Jawa na Motosalonu představuje čtyřstovku Geeny
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 29.2.2024 | Zobrazeno: 34 957x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 29.2.2024 | Zobrazeno: 34 957x
Sice jsem patriot, ale obávám se, že Jawa tímto přístupem nemá šanci přežít. Není to jednoduché, chápu. Chtělo by to strategicky silného partnera (tr, aby byla schopna stavět sama konkureceschopné motorky a ne jen překupovat asijskou produkci. Triumph, Guzzi, Benelli atd. to jsou všechno značky, které taky několikrát zkrachovali a podívejte se, kde jsou dnes.
Myslím si, že Jawa s neznámou čínou, absolutně nemůže konkurovat CFMOTO 450NK... rozdíl ceny minimální, ale zastoupení značky CFMOTO je v Evropě u každého dealera KTM... Servis tohot bude jistě velmi problematický.
Až to bude možné, prosím o srovnávací test tohoto stroje s Triumph Speed 400(toho bych bral já)
Geeny možno niekoho zaujme, možno nie. Mňa na motosalone učaroval Bobber. Pekná motorka /za tie peniaze iste jedna z tých najkrajších na výstave/. Už len RE by to mohol v nejakom modely prekonať.
Výjádřím se s dovolením ještě jednou po shlédnutí videa:
Docela mě pobavilo sdělení, že Geeny má dvě en, aby se zdůraznilo, že jde o dvouválec. To je teda hodně velký spoleh na domýšlení lidí takové souvislosti. Nevím, jak je to s právy na jiné názvy, Californian, Twin sport. Ale rozhodně by mě nikdy nenapadlo, že Geny je (např.) jednoválec a Geeny dvouválec, ale pokud bude i Geeeny a Geeeeny, tak v tom vidím nějakou logiku. Geeeeeeny by byla pecka
Jinak je to podle mne kravina a to se ta motorka mohla jmenovat už třeba Discopříběh nebo Dlouhá noc, když míří na českého zákazníka :)
2 reakce
Ježíši.....pomoz jim už konečně! Nikdo jiný to již nesvede!
2 reakce
Nejdřív jsem se Jawy zastával, že je to docela pěkná levná motorka, byť původem z Číny. Ale když se podívám na originální předlohu za 3000 dolarů, tak si říkám proč...ale přeju jim ať se daří, jiný značky to takhle taky dělaj, tak proč ne Jawa?.
Zajímavý, číst si komentáře o jawě, podle nich to Jawa prohrála na plné čáře. Tak nějak všechno na h...o , motorky z Číny ,s Indie , prostě všechno špatně, ředitel byl málo ředitelovej , nebyl označený cedulkou ředitel aby šel rozeznat od ostatních " pohunkú" . Tak dobře, vyhlašují outsajdra výstavy, tím se stává jawa a výtězem se stává světoznámá značka Ducati, jak počtem motocyklů tak přístupem personálu , samozřejmě přínosem u Ducati byla možnost si nepřeberný počet novinek "osedlat" ámen.
Indicke javy maju aspon ramcovo a-la stara Jawa design. Aj ked aj tie idu mimo mna, tam este dokazem celkom pochopit, ze si to niekto kupi a vozi sa na tom pre radost lebo sa jeho dedo ci otec vozil na Jawe. Toto vsak uz nema s Jawou vobec nic. Keby som sa chcel silou mocou na niecom takom vozit, ci uz koli cene, ci nebodaj designu , alebo technickym parametrom, ci kombinacii vsetkeho, tak preco neist rovno do cinskeho originalu?
Já byl v sobotu a a Jawy bylo pořád plno. Ta nová Geeny je samozřejmě úplně nazajímavá a ani to nevypadalo na prezentaci nějaké nové pecky. Prostě další mrdka na krámě.
Co je zajímavé, jak jawa naprosto ignoruje místní obrovskou fanouškovskou základnu... Můžete si přát novou jawu, pokud se spokojíte s tím, že to bude kompet čína s novým překrytem,
Bobber pérák jako dobrý esteticky, Prostě ale už málokdo chce motorku s tak slabým motorem... Kromě několika jawa šílenců jako obvykle.
Protože motor je ve slově motorka geneticky zakódován z 5/7, navrhuju, aby jawa nakoupila něco ne od Indů, ale od Indánů (možná tady došlo k nedorozumění), něco tady na to naplácala a pak to bude celkem ok, ani se na to nemujsejí děla nějaký jawy deklíky.
K osobě pana ředitele bych dodal, že (podle mého názoru) ředitel stejně jako vrchní v restauraci musí být čitelný na první pohled, tedy nemá mít tričko jako ostatní pohůnci. To si může dovolit snad proto, že si na salon jde přátelsky popovídat, ale ví, že ve skutečnosti nejde o žádný obchod. On je to taky Motosalon ne veletrh...
Celkový dojem stánku ale takový, že si člověk musí myslet, že jawa parkuje u každého supermarketu nebo před každým pajdákem. Takže dojem dobrý.
Pohádky pana Krafta Týnecký bizár pokračuje
tak jsem to včera viděl na vlastní oči -a naprosto šílený,naprosto jestli je tohle nová cesta pánů z Týnce tak tě pr...l.V tomhle segmentu motorek je konkurence celkem vysoká tohle nemá šanci ani za 40.000č.
Jediné co stálo za vidění ve stánku tak ten Bober jinak to nestojí ani za pohled.
1 reakce
Za mě bohužel asi nejhorší design motorky co byla na Motosalonu. Ten design vypadá děsivě na živo a stejně tak na fotkách. Nerozumím tomu, že pokud Jawa chtěla nějakou novou motorku, tak měli vsadit spíš na neo-retro, něco jako Kawasaki Z650RS nebo Yamaha XSR 700/900 a vykašlat se na tohle. Už i to Voge 500AC vypadá naprosto super oproti tomuto a Jawě by to zapadalo do portfolia.
1 reakce
Redakce se omlouvá, ale bohužel při přepisu rozhovoru se do textu vloudila chyba. Motorka se nejmenuje Jawa Geeny, ale Jawa z Číny.
DAYUN představil nový nápis JAWA na své moto...super.
Myslím, že "Jawa" je opravdové překvapení letošního Motosalonu. Byl jsem si ji včera ze zvědavosti prohlédnout a překvapilo mě, jak rychle jsem se vrátil na prohlídku toho úžasnýho dřevěnýho prasete
Třeba ten dekl půjde sundat a vyhodit a mladí budou mít na výběr další východní stroj...
Byl jsem, viděl jsem ... Na stánku Jawy narváno nepřetržitě, ta 400 naživo nevypadá nejhůř, ten plast by měl jít do karbon folie..... Osobně mě zaujal víc ten Perák a Bobber , asi z důvodu, že jsem v tom viděl víc minulosti než přítomnosti ...Jako retro, no nevím,první ligu coby retro efekt jednoznačně Royal Enfield a to jsou už Indové nebo kdo... Posun tam je, ale ... Uvidí se jak se jim povede .. Oproti Jawě je třeba zajímavý příběh před lety hluboce opovrhovaným CF Moto .. Dnes už nikdo ani necekne, i když ti jsou od Moto ligy mistrů, taky ještě dost daleko ...
1 reakce
Děkuji za reportáž
Tuto motorku jsem přešel a ani to se mnou nehnulo, protože předtím jsem prošel hlavní pavilon a tam bylo tolik číny a i vedle Jawy teda taky byla čína a tam jsem se zastavil a čuměl na ten design, i jen výběr barev dokážou fakt vychytat, třeba Keeway nebo Motron (kterej ani neznám), ale Jawka teda nic moc. Na Retrogaráži jsem viděl od Kennyho překopanýho indickýho péráka, počítal jsem že Jawa bude nabízet něco podobnýho, ale omyl.
No nic. Uvidíme jak jim to půjde. Každopádně indický Jawy jsou prostě pěkný
2 reakce
Proti tomuhle je moje GSR600 krasavice. Prodavači nejdražších samolepek ve vesmíru.
Zaujalo mě, jak autor článku napsal, že "...se Jawa vydává úplně novým směrem, který jsme u ní dosud neznali."
No, nakupování v Číně a prodej v ČR pod značkou Jawa známe dávno, to nic nového není. Není to retro, je to moderna, budiž. Ale to je RVM také, tak jaký nový směr?
Pánové z Týnce si v obří nabídce čínského trhu prostě vyhlédli další velmi levný motocykl, který nevypadá úplně špatně a nové v tom vidím pouze to, že z něj udělali "Jawu" dosud nevídaným zprasením designu. Na tom originálu je hezkým prvkem ten příhradový trubkový rám. Tak ho velmi inovátorsky zakryli nějakým deklem přes nádrž (naprosto zbytečným), jehož plast svou kvalitou povrchu nejen vůbec neladí se sousedními díly, ale zejména má tak odporný tvar, že ho tady někdo přirovnal ke svářečské kukle, což naprosto sedí.
Kladu si otázku, proč to dělají? Když se chtějí živit importem levných motocyklů z východu, proč z toho nevynechají Jawu? Mohli by to moto prodávat o nějakou tisícovku ještě levněji (bez té jejich "přidané hodnoty Jawa") a nabízeli by hezčí motocykl. Prostě win-win situace. Takto se jen ještě více ztrapňují.
Snad by důvodem mohlo být sosání dotací od státu, ale na tohle už jim je doufám nikdo nedá, nebo se mýlím?
2 reakce
Tohle je dlouhodobá degradace značky JAWA. Ty Indické stroje mají něco do sebe, ať se soustředí na spolupráci s nimi a kvalitní zastoupení pro Evropu - prodej, servis - to má potenciál. Pak ať klidně přeprodávají jakékoliv motorky tady v ČR, ale pod jinou firmou a ne pod označením a jakýmkoliv spojením se značkou JAWA proboha! Vždyť je to otřesné a plivání do historie!
1 reakce
Jista podobnost se ale najde..
1 reakce
Tak nevím jestli by nebylo lepší tu fabriku v Týnci a celou značku raději prodat Indům, než sledovat to nekonečný trápení a boj o přežití. Prodávat čínský motorky pod značkou Jawa mi nedává žádnej smysl.
1 reakce
Číňan vzal Kawasaki Z400 a KTM 390 duke, zbastlil to dohromady, prodal do ČR a čech na to nalepil nálepku Jawa. Komu tenhle business model vyhovuje, bude nejspíše spokojen, my ostatní na to budem pořád koukat přes prsty. Myslím si, že většině lidí už dnes nevadí výroba v Číně, ale vadí pochybný původ, přetváření se, a řeči o otm jak Jawa musí mít dvouválec...
1 reakce
JAWA jako značka mne vlastně docela minula. Asi to je dobře, mít doma kdysi vysněný typ 640, kdoví co bych psal. Takhle nejsem postižen ani nostalgii, ani záští. Když beru v potaz ekonomickou kapacitu této firmy, tak tam konečně je něco, co mne alespoň technicky oslovuje. Jasně, mohlo to mít natankované alespoň do těch 180kg. A nejenom že mne ten dizajn úplně neoslovuje, nejspíše i kategorie motocyklu není pro mne. Ale alespoň ta technika už mi připomíná něco, do čeho bych ty prachy vložit ochotný byl. 2 válec blízko limitu A2 už je docela schopný stroj. Jenom si myslím, že ten kryt té nádrže to nejenom nezachránil, ale spíše naopak. A to tím spíše, že se to do Evropy zatím nevozí a není vlastně důvod proč to maskovat. Jestli to dělali sami, tak ať příště osloví studenty dizajnu, myslím, že někteří šikovnější a dotčení praxí by jim byly schopni navrhnout něco slušnějšího vyrobitelného za budget JAWy. Ještě by to chtělo štítek nebo polokapotu a nosič zavazadel. To všichni jezdíte jenom s peněženkou, doklady, klíči, telefonem... do zadele, kam to mám dát? Mlaďas baťoh s notesem do školy, na zádech? Za mne, i když jsem fotr s Guzzinou, tak palec nahoru. Jestli to funguje jak má, držím palce, v této kategorii to budou docela potřebovat.
