4x BMW R 18: Výletníci s obrovským srdcem
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Filip Tichý | Zveřejněno: 20.9.2021 | Zobrazeno: 16 155x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Filip Tichý | Zveřejněno: 20.9.2021 | Zobrazeno: 16 155x
Hm, napřed jsem myslel, že to bude nějaký morální nástupce R1250 nebo K1600, ale takhle při pohledu víc zblízka bych to za svou R1200 RT asi měnil jenom v případě, že bych to přes týden pořádně projel, prodal, koupil nové RTčko a zbylo by mi ještě půl mega. Holt člověk může mít od BMW motorku buď brutálně praktickou (GS/RT), nebo brutálně vizuálně / pocitově vypiplanou (R18), ale obojí dohromady asi ne.
Nakonec je to od BMW celkem chytré - R18 směřuje buď na úplně jiné lidi, než jsou zákazníci BMW, nebo na současné zákazníky, aby si koupili a udržovali dva jejich stroje.
Pěkný test Otázka pro mě je, jestli by byla volba v této kategorii spíš Transcontinental a nebo HD CVO HD topí stejně nebo více a při výšce 189 taky pocit jak vosa na bonbónu..
Krásný motocykly a toho, který si některý z nich chce koupit, určitě nějaké nedostatky neodradí.
Choppery mě ani trochu neberou, ale tohle nemá chybu, možná tomu chybí sajda s kulometem ty plotny pravda jiskrej dřív, než by bylo nutný, ale jinak je to dokonalý. Jel jsem na tý úplně holý a to je přesně ta co bych bral mít ty drobný navíc
Je to prostě nádhera. Tady je to celé o motoru. Základní verze s předním 16” kolem a budu spokojený.
Myslím, že k takovéhle motorce by šla v pohodě připojit sajdkára. Z každý strany jedna
2 reakce
Hezký na koukání a na svezení. Na ježdění ne.
kurna kdyz se podivam na dve fotky a to motor rozebranej na soucastky, a pak jen ten ram s motorem, coz je vlastne skoro 90 procent cele motorky (zbytek plasty a plechy a sedlo), tak nechapu co na tom z techto dvou fotek stoji trictvrte milionu......
1 reakce
Ergonomie zabila tuto motorku uz na zacatku vyvoje. Bohuzel byla za Schallera tlacena dopredu s timto motorem v presne tomto baleni. (velka, tezka, neni kam dat nohy)
Jsem rad, ze jsem mohl nakreslit i verzi "kompakt", ktera vypadala asi jako aktualni Jawa CL Perak s Boxerem 1200ccm . To uz je spis nahac, na tom se sedelo dobre.
Je to tak. "Malý krok pre čitateľov, veľký pre m.cz." Najdlhší videotest, či?
Motorka pekna, ale bohuzel vitezstvi designu nad ergonomii. Ten motor je tak obrovsky, ze se nedaji natahnout nohy dopredu. Fyzicky to nejde. A jezdit na tomhle se zalomenyma kolenama? Kdo chce mit zalomena kolena, koupi silnici. U cruiseru se naopak ceka pohodli.
Na podivani hezka, ale nechtel bych ji ani omylem.
Přesně jak tu bylo psáno ( k167 tuším ) ... na ten motor by se klidně dalo koukat v obýváku .
Asi stárnu, ale tento typ motorek se mi začíná líbit .. sportovnější HD nebo i toto... no asi to tak bude
Mám r18 v garáži a každá jízda je pro mě zažitkem. Klobouk dolů inženyrům z německa za to se jim povedlo. Motor je prostě špica se spotřebou cca 5,5l. Ty laufy s rybinama prostě špica. Do garaže chodím z nudy třeba jenom leštit nebo si sednu a koukám na tu nádheru. Jo a mám 193 cm a rozhodně na tom nevypadám jak vosa na bonbonu.
3 reakce
Za mě moc krásný mašiny
neskladné a rozvibrované...velký ingot - ukázka zbytečné exploatace přírody...
1 reakce
Je to moc pěkný kus techniky. Ten motor bych si dovedl představit v obýváku místo televize.
Z této kategorie motocyklů se mně osobně nejvíce líbí verze Classic.
Heritage Classic
Hezké stroje, škoda jen že za ty peníze je rovněž od BMW už i osobní auto … no a to je přeci jen trochu jinde.
2 reakce
Oko to potěší, ale do své garáže snů to nezaparkuju.
Jen ještě doplním - ten test mi přijde opravdu dobrý, velká pochvala autorům
Může mi prosím někdo vysvětlit proč bych si neměl koupit rovnou kabriolet?
4 reakce
Dobře se na to kouká
Samozřejmě hned zezačátku v článku zmiňovaná "drobnost", ALE pro mne osobně by byla důležitá...
Kdybych si chtěl pořizovat podobnou motorku, chtěl bych mít možnost natáhnout si nohy dopředu, do předkopů - tenhle posez k tomu, podle mýho, nedílně patří a to tenhle motor prakticky vylučuje...
6 reakcí
Téměř dvoumetrový figurant: https://www.motorka...bmw_r18_trans_33.jpg
No nevím. Cestovní motorka, což Transcontinental nejspíš je, by neměla mít charakteristické vibrace a brutální klopný moment. O odpadním teplu z motoru ani nemluvím, to dokáže nasrat na kde čem, ovšem u něčeho, kde se předpokládá pobyt na palubě celý den, to teda fakt nechceš.
U origoš kufrů a jejich vnitřní velikosti má BMW už tradičně kapku problém. Snad kromě těch na GS, ty neznám.
Vypadají všechny krásně, o tom žádná, ale....
4 reakce