Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ano, hmotnost pro začátečníky i pro těch 15 koníků je vysoká.
Zato je ale může hřát dobrý pocit, že mají ekologický stroj splňující nejpřísnější emisní limity.
SuperSic 58
I z dvoutaktu se dá udělat zdechlina 11kW, ale kdo by to dobrovolně chtěl ?... (a vyráběly se) Všimni si, že tato "4T čiperka" má 11kW na 10.700 ot. min, kdežto 2T má na přibližně stejných otáčkách 20-25 kW. Vyhoněný 2T jsou v motokrosu, to sem ale nepatří.
Pokud ale potřebuješ endurko např. na chalupu na ježdění přes kopec po lesní cestě do krámu pro rohlíky, tak uznávám, že tato "čiperka" je naprosto ideální volba a měření spotřeby je také na místě. Zdravím Ivane, já bych začal u motoru, možná nám někdo z redakce řekne, jakou má hmotnost...
Pěkný endurko. A za mě lepší 11kw 4t než vyhoněnej dvoutakt, co každou chvíli generálkuješ a žere jak auto. I když 3,5l neni zrovna málo, to mi bere dvěpade CRFL míň.
Nemyslím si, že by dnes nedokázali vyrobiť 125-ku s vyšším výkonom.
Tu však ide o kategóriu vodičských preukazov, kde 11 kW je maximum.
Drvivá väčšina 125-tiek nemá ani toľko, takže to už je úspech, že táto má.
callowsick: Práve nad UM som uvažoval, ak by mi syn zahlásil, že chce motorku. Ale aby mi vyletel niekde v zákrute na šotoline, lebo motorka nebrzdí, alebo naopak prebrďuduje... Keď vyberiem poistku ABS zo 690E, tak nejde tachometer. Nie, že by mi chýbal, ale mám pocit, že výrobca sa takto bráni jednoduchému riešeniu problému. Treba predsa dokúpiť dongle za 100€... Preto mám obavu, že ak vyberiem poistku trebárs na UM (alebo aj na tej Aprílii), čo všetko nepôjde.
Celkom by som uvítal na takýchto testoch endúr s ABS, kde je jasné, že ABS je to, čo zabíja a nie zachraňuje, aby testovací jazdec spravil to najjednoduchšie ako odstaviť ABS a to vybrať poistku a dať nám vedieť, či je to vhodné riešenie, alebo sa znefunkční aj pol elektriky.
jaro27: je to pořád ještě zlatý řešení oproti UM (v podstatě ta samá motorka), který má tak pokurvený CBS (kombinovaný brzdy), že nemáš cit ani v jedný z brzd a bylo to nepříjemný i na silnici, natož mimo
Rozhodně bych nechtěl "plivat" na vše nové co přichází, ale coby už
"značného seniora" bajkingu mně zajímá, z čeho si dnešní aspiranti
umění jízdy, ať na silnici či mimo ni, mohou vybírat a tak musím
napsat, že 134 kg hmotnosti není pro elévy offroadu právě nejvhodnější
varianta ... Zvlášť když i zástupce předchozí generace, Hrochi,
došel k poznání, že teď žijeme v "čínské době" a vrchol bajkingu (!) už
zažili před málem před dvaceti lety ...
Postaviť enduro a neumožniť mu vypnúť ABS to je teda doslova o držku. Snáď aspoň poistka je ľahko prístupná.
Stupačky?
"Pravda, stupačky by mohly být větší a ostřejší, ale i tak dobrý, protože člověk od RX 125 nemůže chtít komponenty soutěžního endura."
To by ma zaujímalo, aký je rozdiel vyrobiť stúpačky 2 cm širšie a 1 cm dlhšie oproti tomu, čo je tam teraz. Prezentuje sa to ako by na "súťažné" stupačky bola potrebná vesmírna technológia. Treba to rovno skritizovať, že tam dali blud vhodný tak na skúter, nie enduro.
Inak, pekná motorka.
Sranda je, že s jinýma nálepkama je to Malaguti a o 30 tisíc levnější.
Ano, hmotnost pro začátečníky i pro těch 15 koníků je vysoká.
Zato je ale může hřát dobrý pocit, že mají ekologický stroj splňující nejpřísnější emisní limity.
No já jen ... , že je to nabídka i pro offroad ,
takže mně připadne 140+ kg (s benzinem) pro začátečníky trochu moc...
SuperSic 58
I z dvoutaktu se dá udělat zdechlina 11kW, ale kdo by to dobrovolně chtěl ?... (a vyráběly se) Všimni si, že tato "4T čiperka" má 11kW na 10.700 ot. min, kdežto 2T má na přibližně stejných otáčkách 20-25 kW. Vyhoněný 2T jsou v motokrosu, to sem ale nepatří.
Pokud ale potřebuješ endurko např. na chalupu na ježdění přes kopec po lesní cestě do krámu pro rohlíky, tak uznávám, že tato "čiperka" je naprosto ideální volba a měření spotřeby je také na místě. Zdravím Ivane, já bych začal u motoru, možná nám někdo z redakce řekne, jakou má hmotnost...
Čím to asi je, že tato 4T - čiperka má 134 kg a ještě to asi není " vč. benzinu" ...
Pěkný endurko. A za mě lepší 11kw 4t než vyhoněnej dvoutakt, co každou chvíli generálkuješ a žere jak auto. I když 3,5l neni zrovna málo, to mi bere dvěpade CRFL míň.
Nemyslím si, že by dnes nedokázali vyrobiť 125-ku s vyšším výkonom.
Tu však ide o kategóriu vodičských preukazov, kde 11 kW je maximum.
Drvivá väčšina 125-tiek nemá ani toľko, takže to už je úspech, že táto má.
callowsick: Práve nad UM som uvažoval, ak by mi syn zahlásil, že chce motorku. Ale aby mi vyletel niekde v zákrute na šotoline, lebo motorka nebrzdí, alebo naopak prebrďuduje... Keď vyberiem poistku ABS zo 690E, tak nejde tachometer. Nie, že by mi chýbal, ale mám pocit, že výrobca sa takto bráni jednoduchému riešeniu problému. Treba predsa dokúpiť dongle za 100€... Preto mám obavu, že ak vyberiem poistku trebárs na UM (alebo aj na tej Aprílii), čo všetko nepôjde.
Celkom by som uvítal na takýchto testoch endúr s ABS, kde je jasné, že ABS je to, čo zabíja a nie zachraňuje, aby testovací jazdec spravil to najjednoduchšie ako odstaviť ABS a to vybrať poistku a dať nám vedieť, či je to vhodné riešenie, alebo sa znefunkční aj pol elektriky.
jaro27: je to pořád ještě zlatý řešení oproti UM (v podstatě ta samá motorka), který má tak pokurvený CBS (kombinovaný brzdy), že nemáš cit ani v jedný z brzd a bylo to nepříjemný i na silnici, natož mimo
Rozhodně bych nechtěl "plivat" na vše nové co přichází, ale coby už
"značného seniora" bajkingu mně zajímá, z čeho si dnešní aspiranti
umění jízdy, ať na silnici či mimo ni, mohou vybírat a tak musím
napsat, že 134 kg hmotnosti není pro elévy offroadu právě nejvhodnější
varianta ... Zvlášť když i zástupce předchozí generace, Hrochi,
došel k poznání, že teď žijeme v "čínské době" a vrchol bajkingu (!) už
zažili před málem před dvaceti lety ...
To je teda vývoj. Evropo styď se.
Vrchol motorismu byl holt v 90tých letech.
callowsick: Jo, podarilo sa mi to prehliadnuť s tým ABS. Takto je to OK. Beriem späť.
pro srovnani stara RX 125 91kg 20kw a dalo se naladit v klidu na 25kw
nova čiperka RX 125 134kg 11kw
Co jsem se nalital na RX 125 užasny stroj ale to by 125 rotax 2T tohle je srač
jaro27: ABS je jen na předku, to mi u endura přijde OK
Dokud nepříjdou s plnotučným nástupcem Aprilie RXV/SXM/MXV 450, tak je pro mě Aprilia mrtvej muž s nálepkou Piaggio.
Postaviť enduro a neumožniť mu vypnúť ABS to je teda doslova o držku. Snáď aspoň poistka je ľahko prístupná.
Stupačky?
"Pravda, stupačky by mohly být větší a ostřejší, ale i tak dobrý, protože člověk od RX 125 nemůže chtít komponenty soutěžního endura."
To by ma zaujímalo, aký je rozdiel vyrobiť stúpačky 2 cm širšie a 1 cm dlhšie oproti tomu, čo je tam teraz. Prezentuje sa to ako by na "súťažné" stupačky bola potrebná vesmírna technológia. Treba to rovno skritizovať, že tam dali blud vhodný tak na skúter, nie enduro.
Inak, pekná motorka.
Oproti UM DSR badať u niektorých komponentov určitý pokrok (USD, brzdy), takže pri ich rovnakej cene je táto moto asi lepšia.
Ale stále sú to číny, podobne, ako Derbi & spol.
Musíme si zvykať, že na trhu už nič iné nebude.
A tá cena v časoch, keď malý vzducháč z Thajska, Honda Monkey stojí 3790,- evri - teda tá cena tejto Aprilie možno ani nie je taká vysoká.
Teda kto si takú chce kúpiť, si musí na tie ceny zvykať.
... z dialky ok ... detaily - low cost