Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zdravím,
Nemohu se nedotknout něčeho, co jsme měli, nemáme a už mít nebudem.
Zkusme si jenom představit dnešní pozici Jawy (i ČZ!), pokud by dostala volnost k rozletu, nezničenou obdobím před převratem a s konečnou platností nerozmetanou po převratu.
Kdo by se dnes u nás modlil k HD a jiným podobným! Měli jsme to doma a bylo to celosvětové!
To si opravdu myslíte že to je jenom reinkarnace či jiné hloupě pohrdavé komentáře?
Tím, že někdo umí produkovat jednoduchou, pěknou a pro každého dostupnou opravdovou motorku ve věky nepřekonaném konceptu, může pohrdat jen ten, kdo neumí přijmout, že to jinde a jiní už umí lépe a jednodušeji. Z nápadů a práce předchůdců - NAŠICH!
Ostatně, mezi klasickými motorkami, pokud by mi to expirační doba mých kolen dovolila, by mne zejména "černá" edice péráka a jiných JAWA klasiků v této černé, asi nadobro učarovala. Určitě víc, než jiná vnucená asijsko-evropská produkce, u které mám já a mně podobní problém s velikostí.
Tady bych velikost a pohodlí pro svou postavu řešit nemusel!
Reinkarnace zombie. Až se bude psát rok 2100 přijde Bangladéš s vlastní verzí Jawy pérák s odpružením z bambusových tyček (teda až po tom, co v Indii zkrachuje výroba tohodle křápu)
červená a černá 42 se zrcátky v řidítkách vypadá dle mého hodně dobře možná že i zpracování je už daleko lepší než jsem viděl u CL.Ovšem v barvách v kterých to sem chtěj vozit a ta předpokládaná cena to né - můj názor někdo to může vidět úplně jinak
Tady v Česku (a speciálně to platí na tomto fóru) je to zhruba takto:
- Je na tom logo Jawa a není to vyrobené tady? Je to na hov*o, drahé, slabé a škaredé, ikdyby to jelo 300 se spotřebou litr a půl a stálo to 50 000,-.
- Je to cokoliv z Indie nebo Číny? Je to nahov*o.
- Je to něco nového? To je nanic - my jsme konzervy a nechceme to.
- Jediná správná Jawa je ta, co se vyráběla před 50 lety, protože ta byla přece technicky a designově na vrcholu celého světa (než to komouši a pak EU poslali k šípku to ví každej).
- Asi jsem ještě na něco zapomněl.
Ještě bych rád dodal, že když se to samé prodává v Indii za 50 000,- - tak nikomu nikdo nebrání si to tam zajet koupit a dovézt to sem.
Který blázen si tohle koupí? Úplně obyčejná, technicky nezajímavá a drahá motorka. Dobře, u kejvačky a péráka se hrálo na nostalgii, ale tady nic takového není. To je prostě tuctpvá motorka na úrovni čínských moto kolem ceny 100 tis.
Design to má opravdu pěkný
Mě se to v té modré barvě líbí víc jak ta červená cl 300
Je to skutečně takový víc svěží.Jsi tam odkaz kejvy zůstává
Jen si říkám proč to furt fotěj s tou přední tabulkou na indickou espézetku? Vždyť jim to kazí vzhled...
jinak je to zajímavost a zpestření trhu-Že někdo v designu našich kejvaček dělá nový motorky – to je pozoruhodný, a i to je samo o sobě úspěch.
Třeba si to někdo koupí. Mě by se víc líbil pérák v provedení kývačky - červený s chromy.
A ještě víc vzduchem chlazený jednobuch 650 s motorem z Dominátora, co si z Číny vozí Mash. Je to prakticky stejná motorka jako Jawa 350 OHC, akorát má hezčí svody a vyšší výkon.
takhle na fotce jsou ty indický Jawy pěkný, ale když to zkoumáte detailněji, je to docela bída, sváry, rozpatlaná barva, otřepy plastů, mizerná povrchová úprava, nezalakované polepy, za jízdy se na tom všechno chvěje, jak kdyby to mělo upadnout, nehledě na problémy elektroinstalace, které popisují majitelé... A vše to k tomu korunuje absolutně přestřelená cena... Druhojakostní "no name" malorážka(s nálepkou Jawa) za cenu kvalitního japonce střední třídy...
Moc pěkná, ale myslím, že by to chtělo rozšířit nabídku barev.
