Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Fildaaa: No myslím, že litr s 25kW v TP je dost bijící do očí myslím že v dnešní doběnení problém si vše zjistit zvlášt když maj ve voze možnost intranetu... a ve velkém TP máš uvedený výkon a v poznámkách snížený výkon tuším-li správně.
Za chvíli přijdou i na to,že ten stejnej kluk v 18-ti letech si raději koupí auto s 300 koňma a vyprdne se na slaboučkou motorku.
Pak vymyslí omezení výkonu i u aut.
Zdravim, je to ale bordel v tomhle státě , mám nový řidíčák, který jsem dělal před 3 měsíci, koupil jsem Kawu ER 6N s výkonem 53 KW a nechal seškrtit na 25 KW, takže je to o více jak o polovinu, takže to nemohu řídit jo? Jinak všem hodně najetých km Díky
Zdarec poraďte někdo prosím chci se zeptat kdybych měl Yamaha XJ 600 S Diversion která má 57 KW a byla by uzavřena na 25 KW tak zda bych to mohl řídit s řidičákem A2 po datu 19.1.2013 tedy s touto novou vyhláškou dík moc
Prosím vás, uvádím příklad.. Ducati Monster 900 který má cca 53 KW otevřený, když ho seženu s papírama, kde je nasáno 25KW tak už to je to víc jak o polovinu tak to nemusím řešit ne?
Je to blbý protože když jsem v létě koupil toho Ninju přejmenovánýho na ELiminator 250 tak jsem byl díky 25 Kw v šachu, zatímco dnešní nová serie řidičů nasedne rovnou na Dragstar, Zephyra a ostatní motorky co bych očima snědl. Takže teď jestli po tomhle mi nenapíšou 25 KW u motorky co má 30 Kw tak už vážně zmatenej. (BMW R65)
Tak co se týče A2/A s omezením.Musím říct že to je na palicu.A s omezením (25kw) mám rok (ale vlastní moto ne :D ) a abych si mohl pořídit stroj do 35kw tak bych musel dělat znova papíry s omezením?Jediný co se změnilo je označení a výše maximálního povoleného výkonu pro dannou kategorii.To je trošku proti logice,ikdyž se tomu nedivim v tymhle státě.
Ještě to tady nikdo neřešil, ale hodně důležitá věc je co to vlastně je "OMEZENÝ VÝKON MOTOCYKLU" dle zákona! To je ten motocykl, který má ve velkém TP napsaný jak původní výkon, tak výkon po omezení. Motocykl který má ve velkém TP jen jeden výkon např 25kw a o původním výkonu tam není nic, se bere jako motocykl s výkonem 25kw a hotovo. Proto si můžete koupit např novou ZX-6R a můžete ji řídit s A2 nebo s Ao protože má v TP jen 25kW.
hurrican: k příspěvku z 12.12. - to zatím nikdo neví, ani na ministerstvu dopravy. Mě by to taky zajímalo, protože provozuju autoškolu se zaměřením na motorky a zatím mi to nikdo odpovědně neřekl.
Zdravím, jsem dost zmatenej v 16 jsem si dělal normálně řidičák na 125, potom kvůli problémům až ve 20 jsem dodělával A1čku...takže pokud to chápu správně, abych nemusel čekat do 22 na A neomezenou, musím udělat řidičák do 19. ledna, že? Díky za odpověď
zákon je možná dobrej ale kdo nám dokáže zkušenosti z nižších kubatur tzv. pokud jsem si v 16 dělal A1, v 18 skupinu A2 a stále jezdil na 125ccm tak si můžu bez problému udělat ve 20 letech neomezenou a rovnou skočit ze 125 na litrovýho sporta, protože jsem si splnil vše jak vykládá zákoník (2 roky zkušenosti A2 a pak neomezenou A)
takže podle mě se nehodám stejně nezabrání a stále budou mladá kluci co sednou bez zkušenosti na sporta - ne sice v 18 ale až ve 20, což není praktick\ žádný rozdíl
hurrican: jo díky. A nevíte když je tam psané zůstává při starém tak asi nebudu moct řídit motorku z 35KW v TP v roce 2013? Že bych si ji nechal zaškrtit já. Teď mám do 25KW
4čmela4: Po nabytí účinnosti nového zákona v lednu 2013 ti asi na úřadě už motorku nezapíšou se zaškrcením na míň než polovinu původního výkonu. Musela by být zaškrcená a takto zapsána v TP ještě před účinností nového zákona.
Ahoj mám dotaz teď když mám A do 25KW a příští rok si budu chtít koupit novou mašinu podle této věty z vyhlášky (Pro ty, kteří už mají v kapse řidičák skupiny A s omezením 25 kW, zůstává všechno při starém. Stále mohou řídit motorku s papírovým výkonem do 25 kW bez ohledu na to, jestli původně měla dvojnásobný nebo pětinásobný výkon.). Takže když to dobře chápu tak si můžu koupit motorku která bude mít 75KW a můžu si ji nechat zaškrtit na 25KW, nebo už může být zaškrcená na 25KW. Děkuji za jakou koliv odpověď
Ale pozor některé změny v řidičácích začnou platit už od roku 2013. Přerozdělí se zejména podskupiny motocyklů, s řidičákem na auto nově budete moct jezdit i na skútru až do objemu 125 ccm, ale jen vybavené automotatickou převodovkou.
Novela vyhlášky o řidičských průkazech začne platit 19. ledna 2013. Dosavadní řidiči se nemusí obávat, jejich řidičská oprávnění se nezredukují, naopak budou moct řídit některá vozidla, která dříve nemohli.
Přehled změn ve skupinách motorových vozidel:
AM: Jsou do něj zařazená motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km v hodině.
A1: Do této skupiny jsou zařazeny lehké motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s objemem nepřevyšujícím 125 ccm. Patří sem i tříkolky o výkonu nejvýše 15 kW.
A2: Zde jsou zařazeny motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 35 kW.
A: Patří sem motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj a tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW.
B1: Zde nově najdete čtyřkolová motorová vozidla (s výjimkou AM), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží.
Mr.Dreamer: teď už jenom zjistit, jak si zákon vykládají pojištováci
JohnnyS08: poměr kw/kg samozřejmě z pohotovostní (provozní), je to hlavně kvůli např. ostřejším endurům na značkách. Kdybys měl 35kw enduro 100kg provozní a 250kg celkové, tak když to spočtou z celkové tak projde a to je nežádoucí (poměr 0.14). Choppery jsou těžké, ty projdou vždycky
Nesmyslný zákon, ale probíralo se to tady už mnohokrát..
Jsem rád, že se mě to vyhne, neumím si představit, že nebudu jezdit třeba 2 roky na mašině kvůli tomuto nesmyslu - protože ty motorky, co zůstávají na výběr, na to bych nesednul!
A dostáváme se ke srandovní otázce - kdy se omezí i auta?
sharkis (195.113.189.xxx) napsal 12.12.12 v 22:21:
gehenne_ins> mluvíš o něčem, o čem evidentně sám moc nevíš Zákon jasně říká, že se moto může seškrtit maximálně z dvojnásobného výkonu, tzn. pokud bude mít v TP 25kW, tak motorka musela mít v základu maximálně 50kW Znovu si to pořádně pročti anebo pohledej na fóru - Maty se na tohle ptal přímo na ministerstvu, takže toto, co zde prezentuju, je jejich oficiální stanovisko
___________
To je hezké, já se oproti tomu radši ptal na PČR a tam si to vykládají jako seškrcená z maximálně 70kW. Dokonce už i Maty uznal, že u PČR je ten výklad takový. MDČR má sice jiný výklad, ale ty vás na silnici kontrolovat nebudou a jejich soudní znalci nebudou váš stroj ohledávávat...
Alamo: já si naopak myslím, že je to poměrně dost rozumné rozdělení Když pomineme ne zcela jasný výklad zákona, tak je konečně zohledněna praxe na motorkách s menším výkonem a přestup na větší mašiny se stává plynulejší a logičtější než byl doposud A proč je tolik skupin? Copak jsi mohl v té době, kdy jsi udělal v 17 papíry na velkou motorku sedlat mašiny typu R1? Ne - max nějakou "třiapůlu" - rozdělení na kategorie je jen odrazem technického vývoje...
By mě zajímalo, jak policajti zjistěj z kolika kW je motorka seškrcená, hlavně když v TP bude maximálně 35 nebo ne? Litry s 25 kW v TP jen tak nezmizej ;)
Díky bohu, že nejsem otrokem dnešní doby. V 15ti na fichtla a od 17ti na všechno ostatní. Když to tady tak čtu, tak si říkám "kam jsme to jenom dopracovali"
Fildaaa: No myslím, že litr s 25kW v TP je dost bijící do očí
myslím že v dnešní doběnení problém si vše zjistit zvlášt když maj ve voze možnost intranetu... a ve velkém TP máš uvedený výkon a v poznámkách snížený výkon tuším-li správně.
Za chvíli přijdou i na to,že ten stejnej kluk v 18-ti letech si raději koupí auto s 300 koňma a vyprdne se na slaboučkou motorku.
Pak vymyslí omezení výkonu i u aut.
maj v tom bordel :) ale jsem za to rád ... ve 20 mam pěkně neomezený řidičák
Zdravim, je to ale bordel v tomhle státě
, mám nový řidíčák, který jsem dělal před 3 měsíci, koupil jsem Kawu ER 6N s výkonem 53 KW a nechal seškrtit na 25 KW, takže je to o více jak o polovinu, takže to nemohu řídit jo?
Jinak všem hodně najetých km
Díky
Zdarec poraďte někdo prosím
chci se zeptat kdybych měl Yamaha XJ 600 S Diversion která má 57 KW a byla by uzavřena na 25 KW tak zda bych to mohl řídit s řidičákem A2 po datu 19.1.2013 tedy s touto novou vyhláškou dík moc
monster 796 - 64 kw..
Triumph Street Triple r.v. 2010 má 78kW
Prosím vás, uvádím příklad.. Ducati Monster 900 který má cca 53 KW otevřený, když ho seženu s papírama, kde je nasáno 25KW tak už to je to víc jak o polovinu tak to nemusím řešit ne?
co když má některý XT 660 výkon 35,3kw ? Nevíte jak se to bude řešit ??
ZX-6R Ninja s konstrukčním výkonem 25kw?
ukaž.
Je to blbý protože když jsem v létě koupil toho Ninju přejmenovánýho na ELiminator 250 tak jsem byl díky 25 Kw v šachu, zatímco dnešní nová serie řidičů nasedne rovnou na Dragstar, Zephyra a ostatní motorky co bych očima snědl. Takže teď jestli po tomhle mi nenapíšou 25 KW u motorky co má 30 Kw tak už vážně zmatenej. (BMW R65)
Tak co se týče A2/A s omezením.Musím říct že to je na palicu.A s omezením (25kw) mám rok (ale vlastní moto ne :D ) a abych si mohl pořídit stroj do 35kw tak bych musel dělat znova papíry s omezením?Jediný co se změnilo je označení a výše maximálního povoleného výkonu pro dannou kategorii.To je trošku proti logice,ikdyž se tomu nedivim v tymhle státě.
Já jsem tak ráda, že jsem ten řidičák ještě stihla :D
A co takové SVčko 650?
Ještě to tady nikdo neřešil, ale hodně důležitá věc je co to vlastně je "OMEZENÝ VÝKON MOTOCYKLU" dle zákona! To je ten motocykl, který má ve velkém TP napsaný jak původní výkon, tak výkon po omezení. Motocykl který má ve velkém TP jen jeden výkon např 25kw a o původním výkonu tam není nic, se bere jako motocykl s výkonem 25kw a hotovo. Proto si můžete koupit např novou ZX-6R a můžete ji řídit s A2 nebo s Ao protože má v TP jen 25kW.
hurrican: k příspěvku z 12.12. - to zatím nikdo neví, ani na ministerstvu dopravy. Mě by to taky zajímalo, protože provozuju autoškolu se zaměřením na motorky a zatím mi to nikdo odpovědně neřekl.
Zdravím, jsem dost zmatenej
v 16 jsem si dělal normálně řidičák na 125, potom kvůli problémům až ve 20 jsem dodělával A1čku...takže pokud to chápu správně, abych nemusel čekat do 22 na A neomezenou, musím udělat řidičák do 19. ledna, že? Díky za odpověď
zákon je možná dobrej ale kdo nám dokáže zkušenosti z nižších kubatur
tzv. pokud jsem si v 16 dělal A1, v 18 skupinu A2 a stále jezdil na 125ccm tak si můžu bez problému udělat ve 20 letech neomezenou a rovnou skočit ze 125 na litrovýho sporta, protože jsem si splnil vše jak vykládá zákoník (2 roky zkušenosti A2 a pak neomezenou A)
takže podle mě se nehodám stejně nezabrání a stále budou mladá kluci co sednou bez zkušenosti na sporta - ne sice v 18 ale až ve 20, což není praktick\ žádný rozdíl
hurrican: jo díky. A nevíte když je tam psané zůstává při starém tak asi nebudu moct řídit motorku z 35KW v TP v roce 2013? Že bych si ji nechal zaškrtit já. Teď mám do 25KW
4čmela4: Po nabytí účinnosti nového zákona v lednu 2013 ti asi na úřadě už motorku nezapíšou se zaškrcením na míň než polovinu původního výkonu. Musela by být zaškrcená a takto zapsána v TP ještě před účinností nového zákona.
Ahoj mám dotaz teď když mám A do 25KW a příští rok si budu chtít koupit novou mašinu podle této věty z vyhlášky (Pro ty, kteří už mají v kapse řidičák skupiny A s omezením 25 kW, zůstává všechno při starém. Stále mohou řídit motorku s papírovým výkonem do 25 kW bez ohledu na to, jestli původně měla dvojnásobný nebo pětinásobný výkon.). Takže když to dobře chápu tak si můžu koupit motorku která bude mít 75KW a můžu si ji nechat zaškrtit na 25KW, nebo už může být zaškrcená na 25KW. Děkuji za jakou koliv odpověď
Ale pozor některé změny v řidičácích začnou platit už od roku 2013. Přerozdělí se zejména podskupiny motocyklů, s řidičákem na auto nově budete moct jezdit i na skútru až do objemu 125 ccm, ale jen vybavené automotatickou převodovkou.
Novela vyhlášky o řidičských průkazech začne platit 19. ledna 2013. Dosavadní řidiči se nemusí obávat, jejich řidičská oprávnění se nezredukují, naopak budou moct řídit některá vozidla, která dříve nemohli.
Přehled změn ve skupinách motorových vozidel:
AM: Jsou do něj zařazená motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km v hodině.
A1: Do této skupiny jsou zařazeny lehké motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s objemem nepřevyšujícím 125 ccm. Patří sem i tříkolky o výkonu nejvýše 15 kW.
A2: Zde jsou zařazeny motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 35 kW.
A: Patří sem motocykly s postraním vozíkem nebo bez něj a tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW.
B1: Zde nově najdete čtyřkolová motorová vozidla (s výjimkou AM), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží.
Mr.Dreamer: teď už jenom zjistit, jak si zákon vykládají pojištováci
JohnnyS08: poměr kw/kg samozřejmě z pohotovostní (provozní), je to hlavně kvůli např. ostřejším endurům na značkách. Kdybys měl 35kw enduro 100kg provozní a 250kg celkové, tak když to spočtou z celkové tak projde a to je nežádoucí (poměr 0.14). Choppery jsou těžké, ty projdou vždycky
Kubík111: No já jsem s zrovna koupil yamahu dragstar 650, má to 29kw, takže to asi bude nutné...já jsem fanda chopperů, takže mi to ani moc nevadí :)
Mr.Dreamer: no vidíš to, a já už si naivně myslel, že se dá odpověď z ministerstva, kterému ten zákon přísluší, brát jako relevantní
Nesmyslný zákon, ale probíralo se to tady už mnohokrát..
Jsem rád, že se mě to vyhne, neumím si představit, že nebudu jezdit třeba 2 roky na mašině kvůli tomuto nesmyslu - protože ty motorky, co zůstávají na výběr, na to bych nesednul!
A dostáváme se ke srandovní otázce - kdy se omezí i auta?
sharkis
sharkis (195.113.189.xxx) napsal 12.12.12 v 22:21:
gehenne_ins> mluvíš o něčem, o čem evidentně sám moc nevíš Zákon jasně říká, že se moto může seškrtit maximálně z dvojnásobného výkonu, tzn. pokud bude mít v TP 25kW, tak motorka musela mít v základu maximálně 50kW Znovu si to pořádně pročti anebo pohledej na fóru - Maty se na tohle ptal přímo na ministerstvu, takže toto, co zde prezentuju, je jejich oficiální stanovisko
___________
To je hezké, já se oproti tomu radši ptal na PČR a tam si to vykládají jako seškrcená z maximálně 70kW. Dokonce už i Maty uznal, že u PČR je ten výklad takový. MDČR má sice jiný výklad, ale ty vás na silnici kontrolovat nebudou a jejich soudní znalci nebudou váš stroj ohledávávat...
Alamo: já si naopak myslím, že je to poměrně dost rozumné rozdělení
Když pomineme ne zcela jasný výklad zákona, tak je konečně zohledněna praxe na motorkách s menším výkonem a přestup na větší mašiny se stává plynulejší a logičtější než byl doposud
A proč je tolik skupin?
Copak jsi mohl v té době, kdy jsi udělal v 17 papíry na velkou motorku sedlat mašiny typu R1?
Ne - max nějakou "třiapůlu" - rozdělení na kategorie je jen odrazem technického vývoje...
By mě zajímalo, jak policajti zjistěj z kolika kW je motorka seškrcená, hlavně když v TP bude maximálně 35 nebo ne? Litry s 25 kW v TP jen tak nezmizej ;)
Díky bohu, že nejsem otrokem dnešní doby. V 15ti na fichtla a od 17ti na všechno ostatní. Když to tady tak čtu, tak si říkám "kam jsme to jenom dopracovali"