Dvě limitované novinky Indian
Text: Honza Zajíček | Foto: Indian | Video: Indian | Zveřejněno: 14.3.2019 | Zobrazeno: 9 408x
Indian se pochlubil dvěma limitovanými verzemi za identickou cenu 36 999 amerických dolarů. Stejná cena ale znamená dvě absolutně rozdílné motorky a i když tenhle balík peněz máte, není jisté, že si je za ně koupíte. První je cestovní koráb Roadmaster ve verzi Elite, druhou Springfield Dark Horse v edici Jack Daniels.
Kapitoly článku
U luxusního Roadmastera je o něco málo pravděpodobnější, že si ho přivezete domů, proto se podíváme nejprve na něj. Nejásejte ale předčasně, je to limitovaná edice, a tak výrobce už předem varuje, že nejen že se nemusí dostat na každého, ale nemusí se dostat ani na každou zemi. Tam kam se dostane ale určitě přitáhne oči všech přihlížejících jeho lak. To je na první pohled to, co dělá tuhle motorku výjimečnou a je to tak i na druhý pohled. Ke kombinaci barev Wildfire Red Candy a Thunder Black Crystal se přidávají i loga z plátků 24 karátového zlata, lakování každého stroje zabere skoro 30 hodin a punc exkluzivity tomu přidává i fakt, že se dokončuje ručně.
Verze Elite oproti standardu nabídne také větší výkon, ale ne tak, jak byste si mysleli. O pohon se totiž stará stejná osmnáctistovka Thunderstroke 111 s krouťákem 151 Nm nastupujícím už ve 3000 otáčkách. Posílení ze 100 na rovných 600 wattů se týká audio systému, který díky tomu umí hrát o 50 % hlasitěji. S tím už se neztratíte ani na Matějské pouti. V případě že bude chtít své oblíbené hity poslouchat během jízdy, přijde vhod vylepšený devítipásmový dynamický ekvalizér, který umí automaticky upravovat frekventce pro čistší přednes i přes hluk větru a motoru.
Další vylepšení Roadmestara Elite jsou spíš drobnosti kosmetického rázu. Jednou z praktičtějších věcí jsou kožené područky pro spolujezdce nebo extra budíky měřící zbývající palivo a napětí baterky na nádrži. Pak jsou tu ještě jiná zrcátka, plotny nebo extra chromový trubkový rám na předním blatníku. U nás začínají ceny Roadmastera na 844 000,-, v případě verze Elite se dostáváme už lehce přes jeden milion korun.
Stejná cena vychází i za limitovaného Springfielda, další z díla vzešlého ze spolupráce s destilérkou Jack Daniel´s. I tady je na první pohled vidět extra lakování v podobě parádní černo stříbrné metalízy s velkými metalickými zrny. Při trošku detailnějším pohledu odhalíte lehce upravené štíhlejší kufry, frézovaná kola, jiné sedlo nebo vyšší „opičí“ řídítka s rychloupínacím plexi štítem. Nejdůležitější změny se ale odehrály na motoru. Na rozdíl od Roadmastera tady dostanete doopravdový výkon navíc. Tedy spíš sílu, která pramení z objemu. Tahle motorka je totiž prvním Indianem, který z továrny vyjede se 116 palcovým motorem Thunder Stroke. Po našem to je 1 901 kubíků, stejné číslo značí i rok založení značky. Náhoda? Nemyslíme si. Vzhledem k tomu, že Jack Daniel´s Springfield má základ v modelovém roce 2020, možná se příští rok dočkáme navýšení objemu i u sériových Springfieldů.
Každopádně by to nebyla edice Jack Daniel´s, kdyby se na motorce neobjevilo nějaké to logo. Single Barrel je jedna z lepších lahví značky a na počest tomuhle moku najdete logo na bočních krytech, zadním blatníku a plotnách, kožené sedlo nese známé logo palírny, přední blatník zase oblíbené logo Bottles and Throttles Don’t Mix a na závěr je tu plaketa s pořadovým číslem stroje. Šedo-černých Springfieldů se vyrobí 177 a i přes astronomickou cenovku se o ně dá čekat solidní bitva. Vždyť předchozí edice se vyprodaly do 10 minut. Budoucí majitelé limitovaných motorek modelového roku 2020 budou tak trochu děti štěstěny, protože se budou vybírat náhodně ze všech přihlášených. A aby to mohli náležitě oslavit, přibalí k tomu Jack Daniel´s stylovou dárkovou sadu. Ale tohle není rozhodně sada, kterou najdete v supermarketu. Lahev má víčko zabalené do stejné kůže jako najdete na sedle a dřevěný tácek je kus dubového sudu, kde Jack zraje. Vygravírované jméno, číslo motocyklu a VINko je už jenom příjemná drobnost.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.