ktm_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MMARTINK (2) napsal 13.11.2024 v 08:25

když mám na nádrži samolepku E10 tak můžu, když mám v manuálu doporučený benzin od hodnoty 91 oktanů nahoru tak můžu

Baltes (0) napsal 04.02.2024 v 11:58

OK. Možná jsem to celé nečetl dost pozorně, ale co mám teda tankovat do svého karburátorového čtyřválce z roku 1991? Jakýkoliv benzín a nějaká aditiva přes zimní odstávku a v létě taky tak???

joel6 (25) napsal 02.02.2024 v 10:17

Na zimu jsem vždy dával plnou nádrž Verva 100. Teď zjišťuji, že ani to už není kvalita. Je tedy lepší při zimní odstávce prázdná nádrž?

darkWolf_pr (6) napsal 13.01.2024 v 15:26+1

No nic, projedu se občas, když dovezou na některou z blízkých EurOil 95ku bez bio ze zásob. No to v podstatě dělám už teď. Nebo se toho zbavím, nekradu, ani nedělám v Praze, jezdit na Vervu100 apod. si nemůžu dovolit. V článku je nicméně uvedeno špatně, u EuroOil stále může být benzín bez bio, je třeba podívat se do jejich apky, kde se ukazuje aktuální závoz. V zásobách musí být benzín bez bio kvůli skladovatelnosti a bio do něj před prodejem vždy nepřimíchají-záleží to tom, kolik mají % přidáno celkově za nějaké období, pokud už dosáhli stanovaného % celkově z prodaných phm, dodávají to bez nich(je to levnější než tam ten bio xindl přidávat).

zahadnytajemny (51) napsal 23.12.2023 v 20:53

E10 prý od roku 2024. Dnes jsem navštívil 3 benziny Orlen a všude už Efecta 95 v E10

Kouk23 (2) napsal 20.12.2023 v 23:06

Musím se ohradit proti tvrzení, že na EuroOil už není benzin bez biosložky. Stačí stáhnout jejich appku, kde to lze jednoduše nalézt. Např v MSK je dost benzínek bez Burešových šmakulád.

Siki (37) napsal 20.12.2023 v 15:30

Utok benzinu Orlen 100 na Hypermotard 1100 skoncil chybovou hlaskou motoru a dost desivym skubanim pri stale rychlosti. Vyleceno nadrzi 95. Pro kontrolu jsem s odstupem casu pokus s timto 100 kentusem zopakoval se stejnym vysledkem.

Quoth the Raven “Nevermore.”

Will1 (1) napsal 20.12.2023 v 13:14+1

Dík za článek.

IvanDvoutakťák (5304) napsal 04.12.2023 v 11:04+2

K167 01.12.2023 v 19.32 :
Asi bys *chlapče*, dodnes potřeboval pořádné politické "školení" o tom,
že si po převratu 1989 z 95% udrželi ekonomickou i politickou moc komouši
převlečení za kapitalisty a t.zv. Klauzova mládež zprivatizovala a rozprodala
co jen šlo. Takže ten NORMÁLNÍ kapitalismus, kterého se v roce 2023
dožaduješ NÍŽE, v místním Absurdistanu nikdy nevznikl a už ani nevznikne.
Všechno už totiž patří těm ""matkám"" v cizině.
Můj tatínek dokázal udržet jeho živnost až do roku 1957, s konsekvencemi
pro naši rodinu, které není třeba popisovat a kdyby se dožil toho lokálního
PSEUDOkapitalismu po roce 1993, těch poměrů, co trvají dodnes, zabilo by ho to .

Moretti (-1) napsal 04.12.2023 v 07:47-5+4

Pořád ještě existuje svobodná země kde jsou spalovací motory bez katů,není tam STK,benzín je z benzínu a plynu i ropy je dost... A člověk tam nemusí mluvit anglicky aby se domluvil jako tady v ČR... Ta kouzelná země se jmenuje RUSKO! A já lituju že jsem dík patriotismu neemigroval dřív...tak holt dodělám obytku a sbohem americkej protektoráte

Longhorn (3) napsal 03.12.2023 v 19:16

A teď z jiného ranku...kam zmizel E85???

