Auto Fabrica Type 11 – trojice přestaveb do projektu Yamaha Yard Build
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Yamaha | Zveřejněno: 22.4.2018 | Zobrazeno: 6 740x
V rámci projektu Yamaha Yard Build, oslovila japonská značka dalšího úpravce. Tentokrát se jedná o britskou dílnu Auto Fabrica, která si pro svoje stavby bere inspiraci v historických autech z padesátých a šedesátých let. Celkem vznikly pod označením Type 11 rovnou tři prototypy, které se podobají stylem, ale liší koncepcí.
Jako první postavili Bujar a Gaz Muharremi z Auto Fabrica stroj s názvem Prototype One, založený na současném naháči XSR 900. Aby se konstruktéři nemuseli při návrhu nijak omezovat, bylo dopředu rozhodnuto, že půjde o čistě okruhovou záležitost. Na minimalistické motorce bez předního světla se proto objevují špičkové tlumící komponenty Öhlins, brzdy Brembo s kotouči PFM nebo karbonová kola BST.
Z karbonu či nylonu jsou i další části motorky, vytvářené buď ručně, nebo pomocí 3D tisku. Minimální přední kapotáž potom vznikla ručně z hliníku a jednoduchý přístrojový panel je zapuštěn přímo do nádrže se závodním plněním.
Po prvním prototypu nenásledoval logicky druhý, ale paradoxně rovnou třetí Prototype Three. Zde konstruktéři opustili svět moderních strojů a „přesedlali“ na Yamahu XS 750 ze sedmdesátých let. Vzduchem chlazenému motoru byl navýšen výkon, na šasi se objevují brzdy Brembo, rychloměr Motogadget a další prvky.
Ručně vyráběná hliníková kapotáž se smrskla na maličkou kapličku okolo předního světlometu. Veškerá plechařina je opět ručně vyklepávaná a tentokrát o poznání ladnější, než u první motorky.
Teprve do třetice vzniká poslední Prototype Two, stojící na pomezí mezi dvěma předchozími stroji. Zde je opět základem moderní tříválec XSR 900, tentokrát ale v útrobách motorky pro použití na silnici. Ostré naladění Prototype One zůstalo, ale přibyly i prvky, díky kterým lze motorku běžně provozovat.
V aerodynamické kapličce přecházející přes řídítka se nově nachází kulatý světlomet, lehce přepracována byla podsedlová část, nádrž je osazena konvenčním palivovým systémem a kola obouvají silniční pneumatiky.
Právě poslední Prototype Two bude zároveň možné i zakoupit. Po představení všech strojů tento víkend v Londýně, vyrobí Auto Fabrica blíže neurčený počet strojů pod názvem Type 11. K prvním zákazníkům se tyto motorky dostanou v létě letošního roku.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.