yamaha_zari




Odpovědi na dotazy k testu Aprilie Tuareg 660

Aprilia představuje své cestovní enduro Tuareg ještě před koncem roku a já jsem zase u toho. První svezení určitě napoví, jak nový stroj kategorie adventure funguje a jestli splní očekávání do posledního puntíku. Také tentokrát máte šanci posílat své dotazy, na které se pokusím najít odpověď.

Kapitoly článku

Kompletní test zveřejníme 18.11.2021

Aprilia už dlouho avizovala, že se chystá vstoupit do kategorie cestovních endur s kompletně novým modelem. Tak se také stalo a v těchto dnech naživo představuje Tuareg 660, kterému v ocelovém rámu bije řadový dvouválec s obsahem 659 cm3, přičemž jeho maximální výkon je 80 koní a maximální točivý moment 70 Nm. Ano, jedná se o maličko upravený motor, který bublá v silničních modelech Tuono 660 a RS 660.

Charakteristika motoru a odezva na plynovou rukojeť je závislá na jednom ze čtyř jízdních režimů a je moc dobře, že jeden je možné upravit podle vlastních priorit. Tím mám na mysli nastavení kontroly trakce, odezvy na plyn, motorovou brzdu nebo citlivost ABS. Zajímavá je informace, že by ABS mělo jít vypnout na obou kolech, což se dneska u motorek moc často nevidí.

Přesně to naznačuje terénní ambice a toto tvrzení jenom potvrzují drátěná kola 21“/18“, podvozek a kompletně stavitelné pérování Kayaba se slušnými zdvihy 240 mm. Také štíhlá stavba, sedlo ve výšce 860 mm nebo rozumná světlá výška a ergonomie přizpůsobená jízdě ve stupačkách, bude hrát určitě do karet offroadovému svezení. Suchá hmotnost je uváděna na 187 kg, přičemž nádrž umí pojmout 18 litrů benzínu.

Tuareg 660 si díky specifické přední masce nejspíš s jiným endurem nespleteme. Pokud vás něco zajímá, klidně pište dotazy do formuláře pod článkem. Já vyražím na Sardinii pro vás zprostředkovat první dojmy.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 05.11.2021 16:50

Je v planu i mensi varianta (objemove) tak jak to bylo kdysi s Aprilii Tuareg? Pocita se s vice verzemi ala KTM ( Adventure / S / Rally.....) ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:05

Ahoj puffybodie, díky za dotaz. Chlapíci z továrny říkají, že nyní se soustředí na Tuareg 660 a to je prioritou, protože po stránce důležitosti ho řadí dokonce nad RS 660 i Tuono 660. Nicméně nic nevylučují a ukáže čas, i to, jak si na trhu povede Tuareg 660.

KaMo_cz
Dotaz od KaMo_cz položen 05.11.2021 17:12

Bude testovaná i nová Huska Norden. Bylo by možné obě porovnat, klidně samostatná článek.

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:05

Ahoj KaMo_cz, díky za námět. Pro srovnání je vždycky důležité mít obě motorky v jeden čas na stejném místě, tak doufejme, že se v sezoně podaří a srovnávák naše redakce přinese. Norden má větší motor a tomu odpovídá jeho projev i rozdíl mezi devítistovkovým (téměř) a 660 ccm řadovým dvouválcem. Tuareg je užší po všech stránkách, má pérování s vyššími zdvihy a je o maličko víc orientován na offroad. Norden nabídne o něco více pohodlí při cestování.

Newtoon
Dotaz od Newtoon položen 05.11.2021 17:13

Velmi se mi líbí, docela by mne zajímalo pohodlí pro delší cesty a samozřejmě cena, letos se zdá, že v tomto segmentu bude těch novinek víc. Těším se na test ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:05

Ahoj Newtoon, souhlas, je to pěknej kousek a tím soíš na živo. Jsem rád, že se tato třída krásně rozrůstá a každý má šanci si najít to pravé. Pro cestování bude OK, má velice slušnou ochranu a nabízí poměrně dost nastavení. Fajn štítek, tempomat, je u něj pohodlná ergonomie atd. Alespoň co jsem postřehl, nezlobil bych se za o krapet pohodlnější sedlo. Díky za dotaz. Cena pro náš trh ještě není určena, ale měla by být známa někdy koncem listopadu, tak uvidíme.

Newtoon
Dotaz od Newtoon položen 05.11.2021 17:16

Těším se na test,utekl mi otazník ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 11.11.2021 09:12

Když utíkají jenom otázníky, je to v pohodě :) test se pomalu chystá!

Stody100
Dotaz od Stody100 položen 05.11.2021 18:34

Ahooj, zajímá mě zevrubné srovnání s oblíbenou Tenere 700. Je Aprilka o tolik lepší abych zauvažoval na jaře o výměně?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:06

Stody100, tak to jsme dva :) Jakmile bude příležitost, srovnávák realizujeme. Díky.

hrochi
Dotaz od hrochi položen 05.11.2021 19:05

Budou na to díly v době výroby? A po ukončení výroby?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:07

Ahoj hrochi, no jasně, všechno bude! :)

Heki
Dotaz od Heki položen 05.11.2021 19:20

Jde ABS vypnout za jízdy?

Není moc těžká?

Jak to vidíš ve srovnání s tenerkou?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:06

Ahoj Heki, Tuareg mi rozhodně těžký nepřipadne a padl mi rychle do ruky na silnici i v terénu. Pro vypnutí ABS musíš zastavit, ale je super, že nemusíš do menu a můžeš udělat ve vteřině pomocí vlastního tlačítka. Varianty v offroadovém režimu máme: jenom zadek nebo komplet včetně předního kola. Oproti Tenere nabízí víc elektroniky a nastavení, výbavy, má také pérování Kayaba s vyššími zdvihy, což je pochopitelně znát. V mnohém jsou si ale dost podobné (štíhlá stavba, rám, víceméně i motor, pneumatiky) a dost podobné to bude i po stránce jízdních vlastností. Uvidí se, až budou vedle sebe. Díky.

K167
Dotaz od K167 položen 05.11.2021 22:37

Ahoj Vláďo,
dívám se v inzerci u Vás, že se dá ještě teď pořídit nová KTM 790 Adventure 2020 za 279 900 Kč a nová KTM 790 Adventure R 2020 za 319 900 Kč. Jaká je Tvoje zkušenost? Je lepší dát větší (S) nebo podobné (R) peníze za Aprilii Tuareg 660? Děkuju a užij si možnost si to vyzkoušet, jako vždy závidím. ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 11.11.2021 09:11

Ahoj K167, díky za dotaz. 790 (vlastně i 890) je víc asfaltově/cestovně zaměřenou motorkou a R zase endurem, které je z mého pohledu spíš rally nářadím. Tam pak záleží, co od motorky očekáváš a kde budeš jezdit nejčastěji, atd. Oranžády jsou po stránce motoru větší a trošku silnější. Myslím, že cena bude opravdu někde mezi tím, co si uvedl, ale na přesnou si musíme počkat.

zmulin
Dotaz od zmulin položen 06.11.2021 16:14

Já bych jen poprosil na ní vyfotit někoho 190cm vysokýho…Zbytek si přečtu v testu.Ty mivas dobrý

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 13:26

rst1467
Dotaz od rst1467 položen 07.11.2021 21:11

mě se hrozně líbí

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:08

Rst1467, tak šup do ní ?

-Jandys-
Dotaz od -Jandys- položen 08.11.2021 04:48

Čusek, jelikož jezdím Caponorda měl bych klasickou otázku.Vim, že se většinou testy jezdí sólo, ale zajímalo by mě jak je na tom v osazení ve dvou, delší trasa a prostor/komfort, díkes a přeju hodně zábavy.

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:08

-Jandys- omlouvám se, ale ve dvou jsem se během mezinárodní prezentace neměl šanci svézt, tak snad se podaří při testu u nás doma.

Obycejny_clovek
Dotaz od Obycejny_clovek položen 08.11.2021 09:34

Ahoj Vláďo,

děkuji za možnost se zeptat a v pozitivním slova smyslu závidím možnost se svézt.
Motorka na každodenní ježdění do práce, na výlety i po nezpevněných cestách, žádný velký terén - seděl by Ti na to více Tuareg, Tenere nebo KTM Adventure 890S?

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:10

Ahoj Obyčejný_člověče, díky za dotazy. Všechny tři motorky tohle zmáknou levou zadní a je na každém, co se mu líbí. Co si budeme povídat, motorka se musí líbit. Záleží, jak člověku sedne, jestli bude jezdit převážně sólo atd. Tuareg mi z některých pohledů přijde někde mezi Tenere a 890. Omlouvám se, že jsem neodpověděl jednoznačně, ale je to dost těžký, protože každý má jiné priority a požadavky v terénu i na silnici.

Nathal
Dotaz od Nathal položen 08.11.2021 12:22

Jaký charakter má težiště motocyklu Aprilia Tuareg v porovnání s Yamaha Tenere 700, u které se obecně tvrdí, že ho má dost vysoko, tedy je tzv. "top-heavy".

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:08

Ahoj Nathal, těžiště mi připadne fajn a neměl jsem pocit, že by bylo nepříjemně vysoko. Ovladatelnost moc fajn a jezdilo se mi dobře na silnici (i navzdory vyšším zdvihům pérování) i v terénu. Tuareg má zajímavě řešenou nádrž, která je uvnitř rámu a probíhá až pod sedlo jezdce k zadnímu tlumiči. Opět záležitost centralizace hmoty. Díky za dotaz.

MaraVFR
Dotaz od MaraVFR položen 08.11.2021 19:32

Ahoj Vlado. Tak si to po Nordenu zopakujeme :) Jak je na tom ergonomie pro 190 cm +. Diky!

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:10

Ahoj Maro VFR, byl tam novinář z Polska a měřil 190 cm, ptal jsem se ho a říkal, že to pochopitelně nemá lehký na žádných motorkách, ale na Tuarega se srovnal. Plexi prý do 125 km/h fungovalo relativně dobře, nad už by potřeboval vyšší, takže by pořídil vyšší nebo deflektor. Určitě by si koupil vyšší sedlo (mělo by být v nabídce o 2 cm vyšší) a dal vyšší nástavce řidítek. Celkem mě překvapil, že říkal, že si Tuarega bude na 100% kupovat, takže to pro něj asi nebude špatný. Srovnal se s tím i při jízdě ve stoje.

Petan_b
Dotaz od Petan_b položen 08.11.2021 19:38

Ahoj,

Rád bych znal i pocity jezdce, který měří nad 190cm. Zda větrný štítek s touto výškou funguje dobře, stání ve stupačkách a celková ergonomie posedu. Taktéž by se mi líbilo srovnání s Ténéré 700 a naměřená průměrná spotřeba. Je Tuareg stejně tak hladový ve vysokých rychlostech jako Ténéré?

Předem děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 09.11.2021 12:11


Ahoj Petan_b, díky za dotaz a snad pro Tebe bude v pohodě odpověď výše u Máry_VFR a fotky u Zmulina.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KubaLou přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist