Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Som rád, že Targus konečne začal písať o trojvalcoch, lebo doteraz stále mlel niečo okolo dvojvalcov...
Nakoľko som mal kedysi oblepenú decccckú izbu krásnymi plagátmi od Kawasaki, už pravekom počnúc do problematiky trochu vidím. Čo sa plagátov týka, boli krásne, veľké a bol tam celý rad triple-dvojtaktov, nejaké endurá a k tomu kráľovná doby 900 Z1. Teda moje "prieskumy" začali už vtedy...
Po anglicky neviem a čo som pridal video, kecom nerozumiem, ale ako domáci kutil som vydedukoval nasledovné:
Kľuka sa musí skladať z dvoch celých a na oboch koncoch pridaných 1/3 kľuky, teda tých 1/3 je v každej 8-valcovej zostave dvakrát.
Všimnite si, že na oboch koncoch osmičky sú pôvodné krajné valce, ale stredných 6 valcov sú všetky originálne stredné valce.
Plnenie pôvodnej KH 250 (a vlastne celého radu Mach-triple) bolo cez utesnené kľukové skrine, sanie ovládali piesty a nie je tomu inak ani u Tinker Toy.
Chujové fungovanie motora tu spôsobuje problematické riešenie zapaľovania, dlhé nasávacie trubky (posledné valce sú kilometer od karburátoru ) a tiež nie úplne "kóšer" riešenie výfuckového systému.
Z pôvodne krásnych točivých trojvalcov takto vzniklo hlúpe hore-dole búchajúce monstrum, ktoré by každá originálna a jednoduchá KH 250 dala dole ľavou zadnou...
Pridám dve fotky, jeden pôvodný motor KH 250 a jednu o kľukovke aj v skrini. Je zrejmé, že pán autor vybral super základ pre realizáciu tohoto nezmyslu. Nie len kľukovky, ale aj skrine sa dajú spojiť pre zručného kutila relatívne bezproblémovo. Viac práce muselo dať spriahnutie tých 6 osemvalcov a napojenie na prevodovku K 100...
V článku, resp. v jeho překladu bude asi chyba.
Z logiky věci je na roztočení osmi hrnků, které jsou poskládané z tříválcových řaďáků, potřeba 2 celé a 2/3 kliky původních rozměrů, nikoli 2 a 1/3.
Stavbař tedy motory "pouze" seřadil po třech za sebou a jeden krajní hrnek "uřízl", stejně jako musel "ořezat" původní blok motoru, aby se zbavil rychlostních skříní a další "veteše", která by spojení původních 9 bloků prodlužovala a rozšiřovala.
3 motory v jedné řadě = 9 válců
6 řad = 18 motorů = 54 válců
6 válců uříznutých = 54 - 48
Mám-li zhodnotit jeho "dílo", škoda těch motorů...
Natlakovaný prostor okolo klikovky potřebuješ jenom v případě, že plnění motoru obstarává píst.
Což se na dvoutaktech uplatňuje velice zhusta, protože jednoduchost, hmotnost,cena.
Nikde ale není napsáno, že to tak MUSÍ být.
Vše se dá vyřešit např montáží stříkačky (KTM).
Tady je ovšem karbec, takže stříkačka asi dost ztuha. Ale existují PODPŮRNÁ řešení užívaná i na motorkách - šoupátka, jazýčkové ventily. Tak by se dala obejít nutnost rozvodu palivové směsi pístem, i když výkon by byl poněkud zoufalý.
K tomu jen připomínám, že ta motorka na videu fakticky jen POPOJELA a my nevíme vůbec nic o tom, kolik těch válců DOOPRAVDY fungovalo a jakého výkonu by byly reálně schopny dosáhnout a zejména udržet (chlazení a mazání)...
Sorry, ale ja se na motorku divam jako na praktickou vec, takze pro tohle se vazne nedokazu nadchnout. Chapu tuning, ktery zlepsi vykon, nebo kroutak, nebo ovladatelnost, nebo brzdy, idealne vse najednou...
Tohle je jenom cirkus a v podstate se neda ověřit, jak se pise v clanku, kolik valcu vlastne bezi.
Neni to ani hezky, coz treba moc uznavam u ruznych staveb choperu a cruiseru, na kterých bych nechtel jezdit, ale jsou nadherne udelany...
Problém sklikou je řešen následovně.
Nemusí to fungovat,ale MUSÍ to tam být!!!
Proč?
Aby si ti dva blbci - Targus a Papi - jeden strojař a druhý stavař - lámali šišky nad takovou ptákovinou, jakou je 2,3333333 kliky z dvouválce slisované a namontované na osmiválec.
Btw. já bych to viděl na jitrnici, jakou ještě SVĚT neviděl...
Takže jsme vám to opravili a dali jsme tam 48 nových svíček,dále 30 klikových hřídelí,90 ložisek... ! A jaká je tedy cena? Dobrá, nebojte se dobrá ...škoda,že to není čtyřtakt a pětiventil - 240 ventilů bych vám taky rád vyměnil!!
Monstrózní a nenapodobitelný DŮKAZ jednoduchosti 2T motoru
Nebo si někdo dokáže představit, kolik těch 4T - *hejblat* by bylo potřeba,
aby zajistila rozvody čtyřicetiosmi válců !??
Viz minuta 31.50 na tomto videu :
==========================
https://www.youtube.com/watch?v=4SkyAnVIChE
Už jsem si říkal do čeho se světoznámý šipkař Simon Whitelock pustil a on to byl jmenovec z Anglie
Dalo by se říct: "Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
Každý osmiválec má dvě a jednu třetinu původní kliky, slisované dohromady." ...
Vcelku jsem moc nepochopil, co jsi vlastně chtěl spočítat.
Osmiválců je šest a každý z nich má 2+1/3 původní kliky.
Kliky jsou zřejmě z dvouválce.
A příklad pro tebe je následující:
6(2+1/3) = 14
Sice vůbec nemám představu, jak vypadá TŘETINA kliky z dvouválce, ale asi to tak bude, neb co je psáno, to je dáno.
Jinak já bych asi připojoval válce ke klice podle vzorce 2 x "W", každou stranu motoru najednu a kliky bych dal do bloku čtyři za sebou. Spojit by se to dalo přes spojky, anebo soukolím.
Ale to jsou jen blbosti. My Tatrováci víme, že takto poskládané válce jsou bez potřebných plechů a výkonného větráku neuchladitelné.
haha bola raz nastartovana aby sa 10 zo 48 valcov pretocili a potom sa zadreli kedze uchladit a mazat taky nezmysel je nemozne.....jeden napad mam...cely motor ponorit do tekuteho dusiku mozno by potom zopar minut aj bezal.
Tak hlavně, že se lidi baví.
Nevím jak se na tom jezdí, ale asi nejlíp by na tom uměla Saxana
To se *to* tady rozhořelo - díky čtyřicetiosmi Kawa 2T(!)válcům
Ovšem kdo na *trojkách* Kawa 500 a 750 ccm nikdy nejel , tak neví ...
6 reakcí
Nakoľko som mal kedysi oblepenú decccckú izbu krásnymi plagátmi od Kawasaki, už pravekom počnúc do problematiky trochu vidím. Čo sa plagátov týka, boli krásne, veľké a bol tam celý rad triple-dvojtaktov, nejaké endurá a k tomu kráľovná doby 900 Z1. Teda moje "prieskumy" začali už vtedy...
Po anglicky neviem a čo som pridal video, kecom nerozumiem, ale ako domáci kutil som vydedukoval nasledovné:
Kľuka sa musí skladať z dvoch celých a na oboch koncoch pridaných 1/3 kľuky, teda tých 1/3 je v každej 8-valcovej zostave dvakrát.
Všimnite si, že na oboch koncoch osmičky sú pôvodné krajné valce, ale stredných 6 valcov sú všetky originálne stredné valce.
Plnenie pôvodnej KH 250 (a vlastne celého radu Mach-triple) bolo cez utesnené kľukové skrine, sanie ovládali piesty a nie je tomu inak ani u Tinker Toy.
Chujové fungovanie motora tu spôsobuje problematické riešenie zapaľovania, dlhé nasávacie trubky (posledné valce sú kilometer od karburátoru
Z pôvodne krásnych točivých trojvalcov takto vzniklo hlúpe hore-dole búchajúce monstrum, ktoré by každá originálna a jednoduchá KH 250 dala dole ľavou zadnou...
Pridám dve fotky, jeden pôvodný motor KH 250 a jednu o kľukovke aj v skrini. Je zrejmé, že pán autor vybral super základ pre realizáciu tohoto nezmyslu. Nie len kľukovky, ale aj skrine sa dajú spojiť pre zručného kutila relatívne bezproblémovo. Viac práce muselo dať spriahnutie tých 6 osemvalcov a napojenie na prevodovku K 100...
6 reakcí
V článku, resp. v jeho překladu bude asi chyba.
Z logiky věci je na roztočení osmi hrnků, které jsou poskládané z tříválcových řaďáků, potřeba 2 celé a 2/3 kliky původních rozměrů, nikoli 2 a 1/3.
Stavbař tedy motory "pouze" seřadil po třech za sebou a jeden krajní hrnek "uřízl", stejně jako musel "ořezat" původní blok motoru, aby se zbavil rychlostních skříní a další "veteše", která by spojení původních 9 bloků prodlužovala a rozšiřovala.
3 motory v jedné řadě = 9 válců
6 řad = 18 motorů = 54 válců
6 válců uříznutých = 54 - 48
Mám-li zhodnotit jeho "dílo", škoda těch motorů...
Dzawar
Už jsem psal na papiboye.
Natlakovaný prostor okolo klikovky potřebuješ jenom v případě, že plnění motoru obstarává píst.
Což se na dvoutaktech uplatňuje velice zhusta, protože jednoduchost, hmotnost,cena.
Nikde ale není napsáno, že to tak MUSÍ být.
Vše se dá vyřešit např montáží stříkačky (KTM).
Tady je ovšem karbec, takže stříkačka asi dost ztuha. Ale existují PODPŮRNÁ řešení užívaná i na motorkách - šoupátka, jazýčkové ventily. Tak by se dala obejít nutnost rozvodu palivové směsi pístem, i když výkon by byl poněkud zoufalý.
K tomu jen připomínám, že ta motorka na videu fakticky jen POPOJELA a my nevíme vůbec nic o tom, kolik těch válců DOOPRAVDY fungovalo a jakého výkonu by byly reálně schopny dosáhnout a zejména udržet (chlazení a mazání)...
Jen mě napadá , doutakt potřebuje plnění tlakem z klikovky , proto bistela měla na kazdý válec přeplňování . Jak je plněno těch 48 válců ?
Sorry, ale ja se na motorku divam jako na praktickou vec, takze pro tohle se vazne nedokazu nadchnout. Chapu tuning, ktery zlepsi vykon, nebo kroutak, nebo ovladatelnost, nebo brzdy, idealne vse najednou...![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Tohle je jenom cirkus a v podstate se neda ověřit, jak se pise v clanku, kolik valcu vlastne bezi.
Neni to ani hezky, coz treba moc uznavam u ruznych staveb choperu a cruiseru, na kterých bych nechtel jezdit, ale jsou nadherne udelany...
1 reakce
Na občerstvovací zastávce v hospodě při projížďce dvou kamarádů na W48 2T: Tak co? Jak ti to jede? Ale, nic moc, půl cesty mi vynechával jeden válec.
1 reakce
Papiboy
Problém sklikou je řešen následovně.
Nemusí to fungovat,ale MUSÍ to tam být!!!
Proč?
Aby si ti dva blbci - Targus a Papi - jeden strojař a druhý stavař - lámali šišky nad takovou ptákovinou, jakou je 2,3333333 kliky z dvouválce slisované a namontované na osmiválec.
Btw. já bych to viděl na jitrnici, jakou ještě SVĚT neviděl...
https://www.youtube.com/watch?v=VP95Mxt9lSA&ab_channel=Kobroslav
Tú 1/3 kľukovku (ktorú nechápem) inak tu spomína sám autor...
Ale aj tak to nechápem.
https://www.youtube.com/watch?v=p8lCvfr9qSQ
96 tis libier za tolko valcov je ferova cena.
nemá značku, upadla ve videu...
Borci, kdo se hecne a udělá alespoň padesátiválcovou? Přispěji 10 Kč za každý válec.
Takže jsme vám to opravili a dali jsme tam 48 nových svíček,dále 30 klikových hřídelí,90 ložisek...
! A jaká je tedy cena? Dobrá, nebojte se dobrá
...škoda,že to není čtyřtakt a pětiventil - 240 ventilů bych vám taky rád vyměnil!!
To muselo dát práce, přitom taková blbost...
Monstrózní a nenapodobitelný DŮKAZ jednoduchosti 2T motoru
Nebo si někdo dokáže představit, kolik těch 4T - *hejblat* by bylo potřeba,
aby zajistila rozvody čtyřicetiosmi válců !??
Viz minuta 31.50 na tomto videu :
==========================
https://www.youtube.com/watch?v=4SkyAnVIChE
Abych parafrázoval jeden můj oblíbený film: "Takový práce a přitom taková blbost
"
A není těch válců málo Antone Pavloviči?
Už jsem si říkal do čeho se světoznámý šipkař Simon Whitelock pustil a on to byl jmenovec z Anglie
Dalo by se říct: "Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
papiboy
Každý osmiválec má dvě a jednu třetinu původní kliky, slisované dohromady." ...
Vcelku jsem moc nepochopil, co jsi vlastně chtěl spočítat.
Osmiválců je šest a každý z nich má 2+1/3 původní kliky.
Kliky jsou zřejmě z dvouválce.
A příklad pro tebe je následující:
6(2+1/3) = 14
Sice vůbec nemám představu, jak vypadá TŘETINA kliky z dvouválce, ale asi to tak bude, neb co je psáno, to je dáno.
Jinak já bych asi připojoval válce ke klice podle vzorce 2 x "W", každou stranu motoru najednu a kliky bych dal do bloku čtyři za sebou. Spojit by se to dalo přes spojky, anebo soukolím.
Ale to jsou jen blbosti. My Tatrováci víme, že takto poskládané válce jsou bez potřebných plechů a výkonného větráku neuchladitelné.
3 reakce
Chvála šílenství!
Možná na to měl dát delší řídítka
1 reakce
to je drsná mašina. Ale jet se na tom asi nedá.
..." Každý osmiválec má dvě a jednu třetinu původní kliky, slisované dohromady." ...
3 + 3 + 1/3x3 = 7
Alebo niečo nechápem?
No když se dívám v jakých podmínkách to stavěl tak klobouk dolů.
haha bola raz nastartovana aby sa 10 zo 48 valcov pretocili a potom sa zadreli kedze uchladit a mazat taky nezmysel je nemozne.....jeden napad mam...cely motor ponorit do tekuteho dusiku mozno by potom zopar minut aj bezal.
Vivat všem motomagorům, kteří takové kousky tvoří