Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Blbost. at to funguje sebelíp nevymyslí to aby vám netáhla hlavu dozadu či nevytvářela kmitání hlavy. Venkovní clonu jsem měl na N84 a při jízdě na slabších kubaturách nebyl moc problém. ale jak jezdíte na něčem co jede tak to začne vadit a to hodně. At to vemu tak či onak clona venku má jen jednu lepší funkci než vnitřní a to tu bezpečnost.
pRst:Konečně někdo kdo se toho všiml Dával jsem sem to video právě proto,že se mi to zdálo jako nesmysl.Jestli jsem to pochopil já dobře,tak tam je pojistka a ta clona se musí zatlačit do strany,aby se odjistila.
koukám, že se asi nikdo neobtěžoval zkouknout video od Jirky.46 pak by aspoň někdo (tak jako já ) pochopil, že nám tu autor podsouvá blbost nad kterou se tu většina z vás pohoršuje.. nevím zda je to nepochopením textu v angličtině, ale názorné video to jasně vysvětluje i těm kteří anglicky nevládnou!
PetrAT
Clonu (v aute) pouzivam len ked ma slnko skutocne oslepuje. Na motorke som ju chcel z toho isteho dovodu pouzit dvakrat. Oba razy ked som si spomenul ze vsak mam clonu a isla nadol, som zrazu kvoli rozlamanym slnecnym lucom na prachu co bol na clone nevidel ani trt. A nebavilo by ma pred kazdym vyjazdom cistit clonu. Ved ani prilbu necistim kym nemam nieco na stite.
Akurat sa mi parkrat stalo ked som si napraval nakrcnik ze som nechtiac suchol o ovladanie clony a zosla na pol zrde. Takze mi v podstate len zavadzia a zvysuje hmotnost prilby, aj ked netusim ci jej demontaz vobec pocitim. A keby som chcel niekedy intercom, tak by som ho mohol dat tam kde je ovladanie stitu. Ale este som nepozeral ako je to cele zbuchane. Keby nieco tak to deep-sk isti .
No,uvidíme. V arai nejsou volové, aby nevěděli co dělají. Propadák v jejich podání snad ani není možný.Snad to k něčemu bude a ne jen za každou cenu nabídnout něco co ma konkurence a co jim bere zákazníka.Budoucnost ukáže jestli to k něčemu bude nebo ne.
Přijde mi bezpečnější mít stále na očích to, co se děje přede mnou a když už nějaké Slunce vyjde, jen přejedu letmo rukou po helmě a krátkým pohybem clonu vysunu nebo zasunu, než "kývat" hlavou a tak na nějakou chvíli ze zorného pole ztratit cestu přede mnou. Navíc je otázkou, jak "lehce" to půjde spustit tím kývnutím, kolik síly bude muset jezdec vyvinout, aby se clona spustila. Protože pokud to bude málo, bude ten pohyb muset opakovat a to je další čas, který věnuje jezdec sklopení clony a ne tomu, co se děje před ním. Taky by mě zajímalo, jak je to propracované, co se týká opotřebování mechanismu aretace clony nahoře, protože by bylo dost hloupé, kdyby po jedné sezóně clona padala sama při přejetí sebemenší nerovnosti na cestě. Pak by to spíše bezpečnost ohrožovalo, než aby ji to, podle recenze, zvyšovalo. Ale ono těžko soudit jen z pár fotek, bez osobního vyzkoušení. Bohužel asi i díky tomu jsou reakce spíše negativní nebo nedůvěřivé.
Taky se mi to nezdá, jako revoluční řešení. Když vezmu, jak často pracuju se clonou a to díky krátkému posuvu na straně přilby. Nic mi při "kývnutí" samo nesjede. Patrně bude největší výhoda bezpečnost. Clona se rozletí a nijak neohrožuje lebkovnu..
Peter3P: vybrat clonu z C3 je robota na 2 sekundy (ak teda chces vybrat len samotnu clonu, nie cely mechanizmus)
staci ju vycvaknut na bokoch kde je pripevnena k tomu vysuvaciemu mechanizmu... vid. obrazok, drzi na tych zapadkach na konci //cdn1.bigcommerce.com/server1700/ae614/products/3081/images/9131/C3_Sun_visor__88931.1353135357.1280.1280.jpg
ale tiez mi neni uplne jasne na co by to mohlo byt dobre vyberat ju...
Ja som volakedy chcel prilbu s clonou, aj som taku kupil aj ked clona bola len ako plus a nie ako nevyhnutna podmienka. Dnes clonu vidim ako minus a rozmyslam ako ju z subertky c3 vyrvat bez poskodenia prilby.
