Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
KTM som predal a kupil GS lebo je pre spolujazdca konfortnejsia. U novej 1300 sa cele sedenie skratilo
a sedadlo spolujazdca je mensie. Kedze jazdim vela so spolujazdcom tak 1250 je pre mna konečná.
Silne ma zaujíma, nakoľko bude motor BMW 1300 hlučný. 3 dni som jazdil 1250 RT, výborný stroj, všetko robí perfektne až nudne, ale ten rámus, čo ten motor vydáva, tak to je bez špuntov v ušiach k nevydržaniu.
Po vrátení 1250 som si na mieste sadol na jedno sviečku 1150RT, rozbehol sa, a ticho, nič neklepe, nič nevrčí.
Opýtal som sa kamaráta, ktorý jazdí aj 1250RT a aj 1250GS, povedal, že bez špuntov ani meter nevie odjazdiť. Že vraj je to použitím tenkších materiálov a variabilným časovaním.
Máte niekto podobné skúsenosti?
Že by to bylo krásné se říct nedá. Design ve mně evokuje spíš japonskou motorku, konkrétně nějakého nemastného neslaneho VStroma.... Svezení asi nebude špatné, ale proč kupovat tohle, když existuje Multistrada? Žádný důvod mě nenapadá...
K diskusii ohladom porovnania krutiaceho momentu BMW R 1250 GS a ducati multistrada V4S …. Mal som moznost na nich najazdit okolo 25 tisic km na kazdej… moj poznatok ku krutiacemu momentu… ked som isiel na ducati multistrada V4S povedzme 100 km/ h, mal som na 6. Stupni 4000 otacok… chalan na BMW R 1250 GS mal vtedy 3100 otacok.. cize ked sme obaja dali plny plyn, BMW R 1250 GS akcelerovalo lepsie… ale ked sme isli z miesta, ducati multistrada V4S nedalo BMW R 1250 GS sancu.. ducati multistrada V4S malo o 1,2 az 1,5 litrov vasciu spotrebu… cize tolko podla mojho nazoru ku krutiacemu vykonu…
Ospravedlnujem sa za moj prispevok a aj si uvedomujem, ze tema je nova BMW 1300…
Prvně jsem si myslel, že to přejdu jenom palcem nahoru u Jardova komentáře. Ale teď mi to nedá. Oproti předchozí 1250 dle mého názoru obrovský evoluční skok v podobě převodovky pod motorem, což umožnilo kompaktnější stavbu a nižší hmotnost. Dále větší zdvihy. Opravdu tady nejvíc řešíte světlo?
Nikdo to tady asi nezmiňuje, ale ta motorka z bočního pohledu hodně zeštíhlela, což jí dle mně, obrovsky prospělo. Vypadá jako kdyby shodila 30 a ne jen 12 kg. Nikdy jsem se o ni víc nezajímal, protože mi připadala až nemožně přerostlá, ale teď se mi začíná líbit. To světlo mi vůbec nevadí. Ani vlastně ty stížnosti na něj moc nechápu, vzhledem k tomu co tam bylo předtím. Rád ji uvidím naživo, a jako první velké GS v životě na demo dni vyzkouším. Myslím, že se bude prodávat fakt hodně.
No uvidíme, až budou obrázky uspořádání agregátu, protože převodovku "pod motorem" měla... Jawa 500 boxer. A měli na tom motoru i několik patentů. Takže možná vliv české konstrukční školy? To by byla legrace
za mňa katastrofa dizajnu, to svetlo je strašné a celá moto na obrazkoch veľmi zvláštna, vodím v tom CF moto, len to sa mi zdá ešte krajšie ako ta GS, uvidím ako zaujime na živo, zatial som veľmi sklamaný ..
Skutečně nejošklivější GS v historii, a co se týká techniky, tak je tam spousta zbytečností, to opravdový motorkář fakt nepotřebuje. Ale BMW cílí na pozéry a snobi, ale to přece víme už dlouho.
Až ten krám bude jezdit aspoň z poloviny takhle: https://www.youtube.com/watch?v=3DgzzjiFn7g , pak si ho klidně koupím. Do té doby si nezaslouží ani označení cestovní enduro.
