Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tak to by mě zajímalo, jak to řadí při "středně" rychlý akceleraci z 1 na 2 bez spojky. Většina quickshifterů tohle moc plynule neumí. Snad to redakce brzo vyzkouší.
Ten váleček s drážkovanou hřídelí je elektromotor s pastorkem vytvořeným přímo na hřídeli a pohání klasický řadící váleček s vidličkami (odvrtané ozubené kolo je součástí řadícího válečku.)
Je švanda, že vždycky, když se objeví na motorkách podobná fičura, tak se pod články objevují čím dál obsáhlejší komenty s domněnkami, jak to funguje či nefunguje...
Ale taková je doba, udělat věci složitější, aby se na tom přiživilo více kusů...
Zlatá šaltpáka a spojková páčka... Funguje přes sedmdesát let a stále dobře...
" ... řazení ovládá řídicí jednotka motoru i samostatná na řazení, přičemž již zmiňovaný elektromechanický aktuátor (tohle slovo se nám v redakci velice zalíbilo) ... "
Kluci, co vás na tom tak zaujalo? Tam, kde je použito elektronické řízení, řídící jednotka "kouká" na spínače a snímače (čidla, senzory) a ovládání provádí pomocí "actuatorů" (aktorů, akčních členů).
Jako naprostou provokaci na motorkářských stránkách si dovoluji vložit schéma řízení naftového motoru s rotačním vstřikovacím čerpadlem VW 1,9 TDI 66 kW.
No to slovo aktuátor se nám líbí Jinak mě zaujalo především to, KDE ten akční člen je. A vejrám, jak je ta rotačka na Ovci složitá. Já měl na T4 2,4d jediný elektronický prvek u rotačního čerpadla, a tím bylo vypínání přívodu nafty
K167: Jo, to jsem si taky říkal, že tam bude ta záležitost se čtyřmi vteřinami. Kickdown po prudkém otevření plynu je samozřejmě taky varianta, nicméně ve vypjatějších chvílích je fakt lepší, když už ten kvalt máš nachystaný. Docela jsem fakt zvědavý, jestli to "podřazení prudkým zaklapnutím" bude hovadina, nebo naopak prvek, u kterého si budeme říkat, proč se to nepoužívá už dávno.
Jsem zvědav na dvě věci: jak to bude fungovat v terénu - tam bych motorku bez spojky nechtěl, a za druhé, kolik si to objedná majitelů. U Hondy se nedivím, Honda boys moc neumí řadit
Tak to by mě zajímalo, jak to řadí při "středně" rychlý akceleraci z 1 na 2 bez spojky. Většina quickshifterů tohle moc plynule neumí. Snad to redakce brzo vyzkouší.
3 reakce
Ten váleček s drážkovanou hřídelí je elektromotor s pastorkem vytvořeným přímo na hřídeli a pohání klasický řadící váleček s vidličkami (odvrtané ozubené kolo je součástí řadícího válečku.)
Já jsem z toho nepochopil, jestli to bude mít i možnost ovládat spojku manuálně páčkou.
A jestli ne, tak proč ne?
2 reakce
Je švanda, že vždycky, když se objeví na motorkách podobná fičura, tak se pod články objevují čím dál obsáhlejší komenty s domněnkami, jak to funguje či nefunguje...
Ale taková je doba, udělat věci složitější, aby se na tom přiživilo více kusů...
Zlatá šaltpáka a spojková páčka... Funguje přes sedmdesát let a stále dobře...
hlavne poskladani prevodu ala GP je super
Jj, vývoj nezastavíš. Jsou ty stroje stále dokonalejší a vychovávají z lidí stále větší blbce.
1 reakce
" ... řazení ovládá řídicí jednotka motoru i samostatná na řazení, přičemž již zmiňovaný elektromechanický aktuátor (tohle slovo se nám v redakci velice zalíbilo) ... "
Kluci, co vás na tom tak zaujalo? Tam, kde je použito elektronické řízení, řídící jednotka "kouká" na spínače a snímače (čidla, senzory) a ovládání provádí pomocí "actuatorů" (aktorů, akčních členů).
Jako naprostou provokaci na motorkářských stránkách si dovoluji vložit schéma řízení naftového motoru s rotačním vstřikovacím čerpadlem VW 1,9 TDI 66 kW.
Snímače, spínače jsou vlevo, akční členy vpravo.
2 reakce
No to slovo aktuátor se nám líbí Jinak mě zaujalo především to, KDE ten akční člen je. A vejrám, jak je ta rotačka na Ovci složitá. Já měl na T4 2,4d jediný elektronický prvek u rotačního čerpadla, a tím bylo vypínání přívodu nafty
Mě by zajímala situace v praxi, kdy si před předjížděním chci podřadit tím, že zaklapnu prudce plyn
Každopádně, já nejsem cílovka na tyhle hovadiny, takže je mi to vlastně fuk.
6 reakcí
K167: Jo, to jsem si taky říkal, že tam bude ta záležitost se čtyřmi vteřinami. Kickdown po prudkém otevření plynu je samozřejmě taky varianta, nicméně ve vypjatějších chvílích je fakt lepší, když už ten kvalt máš nachystaný. Docela jsem fakt zvědavý, jestli to "podřazení prudkým zaklapnutím" bude hovadina, nebo naopak prvek, u kterého si budeme říkat, proč se to nepoužívá už dávno.
Jsem zvědav na dvě věci: jak to bude fungovat v terénu - tam bych motorku bez spojky nechtěl, a za druhé, kolik si to objedná majitelů. U Hondy se nedivím, Honda boys moc neumí řadit