ktm_unor




Jawa 350/634

Začalo to před mnoha lety a jednoho letního dne, kdy jsem konečně přemluvil rodiče, že motocykl zn. Simson je pro děti a že já jako skoro velkej chlap musím mít stůj co stůj tu pro mě nádhernou "Jawu" 634, která již několik dnů stála v jednom motobazaru.

Říkal jsem si, že ji musím nějak vylepšit. Tak se pomalu, ale jistě začala proměnovat v možnostech dílny a finančního zázemí studenta v napodobeninu choppera. Čtyři sezóny spokojeného ježdění a pak konečně rozhodnutí, udělat to alespoň jednou pořádně. Počáteční nadšení, ale rychle uvadlo. Milá Jawa zůstala 5 let poskládaná po garáži a po krabicích. Začátkem letošního roku jsem neměl po večerech kam "vrazit ruce", a tak jsem jí dopravil do práce a s laskavým dovolením zaměstnavatele jí začal mučit. Původní motor 634 byl změněn na motor 638, zatím bez oprav jen pěkně vyčištěný. Nádrž je svařena ze dvou z péráka a rozšířena o 16 cm, obě víčka funkční a obsah cca 22l. Přední blatník takřka originál kývačka, zadní taky, rozšířený o 4cm a zkrácený, rám je po sedlo originál a zadní část je naohýbána z kulatiny a různě upravena dle potřeby. Rám byl po skončení klempířských a zámečnických pracích nechán opískovat a kolegové lakýrníci mu dali kabátek ze stříbrné metalízy. Kyvná vidlice je nastavena do délky 13 cm a sladěna s rámem a s odpružením, sedačky jsou vlastní výroby očalouněné černou koženkou s třásněmi. Kaslíky taky vlastní výroba, kousek plechu a pár ran kladívkem, vzduchový filtr originál. Kaslík na baterku vlastní vyroba, zadní světlo DDR dřív zpátečka do červena obarvená tuning barvou na světla. Přední světlo je z BMW R 71 válečný typ, osazené je tachometrem ze škodovky a kontrolkami z LED diod. Parabola je z Avie, upravená spínací skřínka z Favorita je pod nádrží, elektroinstalace je celá nová včetně nutných spínacích relátek a komponentů k dobíjení, řidítka jsou z Babetty rozšířené o rozteč úchytů a silou naohýbané do správného tvaru, výfuková kolena jsou dělána na míru z antikora. Předstupačky vlastní výroba a k přepákování řazení bylo použito duté hřídele, startování z péráka a vyrobené kulatiny pro řazení, přední brzda použita kotoučová z typu 639, zadní originál, přední pneumatika originál 3,25 x 18 a zadni 160/80 R 16.

Zakončení bylo na lakýrnících. Barva je vybrána podle víčka od "Balantýnky". Okraje blatníku a kaslíku jsou zvýrazněny zlatým proužkem a na nádrži je něco malůvek s Egyptskou tématikou. A teď jsem si myslel, že už budu jen spokojeně jezdit a jezdit, ale.... Po 50 km se mi rozsypala převodovka, nutná oprava a s ní i půlení motoru. A po dalších cca 200km se zadřel levý píst, takže GO.

Tak to je ve zkratce všechno. Teď už konečně jezdím (1000km). No a náklady? To je težké. Materiál cca 5-6 tis. max. 10 tis Kč. Už to nejde a ani to nechci počítat. A práce? Tak to mohlo být tak 400-600 hodin a taky už to spočítat nejde.
Ale co vím jistě, že mě pak museli představovat rodinným příslušníkům, který už zapomněli jak vypadám. A to je taky úděl motorkáře.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):
Motokatalog.cz



TOPlist