Goodji (4) napsal 02.12.2023 v 06:24

Pokud potřebujete benzín bez biolihu, dá se to udělat jednoduše, ale ne bezpracně. Vezměte průhlednou nádobu, 10 l benzínu smíchejte s 1 l vody. Pořádně protřepejte a nechte odstát. Až se voda usadí slijte čistý benzín a na dně zůstane jen voda s lihem. Benzín není schopen absorbovat vodu, ale voda líh naváže lehce. Je to léty prověřený postup.

Biker_xx (2510) napsal 01.12.2023 v 12:06

Mně teď moc neježděná Ducati z r. 2002 začala smrdět benzínem a po rozebrání jsou všechny hadice komplet celýho palivovýho systému, vč. všech těsnění úplně na sračky. A to jsem se do toho snažil vždycky tankovat nějakou 100ku. Ale holt ne vždycky je k dispozici.

romel70 (0) napsal 01.12.2023 v 11:51

Mám osobní zkušenost s čištěním 4v karburátoru který jsem koupil ze starší Magny která stála odstavená dva roky v Dojčlandu. Karb vypadal krásně ale jen do té doby než jsem ho otevřel, ventitř to neskutečně páchlo ( žádnej smrádek benzinu ani oleje) jako zkaženej tuk nebo co, všehno totálně zasraný tak že něco šlo očistit mechanicky ale zbytek musel známej dát natřikrát do UTZ a stejně na tom kovu byli fleky. No jestli v Německu mají tu desítku už pár let tak to už chápu proč!

Komik64 (3474) napsal 30.11.2023 v 14:23+2

Jako už docela zku/oušený skorošedesátník "naprostým optimistům" připomínám, že jsme v cca desetimilionových Čechách++ () a nejsme už ničím moc výjmeční (a třeba i zajištění...), jako Švýcarsko, Norsko, Lucembursko...+ EU je třeba měnit, ne z ní okamžitě odejít (to si prostě, bohužel, nemůžeme dovolit, na nás můžou nesrovnatelně víc než na GB...), takže NIKDY (NEBUĎTE NAIVNÍ A SMIŘTE SE S TÍM...) NEDOSTÁVÁME MOŽNOST VOLIT MEZI DOBRÝM A ŠPATNÝM, ALE JEN MEZI (třeba JEN dost...) ŠPATNÝM A ÚPLNĚ PŘÍŠERNÝM...

Tak až zase budete mít (snad...?) možnost se rozhodovat, nevolte (nemožný...) "prej i třeba (podle Vás...) DOBRO" bez potenciálu vládnout (svůj hlas zahodíte...), ale prostě silný MENŠÍ ZLO, který vládnout může a kde je aspoň nějaká naděje oproti NAPROSTÝMU ZMARU...

K167 (1759) napsal 29.11.2023 v 22:01+10

Velmi šťavnatá diskuze.
Jen si říkám, jestli za těmi zelenými kecy není prostá snaha Evropy snížit závislost na zemích vyvážejících ropu.
Pokud by to tak bylo, bylo by lepší, kdyby nám to bylo řečeno na rovinu.

P.S.: Jsem jeden z těch, a hrdě se k tomu hlásím, který dlouhodobě tvrdí, že sem politika nepatří. Že tady si má člověk odpočinout, chodit sem pro zábavu, srandičky, odreagování ..., protože sraček je kolem dost (víc a víc).
Ale jsou témata, která s politikou přímo souvisí. A jedno z nich je právě tohle.
Takže: volové, pokud bychom vystoupili z EU, budeme muset stejně dodržovat pravidla, která se tam dohodnou, ale nebudeme moct kecat do jejich schvalování. Tomu, kdo říká, že jsme příliš malá země na to, abychom něco prosadili, říkám: "Nejsme malá země, malá je pouze Vaše odvaha a velká Vaše připosranost."

hansdorf (207) napsal 29.11.2023 v 17:53-2+4

Je veřejným tajemstvím, že energetické náklady na pořízení palivových biosložek jsou vyšší než
energie ve výsledném produktu.
Já už si skutečně nechci nechat srát na hlavu ekomagory a jejich zcela idiotskou zelenou politikou.
Když si vezmu ty stohy ekokurvítek , které se namontovaly do aut i motorek a byly doslova k hovnu , tak ten jejich podělaný eko-benzín je poslední příslovečnou kapkou .

Bolševik před rokem ´89 taky vypadal, že je tady na věčné časy. Stačilo pár měsíců a všechny komunistické režimy v Evropě roztály jak jarní sníh na slunci.