Motorka na fotce uplne nejhůř nevypadá. Asi v jawce došli nádrže ze 634ky. Ale, velké ale. Co je tohle za směs? Nějaký pokus o malého Diavela od ducati? Na to už je pozdě. Proč tohle jawa dělá kdyz jim musí být jasné že je tu hned všichni splují? Lidi chtějí konečně českou motorku a né čínské kopie. Jawa si mela najít silného partnera hned v devadesátkách tak jako to udělala škoda. Cesta by mohla být jak to tu jeden pan pise, stroj si navrhnout sám a nechat v te Číně vyrobit. Nebo si najít firmu na vývoj. Dokonce i BMW si nechává převodovky a motory vyvíjet v mimo svou kancelář v zahraničí. Vzat motorku a nalepit na ní jiný dekl a sve logo je prasárna. Najděte si nějakého Babiše nadšeného do motorek, tak jak to před lety udělal Triumph a prodejte mu to. Hlavně to neprodávejte Číňanům nebo Indům. Dopadne to stejne jako Benelli.
4 reakce
Dovolím si také názor. Značka JAWA je, pro Evropský motosvět naprosto nezajímavá jako značka. Pokud by byla, jistě by kapitálový vstup projevil zájem zahraniční investor tak jako se stalo např značkám Benelli nebo Moto Morini. Jisté oblibě se značka těšila v Indii, kde si koncern Mahyndra zajistil možnost použití značky JAWA pro vlastní produkci. Na Indickém trhu se bude prodávat lépe JAWA 350 než Mahyndra 350. Schválně, kolik zůstalo po ruce 1990 v bývalé socialistické Evropě výrobců motocyklů? Slyšel snad někdo o motocyklech MZ nebo Simson? Polský Romet na svých stránkách prezentuje už jen jízdní kola a elektrokola. A nemusíme chodit jen na východ. Co vám říká značka Zündapp? Na fotkami jejich malých motocyklů jihlo nejedno srdce juvenila poloviny 80 let. Naposledy tuhle značku presentovala prodejna potravin na elektrokolech v jejich e-shopu. Vedení JAWY aby značka přežila, se rozhodlo jít cestou francouzského MASHe. Nakoupit v Číně a Indii a obrandovat. Nebo by bylo lepší JAWA = obchodní zastoupení pro značky Shineray, Colove a Mahyndra pro ČR? Pokud JAWA chce prodávat pod svou značkou, měla by tomu odpovídat i prodejní a servisní síť " Národního" výrobce.
1 reakce
Předem se přiznám, že ač vlastním pravověrnou evropskou moto z dob,kdy na ní asi není ani nejmenší kousek z Číny,tak dnes mi moto z Číny vůbec nevadí.
To co tam pan Kraft říká,je jen omáčka okolo, navíc ten plast „byJawa' se moc nepovedl a tankvaku asi bude vadit.
Jinak moto je klasická čína,jedna z mnoha co už na trhu jsou a hlavně pro mladé,a nápis Jawa je vedlejší,kdo kouká po něčem takovém třeba zrovna koupí tohle a když z toho vyroste a bude spokojen, koupí třeba za 2,3,5 let zas něco od Jawy, třeba v té době už čínský litr byJawa.
Indické Jawy jsou krásné, mají odkaz,mají svoji klientelu, která se už ale vyčerpala a je třeba získat mladší. Proto nasazená slušná cena +- co ostatní čína, žádné velké přestřelení ceny jako u Indů, které se po nasycení museli zlevnit. Jawa to není,ale to není ani jejich scrambler,cenduro RVM.
Třeba díky těm přeprodejům jednou alespoň navrhnou design přímo v Jawě,v Číně nechají vyrobit a tady je montovat. Výroba v Evropě od píky je už nesmysl,levnou tu levně už vyrobit nejde a drahý třeba litr by neměl šanci konkurovat. Rakouský Brixton to tak dělá,navrhne sám, nechá si vyrobit a mají už moto od125 do 1200ccm..
Ale raději bych tu viděl od Jawy to indické cenduro...
4 reakce
Vážení, nechápu tu neustálou nazlobenost nad rozhodnutím majitelů značky nebo spíše loga JAWA obchodovat s čínskými výrobky.Uvědomte si už , že Jawa jako taková je mrtvá. Já to beru jako zajímavou nabídku obchodní firmy, která nabízí dovezené produkty jiných výrobců.Toť vše.
1 reakce
Já myslím,že ten pán by se měl raději věnovat té kulturistice.Tu motorku jsem viděl už včera naživo ,asi po 20 vteřinách jsem šel pryč.Indická Jawka -pěkný,ale toto je hroznej hnus Stále dokola,pokud tam bude stále stejné osazenstvo ve vedení Jawy- nic se nezmění