Nová Jawa Pérák má silnější motor a plní ekvivalent normy Euro 5
Text: Honza Zajíček | Foto: Jawa | Video: Jawa | Zveřejněno: 20.11.2019 | Zobrazeno: 53 768x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jawa | Video: Jawa | Zveřejněno: 20.11.2019 | Zobrazeno: 53 768x
Je prostě krásná v tom černém laku.
Proč to nemohlo vzniknout v ČR
Jawa Perak Ride Review - The best bobber in town!
https://www.youtube.com/watch?v=KAp0w38g7EA
Musím uznat,že se klukům Indickým povedlo fakt vydařené retro.
O něčem takovém mohou v Týnci jen snít (pokud zrovna nevynalézají vynalezené - viz litrový motor),
A teď se ještě budou chlubit "cizím peřím" a přiživovat se na cizí šikovnosti.
Špatně načasované retro. Asi o deset let déle. Navíc za tuhle cenu indicka kvalita pro pracující našince... neprodejné.
chalupář , neviem, pre koho to Mahindra bude vyrábať, ale myslím, že ten Pérák viac osloví náš trh, ako azijský. Veľké šance tam teda preňho nevidím.
Ak chce Mahindra prevalcovať konkurenciu, mal by začať vyrábať kópie najdlhších motocyklov Čechie-Böhmerland, na to nasadne 10 Azijcov aj s domácimi zvieratami a Mahindra má vyhrané...
2 reakce
Stále tu řešíte, za kolik by se to mělo prodávat, a že to tady nikdo za tu cenu nekoupí a co za ty peníze můžete pořídit jinýho.......ale tahle motorka se nedělá pro náš trh a kdo ví, zda se tu vůbec někdy prodávat bude. A jestli bude, hodně kupců si najde. Tak neřešte cenu.
opet cerna motorka na cernem pozadi, ...
Ta kejvačka se mi taky líbí víc. Doufám, že časem vyjede v jawácké červeni s chromovanou nádrží i tenhle Pérák. Proč by ne, jde jen o lakování. Tohle vypadá dobře jen na černém pozadí, ve tmě. Na sluníčku to bude připomínat ošizeného chudáka.
Dobře, pokud se k nám Pérák na trh dostane, přestože si teď nemyslím, že bych o něm uvažoval.
Jako kdyby to stálo tak do 130-150k, tak se možná něco prodá.
Ale za 170k je RE Interceptor 650 a to je motorka o level výš...
tak to je nádhera.. nechápu, proč takové věci nejdou udělat u nás - doma - proč to musejí vymyslet a udělat v Indii...
Dospělý rozvor.
V kategorii dostatečný výkon.
Pro mne krásný design.
Jestli k tomu bude spousta "cingrlátek" (např. mininosič na blatník, kožené či textilní taštičky, ...), tak to je hodně lákavé.
RE Classic stojí skoro 160 tisíc (Desert Storm je můj favorit) a servisní zázemí taky nemá v každé vesnici.
No - máme doma o čem přemýšlet. Stejně to nebude k mání dříve jak za 3 roky. A jestli vůbec.
Nesrovnávám to do detailů s původním Pérákem a tak tam ten odkaz na něj vidím. Motorka jako taková se mě moc líbí, ale mým favoritem je novodobá kývačka.
Že to je výroba Indie... naše Jawa na to nemá kapitál, lidi. Oproti Číně je tady historická vazba Jawy a Indů a tak i po této stránce to jsem schopen akceptovat a musím před Indy smeknout.
Výkon motoru, jak se občas zmiňuje, není pro začátečníky, ale pro lidi, který nepotřebují výkon větší. Sám rád jezdím na 350, která má 17kW a jsem maximálně spokojen. Když jedeme ve dvou a z bagáží beru 650, ale pro jízdu sólo a cestou necestou, osedlám 350 a cítím se úplně skvěle. Věřím, že je hodně lidí, kteří si chtějí užívat ne rychlosti, ale toho co motorka dává - svobodu, sžít se sní a ovládání si užívat, ne se hlídat.
Cestovaní na Indjawě bude určitě skvělé.
Jen ta cena... kolik stojí v Indii víme. Určitě nebude homologace pro český trh, Indové by byly blázni. Věřím že homologaci pro EU si zařídí sami a budou chtít expandovat ne do CZ, ale do celé EU. Snad CZ bude díky Jawě mít přednostní právo... A tak cena homologace nebude rozprostřena do CZ prodeje, ale do celé EU, nehledě na to, že tento motor určitě použijí i v jiných motorkách, které by zde mohli prodávat. Servisní síť, dealeři apod asi něco stojí, ale v podání Jawy... no tak vysoká cena se mě zdá silně přemrštěná a spíš mě připadá že se chtějí zahojit na něčem, na čem ani moc podíl nemají. kejvačka za 120-130 000,- pérák o 10-15 000 výš a tak bych to viděl docela reálně na slušné prodeje.
