Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Nejvic me vytaci, kdyz se porovna ta byrokracie a zvule v EU (holt jsme backory a nechame si to libit) s USA, kde to (s vyjimkou nekterych posahanych statu) probiha tak, ze v mistnim zapadakove pronajmou na vikend nejaky placek a kanclik, napriklad mistni skolu, sezenou nejakych 10 zajemcu a zorganizuji dve lekce, prvni den zakonceny testy z teorie a druhy den jizdy, (coz je jen formalita) a zajemci si odnasou ridicak..a cela ta legrace vyjde na sto dolaru. Rozsireni z auta na motorku pak stoji kolem $ 20 a nikdo nic neresi,proste si podate zadost a dostanete to automaticky.. (ano, predpisy silnicniho provozu na auta a na motorku jsou UPLNE STEJNE, tak proc delat zkousky z teorie podruhe, ze, urednici EU) a prakticke jizdy jsou jak uz jsem rekl vyse spise jen formalita. No a pak je nejpalcivejsi problem EU, tj. ridicaky na plne motorky od 24 let. To je proste sikana. V USA vam od sestnacti (vyjimecne od patnacti, podle statu) daji po slozeni zkousek tzv. Permit, coz je povoleni (typicky na pul roku) a muzete s tim ridit co vas napadne, jen nesmite tusim po dalnici a nesmite mit spolujezdce a nesmite jezdit za tmy, coz je spise americky specificka legislativa s ohledem na vsudypritomne kriminalni gangy nezletilych, kteri jezdi na skutrech a okradaji lidi... klidne si v tech sestnacti muzete jezdit na permit s GSX-R nebo Harley Sportster a kazdemu to bude uplne jedno. A v osmnacti si udelate ten uzasny dvoudenni vikendovy kurz na plnotucny ridicak a normalne to funguje. Cili v EU by to fungovalo taky, kdyby ti panaci v Bruselu nebyli ozrali moci razitkovat papiry a sikanovat obyvatelstvo.
Pro mě velmi aktuální téma: ve svých 45 letech jsem se rozhodla dohnat to, co mi rodiče zakázali v 18 (a potom na to nebyl čas, nebo peníze). 13 hodin mi na velkou motorku rozhodně stačit nebude - zpočátku to šlo, ale při tréninku pomalých cviků jsem si motorku "odložila". Újma na sebevědomí byla horší než ta na motorce a na naražené noze. Instruktor je naštěstí kliďas, který má pochopení a neprudí otázkami typu: "A umíte vůbec jezdit na kole?" Ona mašina o váze 220 kg fakt není to samé co kolo nebo lehoučký fichtl. Takže jsem ráda za každé video a tip, jak cviky zvládnout. Z jízdy v provozu jsem paradoxně méně nervózní než ze cvičáku. Cíl mám ale jasný: dám to a na motorce s manželem procestujeme Evropu.
Jak zkušení píší, cvičák není jen tak. Něco jsem na motorkách od 13 nalítal, ale když jsem to poprvé viděl, myslel jsem, že uteču. Můj instruktor je nejen dobrý učitel, ale i psycholog. Brousili jsme to a když viděl, že mě to už nebere, jeli jsme se "projet" ven. Opravdu na něj rád vzpomínám a někdy se na něho zase zajedu podívat v akci.
Fajn počin, tenhle článek tu určitě chyběl. Doplnit o videa s detailním popisem nácviku jednotlivých disciplín na cvičišti a bude to pěkně ucelené.
Nad pořízením "velké" motorky jsem uvažoval tři roky a vloni se konečně odhodlal. Cena 12.000 Kč za základ (13 hodin jízd) v Ostravě. Samotné cvičiště není vůbec jednoduché, jak se na první pohled zdá, mě osobně dělaly problém "pomalé jízdy", zejména osmička, která vyřadila na závěrečných zkouškách docela dost žadatelů. Ale je to samozřejmě individuální. Radši jsem si přikoupil 2 hodiny cvičiště navíc a piloval. Docela mi i pomohlo "suché trénování" nácviku pohledu do zatáčky na kole. Rozložil jsem kužely na parkovišti (identicky s cvičištěm v autoškole) a trénoval celé odpoledne před zkouškou. Vypadá to jak blbina, ale v zatáčení je pohled alfou a omegou, a tohle mi fakt pomohlo.
Za mě, jízda v provozu u zkoušek je procházka růžovou zahradou s tím, co udělá stres na disciplínách na cvičišti. Celkově mě "A" vyšlo na cca 15.000 Kč i s následnými poplatky.
K ceně. Loni jsem dělal A za 15 k. Pořád brečeli, že nestíhají, mají strašně narváno, instruktoři nemají čas, není kapacita na zkušební komisaře atd. Letos ve stejné autoškole stojí 17,5 k. Když jsem to loni v Praze porovnával, byly i o něco levnější, ale i dražší. Ne, už nejsou nultý léta
Super napad. Moc se tesim na pokracovani!
Ja delal po skoro 30 letech plne Acko loni. Cenove za 8, jen povinnych 13 hodin jizd a nastesti to stacilo.
Ten cvicak je skutecne dost obtiznej.
Davidovi drzim pesti a budu to dal sledovat. Tesim se i na slibena videa..
Massakra: Sorryyy jasně že od 17. Akorát že to už je tak děsně dlouho a za poslední roky jsem psal X článků o řidičácích, které jsou už dávno od 18, že jsem napsal blbost. Pan redaktor se omlouvá
Na tomto je "krásně" vidět jak se kdysi trivální záležitost (dvě skupiny M a A ) zesložitila do podoby , že jen na vysvětlení současného řidičáku na motorku se musí sepsat takový sáhodlouhý článek ..
Tak otázka je co kdo za dané peníze reálně poskytne.
Taky si raději dám pivo za 39, co mi chutná a není po něm blivno než třeba levnější a patok, jestli jsem srozumitelný...
OK! Loni jsem dělal "A" v Kolíně. AŠ Novák, za 8000,-. Výborný instruktor pan Červinka, motorkář. Vřele doporučuji. Dost jsme brousili cvičák, nová metodika, vyplatilo se. V provozu je to pro řidiče s praxí snazší.
Jistě, že dnes je všechno o penězích. Měl jsem všechny skupiny, kromě "D" a zmíněného "A". PCX 125 už mi nestačila, tak jsem šel do toho ve svých 60.
Já tedy nevím jak to měl Pan redaktor tohoto článku ale , když jsem já dělal papíry na motorku tak bylo ( M ) malý motocykl do 50 cm od 15 let a ( A ) velký motocykl od 50 cm od 17 let.
Ale jo... i přes tu reklamu, tenhle článek určitě pomůže hromadě lidí. Spousta zájemců se vyptává lidí s motorkama, jak je to dneska s těma řidičákama, takže není nad to mít všechny informace pěkně pohromadě. Za mě
Tak já jsem si v 15 udělal papíry na fichtla, kterého jsem vlastnil až ve 25ti... Pak dlouhých 20 let nic a momentálně mám Babettu. Jedna stopa mě chytla tak, že jsem si loni udělal poslední chybějící skupinu "A". Tak teď téměř před páděm vymýšlím co pořídit...
Hezký
Držim palec Davidovi.
Před rokem z hecu jsem po 25letech ježdění chtěl zkusit co by to obnášelo. A pomalej slalom s osmičkou rychlostí chůze je prdel. (Ikdyž ho děláte oběma rukama a bez blinkrů)
Naprosty súhlas s tym že sem nechodia len motorkári. Pred rokom 2016 bola motorka mojou platonickou a nedostupnou láskou len vďaka desiatkam prečitanych cestopisov tu na motorkaroch.cz som sa nakoniec odhodlal vratit sa po cca 25 rokoch do autoškoly a dodnes v duchu za to tomuto serveru ďakujem a aj preto sa snažim, hoc len z "preflaknutych" destinacii a "nie spisovatelsky" pisat cestopisy aby som aj ja možno trocha inšpiroval nadejnych buducich motorkarov
Nejvic me vytaci, kdyz se porovna ta byrokracie a zvule v EU (holt jsme backory a nechame si to libit) s USA, kde to (s vyjimkou nekterych posahanych statu) probiha tak, ze v mistnim zapadakove pronajmou na vikend nejaky placek a kanclik, napriklad mistni skolu, sezenou nejakych 10 zajemcu a zorganizuji dve lekce, prvni den zakonceny testy z teorie a druhy den jizdy, (coz je jen formalita) a zajemci si odnasou ridicak..a cela ta legrace vyjde na sto dolaru. Rozsireni z auta na motorku pak stoji kolem $ 20 a nikdo nic neresi,proste si podate zadost a dostanete to automaticky.. (ano, predpisy silnicniho provozu na auta a na motorku jsou UPLNE STEJNE, tak proc delat zkousky z teorie podruhe, ze, urednici EU) a prakticke jizdy jsou jak uz jsem rekl vyse spise jen formalita. No a pak je nejpalcivejsi problem EU, tj. ridicaky na plne motorky od 24 let. To je proste sikana. V USA vam od sestnacti (vyjimecne od patnacti, podle statu) daji po slozeni zkousek tzv. Permit, coz je povoleni (typicky na pul roku) a muzete s tim ridit co vas napadne, jen nesmite tusim po dalnici a nesmite mit spolujezdce a nesmite jezdit za tmy, coz je spise americky specificka legislativa s ohledem na vsudypritomne kriminalni gangy nezletilych, kteri jezdi na skutrech a okradaji lidi... klidne si v tech sestnacti muzete jezdit na permit s GSX-R nebo Harley Sportster a kazdemu to bude uplne jedno. A v osmnacti si udelate ten uzasny dvoudenni vikendovy kurz na plnotucny ridicak a normalne to funguje. Cili v EU by to fungovalo taky, kdyby ti panaci v Bruselu nebyli ozrali moci razitkovat papiry a sikanovat obyvatelstvo.
