Eicma: Kawasaki
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 8.11.2011 | Zobrazeno: 18 149x
Na další slavnostní odhalování nových produktů pozvala návštěvníky výstavy Kawasaki. Vesměs se očekávalo jen fyzické potvrzení již dříve oznámených novinek, z nichž hlavním tahákem příštího roku bude bezesporu hypersport ZZR1400. O pořádný rozruch se tím pádem postaral nový Versys.
Kapitoly článku
Vyznavačům dobrodružného cestování se díky nové Kawasaki rozšiřuje výběr o další model s litrovým motorem. Nový Versys 1000 se od davu odlišuje především konfigurací motoru: předchozí spekulace se potvrdily a hybnou silou se stal řadový čtyřválec o objemu 1 043 ccm, používaný také v Z1000SX.
Pro cestovní účely se snížila hodnota nejvyššího výkonu na 118 koní v 9 000 otáčkách, krouticí moment ztratil na svém maximu podstatně méně, a dosahuje solidní hodnoty 102 Nm při 7 700 ot. za min.
Podvozek stojí na zbrusu novém hliníkovém rámu, a přes všechny nerovnosti se hravě přenese jako díky odpružení, hodnému správného cestovního stroje pro každou příležitost. Přední převrácená vidlice o průměru 43 mm disponuje zdvihem 150 mm, stejně jako zadní centrální tlumič. Obě tlumící jednotky poskytují veškeré možnosti nastavení, a společně se zadní pneumatikou o rozměru 180/55 nasvědčují, že nový Versys 1000 je stvořen k jízdě po asfaltovém povrchu. S pohotovostní hmotností 239 kg to stejně na žádné divočení v terénu nebude.
Zato na dálkové expedice po zpevněném povrchu je nový Versys připraven dokonale. Rovnou z prodejny můžete odjet na verzi Grand Tourer, vybavené sadou kufrů, kryty rukojetí a dalšími praktickými doplňky na cestu.
Kromě největšího překvapení se u Kawasaki ukázala světu nová ZZR1400, o níž jsme již informovali před měsícem, dále obě modernizované verze modelu ER6 .
Pro cestovní účely se snížila hodnota nejvyššího výkonu na 118 koní v 9 000 otáčkách, krouticí moment ztratil na svém maximu podstatně méně, a dosahuje solidní hodnoty 102 Nm při 7 700 ot. za min.
Podvozek stojí na zbrusu novém hliníkovém rámu, a přes všechny nerovnosti se hravě přenese jako díky odpružení, hodnému správného cestovního stroje pro každou příležitost. Přední převrácená vidlice o průměru 43 mm disponuje zdvihem 150 mm, stejně jako zadní centrální tlumič. Obě tlumící jednotky poskytují veškeré možnosti nastavení, a společně se zadní pneumatikou o rozměru 180/55 nasvědčují, že nový Versys 1000 je stvořen k jízdě po asfaltovém povrchu. S pohotovostní hmotností 239 kg to stejně na žádné divočení v terénu nebude.
Zato na dálkové expedice po zpevněném povrchu je nový Versys připraven dokonale. Rovnou z prodejny můžete odjet na verzi Grand Tourer, vybavené sadou kufrů, kryty rukojetí a dalšími praktickými doplňky na cestu.
Video
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Kromě největšího překvapení se u Kawasaki ukázala světu nová ZZR1400, o níž jsme již informovali před měsícem, dále obě modernizované verze modelu ER6 .
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz