ktm_unor




Italský Volt přináší do světa elektromotorek styl

Elektrikou poháněné motorky pořád ještě nemají u zákazníků takový ohlas, jaký by si jejich výrobci přáli. Hlavní nedostatky, jako je malý dojezd, dlouhá doba nabíjení nebo vysoká cena, není snadné překonat, a tak firmy zkouší nalákat kupce na jiné přednosti. Nová italská značka, která si pro svůj byznys nemohla vybrat výstižnější název, zkouší oslovit publikum stylovým designem.

Společnost Volt založili v Miláně dva držitelé světového rekordu ve vzdálenosti ujeté s motocyklem na elektrický pohon. Nicola Colombo a Valerio Fumagalli dojeli v roce 2013 ze Šanghaje do Milána (12 397 km)  za 44 dní výhradně s využitím "zelené" energie. Tím se také zrodil jejich sen vyrábět elektrické motocykl, který dospěl až k založení firmy Volt.

První model z produkce nové společnosti se jmenuje Lacama, a je zajímavý hlavně svým variabilním designem. Návrhář Adriano Stellino, který dříve pracoval pro Lamborghini a Bertone, přišel s nápadem dát zákazníkovi na výběr z několika variant designu, od café raceru přes roadster až po scrambler. Využil k tomu technologie 3D tisku, kterou je vyrobena kapotáž, rám i zadní kyvka. Tím pádem si kupec může nechat vyrobit motorku prakticky na míru, a poskládat dvanáctidílnou kapotáž přesně podle svého gusta.

Pokud jde o podvozek, v nabídce jsou jenom ty nejlepší komponenty - odpružení Öhlins, brzdy Brembo a 17palcová kola z hliníku nebo karbonu. Dotykový TFT displej umožňuje sledovat stav nabití baterie, a další funkce v kombinaci s chytrým telefonem dokáže lokalizovat motorku.  Zajímavým údajem je doba nabíjení, které standardním způsobem trvá zhruba tři hodiny, ale v režimu "fast charging" lze akumulátor doplnit na 80% kapacity za 40 minut.

Baterka s celkovou kapacitou 15 kWh napájí elektromotor o výkonu 94 koní (70 kW) s točivým momentem 208 Nm, přenos síly na zadní kolo zajišťuje ozubený řemen. Celá motorka váží 250 kg, z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,6 sekundy a je schopná vyvinout maximální rychlost 180 km/h. První kusy by měly být k dodání na konci tohoto roku, cena zatím zůstává neznámá.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist