Intermot BMW: 2 x nové R NineT, vylepšené S1000R a K1600GT
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Foto: BMW | Zveřejněno: 4.10.2016 | Zobrazeno: 16 686x
Žádné velké překvapení se v Kolíně zatím nekoná. Mnichovští na úvodní tiskovce představili dva inovované modely a k nim přidali další dvě novinky řady R NineT. Kromě avizovaného - a velmi povedeného - café raceru přichází na trh minimalistická verze Pure, která je už od pohledu určená k dalším úpravám podle vkusu svého majitele.
Kapitoly článku
R NineT Racer a Pure
S retro modelem R NineT slaví BMW úspěchy už několik let, ale zatím jsme jej znali pouze jako klasický roadster či scrambler. Sportovněji založení fanoušci old-schoolového stylu se teď konečně dočkali verze s polokapotáží, která připomíná skutečné café-racery ze sedmdesátých let. Dobový design vytváří hlavně přední maska kolem kulatého světlometu, doplněná obligátním krytem zadního sedla, sportovní posez pak zajišťují nízká řídítka a stupačky posunuté hodně dozadu. Celé to podtrhuje bílé lakování doplněné trikolórou, připomínající barvy BMW Motorsport. Pěkně vypadá i stříbrně lakovaný rám, který kontrastuje s černým kardanem.
Základem je - stejně jako u dalších modelů řady R Nine T - vzduchem chlazený boxer o výkonu 110 koní, který splňuje normu Euro 4. Rám smontovaný ze tří dílů otevírá široké možnosti dalších úprav.
To samé platí o další novince s přívlastkem Pure, což je vlastně model R Nine T, odstrojený na naprosté minimum. Ten si svou jednoduchou stavbou přímo říká o nějaké stylové doladění, a BMW za tímto účelem nabídne celou řadu doplňků za příplatek. Jedním z nich jsou například ráfky s drátovým výpletem - obě novinky se v základu dodávají na litých kolech.
R nineT Pure s sebou přináší nejnižší cenu z Heritage segmentu, která začíná na 319,000 Kč s DPH. Za model Racer zaplatíte od 382,600 Kč s DPH.
S1000RR, R a XR
Řadové čtyřválce BMW dostaly nezbytné úpravy kvůli normě Euro 4, a některé si zároveň polepšily na výkonových parametrech. U S1000R s pozměněným designem přední masky výkon narostl na 121 kW / 165 k v 11 000 ot za min. (původně 118 kW/ 160 hp), zatímco hmotnost klesla o dvě kila na 205 kg. Novinkou ve výbavě je titanová koncovka výfuku a jiná řídítka, tlumící vibrace. Cena modelu R začíná na 365,000 Kč s DPH.
Také cestovnější S1000XR nabídne od příštího roku výkon 165 koní, nová řídítka a snese o 10 kg větší zátěž než stávající model.
Superbike S1000RR se kromě adaptace na normu Euro 4 může pochlubit systémem ABS Pro as jako novým prvkem volitelné výbavy, zatímco DTC má ve standardu. Nové RR se nyní standardně dodává jako jednomístné s krytem na místě sedla spolujezdce. Pro ty, kdo občas na svém S1000RR jezdí ve dvou, je druhé sedlo k dispozici. Cena za S 1000 RR se bude pohybovat od 468.100 Kč s DPH.
K1600GT
Šestiválcový cesťák se s příchodem nové emisní normy nemění v parametrech (160 koní / 175 Nm), ale nabídne řadu nových prvků pro příjemnější a bezpečnější jízdu. O komfort se kromě nově tvarované kapotáže s vyšší účinností stará také semi-aktivní elektronický podvozek ve standardní výbavě. Otáčení na omezeném prostoru zase usnadní elektronická zpátečka, za příplatek lze pořídit i quickshifter, umožňující řadit nahoru i dolů bez spojky.
K1600GT je průlomovým modelem také z hlediska bezpečnosti. BMW u něj nabízí možnost dodatečného připojení systému e-call, který v případě nehody přivolá pomoc. Tento touring bude možné pořídit od 587,200 Kč s DPH.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)