Tohle samozrejme neni zadna novinka, to uz tu davno bylo, historie se opakuje. Dobre, neni ubrany narazovy prostor, vystelka uvnitr helmy. Ale nez toto tak radeji zadnou clonu. Bude, a jako ze bude!, velky hluk + turbulence. Clona odira a poskozuje plexi, tak jako to bylo u Nolan se stejnym resenim. Nelze jet treba se zvedlym hledim a slunecni clonou, coz je take dost nevyhoda. To uz je opravdu lepsi mit helmu bez clony a uvnitr slunecni bryle...
Tohle jsem si koupil v německu, zrovna to bylo v akci, tuším že za 15 eur a nedám na to dopustit
//www.louis.de/_101f210f6fe660132c62a674c610006823/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=20012021
to je strasne individualni. Strasne zalezi na helme. Mozna me lidi budou "hatovat" ze prosazuju porad Sharp, ale neznam nic vic objektivniho pro porovnani. Je pravda ze helmy s clonou maji dost casto snizenou tvrdost v mistech, kde je clona -viz Sharp, kde je to dobre videt. Ale jsou i helmy, ktere maji clonu a jsou lepsi nez kdovijaky carbon. Staci si to tam jen porovnat.
Máme zkušenost s pádem v přilbě se sluneční clonou uvnitř přilby
Proto chápu proč se Arai, tak usilovně brání vnitřní cloně
Už to níže psala Veronika-Suzuki , v místě kde se zasouvá clona je potřeba ubrat skoro 1 cm výplně (polystyrenu)
Tím pádem v čelní oblasti je skutečně snížená ochrana
Ani mě se toto řešení od Arai nelíbí, ale dokážu pochopit, že je pro ně kompromisem mezi bezpečností a marketingem
Prinos vidim v tom ze si to mozu dat ludia ktori nemaju slnecnu clonu a strasne ju chu bez toho aby kupovali novu helmu (teda ak spravia vyrobu aj na uz stavajuce modely), ale je to tak max do mesta lebo vo vyssich rychlostiach to nebude bohvieako aerodinamicke.
kojot napsal: ,,Dobrý nápad považuji u starých Šubrtek jen asi 2 cm pevnou clonu na horní hraně průzoru, kdy při oslnění stačí jen trochu sklopit hlavu a clona odfitrovala 80% dopadajících paprsků."
Tak pod toto se podepisuju. Kdysi jsem to měl v přilbě nacvaknuté a bylo to daleko lepší než ta vysunovací vnitřní clona co mám v současné přilbě.
Tak tedy vážně nevím, ale tohle asi vymýšlel někdo přímo hlavou Upřímně si nedovedu představit s něčím takovým jet ve vyšší rychlosti na svém naháči, kde není žádný větrný štítek... Už při té představě moje krční páteř trpí Mám Scorpiona se sluneční clonou a naprosto vyhovuje, tohle bych vážně nechtěla o hmyzu nejen z vnější, ale i z vnitřní strany nemluvě
Zjevne tu nekdo potrebuje proslapavat slepe ulicky... Pokud jde o cloneni, skoncil jsem ve finale u stribrne lepipasky v horni casti plexi. Nebe bezne neobdivuju, na semafor dokazu zaklonit hlavu a periferni videni to neomezuje. Cena tohoto reseni je prakticky nevycislitelna, a kdyz sviti nizke slunce, sklonim trochu hlavu a je to. Jo, pokud by moje helma mela plexi s horni casti plynule zatmavenou do seda (at to nemeni barvy), bral bych to. Ale to myslim neni legalne mozne, takze se vymysleji hovadiny.
no k tym uzasnym vyhodam to ale ma aj kopec nevyhod:
1; bude to chytat hmyz
2; s takouto clonou sa neda jazdit tak ze samotne plexi je otvorene a je spustena iba slnecna clona (v lete pri jazde cez mesto neocenitelna vec)
3; ovladane (hlavne teda zdvihanie) mi pride trocha nesikovne
nejvetsi hovadina co jsem kdy na helme videl..
1) hnusna 2) prekazi a urcite to bude znat na jizde ve vetru. 3) musim cistit 2 plexi ikdyz to jedno nepouzivas...
Když už nevíš co, udělej cokoliv, hlavně aby jsi měl novinku. Udělá se reklamní omáčka s důrazem na bezpečnost a on se vždycky najde nějaký ten uživatel bez mozku, který si to koupí. No kdo by si koupil nebezpečnou oslabenou přilbu se štítkem uvnitř? Co na tom, že taky splňuje homologaci.
Blbost. at to funguje sebelíp nevymyslí to aby vám netáhla hlavu dozadu či nevytvářela kmitání hlavy. Venkovní clonu jsem měl na N84 a při jízdě na slabších kubaturách nebyl moc problém. ale jak jezdíte na něčem co jede tak to začne vadit a to hodně. At to vemu tak či onak clona venku má jen jednu lepší funkci než vnitřní a to tu bezpečnost.
Jirka.46: jj napsal jsem i autorovi, který to v textu opravil
A tuhle clonu daval LAZER uz pred 8 lety
pRst:Konečně někdo kdo se toho všiml Dával jsem sem to video právě proto,že se mi to zdálo jako nesmysl.Jestli jsem to pochopil já dobře,tak tam je pojistka a ta clona se musí zatlačit do strany,aby se odjistila.
koukám, že se asi nikdo neobtěžoval zkouknout video od Jirky.46 pak by aspoň někdo (tak jako já ) pochopil, že nám tu autor podsouvá blbost nad kterou se tu většina z vás pohoršuje.. nevím zda je to nepochopením textu v angličtině, ale názorné video to jasně vysvětluje i těm kteří anglicky nevládnou!
CLONA SE POHYBEM HLAVY NESKLOPÍ!!!
PetrAT
Clonu (v aute) pouzivam len ked ma slnko skutocne oslepuje. Na motorke som ju chcel z toho isteho dovodu pouzit dvakrat. Oba razy ked som si spomenul ze vsak mam clonu a isla nadol, som zrazu kvoli rozlamanym slnecnym lucom na prachu co bol na clone nevidel ani trt. A nebavilo by ma pred kazdym vyjazdom cistit clonu. Ved ani prilbu necistim kym nemam nieco na stite.
Akurat sa mi parkrat stalo ked som si napraval nakrcnik ze som nechtiac suchol o ovladanie clony a zosla na pol zrde. Takze mi v podstate len zavadzia a zvysuje hmotnost prilby, aj ked netusim ci jej demontaz vobec pocitim. A keby som chcel niekedy intercom, tak by som ho mohol dat tam kde je ovladanie stitu. Ale este som nepozeral ako je to cele zbuchane. Keby nieco tak to deep-sk isti .
Co to udělá při 2kilech??
No,uvidíme. V arai nejsou volové, aby nevěděli co dělají. Propadák v jejich podání snad ani není možný.Snad to k něčemu bude a ne jen za každou cenu nabídnout něco co ma konkurence a co jim bere zákazníka.Budoucnost ukáže jestli to k něčemu bude nebo ne.
Přijde mi bezpečnější mít stále na očích to, co se děje přede mnou a když už nějaké Slunce vyjde, jen přejedu letmo rukou po helmě a krátkým pohybem clonu vysunu nebo zasunu, než "kývat" hlavou a tak na nějakou chvíli ze zorného pole ztratit cestu přede mnou. Navíc je otázkou, jak "lehce" to půjde spustit tím kývnutím, kolik síly bude muset jezdec vyvinout, aby se clona spustila. Protože pokud to bude málo, bude ten pohyb muset opakovat a to je další čas, který věnuje jezdec sklopení clony a ne tomu, co se děje před ním. Taky by mě zajímalo, jak je to propracované, co se týká opotřebování mechanismu aretace clony nahoře, protože by bylo dost hloupé, kdyby po jedné sezóně clona padala sama při přejetí sebemenší nerovnosti na cestě. Pak by to spíše bezpečnost ohrožovalo, než aby ji to, podle recenze, zvyšovalo. Ale ono těžko soudit jen z pár fotek, bez osobního vyzkoušení. Bohužel asi i díky tomu jsou reakce spíše negativní nebo nedůvěřivé.
Taky se mi to nezdá, jako revoluční řešení. Když vezmu, jak často pracuju se clonou a to díky krátkému posuvu na straně přilby. Nic mi při "kývnutí" samo nesjede. Patrně bude největší výhoda bezpečnost. Clona se rozletí a nijak neohrožuje lebkovnu..
Peter3P: vybrat clonu z C3 je robota na 2 sekundy (ak teda chces vybrat len samotnu clonu, nie cely mechanizmus)
staci ju vycvaknut na bokoch kde je pripevnena k tomu vysuvaciemu mechanizmu... vid. obrazok, drzi na tych zapadkach na konci //cdn1.bigcommerce.com/server1700/ae614/products/3081/images/9131/C3_Sun_visor__88931.1353135357.1280.1280.jpg
ale tiez mi neni uplne jasne na co by to mohlo byt dobre vyberat ju...
Clona z venkovní části přilby mi nepřipadá jako šťastná volba. Prostě proti cloně uvnitř mi to nepřipadá jako pokrok...
Peter3P
Z C2 a C1 šla snadno vyndat
A důvod proč ji tam necheš ??
Ja som volakedy chcel prilbu s clonou, aj som taku kupil aj ked clona bola len ako plus a nie ako nevyhnutna podmienka. Dnes clonu vidim ako minus a rozmyslam ako ju z subertky c3 vyrvat bez poskodenia prilby.
Tohle samozrejme neni zadna novinka, to uz tu davno bylo, historie se opakuje. Dobre, neni ubrany narazovy prostor, vystelka uvnitr helmy. Ale nez toto tak radeji zadnou clonu. Bude, a jako ze bude!, velky hluk + turbulence. Clona odira a poskozuje plexi, tak jako to bylo u Nolan se stejnym resenim. Nelze jet treba se zvedlym hledim a slunecni clonou, coz je take dost nevyhoda. To uz je opravdu lepsi mit helmu bez clony a uvnitr slunecni bryle...
Tohle jsem si koupil v německu, zrovna to bylo v akci, tuším že za 15 eur a nedám na to dopustit
//www.louis.de/_101f210f6fe660132c62a674c610006823/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=20012021
@PetrAT
to je strasne individualni. Strasne zalezi na helme. Mozna me lidi budou "hatovat" ze prosazuju porad Sharp, ale neznam nic vic objektivniho pro porovnani. Je pravda ze helmy s clonou maji dost casto snizenou tvrdost v mistech, kde je clona -viz Sharp, kde je to dobre videt. Ale jsou i helmy, ktere maji clonu a jsou lepsi nez kdovijaky carbon. Staci si to tam jen porovnat.
Máme zkušenost s pádem v přilbě se sluneční clonou uvnitř přilby
Proto chápu proč se Arai, tak usilovně brání vnitřní cloně
Už to níže psala Veronika-Suzuki , v místě kde se zasouvá clona je potřeba ubrat skoro 1 cm výplně (polystyrenu)
Tím pádem v čelní oblasti je skutečně snížená ochrana
Ani mě se toto řešení od Arai nelíbí, ale dokážu pochopit, že je pro ně kompromisem mezi bezpečností a marketingem
Prinos vidim v tom ze si to mozu dat ludia ktori nemaju slnecnu clonu a strasne ju chu bez toho aby kupovali novu helmu (teda ak spravia vyrobu aj na uz stavajuce modely), ale je to tak max do mesta lebo vo vyssich rychlostiach to nebude bohvieako aerodinamicke.
To je prakticke jak asi dat si slunečni bryle na přilbu
Pěkná blbost!
kojot napsal: ,,Dobrý nápad považuji u starých Šubrtek jen asi 2 cm pevnou clonu na horní hraně průzoru, kdy při oslnění stačí jen trochu sklopit hlavu a clona odfitrovala 80% dopadajících paprsků."
Tak pod toto se podepisuju. Kdysi jsem to měl v přilbě nacvaknuté a bylo to daleko lepší než ta vysunovací vnitřní clona co mám v současné přilbě.
Tak tedy vážně nevím, ale tohle asi vymýšlel někdo přímo hlavou Upřímně si nedovedu představit s něčím takovým jet ve vyšší rychlosti na svém naháči, kde není žádný větrný štítek... Už při té představě moje krční páteř trpí Mám Scorpiona se sluneční clonou a naprosto vyhovuje, tohle bych vážně nechtěla o hmyzu nejen z vnější, ale i z vnitřní strany nemluvě
Zjevne tu nekdo potrebuje proslapavat slepe ulicky... Pokud jde o cloneni, skoncil jsem ve finale u stribrne lepipasky v horni casti plexi. Nebe bezne neobdivuju, na semafor dokazu zaklonit hlavu a periferni videni to neomezuje. Cena tohoto reseni je prakticky nevycislitelna, a kdyz sviti nizke slunce, sklonim trochu hlavu a je to. Jo, pokud by moje helma mela plexi s horni casti plynule zatmavenou do seda (at to nemeni barvy), bral bych to. Ale to myslim neni legalne mozne, takze se vymysleji hovadiny.
no k tym uzasnym vyhodam to ale ma aj kopec nevyhod:
1; bude to chytat hmyz
2; s takouto clonou sa neda jazdit tak ze samotne plexi je otvorene a je spustena iba slnecna clona (v lete pri jazde cez mesto neocenitelna vec)
3; ovladane (hlavne teda zdvihanie) mi pride trocha nesikovne
WOW, tak tuhle novinku mam na mojí budget enduro helmě už dva roky :D
a kdo bude čistit 2 "plexi" od hmyzu?
nejvetsi hovadina co jsem kdy na helme videl..
1) hnusna 2) prekazi a urcite to bude znat na jizde ve vetru. 3) musim cistit 2 plexi ikdyz to jedno nepouzivas...
tohle je na cenu stupidita roku
No vida...jeste ta moje stara nolan n102 prijde zas do mody
Když už nevíš co, udělej cokoliv, hlavně aby jsi měl novinku. Udělá se reklamní omáčka s důrazem na bezpečnost a on se vždycky najde nějaký ten uživatel bez mozku, který si to koupí. No kdo by si koupil nebezpečnou oslabenou přilbu se štítkem uvnitř? Co na tom, že taky splňuje homologaci.