S šéfem evropské Yamahy o menší a větší Ténéré, o neelektrické budoucnosti značky a dalším směřování
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Yamaha, archiv | Zveřejněno: 3.12.2021 | Zobrazeno: 8 216x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Yamaha, archiv | Zveřejněno: 3.12.2021 | Zobrazeno: 8 216x
Jen taková *noticka*, ale zdaleka ne off-theme.
Dnešní zpráva na CNN Prima News :
"Elon Musk zvažuje opuštění funkce ve firmě Tesla
a zústat jen influencerem.
Připomíná to "ukončení činnosti" české firmy Bohemia Energy.
1 reakce
Ano, to určitě je to stejné.
Spalovat vodík - tomu nevěřím. Při každé transformaci energie se násobí ztráty: uhlí-elektřína x elektřína-vodík x vodík-kinetická energie. Plácnu: 0,3x0,3x0,3=0,027. Takže z uhlí se 2,7% energie využije a 97,3% promění v teplo. BTW měnit vodík zase na elektřinu je špatně- do rovnice přidá další koeficient x 0,3.
Jsou jen 2 uhlíkově neutrální cesty podle mně:
a. jaderná fúze - elektřina - kinetická energie (zatím v nedohlednu)
b. biopalivo - kinetická energie (co rostliny vstřebají růstem, to se spálením vrátí do vzduchu)
2 reakce
Zajochovi
za moc zajímavý rozhovor s šéfem Yam Evropy a ostatním tady v diskuzi díky za dobrý brain-storming okolo tří ladiček ať v pozitivu, či negativu. Povšechně je zajímavé pozorovat jak se trendy v moto industrii opakují nebo vyvíjejí jinými směry. Nejsem úplně fandou modrých, ale jejich filozofie se mi líbí stejně jako tendence všech japonských automotiv značek hledat alternativy k elektromobilitě a posouvat hranice spalovacích motorů dál.
... + moc mne těší co CEO uvedl a sám jsem schopen pozorovat = motocyklový průmysl zažívá i skrze krizi okolo Covid sraček nemalý boom.
Asi sa mi sníva. Teraz, keď pomaly ale isto odznieva trend cestovných akože-endúr aj retro café racer/scrambler a na spadnutie je obrodenie športových motoriek strednej triedy, teraz nenazbierate odvahu položiť jasnú stručnú otázku ohľadom R9?
a dík
Ale rozhovor aj tak
2 reakce
Posledne roky mam strasnu averziu az alergiu na Yamahu a jej neschopne pocinanie. V ich eu centrale asi objavili cestu ako znovuobjavit teplu vodu. Preco sa ho napriklad neopytal z akeho (pre mna neznameho dovodu) prestali vyrabat jednovalce a zbavili sa Minarelli ...napriklad. Nepochopitelne ako umrela XT rada, lebo tie predaje museli byt velke. A o par rokov neskor tu pusta perly o jednoduchosti, lahkosti a ceste ku korenom.
Asi sa teraz prebudil zo sna ked zistil ze o male vsestranne moto s rozumnou cenou bol vzdy zaujem. Ved vsetky tie motorky mali v produkcii len neboli ochotni platit vypalne v podobe euro-4 a 5. Teraz budu akoze robit vyvoj nanovo? Pozrel sa vobec do svojho portfolia ake diery maju v ponuke motocyklov? Tak by som si este do neho rypol s otazkou ako sa mu pacili predaje Nikenu v Europe a kolko presne penazi padlo do ciernej diery pri vyvoji tohto bazmeku. Pridete do showroomu s peniazmi a tam na vas vygrcaju ze na Tenerku sa caka 8-10mesiacov ale vo vyklade stoja 3 nove Nikeny.
bravo tlieskam.
10 reakcí
by mě zajímalo jak CEO jezdí na té své R6 s GYTR kitem :) to bude rychlej parchant tohle
1 reakce
Zajímavej rozhovor
Škoda jen, že se Zajoch nezeptal na design řady MT, zajímalo by mě, proč se Yamaha drží u svojich naháčů tak polarizujícího vzhledu. Ale chápu, že těch zajímavejch otázek by bylo neurekom a nemůže se dostat na všechny...
1 reakce
Hele napadlo mě to taky, ale pak jsem si říkal, že je to jednak pořád individuální, a pak že ai bude stát za značkou a zahraje to do outu nějakým politickým vyjádřením, tak jsem to nakonec vynechal :)
Drive sem mel jenom hondy, ale posledni roky jezdim nejvic na yamaze. Tak jsem rad ze ma takto sympatickeho a podobne smyslejiciho eu sefa
Rozumny nahled i na e-moto utopii. U Yamahy se mi libi: bigbang litry
. Taky to ze furt vyrabi MX 2Takt!!
Ono i to Tenere neni "obyc modni suv" ale umi i v terenu a je z ni citit odkaz puvodni dakarku
Do prace mam sice hbitejsi velke SHcko skutra,ale i ten Tmax dobrej.
Uplne fantasticka je i uspesna MT rada, ale tam skoda ze toho vzhledu
Diky zajimavy rozhovor
4 reakce
i nové terénní Yamahy 700 je bezvadný.
Neméně vynikající výkon redaktorů motorkari.cz !!!!
Prostě lze jen doufat, že zmíněný *pocit Kando* nevymizí aspoň
u výrobních závodů v Japonsku ...
Nevěřím, že "tlaku" Green Deal fanatiků dokáže odolat
kterýkoliv(!) výrobce na evropslém trpasličím kontinentu
a v členské zemi EU je to už úplně vyloučeno
Kluci, klobouk dolů, že dokážete udělat takovýto rozhovor.
2 reakce