motopoint_unor_shad




Brixton konečně začne prodávat extravagantní Storr, Malaguti přidává čtyři skútry

Značky Brixton a Malaguti pojí stejný majitel, kterým je rakouská společnost KSR Group. Na milánském veletrhu EICMA měly obě marky společnou expozici, na níž nechyběly zajímavé novinky.

Kapitoly článku

Brixton Crossfire 500 Storr

Tuhle motorku už známe! A viděli jsme ji dokonce už před dvěma lety, kdy ji Brixton na svém stánku ukázal jako koncept. Od té doby měla KSR nějaké finanční trable, z kterých se ale snad už vylízala, a teď už jsme se koukali na Storr v sériové verzi. A dlužno říci, že se od toho konceptu příliš neliší, vlastně nejvíce barvou – hráškovou zelenou vystřídala tmavá khaki, doplněná aspoň o dvojbarevné sedlo s hnědým vrškem, druhou barvou bude jak jinak než černá. Za nás obrovská škoda, že Brixton ten svérázný design od rakouského studia R!de nepodpoří právě nějakou avantgardní barvou, aby pořádně vynikl. Představte si ho třeba v sytě růžové! Takhle je to takové „mám zajímavou motorku, ale vlastně se stydím a nechci moc vyčnívat z řady“. Černá, pche…

Pro ty, kdo se neodvažují čůrat proti větru, přitom Brixton má řadu Crossfire 500, neo-retro naháče a scramblery. A do té patří právě i Storr, který značnou část hardwaru sdílí s Crossfirem 500 XC. V trubkovém rámu najdete řadový dvouválec od Gaokinu s objemem 486 cm3, jenž disponuje výkonem 35 kW/48 koní při 8500 otáčkách a točivým momentem 43 Nm při 6750 otáčkách. Ale to je stejné pro všechny půllitrové Crossfiry, od nichž se XC liší podvozkem a to stejné platí i pro Storr. Vpředu pěkná nastavitelná USD vidlice, vzadu ještě hezčí trubková kyvka s centrálním odpružením, jenom je škoda, že u Storru výrobce neříká zdvihy odpružení, neboť sice v kolonce „výška sedla“ vidíte stejných 839 mm, ale jednoduchým porovnáním bočních studiových fotografií zjistíte, že u Storru je prostě motor, chráněný pěkným kovovým krytem, o dost výš. XC má zdvihy 150 a 130 mm, takže Storr by mohl nabídnout třeba kolem 170 mm, čemuž by odpovídal konec kluzáků přední vidle vzhledem k přednímu kolu. Obutí mají oba modely úplně stejné, na vyplétaných bezdušových ráfcích o průměru 19“ vpředu a 17“ vzadu najdete špuntovky o rozměru 110/80 a 150/60. Předek je cajk, bohužel ten zadek není překlep, z nějakého nepochopitelného důvodu sem Brixton cpe nízký profil. Zůstává silná brzdová soustava s dvojicí předních 320mm kotoučů, doplněných o čtyřpístkové třmeny, a jedním zadním 240mm diskem, u něhož si můžete vypnout funkci ABS. Ty velké brzdy se určitě budou hodit, proti XC totiž Storr nabral 14 kg, váží 209 kg, nicméně něco málo jde na vrub větší nádrži, do níž dostanete 16 litrů paliva. A něco bude vážit i bohatší výbava, jako již zmiňovaný kryt motoru, padací rámy, mohutný zadní nosič přecházející opticky v podsedlový rám, kryty rukojetí nebo ta nepřehlédnutelná kapotáž, v níž najdeme i standardně montované mlhovky.

Malaguti Madison 300

Značka Malaguti oprášila slavné jméno Madison už v uplynulých letech, ovšem namísto velkého kapotovaného skútru se pod ním ukrývá osminková městská štika postavená jako přímý konkurent Hondy PCX. Kompaktní rozměry, středně velká kola 14“, nízké plexi, pohodový posez s možností natáhnout si nohy, slušný úložný prostor pod sedlem… Ovšem zatímco Hondu si můžete pořídit výhradně jako stopětadvacítku, Malaguti nyní do Madisona nacpe tříkilo! A bude to asi fofr, protože agregát 278 cm3 ze sebe dostane 18 kW/24,5 koně a 24,5 newtonmetrů! To pak vůbec nebude vadit, že Madison přibral třicet kilo a na váze ukáže 177 kg, stejně jako že dozadu putovalo o palec menší kolo, ovšem s širší pneumatikou 130/70-13. Tohle bude asi ukrutná městská zbraň.

Malaguti Spidermax 300

Další slavné jméno z historie a opět uchopené úplně jinak, než tomu bylo kdysi. Ačkoli tady už ten rozdíl mezi původními opulentně velkými maxiskútry a současným modelem není tak dramatický, neboť nový Spidermax je svým způsobem taky maxík. Ale takový hodně střízlivý. Malaguti říká, že se nachází mezi adventure skútrem a cestovním GT. A skutečně, když se na něj podíváte, je to takový sportovec. Však má také motor, stejný 278kubíkový jednoválec, naladěný na ještě lepší parametry než u Madisonu! Konkrétně se bavíme o 19,4 kW/26,4 k a 25,7 Nm při stejném hmotnosti 177 kg. Kola jsou o palec větší než na Madisonu a stejně tak větší je displej. Zatímco Madison si musí vystačit s úzkým širokým elcédéčkem, Spidermax přichází s obrovským 7“ téeftéčkem.

Malaguti ADVentura 125

Pojďme na stopětadvacítky. Jak jsme se u Spidermaxu dotkli dobrodružných skútrů, tak tohle je úplně typický zástupce této kategorie. Ovšem pozor, ADVentura má být úplně prvním ADV skútrem na 16“ kolech a je fakt, že my o žádném jiném nevíme. Tedy takhle, vzadu je čtrnáctka, ale vepředu opravdu 16“ je. Sedlo přitom zůstává ve velice příznivých 790 mm, takže bychom asi nepočítali s žádnými mega zdvihy odpružení, to dobrodružství zde bude asi hlavně o designu s trubkovými řídítky a nastavitelným malým plexi, za nímž najdete totožný obrovský 7“ TFT displej jako na Spidermaxu. Jako pohon tady slouží kapalinou chlazená osminka s parametry 8,3 kW/11,3 koně a 11,2 Nm, což je samozřejmě o dost méně než u třístovek, ale zase musí hýbat se strojem o dost nižší hmotnosti (150 kg) a vystačit by si měla průměrně s 2,5 litry benzínu na sto kilometrů, tedy téměř o litr méně než oba větší modely.

Malaguti Crosser CR1 125

A máme tu další, teď již poslední novinku používající kdysi slavné jméno v trochu jiných souvislostech. Aktuální Crosser rozhodně nemá namířeno do terénu, nýbrž do víru velkoměst, kde by měl excelovat svými kompaktními rozměry (neměří ani dva metry), nízkou hmotností 125 kg, 14“ obutím a relativně silným motorem – 8,9 kW a 11,7 Nm je více, než co nabídne ADVentura. Crosseru dokonce bude stačit ke štěstí ještě o dvě deci benzínu na sto méně. Žádné velké vychytávky tady nehledejte, stačit musí LED světla, USB zásuvka a obyčejný LCD displej a i pohled do kokpitu jako takového naznačuje, že tady se bude hrát hlavně na cenu, na druhou stranu svým zajímavým designem Crosser ukazuje, že i levný skútr může mít styl.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist