Aprilia Tuono V4 1100 vs. Yamaha MT-10: Rychle, zběsile a prakticky
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 20.9.2022 | Zobrazeno: 19 967x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 20.9.2022 | Zobrazeno: 19 967x
Tak přesně toto dilema jsem letos řešil. Vyhrála MT-10, se svými 190cm si na Tuonu nějaké “cestování” nedokážu dost dobře představit a ty stupačky spolujezdce jsou vážně k vzteku….
A chlapi, když tam proháníte ty testovací stroje, všimli jste si vůbec toho krásného nápisu na budově staré školy, Škola druhá matka , na konci obce? To jen tak pro zajímavost
1 reakce
Yamahu som skúšal. prišla mi strašne široká a aj tazka. taký autobus. vôbec mi nesadla. Tunáka som bohužiaľ nejazdil ale talos mi bude vždy bližší
Jednou profždy Tuono faktory s Austin racing výfukem a nejlépe 2020 model.
2 reakce
I když si myslím, že Yamaha bude na ježdění lepší, něco tak šerednýho bych si koupit nemohl. S těma barevnýma ráfkama se pokusili odehnat co nejvíc lidí, a kdyby byl náhodou někdo barvoslepej, tak to ještě pojistili ohyzdnýma světlama. Bohužel, říkám to nerad. Od Yamahy mám několik hudebních nástrojů a aparaturu, firmě fandím, ale celá řada MT bohužel není pro mě. Takže kdybych musel vybírat z těchto dvou, tak určitě Aprilia. Zajímalo by mě srovnání s CB1000R, aspoň dvě tři věty, hlavně o jízdních vlastnostech. Že je slabší, levnější a designově dost jiná, to vím
1 reakce
Přijde mi škoda, že Yamaha s 2. generací MTčka zařízla touring edici, která krásně rozvíjela nemalej cestovní potenciál tohodle stroje. Teď je k dispozici akorát weekend pack, do kterýho bych se teda osobně na tejdení dovolenou nezbalil (jak konečně naznačuje už jeho název). Kdo chce kufry, musí pro aftermarket. Ale možná si jen výrobce dělá v portfoliu prostor pro desítkovýho Tracera.
1 reakce
Chlapi, díky za test!
Jako fanda Yamahy dávám hlas ... Tuonu!
Přeju klukům, který tyhle motorky pořád berou u dřeně, aby si dobře vybrali a užili
Mi přišlo straší Tuono hezčí a myslím ze i někde v testech sem četl že bylo i lepší ( Motohouse myslím ). Každopádně jsem hlasoval pro MT10 bo sem na ni teď sedel a je to kus motorky. Maska možná divná ale to sání vypadá brutálně a je to takový robustní . Navíc si myslím že i na cestu do Alp to bude na pohodu a motor držák . Za mě tedy MT10 a nebo minulá generace Tuňaka ve faktorce … aha a nebo SD či Speeda 1200??? . Jinak opět test i video super a jak psal z.a.j.o.ch. …. 160 koni proste potřebuješ ….
Pěkný test !
Zkoušel jsem to "cestovní" Tuono a je to takový kompromis, když chceš víc jezdit po ČR ale rád tomu někdy dáš,nebo zavítáš na okruh. Stupačky jsou nějak divně,s manželkou jsme nohy za sebe moc nemohli poskládat, na starém V4 Tuonu se z nohama vejdeme v pohodě.
A jinak na Tuonu se ve městě a ve vracácích jezdí na 1.stupeň.
To Tuono factory som skusal ....je to sialenstvo fakt ... ta motorka taha stale ci ides 100 ci 150 ci 200 ...nema limit. Len by ma zaujimalo kolko to akoze cestovne Tuono spapa na stovku ked na factorke mi po 148km zasvietila rezerva a hladal som na mobile najblizsiu pumpu v okoli. Jasne ze som tlacil na to ved to sa neda ist na tom pomaly a ten motor si to pyta .... tipujem cez 10 hravo berie
6 reakcí
Já si myslím, že i ten deseptikon si najde ty svoje příznivce :D :D
Pro mě je ta Yamaha tak odporně ošklivá, že i kdyby to byla nejlepší motorka na světě, nikdy bych si jí nekoupil. To radši skousnu nějakej ten "charakter" (rozuměj něco, co je celkem na píču). Ale já nejsem úplně cílovka, mně oslovujou víc retrobajky, jako Z900RS nebo classic Triumphy. Ale podle některejch komentářů se to kupodivu někomu líbí, což respektuju, tak je to asi v pořádku...
Me by zajimalo srovnani Tuono V4 x BMW S1000R x Ducati StreetFighter V2, mozna V4
2 reakce
Ahoj, něco možné nasát tady, i když to asi nebude to pravé ořechové: https://www.motorka...er-duke-r-44127.html
Nebo se mi připomeň do mailu a já to zkusím dát nějak dohromady, až bude čas ;)
Hoši, jako, co to je? Vy nejste kamarádi, Vy jste bestie! Dát dneska takovejhle test, když mám na okně rampouchy a vidím z něj tohle:
To je pak člověk nadrženej jako některý paní, co ze zoufalství píšou na emimino.cz
Mějte trochu slitování.
P.S.:
6 reakcí
Krásně tam máš! No neboj, když jsem viděl ty onboardy z kamilova stroje, tak mě začalo svrbět snad víc jak ty nešťastnice z diskuze :))))
To Tuono je děs běs, asi hlavně díky tomu štítku. MT10 je taková úchylárna, neni to vyloženě hnusný jako 09 ale je to divný. Docela zvláštní je jak řiká Kamil, že to dole moc nejede, to je docela faux pass u motorky řady Monster Torque.. Když menší sestry 07 a 09 maj odspodu parádní mohutnou vlnu krouťáku.. Holt motor z R1.. Ale zvuk to má parádní, když se udělá decat, je to porno, zvuk MotoGP!!
1 reakce
Za mě Aprilka funkčně i vzhledově vítězí , nebejt toho odpornýho faceliftu u MT tak by MT na tom bylo líp
marna: takže ty jsi krom všeho jiného nejlepší i designer a taky hodnotitel... WOW
Slovensko a slováky mám rád... ale zeptám se všech známých i klientů ze Slovenska, jestli by tě mohli zvolit jako "EU komisaře pro všechno", určitě bys svým komentářem k čemukoli, přispěl k rychlejšímu rozesrání EU... tady i na území SR je ti vše málo, tak bys už mohl mazat do Brusele...
K článku: italka je mi bližší
1 reakce
MT-10 = číslo5 žije resp. frankenstein po facelifte, takže zastaralý a v tejto verzii vyblednutý dizajn tuona se líbí víc, aspoň väčšinovej populácii
Ale vnútorné hodnoty sú dôležité. Ťažké rozhodovanie. A páni tam tvrdú pravdu odhalia - jazdí sa s tým na 2ke až 4ke čiže stačí aj omnoho slabšia motorka než tieto prevýkonované predražené obludy
18 reakcí
Jenže ta o mnoho slabší motorka ti pod plynem neustále nepanáčkuje, nezvedá se na trojku, atd. atd. atd. Prostě naháč 160 koní plus, to je absolutní nutnost! :)))
Technicky a motoricky zajímavé stroje. Překvapuje mě stejná cena. Ale za mně se motorka musí líbit, takže tady je to jednoznačně u mě Aprilka.