 | Nahoru | #41
Apo-Rider> ještě k těm materiálům - vždyť ty motorky (MZty, Jawy apod) vyráběl východní blok - bylo to všechno děláno ze stlačené tmy...

(reakce na) MZ

Včera v 23:24 | Nahoru | #42
Apo-Rider> jinak jednu motorku - 4T 1100 ccm 4hrnek mám od svých 23/24 let, teď je mi 40...a za tu dobu jsem na tom měnil jenom vacky a vahadla...jinak jen měním olej a seřizuji ventily + běžná údržba motorky jako celku...taky bych bral nějaký Japonský 2T, ale těch min. 150t + za to fakt nedám...
krokoš> Jasný, chápu. Hm...asi jsem byl zvyklý jezdit s Japonci ze 70.-80.let a tam mě nezastihl žádný defekt.

(reakce na) MZ

Dnes v 07:21 | Nahoru | #44
2stroke> jasný vím že je to kvůli embargu. Konec konců tam potkat supersport tak majitel je politik. no jo...tak si to ještě promyslím. Každopádně díky všem za odpovědi i názory

(reakce na) MZ

Dnes v 09:44 | Nahoru | #45
Apo-Rider> čau, mne sa motorky nekazili , ani ČZ, ani JAWA, ani japonské. Akurát údržba Yamahy RD 350 bola náročnejšia ako u ostatných motoriek. Správna údržba predchádza poruchám. Akurát u Husqvarny TE 449 čo jazdím teraz sa mi vysypala kľuka, ale to bola porucha spôsobená opotrebením-nedostatočnou údržbou. A stará mrdka sa bude sypať či to je MZ, alebo Jawa, alebo Yamaha. Jedno opravíš a druhé sa poserie. No, podľa mňa do terajšej premávky potrebuješ motorku výkonnejšiu ako je MZ. Síce, dá sa jazdiť na všetkom a všade, ja som roku pána 1976 šiel na Mustangu -Jawa 23 z Trenčianskych Teplíc do Sniny =450 km ako 16 ročný. Čudujem sa rodičom, že ma pustili. Síce staré motky obdivujem a MZ bola paráda, aj som ich opravoval . Keď chceš jazdiť, kúp si niečo novšie, keď sa chceš baviť pri babraní tak staré niečo. Ideálne je mať toho viac niečo na vozenie a niečo na babranie. Aj to štartovanie na kick, síce, kick nemám rád, ale to je asi vekom.

Naposledy editováno 18.05.2024 09:45:31
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist