Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Nojo, tak to jsem opravdu netušil, že i v aktuálním modelovém roce montují takovouhle masku Celkově ta motorka vypadá spíš na rok 2007, proto jsem myslel, že je to chyba. pardon, sypu popel na hlavu
To placka226. Pod obrázky je uveden modelový rok a stačí se podívat na tyto stránky //www.globalsuzuki.com/motorcycle/products.html nebo na tyto https://www.suzuki.co.nz/Motorcycles/Range/adventure ze kterých je zřejmé, že údaj sedí.
V 1998 jsem si za 88 000 koupil modrého Biga z 1988. Byla to první moje velká motorka. Já vážil 63 kilo a stejně si s ním užil. Jen jednou mi na trávě uklouzlo přední kolo a bolestivé následky na koleni cítím dodnes
Ještě mám na DRka citovou vzpomínku díky kamarádovi co se zabil v autě. Měl také 600 Djebla a já mu ho strašně záviděl. Byla to mezi našima Jawkama krása. Když jsem si jel pro Biga, tak jel se mnou a vedle mého budoucího Biga stál právě Djebel a kamarád prodejci řekl "A co tohle?", načež prodejce odvětil "To je Djebel" a kamarád hned kontroval "To není žádnej Djebl, to je náhodou fajn motorka". Prodejce už nic neřekl a pak jsme zjistily, že Džebl není urážka, ale název, . On měl jen samolepky DR 600, ale stejně jsme pak lecjaké paklo na kolech uráželi slovy To je Džebl. Byla to krásná doba a krásné motorky a už se to nevrátí
JwKS_Pavel: O firmě Hessler vím (stejně jako o podobně zaměřené HPN, která tuní baworáky), jen kde na ty díly vzít a nekrást Možná si jednou repliku DR Zety postavím doma - ale do té doby musím vystačit s mojí už asi osmou evoluční úpravou té samé DR 600...
Ten článek opravdu poťěšil chybičky tam jsou ale odpustitelné sám mám doma freewinda a DRko a obě mám radši než bawora - jednodušeji snad motorka ani postavit nejde a přitom všechno funguje jak má i po 20ti letech mám rád tu účelnost odolnost a jednoduchost "staré školy"
KevinS34: Super a záslužná práce, děkuju. Když budete opravovat, Big nikdy neměl valivé uložení vačky, jen kluzný, a SACS chlazení kromě ostřiku pístu funguje hlavně na myšlence chlazení hlavy olejem zvrchu - čerpadlo zelévá prostor mezi spalovákem a ventilovým víkem velkým kvantem oleje z chladiče, který pak stéká šachtou zpátky do karteru a odvádí teplo z okolí ventilů. To jsou jen detaily, chápu, že s tím je spousta práce. Jezdím biga od roku 1995 a měnit nehodlám.
Heki: není třeba ukecávat muzeum V Německu je firma, která staví repliky DR Zety, majitel na jedné takové jezdí dodnes různý rellíčka. Nabízejí i dílčí úpravy.
Děkuji všem za příspěvky a chválu a také za upozornění na nepřesnosti. V pondělí je s redaktorem opravíme. S článkem je obrovské kvantum práce a občas něco uteče nebo informace nesedí.
Je mi moc líto, že o takovýchto krásných, upřímných, jednoduchých a radost rozdávajících strojích si dnes můžeme už jen číst. A raději rychle, brzy nám i tohle možná někdo zakáže
Článek mě velmi potěšil. Značka Suzuki a písmena DR se nesmazatelně zapsala do mého srdce i garáže.
Přesto jsem tam pár chybek našel. Namátkou DR 600 nemělo šestistupňovou převodovku, Big pokud vím nikdy neměl valivé ložiska na vačce nýbrž kluzné. Za zmínku taky stojí, že model SP 600 pro ameriku neměl karburátor s plochým šoupátkem a akcelerační pumpičkou...