Skočil jsem asi zde:
"Jinými slovy, co na své hlavní soupeře jako Ducati Multistrada V4 Rally, KTM 1290 Super Adventure nebo Harley-Davidson Pan America ztrácí v míře maximálního výkonu, to si proti všem nahrazuje větším krouťákem."
Totální diletantství autora, kde dokázal, že nemá ani nejmenší ponětí o tom, jaký má vztah točivý moment a výkon. Prosím, než se pustí do dalších článků, kde se pokusí jakkoliv popisovat charakter motoru, aby nejprve zkusil pochopit, o čem vlastně píše.
Napsat, že něco výkon nahrazuje kroutícím momentem, je tak nesprávné že ani nevím jak vyjádřit své znechucení.
Chápu, že pepíkovi v hospodě můžete mávat krouťákem kolem nosu, protože jediné co ví, je že jeho ochcávka nějáký má, a že "táhne ocpoda".
Takže pro autora, a ty, které to zajímá:
(TL;DR - souhrn pro nedočkavé níže)
Nejprve si stanovme základní pojmy a jednotky
Výkon- Jednotka: Watt, Vyjádření: W=Joule*sec. Popř: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min] (viz odvození příloha)
Joule- Jednotka: J, Vyjádření: N*m (Newton*metr- síla 1N působící po dráze 1 metru)
Točivý moment- Jednotka: N*m, Vyjádření: Newton*metr ( Síla 1 Newton působící na rameni o délce 1metru)
n=otáčky [ot/s]
F=síla [N] Newton
Nyní základní vzorec pro výpočet výkonu:
P[W]= J[N*m]/s
Po zjednodušení - (vysvětlení pro fajnšmekry ve formě foto přílohy)
P[kW]=(Mo[N*m]*n[ot/s])/9552
Zasazení do kontextu:
Co je to vlastně výkon?
Základní vyjádření výkonu je jednotka energie spotřebovaná za čas (1W=1J*s)
1Watt si to tedy můžeme jako ekvivalent břemena, které zrychluje jedním směrem pomocí enrgie 1 joulu. (1 joule = energie 1 Newtonu působícího na břemeno po vzálenost 1 metru)
Pokud chceme, aby těleso dosáhlo vyššího zrychlení, musíme zvýšit energii tedy například 5J=5N/m (5 newtonů působí na těleso po dráze 1 metru místo 1Newtonu).
Což můžeme udělat dvěma způsoby:
Vycházíme-li z: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min]
Můžeme zvýšit točivý moment, nebo otáčky.
TL;DR:
Hlavním ukazatelem zrychlení, a "tahu" břemena (motocyklu) kupředu je však stále VÝKON.
Točivý moment sám o sobě nic není, neboť nemá jednotku času. Jaký je asi tak rozdíl, když máte 500Nm točivý moment při otáčkách nula (nebo pro lepší představu limitně se blížící nule) a při 8500 ot/min? Na co je vám točivý moment, když vlastně ničím netočíte? Kolo stojí, jen tam působí točivý moment. Energie je však nula, protože chybí jednotka času (např.: vyjádření kolik otáček za minutu)
Z výše uvedeného je zřejmé, že odkazovat se na velký točivý moment bez udání otáček je nicneříkající hloupost. Protože vlastně nic neříkáte. Pokud však uvedete něco ve smyslu BMW sice nemá tak vysoký maximální výkon, ale díky vysokému zdvihu dosahuje rychlejšího náběhu točivého momentu nízkých otáčkách a díky tomu i rychlejšímu nástupu výkonu. Nezní tohle líp?
Zní ale je to lež, protože se autor ani neobtěžoval na motorkách jet, nebo alespoň porovnat grafy R1300GS a Mmultistrady, které jasně ukazují, že výkon Multistrady je celém spektru otáček stejný nebo vyšší.
To se tak člověk po dvou dnech podívá do diskuze pod svým článkem a nestačí se divit Díky všem za odezvu, po té záplavě názorů a protinázorů asi nemá smysl té víc rozpitvávat. Moc pěkný popis problematiky je v tomto článku https://www.motorka...ici-moment-3636.html popřípadě ještě v tomto starčím článku: https://www.motorka...vy-moment-13445.html
Zvyknete si, všichni. I ti co mají modrobílou vrtuli i na ponožkách. Co jiného by skalní fanda kupoval?
Ve mě to tak nějak nenechává žádné emoce, od té doby co se skoro všichni začali opičit a cpát tam ty zobáky (čest Africe a KTM), mi připadá ten segment tak nějak šedivý a stejný. A GS se teď naopak přiblížilo zbytku světa.
Mňa by najviac zaujímalo, čo sa proti predchádzajúcim modelom zmenilo a táto tlačová správa ma trochu sklamala, lebo sa venuje veciam, ktoré sú rovnaké ako na 1250 (jazdné režimy, telelever a pod.), ale čo som našiel, je tam nový motor (osobne... keby ten starý mal výkonovú špičku, bol by lepší, inak ani moc nepotrebuje zmenu... možno sa vzdať boxera, ale to je príliš riskantný krok), nižšia hmotnosť (fajn), elektrické plexi (Triumph minulý rok nahradil elektrické plexi klasickým a pravdupovediac, keby sa dalo nastavovať tak ako na Triumphe alebo Ducati, nikto po elektrickom ani nezatúži) a nejaké veci prevzaté od MTS V4: adaptívny tempomat, varovanie pred opustením pruhu, schránka na mobil...
Čo napríklad podvozok s možnosťou nastavenia (staré GS malo dva režimy... heh...) alebo zobrazovanie navigácie na displeji? Nič...?
(Poznámka na margo: To nie je ani tak otázka na Motorkári.cz ako na BMW, ktoré tieto údaje asi neposkytlo...)
Představeno, odškrtnuto, počkejme si na první pochvalné testy, prodávat se to bude jak housky na krámě, o tom jsem přesvědčený. V příští řadě 1350 se zase trošku vrátí k původnímu vzhledu.
Skoda ze verze Trophy nenabízí místo kovaných kol kola 18” a 21” bez duálních brzd kdy už hraje na terénní notu. Jinak se mi GS líbí a chválím nový a opticky odlehčená design.
A co verze ADV …? Zatím ani zmínka … no zatím to vypadá jako ze mi v garáži zůstane KTM … a to sem si říkal jak je ošklivá … ale nejdřív se musíme přesvědčit na živo a pak teprve budem hodnotit. Už 1250 jede výborně takže jízdně to bude TOP …
Je to lehčí, má to větší výkon i krouťák, takže to velmi pravděpodobně pojede líp jak předchůdce. Za mě dobrý, ale co se vzhledu týče, ta 900 představená nedávno se mi líbí víc.
Nemaji vyrobci motorek nejakou neoficialni soutez o co nejhnusnejsi svetlo? Me to tak uz jistou dobu prijde....Odvaha prijit s necim novym a neokoukanym je jedna vec, ale bohuzel casto je to hodne mimo me esteticke citeni. Sice se rika, ze na vzhled to nejezdi, ale nemusi mi pri pohledu na jiste casti naskakovat husina. Docela by me zajimal vyslefek ankety libi-nelibi. Treba jsem mimoň ja. I kdyz komentare prede mnou nejsou taky v tomto smeru vylozene oslavne. Za me skoda. Ale treba bude upgrade.
A spolujezdec má smůlu
KTM som predal a kupil GS lebo je pre spolujazdca konfortnejsia. U novej 1300 sa cele sedenie skratilo
a sedadlo spolujazdca je mensie. Kedze jazdim vela so spolujazdcom tak 1250 je pre mna konečná.
Silne ma zaujíma, nakoľko bude motor BMW 1300 hlučný. 3 dni som jazdil 1250 RT, výborný stroj, všetko robí perfektne až nudne, ale ten rámus, čo ten motor vydáva, tak to je bez špuntov v ušiach k nevydržaniu.
Po vrátení 1250 som si na mieste sadol na jedno sviečku 1150RT, rozbehol sa, a ticho, nič neklepe, nič nevrčí.
Opýtal som sa kamaráta, ktorý jazdí aj 1250RT a aj 1250GS, povedal, že bez špuntov ani meter nevie odjazdiť. Že vraj je to použitím tenkších materiálov a variabilným časovaním.
Máte niekto podobné skúsenosti?
Že by to bylo krásné se říct nedá. Design ve mně evokuje spíš japonskou motorku, konkrétně nějakého nemastného neslaneho VStroma.... Svezení asi nebude špatné, ale proč kupovat tohle, když existuje Multistrada? Žádný důvod mě nenapadá...
1 reakce
No ted,když to vidím v pné kráse,tak musím říci,že to vůbec nevypadá špatně,tak lehce a vzdušně
K diskusii ohladom porovnania krutiaceho momentu BMW R 1250 GS a ducati multistrada V4S …. Mal som moznost na nich najazdit okolo 25 tisic km na kazdej… moj poznatok ku krutiacemu momentu… ked som isiel na ducati multistrada V4S povedzme 100 km/ h, mal som na 6. Stupni 4000 otacok… chalan na BMW R 1250 GS mal vtedy 3100 otacok.. cize ked sme obaja dali plny plyn, BMW R 1250 GS akcelerovalo lepsie… ale ked sme isli z miesta, ducati multistrada V4S nedalo BMW R 1250 GS sancu.. ducati multistrada V4S malo o 1,2 az 1,5 litrov vasciu spotrebu… cize tolko podla mojho nazoru ku krutiacemu vykonu…
Ospravedlnujem sa za moj prispevok a aj si uvedomujem, ze tema je nova BMW 1300…
No nevím ale můj sen to asi nebude ...zůstanu u Varadera ..?
Prvně jsem si myslel, že to přejdu jenom palcem nahoru u Jardova komentáře. Ale teď mi to nedá. Oproti předchozí 1250 dle mého názoru obrovský evoluční skok v podobě převodovky pod motorem, což umožnilo kompaktnější stavbu a nižší hmotnost. Dále větší zdvihy. Opravdu tady nejvíc řešíte světlo?
Nikdy jsem nebyl fanouškem GS, protože se mi vůbec nelíbily, moc bachratý atd. Ta nová je uhlazenější a působí lehčím dojmem.celkově je hezčí.
Nikdo to tady asi nezmiňuje, ale ta motorka z bočního pohledu hodně zeštíhlela, což jí dle mně, obrovsky prospělo. Vypadá jako kdyby shodila 30 a ne jen 12 kg. Nikdy jsem se o ni víc nezajímal, protože mi připadala až nemožně přerostlá, ale teď se mi začíná líbit. To světlo mi vůbec nevadí. Ani vlastně ty stížnosti na něj moc nechápu, vzhledem k tomu co tam bylo předtím. Rád ji uvidím naživo, a jako první velké GS v životě na demo dni vyzkouším. Myslím, že se bude prodávat fakt hodně.
1 reakce
No uvidíme, až budou obrázky uspořádání agregátu, protože převodovku "pod motorem" měla... Jawa 500 boxer. A měli na tom motoru i několik patentů. Takže možná vliv české konstrukční školy? To by byla legrace
4 reakce
Doplnil jsem do článku pár fotek k motoru, bohužel podrobnější nákresy zatím nejsou k dispozici.
za mňa katastrofa dizajnu, to svetlo je strašné a celá moto na obrazkoch veľmi zvláštna, vodím v tom CF moto, len to sa mi zdá ešte krajšie ako ta GS, uvidím ako zaujime na živo, zatial som veľmi sklamaný ..
1 reakce
Skutečně nejošklivější GS v historii, a co se týká techniky, tak je tam spousta zbytečností, to opravdový motorkář fakt nepotřebuje. Ale BMW cílí na pozéry a snobi, ale to přece víme už dlouho.
1 reakce
Až ten krám bude jezdit aspoň z poloviny takhle: https://www.youtube.com/watch?v=3DgzzjiFn7g , pak si ho klidně koupím. Do té doby si nezaslouží ani označení cestovní enduro.
1 reakce
Skočil jsem asi zde:
"Jinými slovy, co na své hlavní soupeře jako Ducati Multistrada V4 Rally, KTM 1290 Super Adventure nebo Harley-Davidson Pan America ztrácí v míře maximálního výkonu, to si proti všem nahrazuje větším krouťákem."
Totální diletantství autora, kde dokázal, že nemá ani nejmenší ponětí o tom, jaký má vztah točivý moment a výkon. Prosím, než se pustí do dalších článků, kde se pokusí jakkoliv popisovat charakter motoru, aby nejprve zkusil pochopit, o čem vlastně píše.
Napsat, že něco výkon nahrazuje kroutícím momentem, je tak nesprávné že ani nevím jak vyjádřit své znechucení.
Chápu, že pepíkovi v hospodě můžete mávat krouťákem kolem nosu, protože jediné co ví, je že jeho ochcávka nějáký má, a že "táhne ocpoda".
Takže pro autora, a ty, které to zajímá:
(TL;DR - souhrn pro nedočkavé níže)
Nejprve si stanovme základní pojmy a jednotky
Výkon- Jednotka: Watt, Vyjádření: W=Joule*sec. Popř: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min] (viz odvození příloha)
Joule- Jednotka: J, Vyjádření: N*m (Newton*metr- síla 1N působící po dráze 1 metru)
Točivý moment- Jednotka: N*m, Vyjádření: Newton*metr ( Síla 1 Newton působící na rameni o délce 1metru)
n=otáčky [ot/s]
F=síla [N] Newton
Nyní základní vzorec pro výpočet výkonu:
P[W]= J[N*m]/s
Po zjednodušení - (vysvětlení pro fajnšmekry ve formě foto přílohy)
P[kW]=(Mo[N*m]*n[ot/s])/9552
Zasazení do kontextu:
Co je to vlastně výkon?
Základní vyjádření výkonu je jednotka energie spotřebovaná za čas (1W=1J*s)
1Watt si to tedy můžeme jako ekvivalent břemena, které zrychluje jedním směrem pomocí enrgie 1 joulu. (1 joule = energie 1 Newtonu působícího na břemeno po vzálenost 1 metru)
Pokud chceme, aby těleso dosáhlo vyššího zrychlení, musíme zvýšit energii tedy například 5J=5N/m (5 newtonů působí na těleso po dráze 1 metru místo 1Newtonu).
Což můžeme udělat dvěma způsoby:
Vycházíme-li z: P[W]=Mo[N*m]*n[ot/min]
Můžeme zvýšit točivý moment, nebo otáčky.
TL;DR:
Hlavním ukazatelem zrychlení, a "tahu" břemena (motocyklu) kupředu je však stále VÝKON.
Točivý moment sám o sobě nic není, neboť nemá jednotku času. Jaký je asi tak rozdíl, když máte 500Nm točivý moment při otáčkách nula (nebo pro lepší představu limitně se blížící nule) a při 8500 ot/min? Na co je vám točivý moment, když vlastně ničím netočíte? Kolo stojí, jen tam působí točivý moment. Energie je však nula, protože chybí jednotka času (např.: vyjádření kolik otáček za minutu)
Z výše uvedeného je zřejmé, že odkazovat se na velký točivý moment bez udání otáček je nicneříkající hloupost. Protože vlastně nic neříkáte. Pokud však uvedete něco ve smyslu BMW sice nemá tak vysoký maximální výkon, ale díky vysokému zdvihu dosahuje rychlejšího náběhu točivého momentu nízkých otáčkách a díky tomu i rychlejšímu nástupu výkonu. Nezní tohle líp?
Zní ale je to lež, protože se autor ani neobtěžoval na motorkách jet, nebo alespoň porovnat grafy R1300GS a Mmultistrady, které jasně ukazují, že výkon Multistrady je celém spektru otáček stejný nebo vyšší.
14 reakcí
To se tak člověk po dvou dnech podívá do diskuze pod svým článkem a nestačí se divit Díky všem za odezvu, po té záplavě názorů a protinázorů asi nemá smysl té víc rozpitvávat. Moc pěkný popis problematiky je v tomto článku https://www.motorka...ici-moment-3636.html popřípadě ještě v tomto starčím článku: https://www.motorka...vy-moment-13445.html
Já v tom vidím Hondu vfr1200,až na ty válce.