Když už je někdo ochotný koupit takovou motorku (vysoká cena/nižší kvalita), tak jen kvůli stylu. Takže barva je dost důležitý parametr.
Podívejte se na takový Royal Enfield. Kolik nabízí barevných kombinací. A celkově má výborně zmáknutý marketing se zaměřením právě na styl.
No, ja videl v Trebici ten model Perak. Kdyz pominu cenu...je to fakt pekna motorka. Ale jak tu nekdo psal, je to retro se vsim vsudy, vcetne vykonu. Bohuzel, ale cesty Retro nejsou. Ty kone stacily na bezpecnou jizdu v provozu, kde dalsi ucasnici provozu byla Skoda 100 a podobne dynamicke vozy. Dneska povazuju za bezpecne minimum 35KW. Sam jsem mel RE 500. Nezkutecne charizma, ale jak se clovek dostal na silnici prvni tridy, tak to bylo o zivot. Mozna jako druhou moto do baraku pro movitejsi fanousky znacky?
Uz jsem psal jinde, ale to je presne odpoved na otazku, proc se to nedela u nas. Puvodni Jawy byly nadcasove, ale prece jen, tehdy se na motorkach jezdilo spise do prace a na ryby, ne kvuli blbnuti ve volnem case. A na blbnuti to chce resit aspon trochu tuhost ramu, nizkou hmotnost, ucinne brzdy a vykonny motor a bohuzel i EU homologaci a to si ti Indi (lepe receno Mahindra koncern) umi dobre osefovat :) Ne, ze by byla Indie chytrejsi nebo lepe technologicky vybavena, ale vyrobit 15.000 jawek rocne a hlavne je prodat a vydelat na tom muze jen velky koncern se zmaknutou vyrobou, marketingem a distribuci, pricemz posledni dve oblasti jsou nase Achillova pata. A vyvoj a vyrobu v Evrope by u podobneho stroje nikdo nezaplatil, to je smutna realita. I kdyz Cesi na tom ulitavaji a prodala se tu.. nevim .. tisicovka. Myslim globalne uz ma Mahindra Classic Legends poptavku po 100.000 strojich v prubehu nasledujicich 3 let, to neni jen Jawa, ale i BSA a cesky trh je pro ne vicemene jen takova ulitba puvodnim majitelum znacky Jawa. V Indii se na Jawu ceka 4 mesice, takze budme radi, ze nam nejakou tu stovecku vyclenili.
Jediná “velká” Jawa, která se mi kdy líbila, byl Californian. Tohle mi přijde zvlášť jako paskvil, nejvíc v té matné khaki. A docela mne rozesmála ta limitovaná edice. Odhaduji, že budou rádi když ji vyprodají.
Pekne pekne, jinak pokdu byste chteli videt vsecky barvy, tak zde:
https://www.bikewale.com/jawa-bikes/42/colours/lumos-lime-matte/
Osobne si myslim, ze importer vybral dobre,
puvodni model 42 s litymi koly vypadal tak nejak.... nestylove.
Podle me tomu lita kola nesedi a asi by se to tu ani moc nepordavalo.
Jako je to pěkný , malé a slabé......spíš mi vadí že jsou malé.......Mám přes dva metry a je vidět že se na to nehodím. Nemluvě o tom že sem težký a tak by i výkon chyběl .
Zdravím,
Nemohu se nedotknout něčeho, co jsme měli, nemáme a už mít nebudem.
Zkusme si jenom představit dnešní pozici Jawy (i ČZ!), pokud by dostala volnost k rozletu, nezničenou obdobím před převratem a s konečnou platností nerozmetanou po převratu.
Kdo by se dnes u nás modlil k HD a jiným podobným! Měli jsme to doma a bylo to celosvětové!
To si opravdu myslíte že to je jenom reinkarnace či jiné hloupě pohrdavé komentáře?
Tím, že někdo umí produkovat jednoduchou, pěknou a pro každého dostupnou opravdovou motorku ve věky nepřekonaném konceptu, může pohrdat jen ten, kdo neumí přijmout, že to jinde a jiní už umí lépe a jednodušeji. Z nápadů a práce předchůdců - NAŠICH!
Ostatně, mezi klasickými motorkami, pokud by mi to expirační doba mých kolen dovolila, by mne zejména "černá" edice péráka a jiných JAWA klasiků v této černé, asi nadobro učarovala. Určitě víc, než jiná vnucená asijsko-evropská produkce, u které mám já a mně podobní problém s velikostí.
Tady bych velikost a pohodlí pro svou postavu řešit nemusel!
pockajte ten rozruch ked pride Jawa 1000. Ultra limitka za mega.
Reinkarnace zombie. Až se bude psát rok 2100 přijde Bangladéš s vlastní verzí Jawy pérák s odpružením z bambusových tyček (teda až po tom, co v Indii zkrachuje výroba tohodle křápu)
No jo no, za ty prachy už se dá koupi docela slušná ojetá opravdová motorka.
5 reakcí
červená a černá 42 se zrcátky v řidítkách vypadá dle mého hodně dobře možná že i zpracování je už daleko lepší než jsem viděl u CL.Ovšem v barvách v kterých to sem chtěj vozit a ta předpokládaná cena to né - můj názor někdo to může vidět úplně jinak
Jsem jawař jak poleno 350 ohc atd, dobrý, 300 cl a pérák s trochou přivřenýma očima jakeš takeš, ale tohle je fakt zmršenina.
Teď už jsou hustý navždycky






i ty holky indický
5 reakcí
Tady v Česku (a speciálně to platí na tomto fóru) je to zhruba takto:
- Je na tom logo Jawa a není to vyrobené tady? Je to na hov*o, drahé, slabé a škaredé, ikdyby to jelo 300 se spotřebou litr a půl a stálo to 50 000,-.
- Je to cokoliv z Indie nebo Číny? Je to nahov*o.
- Je to něco nového? To je nanic - my jsme konzervy a nechceme to.
- Jediná správná Jawa je ta, co se vyráběla před 50 lety, protože ta byla přece technicky a designově na vrcholu celého světa (než to komouši a pak EU poslali k šípku to ví každej).
- Asi jsem ještě na něco zapomněl.
Ještě bych rád dodal, že když se to samé prodává v Indii za 50 000,- - tak nikomu nikdo nebrání si to tam zajet koupit a dovézt to sem.
Prostě diskuze o Jawě = záruka kvality
3 reakce
Nový lak = nový model?
1 reakce
Dobrý dobrý, tak ale už něco na srovnání. Měřítka, toť léčivá Kysibelka!
1 reakce
Těším se na nějakej srovnávák JAWA, RE, Triumph. Nějakej nízkokubík si rád pořídím.
Diskuze stejná jako vždy pod články a testy, kde figuruje Jawa. Pláč a žalozpěvy. Pobavilo.
4 reakce
V te modre je to pekne. Ale realne bych za to dal max 70 tis.
Za 150 to nikdo zdravy nekoupi.
2 reakce
Oproti nové Yamaze XSR 900 je tohle "superdyzajnofka"
3 reakce
Nejlepší na článku o nějakém Jawa počinu je vždycky diskuse. Těšil jsem se na ní a nezklamala
1 reakce
Který blázen si tohle koupí? Úplně obyčejná, technicky nezajímavá a drahá motorka. Dobře, u kejvačky a péráka se hrálo na nostalgii, ale tady nic takového není. To je prostě tuctpvá motorka na úrovni čínských moto kolem ceny 100 tis.
Už tu zase článek je
O té Jawě z Indie
Cenu tady řeší
Nejen pěší s pleší
1 reakce
Hezke to je coz o to, ale cena neni moc konkurenceschopna. Tedy alespon mne se to tak jevi.
Design to má opravdu pěkný
Mě se to v té modré barvě líbí víc jak ta červená cl 300
Je to skutečně takový víc svěží.Jsi tam odkaz kejvy zůstává
Jen si říkám proč to furt fotěj s tou přední tabulkou na indickou espézetku? Vždyť jim to kazí vzhled...
jinak je to zajímavost a zpestření trhu-Že někdo v designu našich kejvaček dělá nový motorky – to je pozoruhodný, a i to je samo o sobě úspěch.
4 reakce
Třeba si to někdo koupí. Mě by se víc líbil pérák v provedení kývačky - červený s chromy.
A ještě víc vzduchem chlazený jednobuch 650 s motorem z Dominátora, co si z Číny vozí Mash. Je to prakticky stejná motorka jako Jawa 350 OHC, akorát má hezčí svody a vyšší výkon.
