Bultaco má zastoupení v ČR. Zatím prodává elektrobiky, připravuje silniční motorku
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 20.1.2017 | Zobrazeno: 19 468x
Motocykly španělské značky Bultaco, to bylo donedávna téma hlavně pro pamětníky. Společnost, kterou založil Francesc "Paco" Bultó, fungovala v letech 1958 až 1983, a zabývala se hlavně výrobou trialových speciálů. Po delší vynucené pauze se značka Bultaco vrátila na světové trhy v roce 2014. Značka však vsadila místo benzínu na elektrický pohon. A místo šlapaček dělá stroje spojující to nejlepší ze světa endura a elektrických horských kol.
Kapitoly článku
Výhody takového elektrobiku jsou zřejmé. Můžete s ním všude kam s normálním kolem, aniž by vás prudili ochranáři přírody, a přitom vám v tichosti pomáhá motor. Koho baví jízda po horských či lesních pěšinách, prudké sjezdy po kamení, písku nebo hlíně, jistě ocení pomocnou ruku dvoukilowattového elektromotoru. A navíc, tenhle bike upaluje po rovině i do mírného kopce až šedesátkou - výrobce ho označuje jako hybridní elektro enduro. Na maximální výkon v režimu Sport vydrží plně nabitá baterka na padesát kilometrů, v ekonomickém módu dvakrát tolik, a kompromisem je režim Tour s dojezdem 75 km. Nabití akumulátoru, který se dá snadno vyndat a vyměnit za plný, trvá tři hodiny. Elektromotor je umístěný v náboji zadního kola, stejně jako devítistupňová převodovka s rychloběžkou, takže stroj nabízí celkem 18 převodů.
Bultaco v současné době nabízí pod označením Brinco celkem čtyři verze, přičemž všechny jsou postaveny na velkých 24palcových ráfcích a stejném rámu. Závodní model R (Racing) s plně stavitelným odpružením je určen výhradně do terénu, ostatní mají potřebnou výbavu pro jízdu po silnici. Kombinaci off-roadu a asfaltu tak nejlépe zvládne Brinco Racing Enduro se stejným nastavitelným pérováním jako Racing a zároveň se schválením pro silniční použití. Na větší jízdní komfort je pak zaměřen model C, a do města se nejlépe hodí verze S se sníženým komortním sedlem a řidítky. Maximální rychlost u modelů RE, C a S je kvůli silniční homologaci snížená na 45 km/h. Za modely s homologací zaplatíte přes 150 tisíc, o něco levnější je pak verze R s cenovkou 140 900,- Kč, která není určena k provozu na silničních komunikacích.
Pohled na seznam výbavy je následující; čtyřpístková přední a dvoupístková zadní brzda, LED osvětlení vpředu i vzadu (kromě modelu RE), možnost připojení ke smartphonu přes Bluetooth nebo vložení SIM karty. Elektrobike Bultaco Brinco váží lehce přes 42 kilo (model R 39 kg). Výhradním dovozcem pro Českou republiku a Slovensko je firma ADT Horažďovice, která prodává také motocylové a skútrové značky Kawasaki, Gas Gas, SYM, Kymco, Mondial, Keeway a Torrot. V nabídce ADT najdete všechny klíčové čtyřkolkové značky. Od firmy Bultaco zatím nabízí pouze elektrobiky, výhledově by se však měly sériově vyrábět silniční elektromotorky Rapitán a Rapitán Sport, které jsou stále ve fázi prototypu. Bultaco také připravuje elektrické skútry.
Video
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)