Zvyknete si, všichni. I ti co mají modrobílou vrtuli i na ponožkách. Co jiného by skalní fanda kupoval?
Ve mě to tak nějak nenechává žádné emoce, od té doby co se skoro všichni začali opičit a cpát tam ty zobáky (čest Africe a KTM), mi připadá ten segment tak nějak šedivý a stejný. A GS se teď naopak přiblížilo zbytku světa.
Mňa by najviac zaujímalo, čo sa proti predchádzajúcim modelom zmenilo a táto tlačová správa ma trochu sklamala, lebo sa venuje veciam, ktoré sú rovnaké ako na 1250 (jazdné režimy, telelever a pod.), ale čo som našiel, je tam nový motor (osobne... keby ten starý mal výkonovú špičku, bol by lepší, inak ani moc nepotrebuje zmenu... možno sa vzdať boxera, ale to je príliš riskantný krok), nižšia hmotnosť (fajn), elektrické plexi (Triumph minulý rok nahradil elektrické plexi klasickým a pravdupovediac, keby sa dalo nastavovať tak ako na Triumphe alebo Ducati, nikto po elektrickom ani nezatúži) a nejaké veci prevzaté od MTS V4: adaptívny tempomat, varovanie pred opustením pruhu, schránka na mobil...
Čo napríklad podvozok s možnosťou nastavenia (staré GS malo dva režimy... heh...) alebo zobrazovanie navigácie na displeji? Nič...?
(Poznámka na margo: To nie je ani tak otázka na Motorkári.cz ako na BMW, ktoré tieto údaje asi neposkytlo...)
Ideální pro duchodce
2 reakce
Představeno, odškrtnuto, počkejme si na první pochvalné testy, prodávat se to bude jak housky na krámě, o tom jsem přesvědčený. V příští řadě 1350 se zase trošku vrátí k původnímu vzhledu.
A já dál čekám... Stelvio, pojď pojď...
3 reakce
uchycení výfuku (fotka trophy verze) teda vypadá hodně zoufale. měli ho vytáhnout víc pod sedlo a pověsit na něco tam.
Skoda ze verze Trophy nenabízí místo kovaných kol kola 18” a 21” bez duálních brzd kdy už hraje na terénní notu. Jinak se mi GS líbí a chválím nový a opticky odlehčená design.
Další motorky se zobákem - nevím, komu se ty šeredy líbí,ale mě se to hnusí Ptakoještěři!! Nasypat tomu kýbl zrní a pár suchých rohlíků a jedem!
2 reakce
A co verze ADV …? Zatím ani zmínka … no zatím to vypadá jako ze mi v garáži zůstane KTM … a to sem si říkal jak je ošklivá … ale nejdřív se musíme přesvědčit na živo a pak teprve budem hodnotit. Už 1250 jede výborně takže jízdně to bude TOP …
Jo a trophy verzi by rozsvítily zlatý kola, jako má traumata.
Je to lehčí, má to větší výkon i krouťák, takže to velmi pravděpodobně pojede líp jak předchůdce. Za mě dobrý, ale co se vzhledu týče, ta 900 představená nedávno se mi líbí víc.
Konečně pěkné BMW
Nemaji vyrobci motorek nejakou neoficialni soutez o co nejhnusnejsi svetlo? Me to tak uz jistou dobu prijde....Odvaha prijit s necim novym a neokoukanym je jedna vec, ale bohuzel casto je to hodne mimo me esteticke citeni. Sice se rika, ze na vzhled to nejezdi, ale nemusi mi pri pohledu na jiste casti naskakovat husina. Docela by me zajimal vyslefek ankety libi-nelibi. Treba jsem mimoň ja. I kdyz komentare prede mnou nejsou taky v tomto smeru vylozene oslavne. Za me skoda. Ale treba bude upgrade.
3 reakce
Nemůžu si pomoct
5 reakcí
CF moto