2 reakce
takhle na fotce jsou ty indický Jawy pěkný, ale když to zkoumáte detailněji, je to docela bída, sváry, rozpatlaná barva, otřepy plastů, mizerná povrchová úprava, nezalakované polepy, za jízdy se na tom všechno chvěje, jak kdyby to mělo upadnout, nehledě na problémy elektroinstalace, které popisují majitelé... A vše to k tomu korunuje absolutně přestřelená cena... Druhojakostní "no name" malorážka(s nálepkou Jawa) za cenu kvalitního japonce střední třídy...
8 reakcí
Moc pěkná, ale myslím, že by to chtělo rozšířit nabídku barev.
Když už je někdo ochotný koupit takovou motorku (vysoká cena/nižší kvalita), tak jen kvůli stylu. Takže barva je dost důležitý parametr.
Podívejte se na takový Royal Enfield. Kolik nabízí barevných kombinací. A celkově má výborně zmáknutý marketing se zaměřením právě na styl.
Prostě co se týče (retro vzhledu) je to opravdu moc hezká mašina.
Indům se daří,at si říká kdo chce co chce
No, ja videl v Trebici ten model Perak. Kdyz pominu cenu...je to fakt pekna motorka. Ale jak tu nekdo psal, je to retro se vsim vsudy, vcetne vykonu. Bohuzel, ale cesty Retro nejsou. Ty kone stacily na bezpecnou jizdu v provozu, kde dalsi ucasnici provozu byla Skoda 100 a podobne dynamicke vozy. Dneska povazuju za bezpecne minimum 35KW. Sam jsem mel RE 500. Nezkutecne charizma, ale jak se clovek dostal na silnici prvni tridy, tak to bylo o zivot. Mozna jako druhou moto do baraku pro movitejsi fanousky znacky?
1 reakce
Cena 60000,- za nejdražší model v Indii je odpovídající,jenže to bychom nesměli žít v daleko nejdražší a nejpodvodnější zemi světa.
3 reakce
Uz jsem psal jinde, ale to je presne odpoved na otazku, proc se to nedela u nas. Puvodni Jawy byly nadcasove, ale prece jen, tehdy se na motorkach jezdilo spise do prace a na ryby, ne kvuli blbnuti ve volnem case. A na blbnuti to chce resit aspon trochu tuhost ramu, nizkou hmotnost, ucinne brzdy a vykonny motor a bohuzel i EU homologaci a to si ti Indi (lepe receno Mahindra koncern) umi dobre osefovat :) Ne, ze by byla Indie chytrejsi nebo lepe technologicky vybavena, ale vyrobit 15.000 jawek rocne a hlavne je prodat a vydelat na tom muze jen velky koncern se zmaknutou vyrobou, marketingem a distribuci, pricemz posledni dve oblasti jsou nase Achillova pata. A vyvoj a vyrobu v Evrope by u podobneho stroje nikdo nezaplatil, to je smutna realita. I kdyz Cesi na tom ulitavaji a prodala se tu.. nevim .. tisicovka. Myslim globalne uz ma Mahindra Classic Legends poptavku po 100.000 strojich v prubehu nasledujicich 3 let, to neni jen Jawa, ale i BSA a cesky trh je pro ne vicemene jen takova ulitba puvodnim majitelum znacky Jawa. V Indii se na Jawu ceka 4 mesice, takze budme radi, ze nam nejakou tu stovecku vyclenili.
1 reakce
Jediná “velká” Jawa, která se mi kdy líbila, byl Californian. Tohle mi přijde zvlášť jako paskvil, nejvíc v té matné khaki. A docela mne rozesmála ta limitovaná edice. Odhaduji, že budou rádi když ji vyprodají.
Pekne pekne, jinak pokdu byste chteli videt vsecky barvy, tak zde:
https://www.bikewale.com/jawa-bikes/42/colours/lumos-lime-matte/
Osobne si myslim, ze importer vybral dobre,
puvodni model 42 s litymi koly vypadal tak nejak.... nestylove.
Podle me tomu lita kola nesedi a asi by se to tu ani moc nepordavalo.
1 reakce
Skvělé, škoda že se na ni neposkládám.
Jinak už velmi dlouho nebyl článek o tajemném litru z týnecké fabriky.
1 reakce
Jako je to pěkný
, malé a slabé......spíš mi vadí že jsou malé.......Mám přes dva metry a je vidět že se na to nehodím. Nemluvě o tom že sem težký a tak by i výkon chyběl
.
1 reakce