yamaha_brezen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
JardaMJawajizda (27) napsal 22.04.2025 v 19:00

Perfektní článek!

Za sebe (172 cm, 70 kg) můžu říct, že mi to trvalo dlouho než jsem pochopil, že (jak jsem začal s oblibou říkat) "Kdo to umí, nepotřebuje šlapat na zem." Jasně, je to přehnané, ale víte jak...

Hodně let jsem jezdil na BMW F800 GS, které jsem dokonce i zvýšil tlumiči Ohlins (vzadu) a Andreani Misano (vpředu).

Teď jsem ale přesedlal na Honda CRF300L Rally a zásadní zjištění je následující: I přesto, že motorka je ještě výšší než BMW (ano, taky jiné tlumiče), tak 50 kg rozdíl v hmotnosti velice zpříjemnil pocit z manipulace. Prostě namám pocit, že mi to každou chvíli spadne. A když náhodou jo, tak to v pohodě zvednu.

zahadnytajemny (52) napsal 19.04.2025 v 00:54

Díky pánové za zajímavé téma a tipy řešení. Zrovna jsem to řešil u Versys 1000, kde je sedlo vysoké a široké. Origo sníźené a zúźené 2 cm stoji 12 tis. Pro jssm přes inzerát koupil za 3 tis. další originální standardní a za 1300 ho nechal malinko snížit a zúžit. Trochu to fakt pomohlo. Ovšem změnil se i posed a mám teď holt zalomenější nohy. Naštěstí mám stále i originální standardní sedlo. Mohu je tak střídat. Uvidíme, co mi bude víc vyhovovat

Pooh-Bear (8) napsal 18.04.2025 v 21:48

Zajímavý článek, i vtipný
Poznámečka k upravenému sedlu: na Banditu 650 mám origo sedlo, které je stavitelné do dvou poloh (jen část řidiče), ale rozdíl je tak 2 cm, takže to je spíš kosmetická záležitost
Jinak s mými 175 cm je pro mě GSF velikostně tak akorát

marna (16) napsal 18.04.2025 v 16:11+1

U niektorých menej obdarených jazdcov sa prejavuje tzv. čivavčí syndróm: prenesené pomenovanie z ríše čoklíkov

Čivaváci ako alfasamci od prírody stoj čo stoj túžia nakryť každú afganskú chrticu čo zmerčia bez ohľadu na absenciu telesných predpokladov

motosvět (2) napsal 18.04.2025 v 12:09+2

No jo výška a váha - ROZPOLOŽENÍ duševní (já 186/105+)? Je mě 50+ sem vyblblej a stačila by mě i se mě líbí Honda NX 500 jenže na tom vypadám jak xxx A to stejné mám s auty Polo gti/Captur prostě se nevejdu.
Já zase nepotřebuji Afriku či GS, BMW X5, Tuareg na co? Nejezdím Řecko, Asii, Irán a denodeně se s tím tahat. Ročně kolem komína najedu s motem pro RADOST cca 12-15k km kdykoliv ob den se jedu projet. Tak sem vybral největší v té době (23) střední motorku Versyse 650.
Ale každý ať se pere s čím uzná pak si nestěžuje
Článek dobrý

