Intermot: Yamaha MT-07 Moto Cage a XJR 1300 Racer
Text: Tomáš Mikšovský , Petr Poduška | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 30.9.2014 | Zobrazeno: 28 400x
Ještě před oficiálním zahájením výstavy Intermot se hlásíme z Kolína nad Rýnem, který se zde ve dvouletých intervalech koná už po šesté.
Kapitoly článku
Jako první na letošní Intermot přispěchala se svými novinkami japonská Yamaha, která dnes představila dvě parádní variace na téma XJR1300 a k tomu svůj aktuální prodejí hit MT-07 v provedení streetfighter.
Popravdě řečeno, moc jsme nevěřili tomu, že by se návrhy nejlepších světových customérů z projektu Yard Build mohly dočkat seriové výroby, ale ono to tak skutečně dopadlo. Vzpomínáte na loňské Miláno a úpravy XJR1300 od takových firem, jako jsou Wrenchmonkeys nebo Deus Ex Machina? Tak přesně podle nich vznikla nová podoba řadového modelu 2015, a podle nás jí čeká velký úspěch. Po technické stránce se nic zásadně neměnilo – jádrem stále zůstává vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 1 250 ccm, uložený v dvojitém kolébkovém rámu z ocelových trubek. Beze změn zůstává i osvědčené odpružení Öhlins, a v hlavní roli tedy vystupuje design.
Ten správný styl motorce dodává nový tvar nádrže a jednomístné sedlo, které se dá doplnit o zadní část formou příplatkové výbavy. Sportovní ambice podtrhují boční tabulky na startovní čísla a motorce sluší i menší přední reflektor a jiná přístrojovka.
V nabídce bude také verze Racer s decentní kapotáží, předním blatníkem a krytem sedla spolujezdce z karbonu. Řídítka typu clip-on zařídí sportovnější posez a motorka s nimi ještě lépe zapadne do stylu cafe-racer. Obě verze se budou vyrábět v modré, černé a matně šedé barvě.
Yamaha také znovu rozšiřuje svou plejádu naháčů s označením Monster Torque. Novinkou letošní výstavy Intermot je Yamaha MT-07 Moto Cage a oslovit by měla především zákazníky, kteří inklinují ke sportovní jízdě a zejména milovníky oblíbeného stunt-ridingu. Kombinace ostrých tvarů a bláznivého barevného provedení je doménou tohoto modelu. Stejně jako například MT-09 Street Rally i Moto Cage disponuje prvky, které umocní celkový výraz japonské mašiny.
Přední maska s chrániči spojkové a brzdové páky dává motocyklu větší šmrnc a rudě červené doplňky jasně podtrhují dravé zaměření stroje. Dokonale působivá jsou i zcela nová, lehce vypadající, loukoťová kola.
Moto Cage si veze ve svém rámu dvouválcový motor se zdvihovým objemem 689 kubíků a výsledkem je 68 newtonových metrů, což je slušná porce pro bezproblémové wheelie. Bezmála pětasedmdesát koní je k dispozici každému, kdo usedne za řídítka bezohledného naháče s notnou dávkou kaskadérského DNA.
Popravdě řečeno, moc jsme nevěřili tomu, že by se návrhy nejlepších světových customérů z projektu Yard Build mohly dočkat seriové výroby, ale ono to tak skutečně dopadlo. Vzpomínáte na loňské Miláno a úpravy XJR1300 od takových firem, jako jsou Wrenchmonkeys nebo Deus Ex Machina? Tak přesně podle nich vznikla nová podoba řadového modelu 2015, a podle nás jí čeká velký úspěch. Po technické stránce se nic zásadně neměnilo – jádrem stále zůstává vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 1 250 ccm, uložený v dvojitém kolébkovém rámu z ocelových trubek. Beze změn zůstává i osvědčené odpružení Öhlins, a v hlavní roli tedy vystupuje design.
Ten správný styl motorce dodává nový tvar nádrže a jednomístné sedlo, které se dá doplnit o zadní část formou příplatkové výbavy. Sportovní ambice podtrhují boční tabulky na startovní čísla a motorce sluší i menší přední reflektor a jiná přístrojovka.
V nabídce bude také verze Racer s decentní kapotáží, předním blatníkem a krytem sedla spolujezdce z karbonu. Řídítka typu clip-on zařídí sportovnější posez a motorka s nimi ještě lépe zapadne do stylu cafe-racer. Obě verze se budou vyrábět v modré, černé a matně šedé barvě.
Yamaha také znovu rozšiřuje svou plejádu naháčů s označením Monster Torque. Novinkou letošní výstavy Intermot je Yamaha MT-07 Moto Cage a oslovit by měla především zákazníky, kteří inklinují ke sportovní jízdě a zejména milovníky oblíbeného stunt-ridingu. Kombinace ostrých tvarů a bláznivého barevného provedení je doménou tohoto modelu. Stejně jako například MT-09 Street Rally i Moto Cage disponuje prvky, které umocní celkový výraz japonské mašiny.
Přední maska s chrániči spojkové a brzdové páky dává motocyklu větší šmrnc a rudě červené doplňky jasně podtrhují dravé zaměření stroje. Dokonale působivá jsou i zcela nová, lehce vypadající, loukoťová kola.
Moto Cage si veze ve svém rámu dvouválcový motor se zdvihovým objemem 689 kubíků a výsledkem je 68 newtonových metrů, což je slušná porce pro bezproblémové wheelie. Bezmála pětasedmdesát koní je k dispozici každému, kdo usedne za řídítka bezohledného naháče s notnou dávkou kaskadérského DNA.
Další modely v Race blu barvách
Informace o redaktorovi
Tomáš Mikšovský - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz