Eicma: Bimota
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 13.11.2011 | Zobrazeno: 18 128x
Italská Bimota představila na milánské výstavě především své dvě aktuální novinky DB9 Brivido a DB10 Bimotard.
Kapitoly článku
Prvně jmenovaný sexy naháč navazuje evolučně na DB6 Delirio. Lehce kapotovaný “semi-dresser“ nabízí především vzpřímenější usazení jezdce za širšími řidítky, snadnější ovladatelnost a univerzálnější použití. Ostře řezané rysy a minimalistická kapotáž navíc jezdce tak úplně nevydají do spárů náporu větru a to se cení. Co stroji totiž rozhodně nechybí i v přímém srovnání s historickými předchůdci je výkonnostní potenciál. DB9 Brivido pohání totiž stejný motor jako model DB8. Konkrétně tedy dvouválec Testastretta 1198 ccm zde o výkonu 162 k při 9500 ot/min a nejvyšší hodnotou točivého momentu 128 Nm při 8000 ot/min.
Motocykl disponuje odpružením firmy Marzocchi RAC43 a vzadu Extreme Tech monoshock průžící jednotkou. Stroj je dále vybaven brzdiči Brembo Oro a o kola se postarala osvědčená značka OZ Racing. Výfuková koncovka má konvenční konfiguraci 2-1. Suchá hmotnost stroje činí 177 kg. Oproti sportovně vyhraněné DB8, z které technicky vychází, lze také očekávat o něco nižší pořizovací cenu.
Druhou novinkou je DB10 Bimotard. Motocykl evidentně zdědil řadu konstrukčních prvků z nahaté DB6. Charakteristický příhradový rám a kyvka jsou toho jen důkazem. Lehký stroj o suché hmotnosti 168 kg pohání nesmrtelný vzduchem chlazený „desmodue“ 1078 ccm s výkonem 98 k při 7500 ot/min. Ten najdeme i v aktuálním modelu Ducati Monster 1100 EVO.
Vpředu je použita 50 mm Marzocchi a vzadu opět Extreme Tech monoshock. I zde dodala kola firma OZ Racing. Velmi zajímavě tvarově vypadají koncovky výfuků z vlastní produkce. Objektivně zhodnoceno motocykl je opticky dost podobný konkurentům na trhu v podobě Aprilia Dorsoduro a Ducati Hypermotard a vzhledem ke značce a použité technice jsme moc zvědaví na cenu, která bude s největší pravděpodobností vyšší než u obou konkurentů.
Neočekávaně byla v Miláně představena také dvojice sportovních enduro strojů s označením BBX300 a BBX508. Bimota v této oblasti doslova sonduje pro ni terén na poli neoraném. Každopádně vzhledově rozhodně nevypadá stroj špatně. Technicky půjde o 2T 300 ccm s karburátorem a 4T 458ccm se vstřikováním, ale o budoucnosti projektu toho není oficiálně mnoho známo. Bimota v této oblasti spolupracuje se španělskou firmou JTG (www.jotagas.com). 2T verze by se měla objevit podle neoficiálních zdrojů koncem ledna 2012 za cenu kolem 8000 Eur. Bližší výkonové parametry nejsou prozatím známy. Co známe na přiložených fotografiích.
Motocykl disponuje odpružením firmy Marzocchi RAC43 a vzadu Extreme Tech monoshock průžící jednotkou. Stroj je dále vybaven brzdiči Brembo Oro a o kola se postarala osvědčená značka OZ Racing. Výfuková koncovka má konvenční konfiguraci 2-1. Suchá hmotnost stroje činí 177 kg. Oproti sportovně vyhraněné DB8, z které technicky vychází, lze také očekávat o něco nižší pořizovací cenu.
Druhou novinkou je DB10 Bimotard. Motocykl evidentně zdědil řadu konstrukčních prvků z nahaté DB6. Charakteristický příhradový rám a kyvka jsou toho jen důkazem. Lehký stroj o suché hmotnosti 168 kg pohání nesmrtelný vzduchem chlazený „desmodue“ 1078 ccm s výkonem 98 k při 7500 ot/min. Ten najdeme i v aktuálním modelu Ducati Monster 1100 EVO.
Vpředu je použita 50 mm Marzocchi a vzadu opět Extreme Tech monoshock. I zde dodala kola firma OZ Racing. Velmi zajímavě tvarově vypadají koncovky výfuků z vlastní produkce. Objektivně zhodnoceno motocykl je opticky dost podobný konkurentům na trhu v podobě Aprilia Dorsoduro a Ducati Hypermotard a vzhledem ke značce a použité technice jsme moc zvědaví na cenu, která bude s největší pravděpodobností vyšší než u obou konkurentů.
Neočekávaně byla v Miláně představena také dvojice sportovních enduro strojů s označením BBX300 a BBX508. Bimota v této oblasti doslova sonduje pro ni terén na poli neoraném. Každopádně vzhledově rozhodně nevypadá stroj špatně. Technicky půjde o 2T 300 ccm s karburátorem a 4T 458ccm se vstřikováním, ale o budoucnosti projektu toho není oficiálně mnoho známo. Bimota v této oblasti spolupracuje se španělskou firmou JTG (www.jotagas.com). 2T verze by se měla objevit podle neoficiálních zdrojů koncem ledna 2012 za cenu kolem 8000 Eur. Bližší výkonové parametry nejsou prozatím známy. Co známe na přiložených fotografiích.
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz