Sarajevo bez plánu a čo z toho nakoniec bolo

Skopje MK – Novi Sad SRB

Skopje je príjemné mesto, bývanie som mal tiež dobré, ale prišiel víkend a je čas otočiť to. Sadám na motorku a idem po diaľnici na sever. Nič len presun. A trocha zábavy na čiare, keď srbský colník zavolá kamarátov a pozerajú motorku. Pred Novým Sadom tankujem, platím tam zas nejakej srbskej supermodelke. V Novom Sade bývam v podstte v centre, hostel s dvorom, motorku parkujem pod nos a mimo zvedavé oči. Vo dvore je aj vchod pre zamestnancov divadla. Idem sa najesť, čevapi, šopska salata, dva srbské čapované časopisy. V reštike je partia, z kraja sedí chlapík, zjavne už prečítal všetky dnešné časopisy a možno aj nejakú knižku k tomu. Má otrhané tričko a na ňom nápis "Ja sam Milošev tata!". Odchádzam, zagratulujem mu, teší sa. Práve sa koná niekde v okolí hudobný festival, je tu veľa mladých. Jaj, ešte dôležitý postreh. Baby v Novom Sade nenosia podprsenky!

Novi Sad SRB – Subotica SRB – Gyor HU – Medveďov SK – Pezinok SK

Nič len diaľkový rýchly presun.

Poznatok na záver

Aj v rámci Európy sa dá fungovať ako takzvaný digitálny nomad. Je samozrejme individuálne, kto má aký pracovný režim a nakoľko nezávisle môže fungovať. Internetové pripojenie na hoteloch bolo bez problémov. Každý samozrejme musí vedieť, či môže využívať takéto pripojenia, ale dajú sa aj zabezpečiť, prípadne použiť vlastné dáta.

Na dlhšie presuny sú samozrejme dobré víkendy, ale po fajronte sa dá spraviť ešte v pohode 150-200km. Prípadne sa presunúť cez deň a dorobiť si veci po príchode. Nemal som žiadny problém, keď som domácim vysvetlil, že potrebujem late check out a ešte potom robiť odniekiaľ. Vždy mi vyšli v ústrety, stačilo hlavne uvoľniť posteľ. Aj takto sa dá vidieť pekný kus sveta a zažiť po večeroch bez stresu miestnu atmosféru. V podstate to je ako robiť z domu, len ten dom je každú chvíľu inde. Takže motorkári programátori a ďalší čo môžte, choďte do toho!