PS: Dakarský ''Big'' je jeden z mých snů. Bylo to neskutečné dělo a šmrnc má i dneska. Až vyhraju ve sportce, ukecám muzeum ve Speyeru ať mi ho prodá
To je plejáda Musím chlapsky přiznat, že jsem o některých modelech neměl ani tušení Koncem minulého století se vyráběly neskutečně kompaktní stroje - jednoduché, ale promyšlené koncepce a hlavně neskutečné držáky Škoda, že SUZUKI tento segment víceméně vypustila BIG, jakožto vrchol vývojové řady je svým designem /zobákem/ i tím co zvládne úžasný i dnes. Dovolím si přidat foto, které bych klidně nazval "poctivé stroje a poctivá muzika"
Článek pěknej a nádherné - poctivě udělaný stroje,který už nebudou... Škoda, že obsach je vycucem a je zřejmé že občas jsou údaje nepravdivé. Byl jsem přes rok majitelem DRZ400E všude píší suchou hmotnost 118kg a ja navážil 139-142kg a stádo 50kobil jsem fakt neměl. Ale jinak supr mašina!!!
BIG 750 mi navždy zůstane v srdci, projel jsem s ním celou Evropu bez jediného zaváhání. Asi musím do garáže přikoupit DR650 Dakar z 1990 pro radost z nakopávání
Nojo, tak to jsem opravdu netušil, že i v aktuálním modelovém roce montují takovouhle masku
Celkově ta motorka vypadá spíš na rok 2007, proto jsem myslel, že je to chyba. pardon, sypu popel na hlavu
To placka226. Pod obrázky je uveden modelový rok a stačí se podívat na tyto stránky //www.globalsuzuki.com/motorcycle/products.html nebo na tyto https://www.suzuki.co.nz/Motorcycles/Range/adventure ze kterých je zřejmé, že údaj sedí.
chybička se vloudila. Rok výroby 2017 to asi úplně nebude
V 1998 jsem si za 88 000 koupil modrého Biga z 1988. Byla to první moje velká motorka. Já vážil 63 kilo a stejně si s ním užil. Jen jednou mi na trávě uklouzlo přední kolo a bolestivé následky na koleni cítím dodnes
Ještě mám na DRka citovou vzpomínku díky kamarádovi co se zabil v autě. Měl také 600 Djebla a já mu ho strašně záviděl. Byla to mezi našima Jawkama krása. Když jsem si jel pro Biga, tak jel se mnou a vedle mého budoucího Biga stál právě Djebel a kamarád prodejci řekl "A co tohle?", načež prodejce odvětil "To je Djebel" a kamarád hned kontroval "To není žádnej Djebl, to je náhodou fajn motorka". Prodejce už nic neřekl a pak jsme zjistily, že Džebl není urážka, ale název, . On měl jen samolepky DR 600, ale stejně jsme pak lecjaké paklo na kolech uráželi slovy To je Džebl. Byla to krásná doba a krásné motorky a už se to nevrátí
JwKS_Pavel: O firmě Hessler vím (stejně jako o podobně zaměřené HPN, která tuní baworáky), jen kde na ty díly vzít a nekrást
Možná si jednou repliku DR Zety postavím doma - ale do té doby musím vystačit s mojí už asi osmou evoluční úpravou té samé DR 600...
Ten článek opravdu poťěšil chybičky tam jsou ale odpustitelné
sám mám doma freewinda a DRko a obě mám radši než bawora
- jednodušeji snad motorka ani postavit nejde a přitom všechno funguje jak má i po 20ti letech
mám rád tu účelnost odolnost a jednoduchost "staré školy"
Super článok !!! to bola doba keď sa ešte vyrábali krásne ,jednoduche a spolahlive motorky ! Škoda že sa to už nikdy nevráti .
KevinS34: Super a záslužná práce, děkuju. Když budete opravovat, Big nikdy neměl valivé uložení vačky, jen kluzný, a SACS chlazení kromě ostřiku pístu funguje hlavně na myšlence chlazení hlavy olejem zvrchu - čerpadlo zelévá prostor mezi spalovákem a ventilovým víkem velkým kvantem oleje z chladiče, který pak stéká šachtou zpátky do karteru a odvádí teplo z okolí ventilů. To jsou jen detaily, chápu, že s tím je spousta práce. Jezdím biga od roku 1995 a měnit nehodlám.
V Německu je firma, která staví repliky DR Zety, majitel na jedné takové jezdí dodnes různý rellíčka. Nabízejí i dílčí úpravy.
Heki: není třeba ukecávat muzeum
Děkuji všem za příspěvky a chválu a také za upozornění na nepřesnosti. V pondělí je s redaktorem opravíme. S článkem je obrovské kvantum práce a občas něco uteče nebo informace nesedí.
Je mi moc líto, že o takovýchto krásných, upřímných, jednoduchých a radost rozdávajících strojích si dnes můžeme už jen číst. A raději rychle, brzy nám i tohle možná někdo zakáže
Článek mě velmi potěšil. Značka Suzuki a písmena DR se nesmazatelně zapsala do mého srdce i garáže.
Přesto jsem tam pár chybek našel. Namátkou DR 600 nemělo šestistupňovou převodovku, Big pokud vím nikdy neměl valivé ložiska na vačce nýbrž kluzné. Za zmínku taky stojí, že model SP 600 pro ameriku neměl karburátor s plochým šoupátkem a akcelerační pumpičkou...
PS: Dakarský ''Big'' je jeden z mých snů. Bylo to neskutečné dělo a šmrnc má i dneska. Až vyhraju ve sportce, ukecám muzeum ve Speyeru ať mi ho prodá
To je plejáda
Musím chlapsky přiznat, že jsem o některých modelech neměl ani tušení
Koncem minulého století se vyráběly neskutečně kompaktní stroje - jednoduché, ale promyšlené koncepce a hlavně neskutečné držáky
Škoda, že SUZUKI tento segment víceméně vypustila
BIG, jakožto vrchol vývojové řady je svým designem /zobákem/ i tím co zvládne úžasný i dnes. Dovolím si přidat foto, které bych klidně nazval "poctivé stroje a poctivá muzika"

Super přehled s vyčerpávajícími údaji
Super mašiny
na ty jsem koukal jako malej kluk...
Uffff. Naprosto vyčerpávající...
Super článek a DR si ho konečně zasloužily.Poctivé Dual Sporty ktere dnes na trhu chybi už i v inzerci.Na 650SE mám nejlepši vzpominky.
Pěkný článek mám doma DR350 .
Krásné motorky
a malé hnidopišství: na Bigu je kryt motoru plastový a ta malá schránka pod sedlem nebyla zamykatelná, zajišťovala se gumovou přezkou
Článek pěknej a nádherné - poctivě udělaný stroje,který už nebudou... Škoda, že obsach je vycucem a je zřejmé že občas jsou údaje nepravdivé. Byl jsem přes rok majitelem DRZ400E všude píší suchou hmotnost 118kg a ja navážil 139-142kg a stádo 50kobil jsem fakt neměl. Ale jinak supr mašina!!!
Jojo zlaté časy na Djeblu 600!
Rád vzpomínám...
skvělý článek.
Výborný článek
Šikovný autor !
keď už. Zrejme volačo vie, čo iní nie.
Super článek, mám štěstí, že jeden Djebel 250 XC mi stojí v garáži.
Škoda jen, že se do Evropy 250tky nevozily. Myslím, že by si tady zájemce našly.
Krásný strojky,neuvěřitelný držáci a ten dr.big 800 je něco úžasnýho
Bože to jsou tak krásne stroje
BIG 750 mi navždy zůstane v srdci, projel jsem s ním celou Evropu bez jediného zaváhání. Asi musím do garáže přikoupit DR650 Dakar z 1990 pro radost z nakopávání
nejsem proti pokroku ale nekdy je pokrok na škodu. parádní článek
tak přesně tyhle motorky mi dneska fakt chybí
super článek o super strojích