PVis (5) napsal 17.04.2025 v 23:40

Mám 171 cm, krátke nohy a miernu nadváhu. V rámci vyberania toho, čo si kúpim som počas rokov vyskúšal kadečo. Takmer všetky modely od Harley, Indian, BMW, Triumph, Kawasaki, niektorých iných Japoncov alebo Ducati.
Záver - niektoré fakt nie sú pre mňa. Iné zvládnem na prevezenie, ale dať za to nemalé peniaze a potom sa pasovať s výškou a váhou sa mi proste nechce. Áno komfortne oboma nohami dočiahnem iba z malých kubatúr. Mal som Sportstera od Harley - toho staršieho, nie nového. Teraz mám Tigra 1200, továrensky zníženú verziu (pred pár rpkmi sa ešte robila), naviac ešte prepákovaného a prešité sedadlo. Keďže nejazdím Moto GP ani necítim potrebu dávať kolená, zmenené jazdné vlastnosti mi nevadia. Uznávam - nie som najrýchlejší, ale myslím, že ani najpomalší. Súhlasím - treba používať hlavu a pracovať na sebe. Úpravy na zníženie motorky ma ale do vývrtky neberú. Pre nás malých je to proste niekedy voľba kompromisu smerom k väčšiemu komfortu a tým aj bezpečnosti. takže kroky výrobcom týmto smetom iba vítam.
Ešte si myslím, že máme trend obecného zvyšovania výšky sedadiel. Proste, pred trebárs 30 rokmi aj výkonné motorky mali nižšie sedlo ako tie dnešné. Alebo napríkla Z900 pred cca 5 rokmi sedlo vo výške 790 cm, teraz asi 820 cm. Naháč H2 sa mi veľmi páči, povozil som sa ňom. Na vlastnenie je ale proste privysoký. Nie som si istý, či to technicky naozaj musí byť tak vysoko, ale trend a realita sú proste také. A tým pádaom to pre mňa nie je, Nech si na tom jazdia tí vysokí. Alebo takí, komu nevadí cvičiť na tom ako opica (v dobrom

FrancisR (26) napsal 17.04.2025 v 21:04+4

Není to jen o výšce postavy ale i o výšce do rozkroku, u kalhot délka vnitřního švu rozkroku ke konci.

Jirka4137 (116) napsal 17.04.2025 v 21:02

Posunoval jsem švárovu Hondu Vigor při servisu směrem nahoru, -na předních vidlích. Protože docela narostl.
Dříve to byla moje motorka s kterou jsem byl v pohodě a jezdil s ní po světě. V 70-80. letech byla průměrná výška v ČSSR 178 cm. Dřív moje výška ale už rostu do země .
Manipulace v lehkém terénu se tak neskutečně ztížila že jsem ten krám chtěl mít co nejdřív z baráku.
No a to jsem to posunul jen o fous. Každý milimetr dobrý. Motorka na každodenní ježdění nemusí mít velký obsah motoru ani výšku. Odmění se vám při každodenní manipulaci. Dřív nám třinda stačila. Dnes musí mít každý Afriku. Na co? Zlatý Fazer, kterýkoliv. (Ten můj zlatý je opravdu. ) Ta původní Afrika byla v poho. Na té nové jsem neseděl jen slýchám jak je to vysoké.

Budwik (0) napsal 17.04.2025 v 16:53

Článek perfektní . Měřím 161 cm (tracer 700) a člověk musí opravdu přemýšlet jak parkuje nebo zastavuje. Jde hlavně o zvyk.

kratkej01 (59) napsal 17.04.2025 v 14:04

Tak si říkám co by autor napsal kdyby měřil 160 cm.

alespilot (14) napsal 17.04.2025 v 13:39

Super článek ! Mých 167cm "výšky" mě u těžkých motorek naučilo používat hlavu. Jenže se mi povedlo schodit i nějaká kila a nakonec si užívám neskutečnou pohodu s novou, nízkou a "lehkou"(220kg) motorkou. Je příjemná změna mít rezervu a dávat to úplně v pohodě.

Metamorphosis (11) napsal 17.04.2025 v 13:31+6

Co se prostě smířit s tím že v životě nemůžu mít všechno?? Vždycky to po x století platilo.Dneska samou roztažností a rozežraností nevíme coby. Prcek na velkou prostě nedostane a když jo bude se trápit , že čahoun na hondě monkey bude trpět?? Proč pořád vymýšlet nějaké co jak a kdyby, nesmyslné drahé a téměř nefungující kompromisy. Koupím si to co odpovídá mým fyzikálním předpokladům. Veškeré zvyšování či snižování stojí za velký Howno.
Přijde mi to stejně nesmyslné jako horolezecký zážitek pro vozíčkáře když je tahají kladkou i s vozíkem na Pikovickou jehlu.

dave-lister (47) napsal 17.04.2025 v 13:22

Pod to se podepisuji, měřím 175cm a vážím 74kg.
Když jsem kupoval svojí Africu, vážil jsem přes 85kg a manipulace na místě a za jízdy tehdy celkem šla.
V posledních několika letech jsem začal více sportovat a běhat. Jak šla váha dolů, všechno oblečení na motorku na mě začalo viset jako na věšáku, přitom jsem nebyl tlustej a zhubnul jsem velmi málo. To by nebylo to nejhorší, tím jak člověk ztratí váhu, všechny vyvažovací pohyby jsou na motorce mnohem těžší a člověk se musí mnohem více hýbat. Už jen třeba převážit motorku z bočního stojanu. Na rovině to jde těžko a když je motorka nahnutá doleva, je to pěkná makačka. Se spolujezdcem bych to pravděpodobně vůbec nenarovnal. V terénu se musím mnohem víc pohybovat a někdy prostě moje protiváha nestačí, takže v terénu teď musím velmi opatrně.

paliZBlavy (32) napsal 17.04.2025 v 12:54

Dobrý článok, som lepšie pochopil strasti tých drobnejších ...

Na fotke č. 44 to vyzerá akoby otec "venčil" svojich synov

papiboy (1457) napsal 17.04.2025 v 12:16+4

Je tu článok zo dňa 25.5.2023 o BMW nine T Gaston Rahier Tribute.
Tam je jedna fotka Gastona, ktorá fotka z tohoto dnešného článku chýba.
Tá fotka dokazuje, že nič není nemožné, len sa treba trochu snažiť:

skaza55 (9) napsal 17.04.2025 v 12:09

Tak snižování není ideální ale závodní motorky mají měnitelnou geometrii včetně snižování předku nebo zadku v řádech až cca 2 cm. Záleží na profilu trati a na potřebách jezdce. A pokud s tím dokáže ten profík fungovat při ostrém závodě tak většina normálních lidí to ani nepozná. Akorát se zmenší úhel náklonu v zatáčce. Ale když se podívám v létě u pumpy na motorky co tam stojí tak málo která má gumu sjetou po hranu a ani to ještě není maximální náklon. Když jedu gumu na hranu tak ještě nemám stupačky na zemi. Takže je sice lepší se naučit z motorkou pracovat a zastavovat na jednu nohu ale když má holka 150 cm 40 kg a chce opravdovou motorku tak moc možností nemá. I naháč okolo půl litru bude mít 170 kilo. Jezdím denně kromě zimy a na těch 40 km do práce a zpět se mi každou chvíli stane hlavně ve městě že nemám čas a prostor řešit rovnováhu. Když mi to tam někdo pošle na poslední chvíli tak jsem rád dosáhnu na zem bez problémů.

Turista (23) napsal 17.04.2025 v 11:18+2

Super článek , mám 173 cm a 67kg. Pobavilo mě hlavně to parkování a štelování polohy motocyklu k opětovnému snažšímu rozjetí - jako bych se viděl

Albi1 (0) napsal 17.04.2025 v 10:46

Přesně tak, je to o hlavě. Mám 168cm a měl jsem Vstrom 650 s výškou sedla 820 a neměl jsem nikdy ani ve dvou žádný problém. Zkoušel jsem i BMW R 1150 GS, která má výšku sedla 840, kde oběma nohama pouze na špičkách a dovedu si představit s tím v pohodě jezdit. Možná problém by mohl být v těžším terénu, ale do něho jsem nikdy nejezdil.

xvasek (67) napsal 17.04.2025 v 10:06+5

+ to líp jede. Takových 40kg rozdílu na 125ce už se projeví mnohem víc, než jenom dojmem.

Shinderu (113) napsal 17.04.2025 v 09:59+2

Hodně dobrý článek!
Mám 186 cm a nikdy mne vlastně nenapadlo, s jakými strastmi se musí kolikrát někdo potýkat.

Hellborn (22) napsal 17.04.2025 v 09:05+1

My momentálně řešíme se synátorem právě ten opačný problém... Najděte 125 pro začátečníka (teď 15let), který má cca 187cm (a 47 botu), na které nebude vosa na bonbonu...




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist