Royal Enfield Guerrilla 450 je nový roadster z Indie
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Royal Enfield | Zveřejněno: 17.7.2024 | Zobrazeno: 18 384x
Royal Enfield představil zbrusu nový model. Guerrilla 450 sdílí motor a technický základ s cestovním endurem Himalayan 450, stojí ale na malých silničních kolech a místo cestování míří na každodenní dojíždění, i na radovánky okolo komína.
Kapitoly článku
Z dosavadní modelové řady má Guerilla nejblíž Hunteru, působí ale moderněji a má i výrazně modernější techniku. Tak jako u aktuálního silnějšího Himalayanu 450 tvoří základ motorky trubkový páteřový rám, a v něm jako nosný prvek kapalinou chlazený jednoválec Sherpa o objemu 452 cm3. Relativně nový čtyřventil je mnohem výkonnější jednotkou než starší a menší vzduchem chlazené agregáty. Konkrétně nabídne rovných 40 koní v 8 000 otáčkách, a aby se to dobře pamatovalo tak i 40 Nm, které vrcholí v 5 500 otáčkách. Motor už má elektronický plyn a díky tomu i volitelné jízdní režimy – je ale poměrně jasné, který z dvojice „Eco“ a „Performance“ drtivá většina jezdců zvolí.
Na rozdíl od Himalayanu, nedělá si Guerilla terénní ambice, byť některými prvky decentně připomíná, že je vlastně naháčo-scrambler – ve všech tiskových materiálech se pak objevuje populární termín „roadster“. Na teleskopických vidlicích jsou třeba prďácké retro prachovky, nicméně zdvih je jenom 140 milimetrů. Zadní vyosený centrál má potom 150 milimetrů.
Kola jsou sedmnáctipalcová a Guerilla se chlubí přístupnou výškou sedla 780 milimetrů, stejně jako příjemnou pohotovostní hmotností 184 kilogramů. S ohledem na výkon a hmotnost jsou celkem dostačující i brzdy – vpředu jeden kotouč 310 milimetrů s dvoupístkovým brzdičem, vzadu 270 milimetrů s jednopístem. Do nádrže se vejde jenom skromných 11 litrů, na druhou stranu výrobce uvádí i skromnou tabulkovou spotřebu 3,39 litru na 100 kilometrů.
Celkově má Guerilla poměrně moderní tvary, Royal ale zdůrazňuje, že zde nejsou žádné nadbytečné plasty a serepetičky, a že jde v principu o jednoduchou a zábavnou motorku – což koneckonců spojuje všechny modely Royal Enfieldu. Opět je nutné pochválit výběr barev, který je vychytaný přesně tak, jak jsme u Royalu zvyklí. Z celkem pěti zbarvení je jenom jedno nudné, a sice jednolitá stříbrná Smoke Silver. Zbytek, tedy Brava Blue, Yellow Ribbon, Playa Black a Gold Dip zajímavě kombinují barevnou grafiku a ve třech případech dostanete i barevné ráfky.
V závislosti na zvolené barevné variantě dostanete také dvě různé přístrojovky. V základu je analogový rychloměr, kombinovaný se dvěma malými displeji – jeden přímo uprostřed rychloměru, jeden připlácnutý ze strany. V dražších variantách najdete celodigitální kulatý TFT displej, který nabídne konektivitu s mobilní a aplikací a lze na něm zobrazit velkou navigaci s mapou.
První motorky by do Česka měly dorazit už v srpnu, tedy příští měsíc, a cenově Guerilla startuje na částce 136 990 korun. Podle barevného provedení a displeje si potom můžete trochu připlatit, ale nejdražší varianta je pořád za 139 990. Spolu s motorkou půjde do prodeje taky halda příslušenství, sahající klasicky od větrných štítků, přes různá zrcátka, sedla, padáky, nosiče zavazadel a podobně.