Za půl roku jsou eurovolby, pokud by každý z nás zvedl zadek a preferoval tvrdě euroskeptické strany , tak aspoň čeští eurohujeři z Bruselu vypadnou. A lidi jsou na ekomagory nasraní napříč Evropou.

Jo , je to politika , ale jinak se těch zelených Khmerů nezbavíme a oni nám seberou tu poslední radost ze života.

Fero_101_01_1 (4) napsal 29.11.2023 v 09:08+1

Ďakujem za skvelý článok. V súvislosti s etanolom by bolo vhodné doplniť vzťah k plastobým nádržiam, ich nafukovaniu a deformáciám. Niekto to už v kometoch spomenul. V usa kde sa E10 používa dávno pred nami to viedlo už v r.2010 k žalobe Ducati. Týkalo sa to vtedajších modelov s plastovými nádržami SportClassis, s2r, s4r, 848/1098, Sf...tento problém je dosť podrobne zdokumentovaný na Amerických fórach. Podľa všetkého Ducati riešila tento problém výmenou za menšie nádrže, aby im zostalo miesto na nafukovanie... .
Riešením v tomto prípade je:
1. Mať dve nádrže a vymieňať ich. Nafúknutá nadrž sa po vyčistení o odvetraní časom vráto do pôvodných rozmerov. Samozrejme nečakať až sa nafúkne do rozmerov že praská lak, alebo už nesedí v ráme.
2. Kúpiť si hliníkovú nádrž . (2000€ a viac)

Tento problém sa pravdepodobne týka všetkých plastových nádrží bez rozdielu značky a podľa zahraničných diskusií stačí už pímes 2-8% etanolu.

Ray_Janus (148) napsal 29.11.2023 v 08:23+3

Vážení příznivci jedné stopy, nejsem nadšen z přidávání tzv. biosložky do paliva. Krátce, biosložka se do paliva nepřidává pro nějakou ekologii. Ač se to nemusí zdát, Evropa díky své industrializaci trpí nadprodukcí potravin a ta západní dokonce plave na nemalých dotacích. Aby se aspoň něco na daních vrátilo, pěstují zemědělci plodiny, které se následně zpracovávají jako přísada do paliv. Tím mají zemědělci zajištěný příjem, dotace. Není to problém nový. Dokáže někdo z Vás bez hledání na internetu odpovědět co to bylo Bi-Bo-Li, kdy, kde a proč se používalo?

Komik64 (3474) napsal 29.11.2023 v 08:16+11


"Miluju" (všeobecně...) názory typu:
Netahejme do toho politiku...= PRÁVĚ TOHLE (a nejen tohle...) JE ŠPATNÁ REÁLNÁ POLITIKA V PRAXI...
Stejně s tím už nemůžeme nic dělat...= A KDO, KDYŽ NE MY A KDY, KDYŽ NE TEĎ...? (a je mi jedno, jestli to první použil fašistickej diktátor, americkej prezident nebo teroristé atd., prostě JE TO PRAVDA !!!)
Atd., atd., atd.

Jestliže ponecháme na jejich "velmi teploučkých" místech a ze svých daní si dál opravdu bohatě platíme hajzly (ale vlastně naše volené/námi vybrané zaměstnance...), kteří dlouhodobě jednají naprosto proti našim zájmům, PAK JSME PROSTĚ UBOZÍ IDITI (bohužel, většinou dokonce ještě "papežštější než papež"/"poturčenci horší Turka"...) !!!

abbany (137) napsal 29.11.2023 v 07:53+3

Muj názor je, výrobci paliv i maziv jsou ve spletenci s výrobci motocyklú iautomobilú, takže ten či onen výrobce napíše že jeho produkt nebude mít s E10 palivem problém, je pro mne prinejmenšim neduveryhodný. Práve jsem se dočetl, kde a jaký problém múže nastat, a prej jenom vřádu nižších procent, nižším výkonem, ,,nepatrnou" zvýšenou spotrebou.......nu co dodat? liberálové se ohánejí napredováním což je v moderním svete in, ale realita je kolikrát jiná a i tenhle krok mi pripadá jako další hrebík do rakve spalovákú, kde krok za krokem spalovací motory naše milovaná EU likviduje.Jsem rád, že jsem husákovo díte, a zažil jsem krásu spalovacích motorú v plné síle.
hezký den a kolama dolú.

