Harley-Davidson rozšiřuje řadu Softail o devátý model
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Foto: Harley-Davidson | Zveřejněno: 8.11.2017 | Zobrazeno: 8 924x
Uvedení novinek na rok 2018 se u Harleye točí zejména okolo zcela nové a zásadně přepracované modelové řady Softail, čítající již osm modelů. Přece si však Američané nechali jeden poslední kousek také pro Evropu a na milánském motosalonu ukázali celkově devátý přírůstek do rodiny.
Kapitoly článku
Nová motorka nese název Sport Glide a klíčovým prvkem by zde měla být kombinace každodenní použitelnosti při pohybu městem, spojená se schopností zdolávat obrovské porce kilometrů na dlouhých cestách.
V základu se samozřejmě ukrývá přepracovaný kolébkový rám z ocelových trubek, který byl pro nový modelový rok zásadním způsobem zjednodušen a odlehčen. Rámu dělají vpředu společnost obrácené vidlice o průměru 43 mm, vzadu zase ukrytý centrální tlumič s hydraulicky nastavitelným předpětím.
O přísun síly se stará klasický vzduchem chlazený vidlicový dvouválec, opět ovšem ve své nejmodernější verzi. Agregát Milwaukee-Eight 107 o objemu 1745 ccm je vybaven celkem osmi ventily, vyšším výkonem oproti předchůdci a také kultivovanějším podáním výkonu a točivého momentu. Díky dvojici vyvažovacích hřídelí je motor klidnější a mohl proto být uchycen k rámu pevně bez použití tlumících prvků.
Charakteristické pro Sport Glide jsou dva uzamykatelné kufry, které lze během několika málo chvil bez pomoci nářadí odstranit. Kufry o celkově kapacitě 25,5 litru se rozprostírají kolem nizounkého sedla ve výšce pouze 652,7 mm nad zemí, takže pozice jezdce je typická pro Harley-Davidson – nohy směřují vpřed a ruce spočívají na vysoko umístěných řídítkách.
Před větrem chrání malý, ale účinný větrný štítek, lemující LED světlomet Daymaker. Tady navíc přehled technologií nekončí. Ve standardní výbavě se objevuje USB nabíječka, bezklíčové zapalování a samozřejmě také systém ABS. Kola designu Mantis obouvají pneumatiky Michelin Scorcher 31.
Samozřejmostí modelu Sport Glide, stejně jako u stávajících osmi modelů řady Softail, je i široká možnost individualizace. Harley nabídne třeba vyšší větrný štítek, cestovní příslušenství v podobě originální bagáže nebo kity Screamin’ Eagle Performance na zvýšení výkonu.
Další motocykly na stánku Harley-Davidson na výstavě Eicma:
Na právě probíhajícím veletrhu byl také korunován letošní Král customů, kterým se stal Harley-Davidson Perugia, dealerství značky ležící ve střední Itálii. To zaujalo svojí přestavbou vzniklou na základě modelu Harley-Davidson Roadster a celkově porazilo 191 dalších přestaveb z Evropy, Afriky a Středního Východu. V rámci finále se přestavba, pracovně pojmenovaná jako Bombtrack, utkala s 9 finalisty ze Švýcarska, Rakouska, Německa, Francie, Norska, Portugalska, Velké Británie, Polska a zemí Beneluxu, mezi nimiž si vydobyla prvenství.
O absolutním vítězi rozhodla odborná porota ve složení: Brad Richards, Vice president of styling Harley-Davidson, Shane Byrne, šestinásobný šampion britské Superbike a rockový kytarista Gilby Clarke. Ti nejvíce ocenili právě um a kreativitu italského dealerství v Perugii.
Připomeňme, že v rámci letošního ročníku soutěže přestaveb Battle of the Kings jednotlivá dealerství značky v Evropě, Africe a na Středním Východě upravovala modely Iron 883, Forty-Eight a Roadster. Na základě vlastního umění, nápadu a kreativity vzniklo neuvěřitelných 191 customů pocházejících z jednotlivých dealerství H-D. To vše s omezeným rozpočtem, množstvím úprav a samozřejmě s limitovaným časem na samotnou přestavbu.
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.