Tak to aspoň cítím já.
BMW bude mat skorokonkurenciu
Motorka je to hezka, ale Jawa to prostě není. Proto si nemyslim, že by tento indicky motocykl za 200t. oslovil nejake zajemce u nas. Par kousku se mozna doveze a tim to zhasne. Jsem take zvedavy z ceho prodejce zaplati homologaci pro cesky trh. Ze zisku z prodeje to urcite nepujde. Servis a nahradni dily to bude asi take problem.
Navíc motor se zminovanym vykonem je vhodny leda tak pro zacinajici motorkare.
Pokud vím od Indů, mají celkem vyprodáno a kývačka vychází v Indii v přepočtu na 52 tis KČ, takže pokud to má být v EU 3,5 x dražší, tak nevím nevím....Nicméně jim fandím na rozdíl do čínské shineray pseudojawy dovažené Týneckýma.
Ta matematika... jsem jediný, kdo ji nechápe?
Každopádně 60 000.- by asi byla cena, za kterou by jim za to lidi utrhli ruce. Trojnásobek nelze pochopit ničím,ani nikudy.
Za mě pěkný, ale cena nesmí bejt takhle vysoko, jinak ji to zabije. Za cca 130-140 litrů dneska sekaj slušný 3-4kule snad všichni.. Benelli Imperiale by mohlo bejt skoro za půlku, jestli to místní hamouni pošlou skoro ke dvěstě litrům.. Byla by to škoda, páč i já bych o ní uvažoval, když bude za rozumný..
Krasny dizajn. Akurat sa obavam ze na tom preplnenom eu trhu budu mat problem to predat....
To už radši Enfielda za ty prachy.
Kdy se začaly objevovat první "retro" motorky ? Například Triumph Thunderbird 309 - 1995. Co dělali blbci v Týnci celá léta? No vyvíjeli motorku v segmentu kde Jawě ujel vlak před padesáti lety. Novej pérák se mi líbí, bída je že vznikl na druhý straně zeměkoule
Obě ty Jawhindry jsou moc hezký ale ta cena je prostě úplně mimo. Za ty za 170 000 máte funglovýho Japonce kterej má min 500cm? a nedá se to obhájit ani tím jaké je to úžasné retro.
Opravdu povedený kousek, líbí se mi.
Jen mi tam chybí to původní jawácký zadní pružení, bylo by to ještě víc retro a hezčí. O naší továrně Jawa mluvit je zbytečný, prostě hrob
.
Mě to tedy připomíná víc Bonnevila bobbra. Když se dívám na celek tak to prostě není pérák. Když se podívám na detaily tak, kastlíky jsou přímo ohavné, ty plasty pod sedlem néé, nádrž je taková nijaká a k Jawácké má hodně daleko, i ty proužky jsou nakřivo, motor chce se mi blejt, slátanina, chladič? Přední blatník hnus, sedlo je takový beztvarý obtloustlý banán, dejme tomu přední světlomet mi trochu připomíná Jawu ale spíš kejvačku, pérák měl kulatější. Snesl bych drátěný kola a jediné co se mi líbí je zadní blatník a výfuky, ale ty jsou z toho Bonnevila a kvůli tomu si nebudu kupovat Jawu z Indie. Prostě tam není nic z pérácké elegance, je to takové Indické. Každopádně to bude chtít vidět naživo. Některé starší BMW jsou na fotkách taky nijaké a v reálu je to o něčem jiném. Nicméně jsem rád že aspoň něco takového pod Jawáckou značkou vzniká a že toho bude nejspíš jezdit spousty.
1 reakce
Za 50 bych o tom uvažoval
Za 175 to vezmu
Cenu tady a teď neřešte. Redakce evidentně vaří z vody. Homologace nebude pouze pro ČR,ale platit bude po celé EU, Indové jsou si vývozního potenciálu vědomi a tomu víceméně přizpůsobili i celkovou konstrukci stroje. Není to jen indický speciál. Jediné co si přeju je,aby tyhle Indický Jawy nedovážela týnecká Jawa. To by pak ta přemrštěná cena nabyla reálné kontury. Na co totiž v Týnci za posledních 30 let hrábli,to zkurvili nebo pohřbili.
1 reakce
Dívatelná věc po dlouho době...vlastně konečně už.
...musíme si přeci počkat na "domácí" JAWU 1000, snad to bude ještě v tomhle století
Stylovka pro decka ...proc ne. Jenom mi unika cenova politika. Za 120 muzou ovladnout trh. Za 170 to nikdo nekoupi.
1 reakce
Tož, já teda nevím, škol nemaje, ale tak nějak jsou tu stále jednoduché kupecké počty. Neřeším vzhled, oboje je "retro", i když každý jiný, leč to už je na vkusu toho kterého soudruha. Ale za stejnou (teoreticky) cenu:
indický jednoválec, 350 ccm, 30 HP (džawa)
vs
indický dvouválec, 650 ccm, 50 HP (RE)