Moto Morini Seiemmezzo bude ve dvou verzích, X-Cape jde do prodeje
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Vláďa Novotný | Foto: Moto Morini | Zveřejněno: 26.11.2021 | Zobrazeno: 13 086x
Na veletrhu Eicma na podzim roku 2019 značka Moto Morini představila dva koncepty motocyklů střední třídy s řadovou šestsetpadesátkou, adventuru X-Cape a naháče Seiemmezzo. První jmenovaný už se dá koupit, toho druhého letos Italové na stejném místě před dvěma týdny prezentovali ve dvou verzích jako připravenou sériovku.
Kapitoly článku
Na začátek malé připomenutí, jak na tom dneska značka Moto Morini je. Stále sídlí v Itálii, konkrétně v Trivolziu, ale před třemi lety měla hodně namále. Zachránila ji čínská značka Zhongneng Vehicle Group, která patří panu Chenu Huanengovi, přičemž ten nám tehdy v exkluzivním rozhovoru řekl, že počítá vedle motocyklů s agregáty V2 také s novou řadou strojů vybavených řadovými dvouválci s objemem motoru 500-800 cm3. Když mluvil o tom, že první prototypy budou k vidění na veletrhu EICMA 2019, moc jsme tomu nevěřili, ale nakonec tam opravdu dvě motorky stály. Že tak úplně nevyšel prodej od půlky loňského roku, to se dá v aktuálních podmínkách pochopit. Důležitější je, že ty prototypy nebyly nějaké plácnutí do tmy a sériovky se od nich liší jenom v detailech. A hlavně X-Cape se už reálně prodává a Seiemmezzo by mělo dorazit v druhé půlce příštího roku.
X-Cape
Popisovat tuhle novinku ze segmentu Adventure dlouze nebudeme, detailní představení jsme přinesli na počátku minulého měsíce, kdy se začala prodávat také v České republice. Unikátní design nezapře, že jej dělali v Itálii, k tomu je tady pěkná podvozková výbava, TFT displej s konektivitou a cenovka pod hranicí 200 tisíc korun. Jako pohonná jednotka zde slouží řadový dvouválec o objemu 649 cm3 a jen totální naivka by si mohl myslet, že tenhle agregát během té kratičké doby vyvinuli Italové (nebo Číňané, to je jedno) sami. Ne, tohle je dvouválec, jenž kdysi vymysleli v Kawasaki, kde jim dodnes běhá v mnoha modelech, a později překreslili u značky CFMOTO, od níž Moto Morini tyto motory nakupuje. Ať je bere kdekoli, X-Cape bude pro Moto Morini hodně důležitý model, tak si dejte i video, jak ho náš Vláďa viděl na veletrhu v Miláně. A omluvte prosím nedostatky ve kvalitě zvuku.
VIDEO: Moto Morini X-Cape
Omluvte prosím nedostatky ve kvalitě zvuku.
Seiemmezzo
A tohle je ta hlavní novinka, na niž si ještě půl roku počkáme. Jméno vypadá šíleně, ale jakmile si ho jednou, dvakrát přečtete nahlas, zjistíte, že to je docela melodické. A kdo je trochu lingvista, pozná, že to je prostě italský výraz pro "šest a půl". Také na bočních panelech najdeme nápisy 6 1/2 a sama značka tento model někdy prezentuje slovy, někdy číslicemi. Ale to jsme věděli už před dvěma lety. Ovšem stroj, který stál na stánku Moto Morini letos, nebyl stejný jako tenkrát. Hlavně nebyl jeden, ale dva.
Model Seiemmezzo se totiž bude vyrábět ve dvou verzích: STR a SCR. Strada a Scrambler, bychom to viděli. Prostě naháč a scrambler. Použitá technika je naprosto identická, liší se jenom vnější vzhled, a to docela výrazně. Scrambler má štítek nad předním LED světlem, pod nímž najdete přední část blatníčku, kulatá zrcátka, větší kryty motoru, hnědé prošívané sedlo a pod ním úplně jiný plast vzadu přecházející opět do malého blatníku. Jo a vyplétané bezdušové ráfky. Naháč působí opticky takovým lehoučkým sportovním dojmem, přitom oba modely ukáží na váze shodně kolem 200 kg bez náplní.
Po technické stránce jsou modely Seiemmezzo hodně podobné adventuře X-Cape. Ale nikoli stejné, takže nastavitelné odpružení sice dodala i tady Kayaba, ale přední vidlice má trubky o průměru 43 mm, a i když zdvihy neznáme, od pohledu je evidentní, že na "šestapůlkách" budou nižší. Brzdy Brembo už jsou identické, vpředu s dvojicí 298mm kotoučů a dvoupístkovými třmeny, ABS dodala firma Bosch a je vypínatelné. Naopak ráfky jsou úplně jiné, Seiemmezza jezdí na průměrech 18"/17" a s klasickými scramblerovskými Pirellkami MT60 RS o šířkách 120 a 160 mm.
Dvouválcová šestsetpadesátka má o fous horší hodnoty než v modelu X-Cape, konkrétně 60 koní a 54 newtonmetrů, nicméně jedna věc jsou papírové hodnoty a druhá, jak motor působí při jízdě. A to ještě nevíme. Každopádně pro tenhle druh motocyklů je zajímavější spíše příjemný průběh než maximální hodnoty. Pro zákazníky možná bude důležitější, že svůj zrak po celou dobu jízdy upírají na pěkný 5" TFT displej, přičemž tlačítky nalevo na podsvětlených ovladačích mohou přes modrozubé připojení ovládat hovory nebo muziku ze svého mobilního telefonu.
Informace o redaktorovi
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.