Jsem hrdý na to, že můžu zastupovat, v článku uvedenou, menšinu mladších lidí, kteří dělají řidičák na motorku s omezením výkonu. ;)
Pro mě velmi aktuální téma: ve svých 45 letech jsem se rozhodla dohnat to, co mi rodiče zakázali v 18 (a potom na to nebyl čas, nebo peníze). 13 hodin mi na velkou motorku rozhodně stačit nebude - zpočátku to šlo, ale při tréninku pomalých cviků jsem si motorku "odložila". Újma na sebevědomí byla horší než ta na motorce a na naražené noze. Instruktor je naštěstí kliďas, který má pochopení a neprudí otázkami typu: "A umíte vůbec jezdit na kole?" Ona mašina o váze 220 kg fakt není to samé co kolo nebo lehoučký fichtl. Takže jsem ráda za každé video a tip, jak cviky zvládnout. Z jízdy v provozu jsem paradoxně méně nervózní než ze cvičáku. Cíl mám ale jasný: dám to a na motorce s manželem procestujeme Evropu.
Neměl by být článek označen jako reklama na produkt ?
1 reakce
videa ze cvičáku (nejedná se o žáka, ale majitel řekl, že mu motorka nezatáčí)
Elektra Ultra osmičky
https://youtu.be/Xc_cosW87EY
Fat osmičky
https://youtu.be/ivHVBKx7G-k
VMax slalom
https://youtu.be/6cpG3EZf8hs
1 reakce
Jak zkušení píší, cvičák není jen tak. Něco jsem na motorkách od 13 nalítal, ale když jsem to poprvé viděl, myslel jsem, že uteču. Můj instruktor je nejen dobrý učitel, ale i psycholog. Brousili jsme to a když viděl, že mě to už nebere, jeli jsme se "projet" ven. Opravdu na něj rád vzpomínám a někdy se na něho zase zajedu podívat v akci.
Fajn počin, tenhle článek tu určitě chyběl. Doplnit o videa s detailním popisem nácviku jednotlivých disciplín na cvičišti a bude to pěkně ucelené.
Nad pořízením "velké" motorky jsem uvažoval tři roky a vloni se konečně odhodlal. Cena 12.000 Kč za základ (13 hodin jízd) v Ostravě. Samotné cvičiště není vůbec jednoduché, jak se na první pohled zdá, mě osobně dělaly problém "pomalé jízdy", zejména osmička, která vyřadila na závěrečných zkouškách docela dost žadatelů. Ale je to samozřejmě individuální. Radši jsem si přikoupil 2 hodiny cvičiště navíc a piloval. Docela mi i pomohlo "suché trénování" nácviku pohledu do zatáčky na kole. Rozložil jsem kužely na parkovišti (identicky s cvičištěm v autoškole) a trénoval celé odpoledne před zkouškou. Vypadá to jak blbina, ale v zatáčení je pohled alfou a omegou, a tohle mi fakt pomohlo.
Za mě, jízda v provozu u zkoušek je procházka růžovou zahradou s tím, co udělá stres na disciplínách na cvičišti. Celkově mě "A" vyšlo na cca 15.000 Kč i s následnými poplatky.
K ceně. Loni jsem dělal A za 15 k. Pořád brečeli, že nestíhají, mají strašně narváno, instruktoři nemají čas, není kapacita na zkušební komisaře atd. Letos ve stejné autoškole stojí 17,5 k. Když jsem to loni v Praze porovnával, byly i o něco levnější, ale i dražší. Ne, už nejsou nultý léta
Super napad. Moc se tesim na pokracovani!
Ja delal po skoro 30 letech plne Acko loni. Cenove za 8, jen povinnych 13 hodin jizd a nastesti to stacilo.
Ten cvicak je skutecne dost obtiznej.
Davidovi drzim pesti a budu to dal sledovat. Tesim se i na slibena videa..
Honzis : Ano , v pořádku , jsem si mysle že jde o přehlédnutí. ( Ale , musel jsem to popsat ).
Massakra: Sorryyy jasně že od 17. Akorát že to už je tak děsně dlouho a za poslední roky jsem psal X článků o řidičácích, které jsou už dávno od 18, že jsem napsal blbost. Pan redaktor se omlouvá
Na tomto je "krásně" vidět jak se kdysi trivální záležitost (dvě skupiny M a A ) zesložitila do podoby , že jen na vysvětlení současného řidičáku na motorku se musí sepsat takový sáhodlouhý článek ..
1 reakce
Tak otázka je co kdo za dané peníze reálně poskytne.
Taky si raději dám pivo za 39, co mi chutná a není po něm blivno než třeba levnější a patok, jestli jsem srozumitelný...
OK! Loni jsem dělal "A" v Kolíně. AŠ Novák, za 8000,-. Výborný instruktor pan Červinka, motorkář. Vřele doporučuji. Dost jsme brousili cvičák, nová metodika, vyplatilo se. V provozu je to pro řidiče s praxí snazší.
Jistě, že dnes je všechno o penězích. Měl jsem všechny skupiny, kromě "D" a zmíněného "A". PCX 125 už mi nestačila, tak jsem šel do toho ve svých 60.
Já tedy nevím jak to měl Pan redaktor tohoto článku ale , když jsem já dělal papíry na motorku tak bylo ( M ) malý motocykl do 50 cm od 15 let a ( A ) velký motocykl od 50 cm od 17 let.
No to mě po***... ten Váš ceník mě málem rozbrečel, dělal jsem to za skoro 1/3 Vaší ceny a spokojenost, nemyslím si, že je Praha tak drahá...
Tak "Vaše" autoškola za 15900,- Kč je pěkně drahá. U nás v Liberci za 9000,-
Kedaros> Videa budou u nás v sekci video: https://www.motorkari.cz/video/ z jízd na cvičišti a potom případně v provozu. Díky.
Ještě tak ten seriál řidičák na motorku zpracovat ve stylu jako to má na YouTube autoškola Aura, to by byla sledovanost
Ale jo... i přes tu reklamu, tenhle článek určitě pomůže hromadě lidí. Spousta zájemců se vyptává lidí s motorkama, jak je to dneska s těma řidičákama, takže není nad to mít všechny informace pěkně pohromadě. Za mě
Tak já jsem si v 15 udělal papíry na fichtla, kterého jsem vlastnil až ve 25ti... Pak dlouhých 20 let nic a momentálně mám Babettu. Jedna stopa mě chytla tak, že jsem si loni udělal poslední chybějící skupinu "A". Tak teď téměř před páděm vymýšlím co pořídit...
Jsem rád, že jsem to stihnul za toho Žižky
Čeká mě to letos taky, mám PCX 125 a jednak s tím chci do zahraničí a taky pokukuju po něčem silnějším.
Kolegovi držím palce
Hezký
Držim palec Davidovi.
Před rokem z hecu jsem po 25letech ježdění chtěl zkusit co by to obnášelo. A pomalej slalom s osmičkou rychlostí chůze je prdel. (Ikdyž ho děláte oběma rukama a bez blinkrů)
Naprosty súhlas s tym že sem nechodia len motorkári. Pred rokom 2016 bola motorka mojou platonickou a nedostupnou láskou len vďaka desiatkam prečitanych cestopisov tu na motorkaroch.cz som sa nakoniec odhodlal vratit sa po cca 25 rokoch do autoškoly a dodnes v duchu za to tomuto serveru ďakujem a aj preto sa snažim, hoc len z "preflaknutych" destinacii a "nie spisovatelsky" pisat cestopisy aby som aj ja možno trocha inšpiroval nadejnych buducich motorkarov