Motovandros v Albansku

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

mich29 (9) napsal 04.10.2020 v 09:34

Dobrá práce chlapi , zajímavě popsané - mám stejnou zkušenost. Ať se daří.

hycomat (1) napsal 25.03.2020 v 18:33

Bol som v Albánsku pred pár rokmi na cyklozájazde. Albánsko je krásne, Albánci veľmi milí, text cestopisu veľmi dobrý. Aby som len nechválil: 80% videa sú zábery na motorky zozadu. Všetci vieme, ako vyzerá nabalená motorka zozadu, chýbali mi tam autentické zábery s domorodcami. Neberte to, chalani, v zlom.

Durofly (0) napsal 21.03.2020 v 14:41

Chlapci perketny cestopis aj video. Fakt takyto clanok a pohlad na iny zivot v tejto nasej uponahlanej dobe padne velmi dobre. A clovek sa musi az zamysliet ....

mendosk (13) napsal 21.03.2020 v 08:27

Pekne zážitky Dosť ste si to užili s miestnymi. Vo mne to stále zanechá milé spomienky na ktoré ešte dlho spomínam. V Bosne mi už nevestu núkali na vydaj , tak sa na Albánsko už neviem dočkať ;) držte sa Vandraci

PS: na balkane sa stým neseru, mne v Sarajeve pod oknom strico pálil kozalku za bieleho dňa. Tuším do 43% to majú legálne. Pálenica sa tam dá kúpiť bezne v hobby markete. Keby sme mali ako previezť mám ju doma ;) Teta palenicarka bola fakt podarená :)

blazin. (17) napsal 21.03.2020 v 04:34

Moc pěkně udělané video s poznámkami a cestopis také. Jedna otázka na Yamahu Tricker, stačí v těch kopcích 14kw není to slabé. A přesun někam takhle dál asi jedině za autem na vozejku, po ose to musi být náročné ne?? Děkuji vám za pohodové sobotní ranko

beba (2) napsal 20.03.2020 v 20:31+1

Ahoj, jsem moc rád, že jste si Albánii užili tak, jako jsem si jí už léta užívám já. Albánci v horách a na venkově jsou úžasní, milí a pohostinní lidé. Stejně jako vy se i já z Albánie vracím vždy naprosto nadšený. Však také proto jsem napsal průvodce! Jak se otevřou hranice, tak se tam hned vydám. Zrovna dneska mi volal Vladimír z Arras a moc se staral, jak se máme a jak přežíváme boj s koronavirem.

bubaris (35) napsal 19.03.2020 v 19:11

Při čtení tohoto cestopisu jsem se v duchu vrátil do Kosova.
Tam je život mimo Pristinu a pár větších měst + okolí základny Bondsteel úplně stejný jak zažili kluci.
Bohužel pravda je, že úklid a odpadky tam nijak neřeší.
Nicméně příroda je tam nádherná. Jen je potřeba počítat s místním dopravním koloritem, ale tím je Balkán pověstný...

valasek (166) napsal 19.03.2020 v 15:32

Pěkný výlet, fotky i video A dobrý nápad jak může jeden cestopis napsat víc autorů

Toommyy (9) napsal 19.03.2020 v 14:07

Chlapi nádhera. Jak kdybych tam by s s váma.

Toommyy (9) napsal 19.03.2020 v 14:07+1

Jago1 (2) napsal 19.03.2020 v 10:26+2

Súhlasím úplne zo všetkym Pekne a stručne opísane ;) Dobrá partia je alfa omega , potom nieje žadny problém neriešitelný a prekážky sa ľahšie zvládajú . Výsledkom a odmenou su zážitky a krásne spomienky ;)

jaro27 (78) napsal 19.03.2020 v 08:45+1

Jasné, stručné a výstižné. Fajn .

Jediné, na čom sa nezhodneme, sú darčeky.
Pochopil som to už pred pár rokmi na Ukrajine, keď som niekoľko krát chcel dať sprepitné v reštaurácii a pozerali na mňa ako na mimozemšťana a žiadne sprepitné si nevzali. Uvedomil som si, že ak niečo títo ľudia dávajú (nemyslím len reštaurácie), tak preto, že chcú a nie kvôli sprepitnému. Prinášame im však "západnú kultúru" a jak si na ňu zvyknú, začnú nám pomáhať práve kvôli sprepitnému a darčekom.

Takže doplním postrehy z Albánska tiež z roku 2019:

Kľudne si idem po opustenej ceste a zrazu odnikiaľ vyskočí malý chlapec s natiahnutou rukou. "Žobrajúc" mi takmer skočil pod motorku. Fakt veľa nechýbalo. Mám štandardný výfuk, pomerne je tichý. Chlapček ma asi zaregistroval na poslednú chvíľu a dnes sme obaja moholi mať iný život. Veľa nechýbalo. Lebo chlapček chcel darček.

Stúpam po horskej ceste a predo mnou babka s kravou idú mojím smerom. Krava sa odstúpila na kraj cesty, ale babka si držala svoju "čiaru" stredom "cesty". Jasné, možno ma nepočula. Spomalím a opatrne ju obchádzam. V tom babka spravila otočku tak ráznu, že ani samuraj by sa za ňu nehanbil. Akurát, že jej vystrelená ruka nedržala katanu, ale žobrala.
Musela ma počuť, nemohla sa otočiť a potom ju napadnúť žobrať. Vedela.
Vyzerala na 100 rokov a rád by som jej "pomohol". Ale nebola by to pomoc.

Až nám odpoja elektriku, začneme vymierať. Oni si vedia bez elektriny vychladiť vodu. "Naša" kultúra ich raz zabije tak, ako zabíja nás.

rabdzi (6) napsal 19.03.2020 v 08:07

Ďakujem.

Z Fushe-Muhurr po starej SH31 ponad Čierny Drin smerom na Arras je vraj už natiahnutý asfalt.

Je to tak ?

Chromak_STS (2) napsal 19.03.2020 v 07:22

Potěšilo, pohladilo, velká 1.