Nové CFMOTO 300SR a finální verze 800MT Sport a Touring
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Vláďa Novotný | Zveřejněno: 25.11.2021 | Zobrazeno: 12 837x
Čínský koncern v Miláně ukázal dvě produkční verze cestovního endura 800 MT a dvě verze scrambleru 700 CL-X. A nakonec se pořádně opřel i do sportovní oblasti, podstatně inovovaný malý supersport 300SR doprovodil ještě lákavým sportovním konceptem, připraveným pro větší dvouválcové motory 450 ccm a výše.
Kapitoly článku
CFMOTO 300SR 2022
Nejvýraznějším rozdílem oproti předchozí generaci, která se na našem trhu objevila pro sezónu 2021, je hliníková jednostranná zadní kyvná vidlice, která spolu s novými lehčími koly výrazně mění rozložení hmot i celkovou hmotnost. Ostatní technické prvky zůstaly bez větších změn, s výjimkou grafiky, která více zdůrazňuje sportovní charakter. Na designu by byla škoda cokoli měnit, špičatá kapotáž s náznaky karbonu a závodně pojatými polepy vypadá jako ztělesnění snu každého teenagera.
Pod kapotáží i pro další sezónu zůstane 4ventilová kapalinou chlazená třístovka s jedním válcem a vyvažovacím hřídelem o výkonu 28 koní. O bezpečnost se stará dvoukanálové ABS a obrácená USD vidlice, celek doplňuje i nový 5,5" TFT přístrojový displej se dvěma režimy. Aktuální cena na českém trhu je těsně nad 100 tisíc, podstatně méně než obdobná japonská konkurence.
Prototyp CFMOTO SR-C21
Lákavý supersport je postavený kolem řadového dvouválcového motoru a má stejné řešení zadní kyvky s jednostranný zavěšením jako 300SR. Celý stroj je ale mohutnější a neoficiálně se hovoří o motoru 450 cm3 a možností osazení vyšších objemů. Moc pěkný detail jsou třeba padací rámy se slidery, decentně zakomponované do bočních kapotáží.
CFMOTO CL-X 700 Sport
Po první verzi Heritage přichází do výroby další dvě verze tohoto scrambleru. První Sport stále má historický nádech café-raceru, ale nízká řídítka se zrcátky na koncích ho posouvají do úplně jiného směru. Trochu připomíná novou podobu letošního Sportsteru od H-D, je ale opticky hodně zkrácený a ze sedla spolujezdce zbyl jen symbolický malý prvek. Zadní stupačky jsou ale na svém místě.
Dopředu se místo osmnáctky nastěhovalo 17palcové kolo a motocykl je obutý do kombinace 120/70 vepředu a 180/55-17 vzadu. Litá kola mají jen minimální loukotě a celá mašina má hodně zajímavé barvy. Předchozí verze Heritage má pouze jeden kotouč a klasický brzdič, verzi Sport vepředu podporují dva kotouče s radiálními brzdiči. A dokonce jde o Brembo Stylema, které jinak používá jen ta nejvyšší špička, například Panigale V4.
Druhá verze ADV ukazuje možnost úprav klasické Heritage, má drátová kola a terénní obutí, které doplňuje endurácký zoban a plexištít. Stačí málo a z CL-X je rázem úplně jiná osobnost. K tomu jeden kotouč vepředu a jednudušší zrcátka. Motor se nezměnil, jedná se o čtyřtaktní dvouválec se zdvihovým objemem 693 cm³ a udávaným výkonem 75 k (55 kW).
CFMOTO 800MT ve verzích Sport a Touring
Konečně je tu produkční verze cestovního endura s řadovým dvouválcem 799 cm3. Agregát DOHC se čtyřmi ventily na válec je naladěný na výkon 91 koní při 9250 otáčkách a 75 Nm při 8000 otáčkách a umožní volbu mezi jízdními režimy Sport a Rain. Devatenáctipalcové přední kolo je z výroby obuté do pneu MAXXIS 110/80, vzadu je sedmnáctka 150/70, takže s výběrem více nebo méně terénních pneu od různých výrobců nebude problém.
Na novince už bude i náklonové ABS, odpružení KYB a radiální brzdy J.Juan se dvěma kotouči vepředu. Poměrně příznivý je i údaj o celkové hmotnosti, udávané provozní váha je 231 kg bez bočních kufrů. Nádrž má kapacitu 19 litrů, její stav se spolu s dalšími údaji ukazuje na sedmipalcovém TFT displeji. 800 MT má už ve standardu pěkný designový prvek v podobě dvou mlhovek zakomponovaných do bočních kapotáží (porovnejte s mlhovkami na Versysu...).
Po vzoru zakladatele celé této kategorie, řady GS od BMW, bude i CFMOTO 800MT v nabídce ve verzi Sport s litými koly a jednodušší výbavou. Vedle ní bude o něco vybavenější verze Touring s drátovými koly, připravenými na bezdušové pneumatiky, a dále se základními kryty motoru, kryty rukou a dalšími cestovními doplňky.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)