Sedlsson (27) napsal 29.11.2023 v 07:43-1+1

Stejně jednou bude E100. Někteří si pořád myslí, že je ropa neomezený zdroj. A jestli někdo věří tomu, že ji máme na sto let, tak potěš pambuh. Nová ropná pole se otvírají málo, stávající konci. Kamarád co pracoval na ropné plošině v Norsku mi radil, ať si jdu toho el. fichtla vyzkoušet, ať vím do čeho jdu. S těmi biopalivy jde jenom o to, jak ropu posetrit, bo plast z lihu nevyrobis, ale motor sežere všechno.

Rydmich (1) napsal 28.11.2023 v 21:41+1

Tak by mě zajímalo co dělat se stroji z 85. Jaké to aditivum eliminuje ty e10 problemy?

cunado (192) napsal 28.11.2023 v 21:35+2

Výborně napsaný článek, díky za něj Toto téma vzbuzuje hodně emocí, ale zase tak o moc nejde, většina lidí to neřeší a ani nezaznamena

eibenberger (30) napsal 28.11.2023 v 21:24+3

vše to vede k nákupu nových vozidel a/nebo omezení mobility obyčejných lidí...dobrý by bylo, kdyby všichni z motorkari.cz se sjednotili a volili do Europarlamentu Motoristy sobě..

Pikec (35) napsal 28.11.2023 v 21:24

Chlapci a děvčata, já jsem si bláhově myslel, že 2T třeba na ČZ, JAWA bezproblémově sežere jak E5, tak E10. Tedy vlastně cokoli, jen tam dávat 2t olej do paliva a je to v pohodě. Takže jsem myslel špatně? A co třeba Honda CX500, tam dávám klasika N95 (E5) a sem tam VIF. Mam tedy začít všude (asi hlavně té Hondě) ještě přidávat náhražku olova? To asi ze mě bude už malý chemik

Peter_96 (1) napsal 28.11.2023 v 21:09+1

Tankujem E10 všade odkedy je u nás a žiadny vážny problém som nezaznamenal . Jedine ešte keď som mal address 110 som na prvej jazde po zime pocitil chvíľkovú stratu výkonu možno 2-3 sek a potom zas šiel úplne normálne .
Inak xj6 štartovala po zime na E10 bezproblémov. Zámer bol na poslednej jazde síce dať e5 ale bohužiaľ nebola .
Tak isto moja 2.0NA Mazda nemá žiadne problémy.
Sem tam tam nalejem 2plne nádrže e5 na omw a toť vsjo.
Tankujem najčastejšie orlen alebo omw/Slovnaft a teda myslím že dosť kvalitné značky žiadne "tetka Trnková" kdesi v tramtarii a vif nepoužívam. Sám benzín je už aditivovany a nemienim meniť jeho vlastnosti . Spotreba je myslím fajn 7-7,5 a jazdim dosť dynamický. Takže pokiaľ máte auto lepšie od favorita rozdiel ťažko poznáte. Samozrejme keď viete že stroj bude dlhšie stáť je lepšie dať E5 . Osobne by som si pozrel.toho machra čo by mi dokázal úbytok výkonu o 2% pri 160-170ps aute a stou spotrebou to tiež nebude také zle.
Takže pokiaľ jazdite pravidelne autu/motorke je úplne jedno či má 7% alebo 9% biozlozky v palive

Dzawar (132) napsal 28.11.2023 v 20:24+1

Samozřejmě že ekologie je dávno jenom záminka jde Oto dostat více peněz jiným skupinám lidi než to bylo dříve samo že z nás.
Jinak jsem v klidu. Moje auto i všechny moto jsou dělaný na s. Racko benzín Hondy wave i jazz 91okt +10% Jawa 82okt?86? NC podle výkonu na objem asi taky díky za článek, ale cuju v blízké době změnu......

Tentum (4) napsal 28.11.2023 v 19:56+1

Ahoj,
pomůže nadále používat VIF?

FiZzeR (371) napsal 28.11.2023 v 19:55+7

Trochu mi tam chybí aspoň okrajově zmínit deformace a poškození plastových nádrží.

Je to ekonomicky i ekologicky kontraproduktivní sračka která jen komplikuje všem život, krom pár jedinců co se na tom nehorázně kapsují. Už aby zelenej bolševik skončil v pekle.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist