reline_unor



VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
AliFZS1000 (21) napsal 29.07.2010 v 18:10

Všechny zdravím , jak už někdo poznamenal přede mnou, vozík, dodávka nebo po ose, je jen podle vkusu každého soudruha. Přidám jen svůj názor, netvrdím, že je nejlepší nebo mám jedinečnou pravdu, popřípadě nehodlám odsuzovat nebo urážet kohokoliv, kdo to vidí jinak. Na moto jezdím 19 let a po zkušenostech z Alp, Rakouska, Německa, Itálie a Francie lituju, že silnice u nás, jsou proti jejich stavu, který také není dokonalý, naprosto zoufalé. Kdyby tomu tak nebylo, tak určitě nenajedu tolik km v Alpách, ale daleko víc u nás, kde je spousta nádherných míst. Klepat se na dírách mě ale rozhodně nebaví. Nemusí to být všude stejné, ale západ republiky je na tom s asfaltem hodně bledě. Další problém, který řeším, je málo volného času a toho je na přesun do Alp zapotřebí relativně dost, zvlášť, když nemíříte jen do Rakouska. Z toho důvodu je pro mě varianta převozu moto na vozíku nebo v dodávce ideální, i když bych si daleko radši vychutnával celou cestu po ose a neřešil čas. Další věc je,že dojezd do Alp probíhá často až v noci, kdy je ještě třeba sehnat nějaké ubytování, aby člověk nešel spát jak slepenej bonbon. Jako poslední věc pro uvážení bych uvedl, že každý z nás obouvá jinak tvrdou pneusměs. Jezdím lepidla, která velmi rychle ubývají a tvorba plošky při časově nutném dálničním přesunu mě štve.Jak jsem řekl, je to jen pár dalších argumentů pro uvážení, všem přeju skvělý zbytek sezóny na dvou kolech

mimo (20) napsal 21.07.2010 v 20:40

sedy vlk tak to mas 100% pravdu na to jsou němci fakt přeborníci.Mám taky raději když si každý jede ¨kopec dle svého.podle mě by "cestovka"měla smysl asi jen jen pro začínajíci motorkaře (kteří by se mohli neco naučit )či lidi v duchodu kterí maji již strach jezdit sami .Jinak -nechci ti brát iluze ale u nás to asi nechodit nebude -jsou tady jiní lidé než v německu.Třeba jo a budeš za vodou...

sedy_vlk (5) napsal 21.07.2010 v 20:33

mimo to snad může fungovat jenom v Německu. Když se na ně podíváš jak voni tam jezděj, tak to je jak manévry. Přesný rozestupy, disciplína. Když jedeme s partičkou, tak se držíme pohromadě při přejezdech, ale jak příjde kopec který má nějaký konec (passo), tak si jede každý podle svého gusta. Ale teď vážně. Pro spoustu lidí by byla taková jakoby cestovka (průvodce) terno, protože jsem poznal spoustu lidí, kteří se bojí jet sami a nemají třeba s kým. Tenhle nápad nosím v hlavě už docela dlouho a tento handicap mnoha lidí byl i jedním z důvodů vydání průvodce. Petr

mimo (20) napsal 21.07.2010 v 20:08

šedý vlk: co ty máš furt s těma cestovkama otevíráš snad nějakou? jinak ten odkaz je fakt otřesnej co s tím naděláš ,spousta lidi jezdí takhle i na srazy ...asi to je nějaka nova moda či co .
Urbajzz:nešlo o zatáčku či průjezd ,šlo o to co s zatačkou má spolecneho patriotismus a idiotismus.Patriot přece nemůže za stav našich silnic nebo jo? Jinak souhlas, take radeji jezdím venku než u nás a to přesně z duvodu jaké uvádíš.
Tož tak

urbajzz (0) napsal 21.07.2010 v 18:40

Motáte tady Afriku a papriku.Každý znás projel kus Evropy možna i světa.Jen seikos ne a proto chystá stěhování národu .
Myslím že kdo byl na západ od nás musí uznat zě ty silnice tam mají o trošku lepší .
Už taky jezdím nějaký pátek a preferuji jizdu po ose.Ale kličkovat mezi stovkami kamionu na dálnici mě fakt už neba a čekat zě mě nějaký UKčko přimlaskne na svodidla to už vůbec ne Nechci se tě, mimo dotknou,ale předvídat ano ale jit se do zatáčky nejdřív podívat pak jed to ne !!!To nemá cenu.Chápu romaskov že si chce zatáčku užít a né čekat ze se za každou zabíje.Pak se na NOVĚ večer stejně dozvíš ze za to můžeš ty ne ten borec co tam stal za zatáčkou s autem uprostřed silnice a močil.
Tak raději hodím moto na valník(ač zřejmě zhřeším)a jedu tam kde se nemusim tolik bát. To sice neznamená že tam nebude stát tentýž člověk a zase močit, jak píšeš, ale pravděpodobnost je podstatně menší.A hlavě mě tam nebudou považovat za toho motorkáře který stále všude obtěžuje a porušuje předpisy ale za obyčejného turistu co jim přivezl své těžce vydělané peníze .
To ale neznamená že doma vůbec nejezdím.Jen si to venku užívám o dost víc.

sedy_vlk (5) napsal 21.07.2010 v 18:24

Už to asi nikdo moc číst nebude, ale přes to. Nikdo snad nebude polemizovat o tom, že třeba Němci mají proti nám, co se týká cestování na motorkách, dost velký náskok. Tam jsou i specializované cestovní kanceláře. Ale obávám se, že až si ortodoxní "motorkáři" prohlédnou stránky na něž přikládám odkaz, udělá se jim asi fakt šoufl. //www.mtl-spedition.com/ Petr Fryč

mimo (20) napsal 21.07.2010 v 17:55

apropo:ty užaslý němci to maj daleko víc zasloužený než ty.

mimo (20) napsal 21.07.2010 v 12:35

můžu se zeptat co má zatáčka co společného s idiotismem?pokud jezdíš na motorce máš předvídat a být připraven na vše (i v cizině se ti může stát že se v zatáčce otáčí nejaky ko..t nebo se tam někdo kochá krajinou)A to že je někdo patriot neznamená že je idiot.

romaskov (0) napsal 21.07.2010 v 08:57

a ještě k těm našim silnicím, ono když se po návratu z rakouska nebo Itálie člověk zapomene a pěkně si dá zatáčku zvládnutelnou rychlostí a v půlce zatáčky potká "boule" tak najednou bojuje o život, takže patriotismus ano, ale neplést si s idiotismem...

romaskov (0) napsal 21.07.2010 v 08:54


já tam byl, a na Harley (na pár fotkách je snad i vidět), Petr nám nabídl asi pět variant na letošní motorkářskou dovolenou. Všichni jsme se shodly na variantě - jeden hotel 830 km autem s přívěsem a ježdění po passo jen tak nalehko. (měli jste vidět užaslé němce s naloženými GS-y, když jim to v serpentinách nandával Harley - bez brašen). Mám letos najeto už 9000km a tento výlet byl naprosto nejúžasnější (včetně toho převozu motorek na vozíku)... Děkuji Petře

angus (3) napsal 20.07.2010 v 20:33

Chachaaaa, páprda! Az budu páprda ja, budu jezdit taky autem!

radosek (31) napsal 20.07.2010 v 13:12

S věkem na mě leze i patriotismus, víš? A jsem trochu víc háklivej na termíny. Kolorit? Prosím... Ale šlendrián? V žádném případě...

sedy_vlk (5) napsal 20.07.2010 v 11:42

Ve Štýrsku, Sankt Jakob im Walde, je super penzion, pantáta Posch jezdí taky GS (občas)a je to perfektní místo na podzimní poježdění. Skoro pravidelně tam jezdí výborná parta lidí na nejrůznějších strojích nejenom si bezvadně zajezdit, ale taky se dobře pobavit. Každý, kdo má průvodce a nebo čte mé články, na mne kontakt má, takže se může někdy v polovině září připomenout. A provokuju rád. Stačí se podívat do závěrů téměř všech starších článků o návratech z cest. Trpaslíci, šlapky, herny a zastavárny, plevel a "závěje" zrádného štěrku hned, jakmile přejedeš naše hranice . To je přece kolorit, který se nedá popřít a mně to vždycky strašně vadí. A nestárneš. Věk je jenom číslo. P.

radosek (31) napsal 20.07.2010 v 10:53

Že to byla cílená provokace k vyvolání diskuse Ti nežeru...
Starší pán pohodlní, to beru. Nechce se mu riskovat moknutí, to taky beru. Pakárna na dálnici i každodenní rovnání věcí do kufrů a zápasení s volným místem leze na nervy, jo, beru... Ale s cílenou provokací na mě nechoď...

Díky za Průvodce. Mám ho vedle postele na nočním stolku. Už loni jsem odtamtud vyhodil časopisy Playboy a před spaním jezdím Tvoje trasy - kua, stárnu...

sedy_vlk (5) napsal 20.07.2010 v 09:25

To radosek z 20.07 v 07:54.
Fakt díky za všechny názory O ty při téhle cílené provokaci šlo. Pro mou další práci jsou důležité, protože pokud chci například "svého" průvodce dál zlepšovat, musím vědět pro koho ho dělám a jak koncipovat nejenom mapové podklady, ale i jak formulovat texty. No a abych tyto informace získal, musím holt někoho na*rat. Tím rozhodně nechci říct, že za tím co píšu si nestojím.
GSo je na ježdění po kopcích super stroj, v Alpách naprosto dominantní a ty kluci co na tom jezdí určitě vědí proč. Souhlasím s tvým názorem, že motorka má duši. Proto na nich taky jezdíme. Ne? Ale tomu Tigeru to fakt víc sedí v těch kopcích, když se jede furt levá pravá a do kopce z kopce, než ho mučit na rovné dálnici, monotónně, porád za šest. Ale to si díky jednomu článku hezky pokecáme o motorkách co? Úžasnej názorovej vzorek. Petr

radosek (31) napsal 20.07.2010 v 07:54

To Sedy Vlk z 19.07.10 v 21:16:
Jo. Naprostý souhlas. Rozumím a takhle to beru. Jak ale někdo (jedno jakého je věku) začne argumentovat tak jako Ty na závěr svého článku, tak mě řádně na*ere.
Na sto procent to vyjádřil Mimo 19.07.10 v 18:37. A to jak směrem k Tobě, tak na sto deset procent směrem k Markétě F. Ta je dle svého popisu vhodná na kolonádu, maximálně na pláž u Bibione... (Promiň, nechci Tě urazit, tak mi to vyznělo a jen mi to připadlo ftipný...)
A ještě maličko k tomu tahání na vozejku: Jednou jedinkrát jsem jednu svoji bejvalou motku táhl na vozejku. Když to viděl jeden kluk - zarytej hárleják - poznamenal k tomu:
"Todlecto se nedělá, to jí můžete na*rat...!"
Smál jsem se mu - druhý den jsem hodil tlamu při pomalé jízdě na absolutně suchém asfaltu (Most přes Čistou v Hostinném v Podkrkonoší)...
...že by paralela s Tvým defektem zadního kola...?
Nejsem svíčková bába, jen jsem nad tím přemýšlel, pro mě má motorka duši...
Zdravím všechny v jedné stopě...

miramares (0) napsal 19.07.2010 v 23:45

Mě se článek moc líbí hezky popsané vyjížďky a o to myslím šlo. Když si ale čtu komentáře, tak mám pocit, že ta trocha tolerance nechybí jen na našich silnicích...

seikos (976) napsal 19.07.2010 v 21:25

Já bych to tedy zhodnotil asi takhle. Komu se nelíbí v čechcách, ať z důvodu chudoby, nebezpečí jak na silnicích tak na dálnicích, hnusné přírody /když Alpy jsou hezčí/, pohostinnosti obyvatel, pro vás mám tedy vzkaz. Jděte si bydlet tedy jinam. Nidko vás nenutí na našich nebezpečných silnicích jezdit ani s námi žít

sedy_vlk (5) napsal 19.07.2010 v 21:16

Super. Naprosto perfektní. Ani jsem netušil jakou smršť komentářů svým článkem vyvolám. Málokdo z komentujících se asi vrátí, ale přesto něco o mně (autor článku). Jsem ročník 1954. Řidičák na motorku mám od roku 1972, tedy déle než je většina z komentátorů na světě. Takže snad už "mám" aspoň mírný nárok na trochu pohodlnosti. Ale. Taky preferuji vzít si jenom pár nejnutnějších věcí do bagu a vyrazit. Tak jak je Tiger na fotce je moje běžná výbava na pět dnů. Ale občas se fakt vyplatí a upřímně to doporučuji všem, hodit motorku na ten "prokletý" přívěs a rychle, bezpečně a pohodlně ji převézt. Zvlášť když se jede někam dál a na delší dobu s babama je to dobrý. A nebo když severně od Taur je hnusně a jižně perfektní počasí.
Mám rád jízdu i za hodně špatnýho počasí, můžu jezdit jak s partičkou i úplně sám. Špatným silnicím se nevyhýbám proto, že by to vadilo mé motorce, ale už to nějak už namají v oblibě moje záda. Dálnice a dlouhé rovné úseky nemám rád. Mám rád, když je guma sjetá hezky dokulata. V Itálii má plná čára spíš "informativní" charakter a když jedu první, vedu skupinu, musím myslet na to, aby mohl bezpečně předjet i ten co jede za mnou a všichni další. Vytvořit jim prostor.
Silnice z Vítkovic přes Rezek do Rokytnice a dál podél Jizery je perfektní.
Tak díky všem za bezva komentáře. Petr Fryč

mimo (20) napsal 19.07.2010 v 18:37

tak mi to nedá.Kdybys napsal"z časových důvodů,nebo z pohodlnosti jsme motky přepravovali na valníku"nikdo by nemohl říct ani B.Řidiči jsou všude stejný ,ale u nás nemají RESPEKT a to ani z policajtů:Jak by jinak bylo možný že němec u nich doma jede jak ředitel autoškoly a jen co přejede čáru maže to hlava nehlava?Nevímjaký si ročník ,možná že až já budu v tvém věku budu rád když mi děti dají nabít elektrický vozík abych se rano mohl dojet vyčurat,třeba taky budu z lenosti přepravovat moto na valniku,ale určite to nebudu házet na nebezpečnost našich silnic.Porovnávat LYŽE a MOTORKU se mi zdá take dost ujetý (už vidím jak někdo z Prahy vyleze z výtahu na sjezdovkách a pojede na Ještěd si zalyžovat)
PRO MARKETUF-Jak krásně jsi začala oto hůř jsi zkončila mít takovýho batužka jako jsi ty (vzít si na 4 dny kosmetiku fén šaty...)tak je po smrti a každej rozumnej soudce by mě musel osvobodit.Buď jezdíš na motorce nebo na modní přehlídku
A pro ČOPRÁKA- ve Švýcarsku jsem byl několikrát a můžu jen doporučit .ST Moritz -kemp za 7,5 Euro (v Garmiši 15 euro)rozdíl krom ceny?můžeš hádat .Na hranicich nechtěli ani pasy (narozdíl od lustrací na Slovinskejch a Chorvatskejch hranicich a to i kdyz jsme tam byli s autem).
Někdo tady psal že je valník lepší mít sebou kdyby se něco stalo to už si můžu brat sebou i rakev -co kdyby náhodou.Vždyt v dnešní dobe mob.tel.a platebních karet snad není takový problém vyhledat opravnu či zavolat kámoše aby pro mě přijel...
Jak říkám bůh ví jak budem a načem jezdit až nám bude ...sát
Tož tak

zmulin (378) napsal 19.07.2010 v 17:57

Hmm.Když sem si přečet poprvý článek i s diskuzí,tak mi bylo vcelku fuck,jestli si někdo hodí motky na valník a teěch 1000km přelítne po dálnici a spíš sem nechápal "ultramotorkářský" názory,že si všude musim dojet po ose.Tohle je přeci na vkusu každýho soudruha!
Na druhý straně zase nechápu majitele silničního endura,že si stěžuje na stav našich silnic.Vždyť kuli takovejm se přeci tyhle motky vyráběj(mimojiné).Navíc řešit nebezpečnost našich silnic a ve stejnym článku se dočíst,že si to tam hasej motardisti v protisměru a jak sme vóstře předjížděli na brzdy přes plnou čáru mi připadá taky úsměvný.
Mimochodem,když se chci svýzt,tak to vyšplham na Rezek přeci z druhý strany,jenom si musim dát cestou bacha na kolečkový běžkaře páč ty to v protisměru občas nezvládaj,pak si nahoře sednu na kafe,rozhlídnu se a zjistim,že ty Krkonoše jsou asi kapánek menší,než Alpy,tak asi proto tam neni tolik silnic pro "motorkáře" sa když se půjdu někdy po nich projít,tak budu ve finále vděčnej,že to tam neni samá silnice.Ještě by to asi chtělo totiž vyasfaltovat všechny cyklostezky,když už máme ty horský kola,že...

pajapaja (37) napsal 19.07.2010 v 14:12

pro scalla-srovnávat úroveň kultury , způsobu řízení a ohleduplnosti na silnicích u nás a "za čárou" nemá cenu.S tím snad musí souhlasit každej,kdo někde byl.

čoprak (0) napsal 18.07.2010 v 21:57

Je to hezky napsané,ještě bych přidal svoje zkušenosti.Jízda po ose a nocování,tam kam dojedeme je hezké,ale má i svoje zápory.Před sezonou se těžko shání ubytování,příprava na sezonu a v sezoně taky,protože je to dost zabukovaný.Když si zajíte bydlení dopředu,tak je dobré tam nastoupit včas,bez ohledu na počasí a to je výhoda auta s vlekem,odjezd přináší stejné problémy a musíte odjet třeba jako mi do lijáku.Jinak cesta na místo a zpět může pokazit celou dovolenku,protože třeba na trase Salzburg-Villach projíždíte horská sedla,kde nás chytilo i sněžení a to na motorce.Když zhodnotím Dolomity,jsou krásné,ale přesto se mi zdá,že horské silnice se podobají našim a Šumava se mi zdá i trochu lepší.Rakouské Alpy mají silnice o hodně lepší.Vlek přináší i další plus a to,že v případě potřeby,porucha motorky a pod.dojedete domů za desetinu ceny odtahovky.Podívat se příležitostně do Švýcarska nedoporučuji,nejsou v EU a celníci jsou dost nepříjemní,nechají vám rozbalit celou bagáž, stojíte v horku třeba dvě hodiny a nakonec když se přesvědčí,že nic nepašujete,tak se ani neomluví nechají vás jet dál.

urbajzz (0) napsal 18.07.2010 v 18:26

Zdravím.Musim říci že je to pěkné počteníčko.Kolik emoci vzbudí šest moto na přívěsu. .Co člověk to originální názor .Když mohu přidám taky jeden.
Podle mého je ježdění o pocitu,volnosti,zážitků z jízdy a o partě lidí kolem.Je přece jedno že někdo preferuje jízdu pouze na moto nebo si ji kousek popoveze.Hlavně pohodu a spousty kilometrů bez karambolu.Vždyť jsme na jednom valníku

_Cherokee_ (0) napsal 18.07.2010 v 17:08

Clanek jsem necetl ale diskuze je dobra ;)

Ulv. (0) napsal 18.07.2010 v 16:31

paja.butcher. To si piš : )

sedy_vlk (5) napsal 18.07.2010 v 16:23

Hezká polemika. Je vidět, kolik různých pohledů může být na ježdění na motorkách. Možná to bude trend. Když jsem před lety začal jezdit s GPS, koukala na mne spousta lidí jako na magora, který asi neumí číst v mapě. Dnes je to celkem běžná výbava. Na používání ochranných prostředků jako je třeba páteřák také celá řada "motorkářů" kouká s despektem a za pár let je bude používat snad každý. Doufejme. Je to věc vývoje a toho co si od ježdění na motorce slibuji. Pokud se o tzv. konroverzních tématech nemluví, nebo nepíše, nikdo se o ně nebude zajímat ani je řešit. Když jsem začal psát články o ježdění, připravovat web a knížky, chtěl jsem touto cestou přitáhnout na horské alpské silnice co nejvíce hlavně mladých jezdců, protože tam se člověk jednak naučí jezdit a získá určitou pokoru. A je v zásadě nepodstatné jak se tam dostane. V Německu perfektně funguje několik motorkářských cestovek, na požádání pošlu adresy) a třeba firma programově se věnující přepravě motorek. Přivezeš motorku, přikurtuješ na přepravní paletu a kamion ji odveze. Mají trasy po kterých pravidelně jezdí.
I na ty hory už se dnes nechodí jenom pěšky. Jezdí se po nich na kolech, čtyřkolkách, létá se tam na padácích. Kdo ví čeho všeho se ještě dočkáme?

paja.butcher (1) napsal 18.07.2010 v 16:19

no a Ulv. to vymaloval

K těm dálnicím bych řek asi to ... když vidím, jak jezdí Němci a Rakušáci u nás, tak opravdu netuším v čem můžou bejt jejich dálnice bezpečnější. Dálnice obecně je bezpečná (kromě D1 kde si musí Brňáci dokazovat, že jsou víc než Pražáci a ty zase všude nutně spěchají). A hlavně, provoz je bezpčený podle lidí jeho se účastnících.
Když budem všichni jezdit z našich nebezpečných dálnic na jih, budou nebezpečné taky.

Nebo je to o tom, že Rakušáci a Němci dodržují předpisy jen doma a my je jen doma porušujem?

A k tomu motorkaření ... já jezdím na motorce rád, jezdím všude, kromě zimy a sněhu se snažím jezdit pořád. Ale rozhodně se za "motorkáře" nepovažuju.

Ulv. (0) napsal 18.07.2010 v 15:45

Krásné prostředí, hory, příroda a vše co k tomu patří, ale zrovna ten asfalt mi tam nezapadá. Na velehory se má chodit na čundr a ne si vozit prdel.

scalla (51) napsal 18.07.2010 v 15:42

marketaf>Obávám se, že tady každý píše o něčem jiném. Jádrem všech vášní je tento odstavec. "P.S. Jsou tací, kteří toto (převážení motorek) považují za nemotorkářské. Je to pěkná blbost. Představa, že mám k dispozici šest volných dnů a z toho téměř celé dva budu přežívat na otřesných českých silnicích, abych se pokud možno ve zdraví dostal do bezpečí těch rakouských či německých, nebo budu nucen použít kteroukoliv z našich životu nebezpečných dálnic, mne vůbec neláká." Asi by vůbec žádné polemiky nenastaly, kdyby si ho Petr nechal pro sebe. Ale stalo se a mně osobně přijde spojení "dvou dnů cesty do bezpečí rakousko/německých silnic" silně nadsazené, stejně jako "životu nebezpečné" dálnice. Ale jako nadpis na titulní stranu Blesku - dobré. Na druhou stranu chápu tvé argumenty co by spolujezdkyně, ale jak sama vidíš, o spolujezdkyni s fénem v tom odstavci není ani zmínka. (na rozdíl od spojení přívěs - nemotorkářské - blbost)

Předchozí
1 2
Následující


TOPlist